تحصیل در خارجسایر موضوعات

هزینه تحصیل در استرالیا

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه تحصیل در استرالیا یکی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه کنند. استرالیا یک کشور تقریبا گران قیمت است و به همین دلیل مهم است که دانشجویان توانایی پرداخت هزینه ها را داشته باشند تا در حین تحصیل با مشکلات مالی مواجه نشوند. با توجه به اهمیت هزینه تحصیل در استرالیا در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

هزینه تحصیل در استرالیا

در سال های اخیر مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق تحصیل بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. استرالیا یکی از کشورهای توسعه یافته است که سیستم آموزشی بسیار قدرتمندی دارد و دانشجویان با تحصیل در این سیستم آموزشی می توانند به سطح بالایی از دانش و تجربه در حوزه تحصیلی و شغلی خود دست یابند. 

برای تحصیل در اروپا دانشجویان باید هزینه های لازم را بپردازند. رشته ها و دانشگاه های مختلف شهریه متفاوتی دارند. مقطع تحصیلی نیز در میزان هزینه تحصیل در استرالیا تاثیرگذار است. با توجه به بالا بودن هزینه های تحصیل در استرالیا، لازم است که قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی از میزان هزینه ها اطلاع داشته باشید و بر این اساس تصمیم گیری نمایید. 

هزینه تحصیل در استرالیا

 

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا برای دانش آموزان بومی استرالیا رایگان است اما دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس باید شهریه بپردازند. مدارس استرالیا در انواع مدارس دولتی، خصوصی و شبانه روزی فعالیت می کنند. هرچه مقطع تحصیلی دانش آموز بالاتر برود، میزان شهریه نیز با توجه به نوع مدرسه افزایش می باید. 

به طور کلی هزینه تحصیل در استرالیا در مدارس عمومی 8 تا 20 هزار دلار، مدارس خصوصی 10 تا 30 هزار دلار و مدارس شبانه روزی 35 تا 45 هزار دلار می باشد. دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا بدون حضور والدین را دارند، باید در مدارس شبانه روزی مشغول به تحصیل شوند. 

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

اولین مقطع تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه مقطع کارشناسی می باشد و دانشجویان برای ورود به این مقطع باید مدرک دیپلم را داشته باشند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی به رشته و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. دانشجویان برای تحصیل دراین مقطع باید سالانه در حدود 15 تا 45 هزار دلار پرداخت کنند. 

البته هزینه تحصیل در استرالیا در برخی از رشته ها بسیار گران قیمت تر می باشد که از آن ها می توان به رشته های گروه پزشکی اشاره کرد. دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته ها، با توجه به دانشگاه باید سالانه تقریبا 60 تا 130 هزار دلار بپردازند. 

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری را دارند، باید در در حدود 30 تا 45 هزار دلار برای مقطع ارشد و 20 تا 55 هزار دلار نیز به صورت سالانه برای مقطع دکترا پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که مبالغ گفته شده در هر مقطع تنها مربوط به شهریه دانشگاه می باشد و که مبلغ دقیق آن نیز با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت خواهد بود. دانشجویان علاوه بر این هزینه تحصیل در استرالیا باید هزینه های فرعی مثل بیمه و وسایل کمک آموزشی را نیز پرداخت کنند. 

 

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان خارجی باید هزینه های زندگی در استرالیا را نیز در پرداخت کنند. اولین و مهم ترین هزینه زندگی مربوط به اجاره مسکن می باشد. بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای اجاره مسکن در استرالیا خوابگاه دانشجویی می باشد که هزینه آن نیز هر ماه بین 5 تا 15 هزار دلار خواهد بود. 

راه دیگر برای اجاره مسکن اجاره آپارتمان می باشد. کمترین مبلغ برای اجاره آپارتمان دانشجویی 1000 تا 2000 دلار می باشد. از سوی دیگر می توان آپارتمان را به صورت اشتراکی با سایر دانشجویان اجاره کرد و مبلغ آن را تا ماهانه به صورت 500 تا 800 دلار پرداخت کرد. سایر هزینه های زندگی به جز هزینه تحصیل در استرالیا به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 1500 دلار برای هزینه خورد و خوراک

👈 350 دلار برای قبوض

‌👈 200 دلار برای حمل و نقل

👈 400 دلار برای لباس

👈 100 دلار برای تفریح و سرگرمی

 

هزینه تحصیل در استرالیا | تحصیل رایگان

همانطور که در طول مطلب گفته شد دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور باید شهریه پرداخت کنند. امکان تحصیل رایگان در استرالیا وجود ندارد و تمامی دانشجویان موظف به پرداخت شهریه می باشد. مگر در شرایطی که دانشجو موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده باشد. بورسیه های تحصیلی نیز انواع مختلف دارند و همه آن ها هزینه های تحصیل دانشجو را رایگان نخواهند کرد. 

 

بورسیه تحصیل در استرالیا

تنها راه برای کاهش هزینه تحصیل در استرالیا دریافت بورسیه تحصیلی می باشد. بورسیه های تحصیلی مختلفی در مقاطع مختلف به دانشجویان داده می شود که با دریافت آن با توجه به نوع بورسیه می توان هزینه های تحصیل را کاهش داده و یا حتی به صورت رایگان تحصیل کرد. 

بیشترین بورسیه های تحصیلی به ترتیب به مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد اختصاص دارد و احتمال دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار پایین است. رقابت بر سر دریافت بورسیه های تحصیلی و مخصوصا بورسیه های فول فاند بسیار بالا می باشد و برای دریافت آن ها لازم است که رزومه علمی قوی داشته باشید. 

مبلغ بورسیه های تحصیلی در حدود 15 تا 30 هزار دلار در سال می باشد. به طور کلی برای دریافت بورسیه معدل دانشجو باید بالای 17 و نمره مدرک زبان نیز 7 یا 8 باشد. هر چه قدر نمره دانشجو بالاتر باشد، شانس او برای دریافت بورسیه تحصیلی نیز افزایش می یابد. با توجه به رقابت بسیار بالا بر سر دریافت بورسیه تحصیلی بهتر است که قبل از اقدام برای دریافت بورسیه با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

هزینه زندگی در شهرهای استرالیا

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در میزان هزینه تحصیل در استرالیا، مربوط به شهر محل زندگی می باشد. دانشگاه های برتر کشور که در شهرهای بزرگ قرار دارند، شهریه بالاتری نیز نسبت به سایر دانشگاه ها خواهند داشت. از سوی دیگر هزینه اجاره بها و زندگی نیز با توجه به شهر کاهش یا افزایش می یابد. 

بزرگترین و گران ترین شهر در استرالیا سیدنی است و پس از آن به ترتیب شهر های داروین، ملبورت و کانبرا قرار دارند. مسلم است که با انتخاب این شهرها به عنوان شهر محل تحصیل، باید هزینه های بیشتری را پرداخت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب شهر محل تحصیل می توانید با مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره مهاجرت تحصیلی

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به کشور های خارجی از طریق تحصیل می باشد. دانشجویان پس از تحصیل در کشور استرالیا، می توانند کاری برای خود پیدا کرده و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تغییر دهند و مدتی بعد اقامت دائم استرالیا را دریافت نمایند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه هزینه تحصیل در استرالیا برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان نمایند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه تحصیل در استرالیا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است. 

  2. آیا امکان تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد؟

    خیر دانشگاه های استرالیا شهریه پرداز هستند و تنها در صورت دریافت بورسیه می توان هزینه تحصیل را کاهش داد. 

  3. ارزان ترین دانشگاه استرالیا برای تحصیل کدامند؟

    از ارزان تر دانشگاه ها برای ادامه تحصیل می توان به ویکتوریا، سیدنی غربی، سان شاین کوست و غیره اشاره کرد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره