مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پایه نهم به دهم از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه انجام می گیرد که این آزمون با آزمون تیزهوشان ادغام شده است. ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم به هفتم به صورت مراجعه حضوری به مدرسه مورد نظر می باشد و آزمون ورودی ندارد. در ادامه مقاله به بررسی زمان، شرایط و مدارک، سایت جدید و نحوه ثبت نام نمونه دولتی 1403 – 1404 در هر پایه خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

طبق آخرین اطلاعیه آموزش و پرورش آزمون پایه نهم به دهم تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به صورت همزمان و یکپارچه برگزار خواهد شد و داوطلبان شرکت کننده باید به سوالات مشترک پاسخ دهند.

 

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مدارس نمونه دولتی یکی از مدارسی می‌باشد که دانش آموزان زیادی متقاضی تحصیل در این مدارس می‌باشند. با توجه به تاثیر بالای معدل در کنکور سراسری در مقاطع دهم تا دوزادهم و برگزاری امتحانات نهایی به صورت کشوری، دانش آموزان درصدد کسب معدل بالا در این امتحانات می باشد. 

مدارس نمونه دولتی از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مدارس دارند. ازین رو دانش آموزان زیادی در صدد تحصیل در این مدارس می باشند.ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در دو مقطع هفتم و دهم انجام می‌گیرد که در ادامه به بررسی مقاطع به صورت جداگانه می‌پردازیم.

 

ثبت نام پایه ششم به هفتم

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ همچنان همانند گذشته به صورت حضوری می باشد و هیچگونه آزمون ورودی برگزار نخواهد شد.

مدارس نمونه دولتی متوسطه اول به صورت هیئت امنایی اداره می گردد. دانش آموزان همراه با والدین خود در بازه زمانی که معمولا پس از امتحانات خرداد ماه می باشد می توانند با مراجعه به مدرسه مورد نظر نسبت به بثت نام فرزند خود اقدام نمایند.

❌❌ در مقاله زیر تمامی شرایط و مدارک لازم جهت نام نویسی فزرندان خود را شرح داده ایم. لذا توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را پیش از مراجعه به مدرسه مطالعه نمایید.

 

ثبت نام پایه نهم به دهم

آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، همچنان مانند سال‌های گذشته برگزار می شود. دانش آموزانی که مطابق دفترچه ثبت نام نمونه دولتی 1403 – 1404 واجد الشرایط هستند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.

با توجه به آخرین اطلاعیه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت همزمان و یکپارچه برگزار خواهد شد و داوطلبان متقاضی در یک آزمون واحد شرکت می نمایند. ثبت نام آزمون نمونه دولتی به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می گیرد.

دانش آموزان باید در مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی به سایت مای مدیو my medu ir مراجعه کرده و جهت انجام فرآیند نام نویسی در آزمون اقدام نمایند.

 

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1403 – 1404

ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳  به صورت هماهنگ کشوری و در یک بازه زمانی صورت می گیرد. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند باید در بازه زمان نام نویسی نمونه دولتی به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایند. در جدول زیر زمان دقیق ثبت نام آزمون را قرار داده ایم.

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام
ششم به هفتم (ثبت نام حضوری) اوایل تابستان 1403
نهم به دهم (ثبت نام در آزمون) 15 تا 25 فرورین 1403

تاکنون اطلاعیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش پیرامون تمدید مهلت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ منتشر نشده است. هر ساله این مهلت برای چند روز تمدید خواهد شد. در صورت تمدید مهلت در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اشاره کوتاهی کردیم که داوطلبانی مجاز به تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت های استانی نمونه دولتی نهم به دهم می باشند که واجد الشرایط باشند. از مهم ترین شرایط ثبت نام نمونه دولتی در هر مقطع تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

پایه ششم به هفتم

✅داشتن تابعیت ایرانی 

✅ کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس (حداکثر یک درس در نیمسال اول یا دوم دارای مقیاس خوب باشد)

 

پایه نهم به دهم

✅تابعیت ایرانی 

✅اشتغال به تحصیل در پایه نهم

✅ متقاضیان ثبت نام آزمون نمونه دولتی باید دارای حداقل معدل پایه نهم بالای 17 

✅امکان ثبت‌نام در هر مدرسه انتخابی استان محل سکونت برای دانش آموزان عشایری و کوچ نشین

✅انتخاب سه الویت برای هر متقاضی از میان مدارس نزدیک به محل زندگی

✅عدم وجود محدودیت در انتخاب مدرسه نمونه دولتی برای علاقه مندان به هنرستان های فنی حرفه ای

✅ده درصد از ظرفیت پذیرش هر مدرسه مربوط به داوطلبان دارای سهمیه شاهد و روستایی می‌باشد.

✅در نهایت پذیرش تحصیلی دانش اموز در رشته های مختلف بر اساس هدایت تحصیلی خرداد ماه خواهد بود.

 

سایت ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در سال های گذشته ثبت نام آزمون نمونه دولتی از طریق سامانه های استانی انجام می گرفت. سال گذشته طبق اطلاعیه آموزش و پرورش تمامی دانش آموزان جهت نام نویسی در این آزمون باید به سایت ثبت نام نمونه دولتی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه می‌کردند. پیش بینی می‌شود که در سال جدید نیز ثبت نام نمونه دولتی در همین سامانه انجام گیرد. 

در ادامه مقاله به بررسی راهنما ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir خواهیم پرداخت.

 

راهنما ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1403 – 1404

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به صورت اینترنتی و در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir می شود. داوطلبان در فروردین ماه می توانند ثبت‌نام خود را در این سایت جهت شرکت در آزمون انجام دهند. در این بخش نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به صورت کلی شرح داده ایم و سپس راهنما تصویری را قرار داده ایم.

✅مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir 

✅مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام آزمون نمونه دولتی و اطلاع از تمامی شرایط

✅وارد کردن اطلاعات لازم و ورود به سایت مربوطه

✅تکمیل فرم ثبت نام نمونه دولتی

✅پرداخت هزینه ثبت نام از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب

✅دریافت رسید و کدرهگیری که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می باشد

 

راهنما تصویری

1️⃣به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنید.

جهت ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید. 

2️⃣در کادر های زیر نقش دانش آموز را انتخاب کرده و کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را وارد کنید. دانش آموزان اتباع خارجی باید کد دانش آموزی و تاریخ تولد شمسی خود را واد کنند.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی

 

3️⃣در این مرحله ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در پایین صحفه سایت بر روی “ آزمون نمونه دولتی ” کلیک کنید.

ثبت نام نمونه دولتی

 

4️⃣در این مرحله داوطلب باید یک عکس دانش آموز با مشخصات تصویر زمینه سفید، ابعاد 3×4 ، فرمت jpg و حداکثر حجم 300kb را در سامانه بارگذاری کند.

5️⃣فرم ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ به صورت کامل و صحیح پر کنید.

6️⃣هزینه ثبت نام نمونه دولتی (سال گذشته ۷۰ هزار تومان بود) را از طریق سایت پرداخت کنید. رسید ثبت نام خود را دریافت کرده و این رسید را ذخیره نمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزان در هنگام ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در سایت مای مدیو باید اطلاعات مورد نیاز را با توجه به مدارک خود تکمیل نمایند. اطلاعات وارد شده باید کاملا درست باشد تا مشکلی در روند ثبت نام به وجود نیاید. مهم ترین مدارک و اطلاعات برای ثبت نام نمونه دولتی 1403 – 1404 به شرح زیر هستند. 

✅اطلاعات هویتی و شناسنامه ای

✅اطلاعات تحصیلی

✅آدرس منزل و مدرسه

✅اطلاعات سهمیه

✅عکس پرسنلی با حجم کمتر از ۷۰ کیلوبایت

 

زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج

دانش آموزان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از زمان آزمون نمونه دولتی نیز مطلع شوند و ضمن افزایش سطح آمادگی خود در این تاریخ اعلام شده در جلسه حاضر شوند.

چند روز قبل از برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، کارت ورود به جلسه نمونه دولتی منتشر می گردد که متقاضیان جهت دریافت آن بایستی به  سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه کنند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون نمونه‌دولتی برای ورود به جلسه امتحان الزامی است.

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در 1 تیر ماه 1403 می باشد.

نتایج نمونه دولتی پس از گذشت یک بازه زمانی چهار تا شش هفته از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی منتشر می‌گردد. متقاضیانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به دریافت نتایج آزمون خود اقدام نمایند.

 

مواد امتحانی و منابع آزمون

یکی از مهم ترین سوالات دانش آموزان مربوط به مواد امتحانی ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم است. دانش آموزان باید از این موارد اطلاع داشته باشند و بر این اساس برای مطالعه و آمادگی آزمون برنامه ریزی نمایند. مواد امتحانی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به شرح زیر است. 

✅ریاضی

✅عربی

✅زبان خارجی

✅علوم تجربی

✅فارسی

✅قران و پیام های آسمانی

✅مطالعات اجتماعی

منابع آزمون نهم به دهم از کتاب های درسی دانش آموزان در پایه های هشتم  ونهم می باشد. هر داوطلب باید با اطلاع از منابع امتحانی این آزمون، سعی کند با برنامه ریزی تا تاریخ برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، میزان آمادگی خود را افزایش دهد. برای شرکت و ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم، لازم است متقاضیان به برخی نکات مهم توجه داشته باشند.

✅آزمون به صورت تستی است.

✅سوالات غلط دارای نمره منفی هستند.

✅هر پاسخ درست  دارای 3 امتیاز مثبت وهر پاسخ نادرست دارای 1 امتیاز منفی است.

✅داوطلبان باید به 100 سوال در طول 120 دقیقه زمان پاسخ دهند.

 

مشاوره ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در صورتی که علاقه مند به ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ هستید و یا تمایل دارید وارد مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم شوید، می توانید مطابق آنچه که در مقاله بالا گفته شد، اقدام کنید. در صورتی که هر گونه سوال و یا ابهامی در زمنیه ثبت نام آزمون نمونه دولتی برایتان وجود دارد، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ سوالات خود را از مجرب ترین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل بپرسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در چه تاریخی انجام می شود؟

    ثبت نام آزمون نمونه دولتی سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فروردین می باشد.

  2. آیا آزمون مدارس نمونه‌دولتی ششم به هفتم حذف شده است؟

    بله، طی سال های اخیر آزمون حذف شده است و این مدارس به صورت هیات امنایی اداره می شوند.

  3. متقاضیان جهت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی باید به کدام سامانه مراجعه کنند؟

    ثبت نام آزمون نمونه دولتی از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir انجام می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید مزاحم شدم ببخشید زمان ثبت نام ازمون نمونه دولتی نهم به دهم اصفهان کی هست و اینکه بهترین نمونه دولتی اصفهان چست که با تیزهوشان برابری میکنه و توی قبولی کنکور کمک بیشتری بهم میکنه توی رشته شاخه نظری علوم تجربی

    1. سلام تا کنون زمان ثبت نام نمونه دولتی اعلام نشده است.
      برای اطلاع بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. سلام باید چه کتاب تستی برای مدرسه نمونه بگیریم که تمرین کنیم وتست همه ی کتاب هارا هم داشته باشد؟

    1. سلام
      منابع اصلی آزمون که در دفترچه ثبت نام نمونه دولتی ذکر شده است کتب درسی پایه نهم می باشد.
      بهترین منبع برای تست زنی سوالات سال های گذشته آزمون نمونه دولتی می باشد.

  3. سلام وقتتون بخیر
    من اهل استان آذربایجان شرقی هستم و پایه هفتم و هشتم رو در مدرسه روستایی خوندم میخواستم ببینم اگه پایه نهم رو تو شهر بخونم میتونم از سهمیه روستایی نمونه دولتی برای آزمون و ثبت نام دهم استفاده کنم؟

  4. سلام . فردا آزمونه … ولی سامانه دریافت کارت ورود به جلسه خوزستان هنوز باز نشده چرا؟؟؟؟؟؟

    1. سلام
      متاسفانه سایت نمونه دولتی خوزستان باز نمی شود. به آ«وزش و پرورش ناحیه خود مراجعه کنید.

  5. سلام من مشخصاتم و … رو که وارد کردم میخواستم به مرحله واریز برسم زدم روش ولی صفحه پرداخت برام نیومد.
    یک صفحه برام باز شد که عکس ۳در۴ از خودم با شماره پیگیری و نوشته بود پول پرداخت شده و ثبت نهایی شدم مدیر مدرسمون بهم گفت مشکل از سایت هست و باید حتما پول رو پرداخت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره