سایر موضوعاتسایر آزمون ها

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

دانش آموختگان مقطع کاردانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند، می توانند یا در ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند و یا در کنکور کاردانی به کارشناسی یکی از گروه های فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر شرکت کنند و در یکی از کد رشته محل هایی که به صورت با آزمون ارائه می گردد، انتخاب رشته کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم مدارک لازم، شرایط ثبت نام، زمان و نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 را بررسی کنیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

اشاره کوتاهی کردیم که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته داوطلبان می توانند به صورت بدون کنکور نیز اقدام کنند و بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تمامی رشته ها و در تمامی دانشگاه های ارائه دهنده به صورت بدون کنکور نیست و قبولی در برخی کد رشته محل ها نیازمند این است که متقاضیان از طریق کنکور اقدام کنند.

هر ساله آزمون کارشناسی ناپیوسته از طریق سایت سازمان سنجش برگزار می شود و تمامی متقاضیانی که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی هستند، مجاز به نام نوبسی در این آزمون می باشند. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از گروه های فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر را در کد رشته محل های ارائه شده به صورت با آزمون دارید، بایستی که در آزمون کارشناسی ناپیوسته شرکت نمایید.

 

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

نام نویسی متقاضیان در کنکور کارشناسی ناپیوسته بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و تمامی اطلاعیه ها و اخبار مربوط به این آزمون از طریق این سایت اطلاع رسانی می شود.

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 از 23 خرداد ماه لغایت 30 خرداد ماه می باشد.

البته لازم است اشاره کنیم که معمولا طبق رویه سال های گذشته مهل تنام نوبسی آزمون کارشناسی ناپیوسته هر ساله مدتی تمدید می شود و ممکن است در سال جاری نیز پس از اتمام مهلت نیز این بازه زمانی چند روزی تمدید گردد.

 

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

داوطلبانی که طبق توضیحات داده شده، قصد شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی را دارند بایستی که طبق مراحل زیر پیش بروند تا نام نویسی خود را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت گزینه ” کاردانی به کارشناسی ” را انتخاب کنید.

3️⃣ دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته را دریافت کرده و به دقت مندرجات آن را مطالعه نمایید.

4️⃣ چنانچه طبق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، واجد الشرایط هستید،  نسبت به خرید کارت اعتباری (هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400) و در پی آن تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنید.

 

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

برای اطلاع رسانی به تمامی متقاضیان کنکور کارشناسی ناپیوسته، سازمان سنجش یک دفترچه ای را با عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 منتشر می کند.

این دفترچه شامل اطلاعات مهمی از جمله شرایط ثبت نام عمومی و اختصاصی، مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته 1400 لیست رشته های ارائه شده به صورت با آزمون کارشناسی ناپیوسته ، دانشگاه های ارائه دهنده، ظرفیت هر رشته و … را می باشد.

 

شرایط ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی 1400

تمامی کسانی که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی هستند و تمایل دارند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند، بایستی که واجد شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی باشند. این شرایط در دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه به تفکیک به آن ها اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی

❌❌ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران

❌❌ پایند به نظام جمهوری اسلامی ایران

❌❌ عدم کینه و ستیز با حکومت جمهوری اسلامی ایران

❌❌ داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

❌❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

❌❌ عدم سابقه فعالیت در احزاب و گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

✅ متقاضیان کنکور کاردانی به کارشناسی بایستی که دارای مدرک کاردانی باشند.

✅ داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه دانشگاه های سراسری در کنکور کاردانی به کارشناسی 99 بوده اند، مجاز به نام نوبسی در کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 نیستند، مگر اینکه از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به رفع محرومیت اقدام کنند، در این حالت در دوره های نوبت دوم، غیرانتفاعی و… می توانند انتخاب رشته کنند.

✅ داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره نوبت دوم، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و مجازی کنکور کارشناسی ناپیوسته 99 هستند می توانند در این آزمون شرکت کنند و چنانچه در کد رشته محلی پذیرفته شدند، از رشته قبلی خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که از کد رشته محل های مربوط به گروه پزشکی در دوره روزانه دانشگاه های سراسری انتخاب رشته کرده و موفق به کسب قبولی می شوند، پس از فارغ التحصیلی دارای تعهد خدمتی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند.

✅ داوطلبان آقا نباید مشکل نظام وظیفه برای ادامه تحصیل داشته باشند که اگر دانشجوی سال آخر در مقطع کاردانی هستند، بایستی که از معافیت تحصیلی برای شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته استفاده نمایند.

✅ دسته ای از متقاضیان که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از آن می باشند، مجاز به نام نویسی در کنکور ککارشناسی ناپیوسته 1400 در رشته های پزشکی و غیر پزشکی نیستند.

 

مشاوره ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

یکی از تفاوت های اصلی آزمون کارشناسی ناپیوسته با دیگر آزمون هایی که سازمان سنجش برگزار می کند، این است که زمان ثبت نام و انتخاب رشته با یکدیگر یکسان است. یعنی داوطلبان وقتی در آزمون کارشناسی ناپیوسته ثبت نام می کنند بایستی به طور همزمان انتخاب رشته خود را نیز انجام دهند. برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ناپیوسته 1400 کلیک کنید.

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی بدین صورت است که داوطلبان باید الویت های خود را حداکثر در 50 کد رشته محل تکمیل کنند و در زمان های اعلام شده نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند. برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور کارشناسی ناپیوسته کلیک کنید.

چنانچه قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ناپیوسته دارید، می توانید برای دریافت مشاوره پیرامون چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته تان از مشاوره مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید و فرم انتخاب رشته خود را به کمک مشاوران این مرکز طوری بچینید که در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی شوید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته در چه تاریخی می توانند نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند؟

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام این آزمون اواخر خرداد ماه می باشد.

آیا متقاضیان برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ناپیوسته بایستی که هزینه ای را بپردازند؟

بله، ثبت نام، تکمیل فرم و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته نیازمند پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری می باشد.

نام نویسی متقاضیان در آزمون کارشناسی ناپیوسته از طریق کدام سایت انجام می شود؟

نام نویسی متقضایان آزمون کارشناسی ناپیوسته از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره