مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ معمولا در فروردین ماه آغاز خواهد شد. هر ساله سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) به واسطه برگزاری یک آزمون ورودی، دانش آموزان را جذب و پذیرش می کند. دانش آموزان متقاضی جهت تحصیل در این مدارس در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند در این آزمون ورودی شرکت کنند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان، شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1403 – 1404 می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

طبق آخرین اطلاعیه آموزش و پرورش آزمون پایه نهم به دهم تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به صورت همزمان و یکپارچه برگزار خواهد شد و داوطلبان شرکت کننده باید به سوالات مشترک پاسخ دهند.

 

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

فرآیند ثبت نام آزمون تیزهوشان۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در هر پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، به صورت اینترنتی صورت می گیرد. بنابراین داوطلبان در هر یک از دو این پایه، باید به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند و اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه راهنما نمایند. از شرایط نام ام نویسی مطلع و سپس اقدامات لازم را جهت شرکت و ثبت نام تیزهوشان انجام دهند. داوطلبان می‌توانند در دو مقطع از تحصیل خود شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند.

 

ثبت نام مدارس سمپاد مهارتی

در چند سال اخیر علاوه بر رشته های نظری (ریاضی، تجربی و انسانی)‌ آموزش پرورش در برخی از رشته‌های فنی و مهارتی نیز در مدارس سمپاد مهارتی دانش آموز می‌پذیرد. تاکنون مدارس سمپاد مهارتی در استان‌های تهران، قزوین، زنجان و اصفهان دایر گردیده است. مدارس سمپاد مهارتی فقط در دوره متوسطه دوم می‌باشد و دانش آموزان پس از هدایت تحصیلی می توانند در پایه نهم به دهم در آزمون شرکت کنند. برای مشاهده و مطالعه بخشنامه آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

دانش آموزان متقاضی مدارس سمپاد مهارتی همانند دیگر دانش آموزان در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ با مراجعه به سایت آموزش و پرورش می توانند در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند. 

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404

مهم‌ترین موردی که دانش آموزان متقاضی ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان باید بدان توجه داشته باشند این است که از زمان ثبت نام تیزهوشان مطلع باشند و در تاریخ های اعلام شده، ثبت‌نام خود را قطعی کنند. در سال گذشته زمان ثبت‌نام از تاریخ 1 تا 25 فروردین بود. پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز فرآیند نام نویسی در فروردین ماه انجام گیرد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ تاکنون اعلام نشده است. به محض اعلام تاریخ نام نویسی در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است، هر دو آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی انجام می‌شود. تمامی متقاضیان هر دو آزمون بایستی در زمانهای مقرر، نسبت به ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدام کنند اما توجه داشته باشند تاکنون اطلاعیه های دقیقی از زمان ثبت‌نام در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

دفترچه راهنما ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آموزش و پرورش هر سال همزمان با آغاز مهلت نام نویسی در آزمون، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را نیز منتشر می‌کند. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی از جمله شرایط و قوانین برگزاری آزمون، مدارک لازم و زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون می‌باشد. داوطلبان پیش از انجام فرآیند ثبت نام تیزهوشان باید این دفترچه را دانلود نمایند. البته در ادامه مقاله به شرح تمامی موارد ذکر شده در دفترچه راهنما خواهیم پرداخت. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ 

شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همانند دیگر آزمون ها مستلزم داشتن شرایط ثبت نام تیزهوشان می‌باشند. داوطلبان برای ورود به این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. چنانچه داوطلبی شرایط و قوانین الزامی را دارا نباشد، امکان پذیرش و ورود به مدارس تیزهوشان را نخواهد داشت.

در ادامه ابتدا به بررسی شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می پردازیم که برای داوطلبان هر دو مقطع یکسان می باشد. پس از آن شرایط اختصاصی که در آزمون پایه ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم متفاوت می باشد را شرح داده ایم.

 

شرایط عمومی

✅ دانش آموزان باید تابیعت ایرانی داشته باشند و دارای شناسنامه و کارت ملی ایرانی باشند.

✅ آن دسته از داوطلبان اتباع خارجی با توجه به شرایط خاص می توانند پذیرفته شوند.

 

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

❌اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی از اولین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 می باشد. 

❌کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی

❌کسب مقیاس خوب در یک درس و در باقی دروس پایه ششم کسب نمره خیلی خوب نیز ممکن است.

❌اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

❌چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

❌در صورت قبولی دانش آموز در یک منطقه تحصیلی امکان جابه جایی به مدارس دیگر مناطق وجود ندارد.

 

شرایط اختصاصی نهم به دهم

👈اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم از اولین شرایط ثبت نام تیزهوشان 1403 – 1404 می باشد. 

👈دارا بودن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم

👈اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ انتخاب نمایند.

👈چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

 

مدارک ثبت نام در آزمون 

دانش آموزان در زمان نام نویسی باید مدارک لازم جهت شرکت در آزمون را در سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی اینترنتی pada.medu.ir بارگزاری کنند. از این رو در این بخش از مقاله راهنما به ذکر مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداخته‌ایم که به شرح زیر می باشد.

✅مشخصات و اطلاعات فردی 

✅عکس پرسنلی ۳×۴ با فرمت jpg

✅آدرس محل سکونت

✅پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ 

سایت ثبت نام تیزهوشان تغییراتی اعمال شده‌ است. به طوری که داوطلبانی که مایل هستند در آزمون تیز هوشان ثبت‌نام کنند، باید به سایت آموزش و پرورش مراجعه نمایند. ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم، هر دو از طریق سایت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” انجام می شود.

برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش ثبت نام تیزهوشان کلیک کنید.

 

راهنما ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1403 – 1404

دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم دهم، بایستی برای تکمیل مراحل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به سایت مای مدیو مراجعه کنند.

به منظور راهنمایی شما عزیزان، در ادامه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 را آورده‌ ایم.

1️⃣به سایت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه کنید.

برای ورود به مای مدیو بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣در کادر های مشخص نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید. 

تیزهوشان

3️⃣ در صورت نداشتن شناسه کاربری و رمز عبور می توانید از طریق سایت دولت من وارد سایت ثبت نام تیزهوشان مای مدیو شوید.

4️⃣ شماره همراه (والدین یا سرپرست دانش آموز) خود را وارد کنید.

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

5️⃣ رمز یکبار مصرف ارسال شده از طریق پیامک را وارد نمایید. 

ثبت نام آزمون تیزهوشان

6️⃣ بر روی گزینه سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش (مای مدیو) کلیک کنید.

7️⃣ حال وارد سایت مای مدیو خواهید شد. در پنجره صحفه جدید بر روی آزمون سمپاد در ردیف سوم کلیک کنید.

ثبت نام تیزهوشان

8️⃣ فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان را با اطلاعات صحیح پر کنید.

9️⃣ مدارس مورد نظر خود را با توجه به دسترسی و محل سکونت خود انتخاب کنید.

1️⃣0️⃣ هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را از طریق کارت بانکی خود به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

1️⃣1️⃣ در پایان می توانید کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان را دریافت کنید که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می‌باشد. 

1️⃣2️⃣ کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1403 – 1404 را یادداشت کنید. چرا که این کد را در مراحل بعدی نیاز خواهید داشت. 

 

دریافت کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون

در حدود یک هفته قبل از مان برگزاری آزمون تیزهوشان کارت ورود به جلسه در سایت منتشر خواهد شد و داوطلبان باید برای دریافت و چاپ آن اقدام نمایند. عدم به همراه داشتن کارت ورود به جلسه تیزهوشان منجر به ممانعت از حضور دانش آموز در جلسه آزمون خواهد شد. 

پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان برای دریافت کارت ورود به جلسه الزامی است و چنانچه داوطلبی هزینه مربوط به ثبت‌نام مدارس تیز هوشان را پرداخت نکند، امکان شرکت در این آزمون را نخواهد داشت.

 

تاثیر سهمیه در آزمون تیزهوشان 

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان سهمیه ای در نظر گرفته شده است. این سهمیه، سهمیه همزادی است که دانش آموزان دو قلو و چند قلو واجد شرایط استفاده از آن هستند.

در صورتی که همزاد هم جنس باشند، با قبولی یکی از قل ها، قل دیگر در صورت کسب 80 درصد امتیاز آخرین فرد قبول شده می‌تواند به صورت مازاد بر ظرفیت در مدرسه تیزهوشان ثبت نام کند. دانش آموزان همزاد هم جنس باید حتما به صورت یکسان مدرسه های مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

دانش آموزان همزاد غیر هم جنس نیز همین شرایط را خواهند داشت و فرد دیگر باید حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده را کسب کرده باشد تا بتواند در مدرسه تیزهوشان پذیرش شود. در صورتی که انتخاب های همزادهای غیرهم جنس با یکدیگر متفاوت باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد. 

 

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ نهم به دهم مطابق سال های گذشته برای دانش آموزان پایه نهم و واجد الشرایط انجام می گیرد. آزمون تیزهوشان برای ورود مقطع دهم شامل دو دسته سوال است. بخش اول سوالات، سوالات استعداد تحلیلی می باشد که متقاضیان 50 دقیقه زمان برای پاسخگویی به 50 سوال از آن را دارند که نمره این سوالات میزان هوش و استعداد دانش آموز را مشخص می کند.

منابع آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ فقط کتب درسی پایه نهم می باشد.

بخش دوم آزمون سوالات استعداد تحصیلی است که مربوط به کتاب های درسی پایه نهم دوره اول متوسطه است. داوطلبان در این بخش نیز 70 دقیقه فرصت دارند تا به 50 سوال پاسخ دهند.

بخوانید: لیست منابع تیزهوشان

نکته مهم در برگزاری و ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ این است که هر کدام از دروس برای رشته های مختلف، دارای ضرایب متفاوتی است. هرچه ضریب یک درس در یک رشته بیشتر باشد، بدین معنی است که آن درس دارای اهمیت بیشتری نیز می باشد و داوطلب باید برای مطالعه آن زمان بیشتری را اختصاص دهد. در ادامه ضرایب سرفصل های امتحانی بخش استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 را در جدول زیر ارائه کرده ایم.

نام درس تعداد سؤال ضریب ریاضی ضریب تجربی ضریب انسانی ضریب سمپاد مهارتی
قران و معارف انسانی 10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2
مطالعات اجتماعی 10 1 1 1 1
علوم تجربی 10 2 4 2 3
ریاضیات 10 4 2 2 3

 

اهمیت اولویت بندی مدارس در ثبت نام آزمون تیزهوشان

همانطور که می‌دانید، دانش آموزان در هنگام ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید مدارس مورد نظر خود را به صورت اولویت بندی شده انتخاب کنند. اولویت های بالاتر باید انتخاب های بهتر دانش آموزان باشند و اولویت های پایین تر به مدارس دیگر تعلق بگیرد. 

در زمان اولویت بندی حتما به دفترچه راهنما ثبت نام آزمون تیزهوشان مراجعه کرده و با توجه به ظرفیت پذیرش هر مدرسه، آن مدارسی که ظرفیت بیشتری دارند را در اولویت قرار دهید. از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که نقل و انتقال مدارس تیزهوشان شرایط سختی دارد پس حتما مدارسی را انتخاب کنید که از نظر مسافت و رفت و آمد مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کنند. در غیر این صورت با مشکلات جدی در زمینه انتقالی مواجه خواهید شد. 

 

نمره منفی آزمون تیزهوشان

یکی از مهم ترین سوالاتی که دانش آموزان داوطلب ثبت نام آزمون تیزهوشان با آن مواجه هستند، داشتن یا نداشتن نمره منفی در آزمون می‌باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت که آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد پس از پاسخ دادن به سوالات به صورت شانسی خودداری کنید و تنها سوالاتی را جواب دهید که از پاسخ آن اطمینان کامل داشته باشید. پاسخ صحیح ۳ امتیاز مثبت وپاسخ غلط ۱ امتیاز منفی دارد. 

سوالات آزمون تیزهوشان به صورت تستی و چهار گزینه ای است. اگر در هنگام پاسخ دادن به یک سوال، دو گزینه را به عنوان پاسخ علامت بزنید، آن سوال به طور کامل مردود خواهد بود و پاسخ شما به عنوان یک پاسخ غلط در سیستم ثبت خواهد شد (حتی اگر یکی از پاسخ ها درست باشد) به همین منظور توصیه می‌شود که قبل از آزمون با مشاوران تحصیلی صحبت کنید تا روش های صحیح تست زنی و مدیریت زمان را به طور کامل به شما آموزش دهند. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

اعلام نتایج ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نتایج ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ معمولا پس از گذشت 4 تا 6 هفته از برگزاری آزمون منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند وضعیت قبولی خود را مشاهده نمایند. این نتایج در سایت مای مدیو my.medu.ir اعلام خواهد شد.

پس اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان، هر ساله شاهد داوطلبانی هستیم که از نمره و رتبه دریافتی خود راضی نبوده اند و انتظار تراز بالاتری را باتوجه به پاسخ های خود دارند. این افراد می توانند به سایت ثبت نام تیزهوشان مراجعه کنند و اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خود را وارد نماییند.

 

مشاوره ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان و خانواده هایی که تصمیم قبولی حتمی در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو در صورتی که جزو این دسته از افراد هستید، باید برنامه ریزی دقیق و منظمی برای خود داشته باشید. 

اطلاع از منابع صحیح و درست تیزهوشان از جمله موارد مهمی است که به دانش آموزان در یادگیری بهتر مطالب و نکات آزمون کمک می کند. همچنین باید داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان از زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 و شرایط آن اطلاع داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی صحیحی بر اساس تاریخ برگزاری آزمون برای خود درنظر بگیرند. 

چنانچه در زمینه برنامه ریزی و انجام فرآیند ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ نیازمند راهنمایی و مشاوره می‌باشید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. برای این منظور شما می توانید از طریق شماره های درج شده با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام تیزهوشان معمولا در فروردین ماه می باشد. در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی اشاره شده است.

  2. شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان چیست؟

    دانش آزمون برای شرکت در این آزمون باید دارای شرایط لازم باشند که در متن مقاله به بررسی این شرایط پرداخته ایم.

  3. ثبت نام آزمون تیزهوشان از چه طریقی انجام می شود؟

    ثبت نام تیزهوشان به صورت اینترنتی از طریق سایت آموزش و پرورش my.medu.ir انجام می گیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫17 دیدگاه ها

  1. سلام
    من سال هشتم نمره ی خوبی نگرفتم و زیر نوزده هستم
    ولی نهم معدلم بیست شده
    یعنی نمی‌تونم ثبت نام کن؟؟؟؟

  2. سلام من معدل هشتمم 19و 67 هست ولی می نویسه سایت شما نمی توانید ثبت نام کنید معدل هشتم حد مجاز نیست

      1. سلام خسته نباشید معدل من در پایه نهم ۲۰ می ولی حتما باید نوبت اول نهم هم بالای ۲۰ باشه تا بتونم شرکت کنم؟

  3. سلام.
    گفتید که دانش آموزان اتباع با داشتن شرایط خاص میتونن تو مدرسه تیزهوشان شرکت کنن. میخواستم بدونم اگه مدرک معتبر داشته باشیم میتونیم ثبت نام کنیم؟

  4. سلام من ثبت نام نکرده بودم امروز پیام اومده ثبت نام کردید باید پول رو واریز کنید خلاصه تصمیم گرفتم که ثبت نام رو تکمیل کنم الان هر چی میزنم بره سایت نمیره خطا میاره خودشم فقط تا ساعت ۱۰ شب وقت هس باید چیکار کنم؟

    1. سلام ثبت نام آزمون تیزهوشان احتمالا در اواسط فروردین ماه آغاز شود.
      به محض اعلام تاریخ دقیق ثبت نام در این مقاله و کانال تلگرام اخبار تحصیلی دانتل کو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره