تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل در کره جنوبی

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در کره جنوبی در سال های اخیر در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است و درخواست برای ویزای تحصیلی این کشور افزایش یافته است. علت این محبوبیت، رشد و پیشرفت کره جنوبی و شناخته شدن در زمینه علم و تکنولوژی می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در مقاطع مختلف به زبان های انگلیسی و کره ای اقدام نمایند. روند دریافت ویزای تحصیلی کره‌جنوبی زمانبر و پیچیده است. متقاضیان باید از مراحل دریافت و جزییات آن اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل تحصیل در کره جنوبی خواهیم پرداخت. 

 

تحصیل در کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشورهای آسیایی است که زمینه علم و تکنولوژی بسیار سرآمد و شناخته شده می باشد. امکانات رفاهی در این کشور وضعیت بسیار مساعدی دارد و سیستم آموزشی نیز متناسب با استانداردهای جهانی است. تمامی این عوامل باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان در سرتاسر جهان، کشور کره جنوبی را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. 

دانشجویان پس از تحصیل در کره جنوبی و مشغول شدن به کار، می توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور نیز اقدام کرده و زندگی خود را در این کشور ادامه دهند. اطلاع از شرایط و سایر جزییات مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی بسیار حائز اهمیت است و در غیر این صورت متقضایان در روند مهاجرت با مشکل مواجه می شوند. 

 

مزایای تحصیل در کره جنوبی

همانطور که گفته شد کشور کره‌جنوبی در حوزه علم و تکنولوژی بسیار معروف و شناخته شده است و همین دلیل نیز منجر به افزایش تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شده است. علاوه بر این، تحصیل در کره جنوبی مزایای دیگری نیز دارد که بهتر است از آن ها اطلاع داشته و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهید. مزایای تحصیل در کره جنوبی به شرح موارد زیر می باشد. 

 

سیستم آموزشی قوی

سیستم آموزشی کره جنوبی متناسب با استانداردهای جهانی است و بسیار قدرتمند می‌باشد. دانشگاه های این کشور در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و مدارک دانشگاه های کره نیز در سایر کشورهای جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. 

 

امکان تحصیل در مقاطع مختلف

در این کشور برنامه های آموزشی متعددی در نظر گرفته شده است و افراد می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی از مدرسه تا مقاطع دکتری به ادامه تحصیل بپردازند. تحصیل در کره جنوبی در اکثر رشته های درسی امکان پذیر است. 

 

مقرون به صرفه بودن

کشور کره جنوبی سیستم آموزشی بسیار قدرتمند و با کیفیتی دارد اما با این حال هزینه های تحصیل در این کشور آسیایی چندان گران قیمت نیست و با توجه به دریافت خدمات آموزشی سطح بالا می تواند گفت که تحصیل در کره جنوبی مقرون به صرفه می باشد. 

 

بالا بودن کیفیت زندگی

سیستم اقتصادی در کره جنوبی بسیار قوی است و فرصت های شغلی متعددی در کشور وجود دارد. این کشور محیط امنی دارد و با توجه به امکانات رفاهی بسیار زیاد، دانشجویان می توانند زندگی با کیفیت بسیار بالا را در این کشور تجربه کنند. 

 

فرهنگ غنی

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کره جنوبی، فرهنگ زیبای این کشور است. کره‌جنوبی فرهنگ بسیار غنی دارد و با تحصیل و زندگی در این کشور شما نیز در این فرهنگ درگیر شده و می توانید از رویدادهای بی شمار آن لذت ببرید. 

تحصیل در کره جنوبی

 

تحصیل در مدارس کره جنوبی

مدارس کره جنوبی مانند دانشگاه های این کشور سیستم آموزشی قوی دارند. دانش آموزان کره ای می توانند به صورت رایگان در مدارس ابتدایی به تحصیل بپردازند. اما دانش آموزان خارجی باید در مدارس بین المللی تحصیل کرده و شهریه مدرسه را نیز پرداخت کنند. دانش آموزان از سنین ۵ تا ۱۸ سال می توانند در کره جنوبی به تحصیل بپردازند. 

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال در کره جنوبی به این صورت است که باید حتما یک قیم داشته باشند. در صورتی که والدین همراه فرزند خود نباشند، باید او را در مدارس بین المللی شبانه روزی ثبت نام کنند؛ در این صورت مدرسه به عنوان قیم دانش آموز شناخته می شود. 

در مدارس بین المللی انگلیسی زبان کره جنوبی، برنامه های درسی بر اساس برنامه مدارس در آمریکا یا بریتانیا دنبال می شود. دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس باید سالانه در حدود 20 تا 35 هزار دلار شهریه پرداخت نمایند. 

از مدارس تحصیل در کره جنوبی می توان به مدرسه بین‌المللی گِیونگی سوان، مدرسه بین‌المللی کره سئول، مدرسه بین‌المللی خاویر، مدرسه خارجی کره، مدرسه بین‌المللی یونگسان سئول و غیره اشاره کرد. 

 

تحصیل کارشناسی در کره جنوبی

دانش آموزانی که مدرک دیپلم داشته و قصد مهاجرت به کره جنوبی را داشته باشند، می توانند در مقطع کارشناسی ثبت نام کنند. تحصیل مقطع کارشناسی در کشور کره یک دوره تقریبا ۴ تا ۶ ساله است. 

تحصیل به زبان انگلیسی در کره‌جنوبی امکان پذیر است. دانشجویان باید در دوره های انگلیسی زبان دانشگاهی شرکت کنند. پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان به نمره آزمون آیلتس ۶ تا ۷ و یا تافل ۸۰ نیاز دارد.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در کره جنوبی در دانشگاه های کره ای زبان را دارید، باید در زبان کره‌ای مهارت کافی داشته باشید. برای اثبات مهارت زبان کره ای خود باید مدرک حداقل سطح سه آزمون TOPIK را ارائه دهید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کره‌جنوبی با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه و رشته متفاوت می باشد. به طور کلی دانشجویان باید در سال در حدود 1700 تا 11000 دلار پرداخت نمایند. 

 

تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد باید برای ۱ تا ۳ سال به ادامه تحصیل در کره جنوبی بپردازند. در مقطع کارشناسی ارشد بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود و داوطلبان با آیلتس ۵.۵ تا ۶.۵ می توانند برای تحصیل در این مقطع اقدام نمایند. 

وجود دوره های انگلیسی زبان متعدد در مقطع کارشناسی ارشد، نشان می دهد که کشور کره جنوبی علاقه بسیار زیادی به جذب دانشجویان بین المللی دارد. امکان تحصیل در مقطع ارشد به زبان کره ای نیز وجود دارد اما داوطلبان باید حتما مدرک زبان کره ای حداقل سطح ۴ آزمون TOPIK را داشته باشند. 

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کره‌جنوبی باید با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل خود در حدود 1500 تا 21000 دلار در هر ترم تحصیلی بپردازید. 

 

تحصیل دکتری در کره جنوبی

مقطع دکتری یک دوره سه ساله است که دانشجویان باید در این مدت ۳۶ واحد درسی تئوری را بگذرانند، سپس در آزمون جامع شرکت کرده و در نهایت پایان نامه خود را ارائه دهند. هزینه تحصیل در کره جنوبی در مقطع دکتری با توجه به دانشگاه و رشته درسی متفاوت است. بیشترین مبلغ شهریه دکتری دانشگاه های کره جنوبی به رشته های پزشکی و مهندسی و کمترین مبلغ شهریه نیز به رشته های علوم انسانی اختصاص دارد. 

 

شرایط تحصیل در کره جنوبی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور کره‌جنوبی را دارند، باید شرایطی را داشته باشند تا در دانشگاه پذیرش شده و ویزای تحصیلی برای شان صادر شود. شرایط تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی تعیین می شود و هدف از وضع این شرایط نیز گزینش دانشجویان برتر در هر مقطع می باشد. از شرایط تحصیل در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ رزومه علمی قوی

✅ داشتن پاسپورت

✅ نمرات بالا

✅ داشتن مدرک آیلتس یا تافل 

✅ داشتن مدرک زبان تاپیک برای تحصیل در دوره های کره ای

✅ نداشتن سو سابقه

✅ توصیه نامه

 

شرط سنی تحصیل در کره

یکی دیگر از شروط مهم برای ادامه تحصیل در کره جنوبی، شرط سنی می باشد. برای تحصیل در مدارس کره‌جنوبی، دانش آموز باید بین ۵ تا ۱۸ سال داشته باشد. شرط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کره‌جنوبی ۱۸ تا ۲۵ سالگی می باشد. در مقاطع ارشد و دکتری نیز افراد تا سن ۴۰ نیز امکان پذیرش در دانشگاه را خواهند داشت.

توجه داشته باشید که در کره‌جنوبی امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد؛ اما با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای دریافت بورسیه، دانشجویانی که سن کمتری دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت. البته بورسیه تحصیلی با توجه به فاکتورهای متعددی ارائه می شود که سن تنها یکی از آن ها می باشد. 

 

شرط معدل برای تحصیل در کره جنوبی

یکی دیگر از شروط برای پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کره جنوبی، شرط معدل می باشد. دانشجویان در هنگام درخواست برای ثبت نام دانشگاه باید مدارک تحصیلی خود را همراه با ریز نمرات ارسال کنند. در مدارک تحصیلی معدل متقاضیان بررسی می شود. طبق قوانین کشور کره جنوبی برای تحصیل در دانشگاه، افراد باید حداقل معدل شان معادل ۸۰ درصد معدل کل باشد. 

توجه داشته باشید که در هنگام اماده سازی مدارک برای ارسال به دانشگاه، باید نمرات خود را به سیستم نمره دهی کره جنوبی تبدیل کنید. معدل کل در کشور ایران ۲۰ می باشد و با توجه به قانون ۸۰ درصد معدل کل، افرادی که حداقل معدل ۱۶ را داشته باشند، مجاز به ثبت نام در دانشگاه ها و تحصیل در کره جنوبی خواهند بود. 

 

مدارک تحصیل در کره جنوبی

برای تحصیل در کره و دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی را اماده کرده و ان ها را برای دانشگاه ارسال کنید تا نامه پذیرش برای تان صادر شود. این مدارک باید به سفارت نیز ارائه شود تا ویزای تحصیلی صادر گردد. کامل بودن مدارک در هنگام بررسی اولیه از طرف سفارت بسیار حائز اهمیت است چراکه در غیر این صورت درخواست فرد ریجکت خواهد شد. 

مدارک متقاضی باید به صورت ترجمه شده ارائه شود و حتی اشتباه در ترجمه نیز روند دریافت ویزا تحصیل در کره‌جنوبی و مهاجرت را با مشکل مواجه می کند. از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ پاسپورت

✅ مدارک شناسنامه ای و هویتی

✅ آخرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات

✅ برگه مربوط به عدم سوسابقه

✅ برگه سلامت جسمانی و روانی

✅ گواهی بانک به منظور اثبات توانایی مالی

نکته: برای تحصیل در برخی از دانشگاه ها باید مدارک دیگری را نیز ارائه دهید. چنانچه قصد ارسال درخواست به دانشگاه های کره‌جنوبی را دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و در این زمینه از آنان مشاوره بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دریافت پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی

برای دریافت ویزای تحصیلی کره جنوبی، باید ابتدا به دانشگاه های این کشور درخواست دهید. دانشگاه مدارک شما را بررسی کرده و در صورت دارا بودن شرایط لازم برای تحصیل، نامه تاییدیه پذیرش در دانشگاه برای تان ارسال می شود. با در دست داشتن نامه پذیرش و سایر مدارک، می توانید برای دریافت ویزا درخواست دهید. 

برای دریافت پذیرش از دانشگاه باید مدارک لازم شامل  مدرک زبان انگلیسی یا کره ای (با توجه به دوره مورد نظر)، مدارک تحصیلی و مدارک مربوط به تمکن مالی را آماده کرده و برای دانشگاه ارسال کنید. دانشگاه مدارک شما را بررسی کرده و در صورت تایید یک جلسه مصاحبه ترتیب می دهد. جلسه مصاحبه ممکن است حضوری و یا اینترنتی باشد. 

در صورت قبولی در مصاحبه، نامه پذیرش شما ارسال می شود و از طریق این تاییدیه می توانید به سفارت مراجعه کرده و درخواست خود مبنی بر دریافت ویزای تحصیل در کره جنوبی را ارائه دهید. 

 

نحوه دریافت ویزای تحصیلی کره

پس از دریافت نامه تاییدیه دانشگاه، باید وارد فرایند دریافت ویزا از سفارت شوید. برای دریافت ویزای تحصیلی کره باید مدارکی را آماده کرده و آن ها را به سفارت تحویل دهید. از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ پاسپورت

✅ نامه پذیرش از دانشگاه

✅ عکس

✅ مدارک هویتی

✅ مدارک تحصیلی

✅ انگیزه نامه از مدارک تحصیل در کره جنوبی

✅ توصیه نامه 

✅ برگه سلامت جسمانی

✅ گواهی سو سابقه 

✅ نامه بانک برای اثبات توانایی مالی

✅ فرم های درخواست ویزا

✅ رسید پرداخت هزینه های سفارت

نکته: ویزای تحصیلی کره‌جنوبی انواع مختلف دارد و با توجه به مقطع تحصیلی تعیین می‌شود. برای دریافت راحت ویزای تحصیلی کره‌جنوبی می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در کره جنوبی

می توان گفت که در کره جنوبی تقریبا تمامی رشته های تحصیلی ارائه می شود و دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های این کشور به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند. اما با این حال برخی از رشته ها در کره جنوبی محبوب تر هستند و از بازار کار بهتری نیز برخوردار می باشند. از بهترین رشته ها برای تحصیل در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

رشته های مهندسی

🔵 مهندسی برق

🔵 مهندسی پزشکی

🔵 مکانیک

🔵 کامپیوتر

🔵 مهندسی هسته ای

🔵 هوانوردی

🔵 نانو مهندسی

🔵 فناوری اطلاعات 

🔵 مهندسی عمران

 

تحصیل در کره جنوبی | رشته های علوم انسانی

🔵 تاریخ

🔵 هنر

🔵 زبان خارجی

🔵 حقوق و سیاست

🔵 مردم شناسی

🔵 فلسفه

🔵 ادبیات

🔵 MBA

🔵 مدیریت

 

رشته های گروه پزشکی

🔵 پزشکی

🔵 دندانپزشکی

🔵 فیزیوتراپی

🔵 زیست شناسی سرطان

🔵 بهداشت دندان

🔵 علوم بیولوژیکی

🔵 فناوری غذایی

 

تحصیل در کره جنوبی | رشته های علوم طبیعی

🔵 شیمی

🔵 فیزیک

🔵 جانورشناسی

🔵 زیست شناسی

🔵 زمین شناسی

 

بهترین دانشگاه های کره جنوبی

همانطور که گفته شد  کره جنوبی دانشگاه های بسیار زیادی دارد که برخی از آن ها در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. اعتبار و سطح علمی دانشگاه های کره جنوبی بسیار بالاست و دانشجویان با تحصیل در کره جنوبی در این دانشگاه ها می توانند موقعیت های شغلی بسیار خوبی را پس از فارغ التحصیلی داشته باشند. برخی از دانشگاه های برتر کره جنوبی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی به شرح موارد زیر می باشد. 

🔴 دانشگاه ملی سئول

🔴 دانشگاه کره

🔴 موسسه پیشرفته علم و فناوری کره

🔴 دانشگاه سونگ کیونکوان

🔴 دانشگاه یونسی

🔴 موسسه ملی علم و فناوری اولسان

🔴 دانشگاه علم و صنعت پوهانگ

🔴 دانشگاه کیونگ هی

🔴 موسسه علم و فناوری گوانگجو

نکته: توجه داشته باشید که تمامی دانشگاه های کره جنوبی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیستند. پس اگر قصد بازگشت به کشور را دارید، بهتر است ابتدا از دانشگاه های مورد تایید مطلع شوید و در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازید. در این صورت دیگر نیازی به معادل سازی مدرک خود ندارید. 

 

هزینه تحصیل در کره جنوبی

یکی از مهم ترین دغدغه ها و چالش های متقاضیان مهاجرت به کره جنوبی، بحث هزینه تحصیل در کره می باشد. در کره جنوبی امکان تحصیل رایگان وجود ندارد و دانشجویان باید برای هر ترم تحصیلی شهریه خود را پرداخت نمایند. 

همانطور که در بالا گفته شد، کره جنوبی در مقابل امکانات و خدمات آموزشی بسیار عالی که ارائه می دهد، هزینه های نسبتا پایینی دارد و می توان گفت که کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل محسوب می شود. اما با این حال دانشجویان باید از مبالغ شهریه اطلاع کافی داشته باشند تا در روند پرداخت هزینه تحصیل در کره جنوبی با مشکل مواجه نشوند. 

در کره جنوبی دانشگاه ها در دو دسته خصوصی و دولتی قرار می گیرند. شهریه دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی است. به طور کلی هزینه های تحصیل در کره جنوبی در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف به صورت زیر می باشد. 

کاردانی رشته های مهندسی: 1800 تا 6400 دلار

کاردانی رشته های علوم انسانی: 1750 تا 21000 دلار

کارشناسی رشته های مهندسی : 1900 تا 8400 دلار

کارشناسی رشته های پزشکی: 4500 تا 109000 دلار

کارشناسی رشته های علوم انسانی: 1700 تا 7500 دلار

تکمیلی رشته های مهندسی: 1750 تا 21100 دلار

تکمیلی رشته های پزشکی: 2500 تا 10750 دلار

تکمیلی رشته های علوم انسانی: 1600 تا 13900

نکته: توجه داشته باشید که مبالغ فوق نسبی هستند و هزینه دقیق شهریه با توجه به سال پذیرش در دانشگاه، رشته و دانشگاه محل تحصیلی تغییر خواهد کرد. برای کسب اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در کره جنوبی می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

تحصیل رایگان در کره جنوبی

یکی از سوالات متقاضیان تحصیل در کره جنوبی این است که آیا امکان تحصیل رایگان در کشور کره وجود دارد یا خیر. در پاسخ باید گفت که خیر، کره جنوبی برای تحصیل از دانشجویان بین المللی شهریه پرداخت می کند و هیچ دانشگاهی به صورت رایگان دانشجو پذیرش نمی کند. 

اما با این حال کره جنوبی بورسیه های متعددی را برای دانشجویان در نظر گرفته است تا در صورت واجد شرایط بودن، بتوانند از این بورسیه ها استفاده کرده و هزینه های تحصیل خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. 

 

بورسیه های تحصیل در کره جنوبی

دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در کره جنوبی از بورسیه های متعدد این کشور استفاده نمایند. برخی از محبوب ترین بورسیه های تحصیل در کشور کره جنوبی برای دانشجویان خارجی به شرح موارد زیر می باشد. 

بورسیه دولتی کره جنوبی

با دریافت این بورسیه دانشجویان در ابتدای ورود به کشور کره ۲۰۰ هزار وون دریافت می کنند. هزینه تحصیل تا سقف ۵ میلیون وون به صورت کامل پوشش داده می شود. هزینه های زندگی در کره نیز با دریافت این بورسیه تا سقف ۹۰۰ هزار وون الی ۱۵۰۰۰۰۰ وون پرداخت خواهد شد. 

بورسیه هنر کره جنوبی 

با دریافت بورسیه هنر دانشجویان به صورت ماهانه ۸۰۰ هزار وون دریافت می کنند. هزینه های تحصیل تا سقف ۵ میلیون وون به طور کامل پوشش داده می شود. هزینه های زندگی در کره نیز با دریافت این بورسیه تا سقف ۹۰۰ هزار وون الی ۱۵۰۰۰۰۰ وون پرداخت خواهد شد. 

تحصیل در کره جنوبی | بورسیه جهانی کره جنوبی

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند از این بورسیه استفاده کرده و هزینه های مربوط شهریه، زندگی، بیمه و بلیط هواپیما را پرداخت کنند. برای دریافت این بورسیه معدل دانشجو باید از ۸۰ درصد معدل کل بیشتر باشد. همچنین دانشجویان کره ای امکان استفاده از این بورسیه را نخواهند داشت. 

 

هزینه زندگی در کره جنوبی

علاوه بر هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه های زندگی در کره جنوبی را نیز پرداخت کنند. هزینه های زندگی بخش بزرگ و مهمی از مهاجرت و تحصیل در کره جنوبی هستند که دانشجویان قبل از اقدام به مهاجرت باید از آن ها اطلاع کامل داشته باشند. 

بیشترین بخش هزینه های زندگی در کره جنوبی مربوط به اجاره مسکن است. دانشجویان می توانند آپارتمانی برای خود اجاره کنند که هزینه آن در حدود ۵۵۰ دلار می باشد. این نرخ مربوط به خانه های مرکز شهر است و برای اجاره خانه در حومه شهر باید تقریبا ۴۰۰ دلار بپردازید. به طور کلی نرخ اجاره در کره جنوبی ۷۳ درصد بیشتر از کشور ایران می باشد پس مهاجران باید خود را برای پرداخت این مبالغ آماده کنند. 

علاوه بر اجاره آپارتمان شخصی، دانشجویان این امکان را دارند که آپارتمان مشترک اجاره کنند و همراه با چند نفر دیگر اجاره بها را بپردازند. از سوی دیگر خوابگاه های دانشجویی همچنان جز بهترین گزینه ها برای دانشجویان محسوب می شود که هزینه آن بسیار کمتر از آپارتمان شخصی می باشد. بخش دیگر هزینه های زندگی در کره جنوبی نیز به خرید های ماهانه اختصاص دارد که تقریبا ۹۵۰ دلار برای یک فرد می باشد. 

 

کار حین تحصیل در کره جنوبی

دانشجویان در طول تحصیل در کره جنوبی امکان کار دانشجویی را خواهند داشت و از این طریق می توانند درآمدی برای خود داشته و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در کره را پرداخت کنند. توجه داشته باشید که دانشجویان برای کار در کره جنوبی باید حتما از اداره مهاجرت منطقه خود مجوز کار دریافت کرده باشند. 

مدت زمان کار حین تحصیل در کره جنوبی به مقطع تحصیلی بستگی دارد. دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی مجاز به ۱۰ تا ۲۰ ساعت کاره پاره وثت می باشند. این در حالست که دانشجویان ارشد و دکتری اجاره کار برای ۳۰ ساعت را خواهند داشت. در طول تعطیلات دانشجویان محدود نیستند و می توانند تمام مدت خود را به کار کردن اختصاص دهند. 

 

اقامت دائم کره پس از تحصیل

اکثر افرادی که برای تحصیل به کشور کره‌جنوبی مهاجرت می کنند، قصد بازگشت به کشور خود را ندارند و ترجیح می دهند که زندگی خود را در کره جنوبی ادامه دهند. اما باید بدانید که ویزای تحصیل در کره جنوبی تمدید نمی شود و از طریق آن امکان دریافت اقامت دائم وجود نخواهد داشت. 

دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی، در مدت زمانی که برای شان در نظر گرفته شده است، کاری برای خود بیایند و از یک کارفرمای کره ای پیشنهاد شغلی دریافت کنند. در این صورت ویزای تحصیلی آن ها به ویزای کاری تغییر پیدا می کند. در صورتی که موفق به یافتن شغل و دریافت پیشنهاد شغلی نشوید، می توانید در دوره های کاراموزی شرکت کنید و با ارائه نامه کارآموزی نشان دهند که شرایط اقامت در کره را دارند. 

افرادی که در دوره های کارآموزی شرکت کرده اند، باید در مدت شش ماه یک جاب آفر دریافت نمایند تا از این طریق ویزای تحصیلی آن ها به ویزای شغلی تغییر بیاید. پس از پیدا کردن کار و با گذشت مدت زمان مشخصی، در صورت داشتن شرایط لازم، اقامت دائم برای فرد صادر خواهد شد. شرایط دریافت اقامت دائم کرده جنوبی به صورت زیر می باشد. 

✅ گذشت حداقل ۵ سال از سکونت فرد در کره جنوبی به صورت متوالی 

✅ عدم سوسابقه در طول مدت اقامت و حسن رفتار

✅ داشتن حداقل بیست سال سن در هنگام درخواست اقامت

✅ تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی در کره جنوبی

✅ تسلط به زبان کره ای و آشنایی با فرهنگ مردم 

 

مشاوره تحصیل در کره جنوبی

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در کشور کره‌جنوبی را دارند، باید مدارک خود را آماده کرده و با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. در کره جنو‌بی امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی و کار دانشجویی، هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت و تحصیل در کره جنوبی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در کره جنوبی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. تحصیل در کره جنوبی چه مزایایی دارد؟

    در متن مقاله به مزایای تحصیل در کره به طور کامل پرداخته شده است. 

  2. آیا امکان تحصیل در مدارس کره نیز برای دانش آموزان خارجی وجود دارد؟

    بله دانش آموزان خارجی می توانند مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی به تحصیل بپردازند. 

  3. آیا پس از فارغ التحصیلی می توان اقامت دائم کره جنوبی را دریافت کرد؟

    بله در صورتی که فرد بتواند یک پیشنهاد شغلی دریافت کرده و مشغول به کار شود، پس از ۵ سال اقامت دائم برای او صادر خواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره