دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

زمان انتخاب رشته‌ دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان انتخاب رشته‌ دکتری ۱۴۰۳ از ۱ تا ۵ فروردین ماه می باشد. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته‌ هستند، می توانند کدرشته‌ محل دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری را در فرم انتخاب رشته‌ خود درج کنند. زمان انتخاب رشته‌ دکتری 1403 از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری ۱۴۰۳ آشنا شویم.

انتخاب‌رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا 8 اردیبهشت ماه تمدید شد.

ورود مستقیم به سایت

داوطلبان گرامی برای مشاوره انتخاب رشته و انجام فرآیند انتخاب رشته می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

زمان انتخاب رشته‌ دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌‌ اند، باید در زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری ۱۴۰۳ کدرشته‌‌ محل‌های مورد علاقه خود را از میان دوره‌‌ های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و … استخراج کرده‌ و در فرم اینترنتی انتخاب رشته‌‌ درج نمایند. 

زمان انتخاب رشته‌ دکتری 1403 در 1 تا 5 فروردین ماه باشد.

هر ساله سازمان سنجش در قالب اطلاعیه ای، زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری ۱۴۰۳ را از طریق سایت رسمی خود اطلاع رسانی می کند. تاکنون اطلاعیه ای از سوی این سازمان مبنی بر زمان انتخاب‌ رشته‌ آزمون دکتری 1403 منتشر نشده‌ است اما انتظار می‌روند مانند سال گذشته در فروردین و یا اردیبهشت ماه باشد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

در زمان انتخاب رشته‌ دکتری 1403 متقاضیان مجاز به انتخاب حداکثر 50 کد رشته‌ محل هستند. اینگونه که باید ابتدا دفترچه راهنما را بررسی کنند و سپس الویت های خود را از آن استخراج نمایند. شما داوطلبان گرامی از طریق لینک زیر می توانید دفترچه راهنما را دانلود نمایید.

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری

 

تمدید زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری 14032

هر ساله زمان انتخاب رشته‌ دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای چند روز دیگر تمدید می شود. متقاضیان این آزمون باید تا پایان مهلت مقرر، فرم انتخاب رشته‌ خود را در سایت سنجش تکمیل کنند. این موضوع را در نظر داشته‌ باشید که پس از پایان تمدید مهلت انتخاب رشته‌ دکتری، فرصت مجددی از سوی سایت سنجش اعلام نمی گردد.

زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا 8 اردیبهشت ماع تمدید شد.
بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته دکتری

 

تاثیر انتخاب رشته بر دعوت به مصاحبه

یکی از مهم ترین سوالات و ابهامات داوطلبان در زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ تاثیر انتخاب‌رشته و اولویت بندی بر دعوت به مصاحبه می‌باشد. در پاسخ باید گفت که انتخاب رشته تاثیری بر روی دعوت به مصاحبه ندارد و به طور کلی با توجه به رتبه داوطلب و کسب حد نصاب دانشگاه انجام می‌شود. 

زمان انتخاب رشته‌ دکتری

اما برخی مسائل وجود دارد که بهتر است داوطلبان از آن ها اگاه باشند؛ برای مثال گفتنی است که برخی از اساتید در جلسه مصاحبه با توجه به اولویت بندی دانشجو امتیاز او را تعیین خواهند کرد. البته که این موارد به طور قطعی نیست و قانون کلی این است که انتخاب رشته در جریان دعوت به مصاحبه تاثیر نخواهد گذاشت. 

 

مشاوره زمان انتخاب رشته‌‌ دکتری ۱۴۰۳

از موضوعات مهمی که پس از دریافت کارنامه آزمون کتبی دکتری وجود دارد، تحلیل صحیح کارنامه اولیه است. با تحلیل کارنامه اولیه متقاضیان می توانند از محدوده قبولی خود مطلع شوند و بر این اساس انتخاب های خود را الویت بندی کرده و در فرم مربوطه در زمان انتخاب رشته‌ دکتری ۱۴۰۳ درج نمایند.

در نظر داشته باشید که با اینکه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده‌ است، اما پس از انتشار کارنامه اولیه، مسیر این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می شود. انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org انجام می شود. به همین دلیل زمان انتخاب رشته‌ دکتری دانشگاه آزاد 1403 به صورت مجزا از طریق سایت نامبرده اعلام می گردد.

در صورتی که متقاضیان از مرحله انتخاب رشته‌ جا بمانند، نمی توانند در دیگر مراحل شامل تکمیل فرم انتخاب رشته‌ و همینطور مصاحبه دکتری نیز شرکت کنند. بنابراین اطلاع از زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری ۱۴۰۳ و اقدام جهت تکمیل فرم انتخاب رشته‌ بسیار مهم است.

دفترچه انتخاب رشته‌ چند روز قبل از آغاز زمان انتخاب رشته‌ دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود. این دفترچه در بر دارنده اطلاعاتی شامل شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته‌، کد رشته‌ محل های ارائه شده‌ و … می باشد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌ هستند، ابتدا بهتر است دفترچه را مطالعه کرده‌ و سپس فرم انتخاب رشته‌ را تکمیل کنند.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری ۱۴۰۳ سوالات بیشتری دارید، می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل، پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز تخصصی دانتل دریافت کنید. 

سایت انتخاب رشته دکتری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته‌ دکتری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری 1403 چه تاریخی است؟

    زمان انتخاب رشته‌ دکتری ۱۴۰۳ در فروردین ماه باشد.

  2. آیا زمان انتخاب رشته‌ آزمون دکتری تمدید می شود؟

    احتمالا مشابه سال گذشته زمان انتخاب رشته‌ دکتری 1403 نیز تمدید شود.

  3. انتخاب رشته‌ از طریق چه سایتی انجام می شود؟

    انتخاب رشته‌ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره