انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” اعلام می شود. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته کنکور ارشد در حداقل یکی از دوره‌های دانشگاه‌های سراسری هستند، می توانند در زمان مقرر نسبت به الویت بندی انتخاب‌های خود در سایت سنجش اقدام کنند. در نظر داشته باشید که خارج از بازه زمانی امکان درج الویت ها در فرم انتخاب‌رشته و یا ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت. متقاضیان در بازه زمانی مربوط به انتخاب‌رشته کنکور ارشد مجاز به درج حداکثر 100 کدرشته محل در فرم انتخاب رشته خواهند بود. برای اطلاع از تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد در تاریخ ۱۰ و ۱۱ تیر ماه (تا ساعت ۲۴ رو یکشنبه) تمدید شد.

 

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبانی که در جلسه کنکور کارشناسی ارشد حضور داشته اند و پس از دریافت کارنامه اولیه مجاز به انتخاب‌رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هستند، می توانند با مراجعه به سایت سنجش، به الویت بندی کدرشته محل های مورد علاقه خود بپردازند.

دو الی سه روز پیش از مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 دفترچه راهنما منتشر و پس از این بازه زمانی نیز فرآيند انتخاب رشته کارشناسی ارشد در سایت سنجش آغاز می شود و متقاضیان می توانند حداکثر 100 کدرشته محل را در این فرم درج نمایند. 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد در تاریخ ۱۰ و ۱۱ تیر ماه (تا ساعت ۲۴ رو یکشنبه) تمدید شد.

در صورتی که مهلت انتخاب رشته ارشد 1402 اعلام شود، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید پیش از تکمیل فرم انتخاب‌رشته در سایت سازمان سنجش، به منظور کم کردن میزان خطا و الویت بندی صحیح انتخاب های خود، ابتدا فرم پیش نویس انتخاب‌رشته که در انتهای دفترچه راهنما قرار دارد را تکمیل کنید.

 

تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

با وجود اطلاع رسانی های مکرر سازمان سنجش و انتشار اطلاعیه در سایت رسمی خود به آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” باز هم تعدادی از شرکت کنندگان از تاریخ مرتبط با انتخاب رشته کارشناسی ارشد بی خبر می مانند و نمی توانند مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

البته برخی دیگر نمی توانند در این بازه زمانی، اقدام به الویت بندی انتخاب های استخراج شده خود از دفترچه راهنمای انتخاب رشته نمایند و به همین دلیل از این مرحله جا می مانند. در همین راستا، سازمان سنجش به منظور مساعدت با داوطلبان، مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را تمدید می کند.

احتمالا امسال نیز شاهد تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد باشیم، اما توصیه می شود شما انتخاب رشته خود را در همان روزهای ابتدایی انجام دهید و آن را به روزهای آخر موکول نکنید. 

در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقویم برگزاری مراحل مختلف کنکور کارشناسی ارشد، دستخوش تغییراتی گردید، به طوری که با به تعویق افتادن زمان برگزاری این آزمون، متقاضیان بر خلاف روال همیشه که در اواخر خرداد و اوایل تیر است، در اوایل شهریور ماه موفق به انتخاب رشته شدند و در نهایت نیز دو الی سه روز نیز به عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شد.

 

مهلت ویرایش فرم انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲

آن دسته از داوطلبانی که در مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد 1402 انتخاب‌رشته خود را انجام داده اند چنانچه مایل به تغییر و یا تصحیح ترتیب اولویت بندی کدرشته محل‌های انتخابی و یا حذف و اضافه کردن کدرشته محل جدید می توانند در این بازه زمانی اقدام کنند. 

البته باید توجه داشته باشید تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب‌رشته محدود می باشد و پس از اتمام آن دیگر امکان ویراشی را نخواهید داشت. پس با توجه به مورد گفته شده حتما پیش از تایید ویرایش فرم از صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمایید. توصیه می شود پیش از تکیمل فرم مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید. 

مراحل انتخاب رشته ۱۴۰۲

پس از مدت زمان کوتاه تقریبا یک ماهه، نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. تمامی حاضرین در جلسه کنکور کارشناسی ارشد، می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود نمایند.

متقاضیانی که پس از دریافت کارنامه های اولیه خود، حداقل در یکی از دوره های دانشگاه های سراسری از جمله دوره روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب‌رشته هستند، ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه و پس از استخراج کدرشته محل در مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰2 می توانید فرآیند انتخاب‌رشته را آغاز کنند. 

توصیه می شود متقاضیان طی مرحله انتخاب‌رشته الویت بندی انتخاب های خود را بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود و همینطور در نظر گرفتن فاکتورهای موثر بر نتایج کنکور کارشناسی ارشد شامل علاقه، هزینه تحصیل، مسیر رفت و آمد و … انجام دهند.

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد احتمالا مشابه سال های گذشته یک فرصت یک هفته ای الی ده روزه است که در قالب یک اطلاعیه از سوی سایت رسمی سازمان سنجش به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. 

لازم است متقاضیان به محض دریافت اطلاعیه های مرتبط با زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ابتدا دفترچه راهنما را دریافت و مطالعه کنند و سپس کدرشته محل های خود را استخراج کرده و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند. 

مشاوره مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

هدف از برگزاری مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش داوطلبان در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان می باشد.

اما متقاضیان در صورتی می توانند در بازه زمانی اعلام شده برای مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 اقدام به انتخاب کدرشته محل های ارائه شده در این دوره ها نمایند که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز شده باشند.

بنابراین لازم است ابتدا کارنامه اولیه خود را بررسی کنید و پس از اطلاع از دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته در آن ها هستید، اقدام به استخراج کدرشته محل های مورد علاقه خود متناسب با این دوره ها نمایید و در نهایت فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنید.

تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد و سپس الویت بندی صحیح و اصولی کدرشته محل های انتخابی، لازمه افزایش شانس قبولی برای ورود در رشته مورد علاقه تان در دانشگاه های سراسری است و در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، عجولانه اقدام نکنید و حتما از تجربه افراد متخصص در این زمینه بهره ببرید.

کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصلیی دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی آماده ارائه مشاوره تحصیلی و تخصصی به شما عزیزان هستند. برای دریافت مشاوره تحصیلی پیرامون انتخاب رشته کارشناسی ارشد همین حالا تماس بگیرید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 چه تاریخی است؟

تاکنون زمان انتخاب‌رشته اعلام نشده است اما احتمالا در اوایل تیرماه اعلام شود.

آیا زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ تمدید نیز می شود؟

احتمالا مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد همانند سال های گذشته دو الی سه روز دیگر تمدید شود.

متقاضیان در زمان انتخاب رشته مجاز به انتخاب چند کدرشته محل خواهند بود؟

متقاضیان می توانند حداکثر 100 کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد درج کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم اما از انتخاب رشته جا موندم چکار باید کرد
    آیا تمدید میشه

  2. سلام من دانشجوی کارشناسی حقوق بودم و ارشد آموزش ابتدایی ثبت نام کردم متاسفانه از ثبت‌نام جا افتادم تمدید میشه یا خیر

  3. سلام‌دانشجوی حقوق بودم وارد آموزش ابتدایی امتحان دادم متاسفانه موفق به ثبت نام وانتخاب رشته نشدم آیا تمدید میشه یانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره