تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به کره جنوبی

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به کره جنوبی در سال های اخیر در بین ایرانیان بسیار محبوب و پرمتقاضی شده است. افراد متقاضی می توانند از طریق روش های متعدد برای مهاجرت به این کشور آسیایی اقدام نمایند. در اکثر روش های مهاجرتی امکان دریافت اقامت دائم نیز وجود خواهد داشت. با توجه به پیچیده بودن روند مهاجرت، بسیار مهم است که متقاضیان از جزییات مهاجرت به کره اطلاع کافی داشته باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل مهاجرت به کره جنوبی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مهاجرت به کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشور های آسیایی است که در نیمه جنوبی شبه جزیره کره واقع شده است. در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال روش های مهاجرت هستند و کشور کره جنوبی نیز با توجه به شرایط و امکانات رفاهی که دارد، در لیست کشورهای مورد نظر برای مهاجرت می باشد. برای مهاجرت به کره جنوبی نیز مانند مهاجرت به سایر کشورها روش هایی وجود دارد که متقاضیان با کسب اطلاع از آن ها و دیگر جزییات مربوطه، می توانند بهترین تصمیم گیری را در این زمینه داشته باشند. 

 

مزایا و معایب مهاجرت به کره

کره جنوبی مزایا و معایبی دارد که افراد باید به طور کامل از آن ها آگاه بوده و بر این اساس برای مهاجرت به این کشور تصمیم گیری کنند. عدم اطلاع از مزایا و معایب منجر به تصمیم گیری اشتباه شده و افراد را پس از مهاجرت با مشکلات جدی مواجه می کند. 

مزایای مهاجرت به کره جنوبی

✅ امکانات رفاهی عالی

✅ بالا بودن کیفیت زندگی

✅ پایین بودن نرخ جرم و جنایت

✅ سیستم گسترده حمل و نقل عمومی

✅ سیستم آموزشی قوی و متناسب با استانداردهای جهانی

 

معایب مهاجرت به کره جنوبی

❌ طولانی بودن ساعت کار

❌ بالا بودن هزینه های زندگی در کره

❌ زمستان های بسیار سرد

❌ نگاه غیردوستانه به مهاجران

❌ عدم استفاده از زبان انگلیسی

 

شرایط مهاجرت به کره جنوبی

برای مهاجرت به کشور کره جنوبی، متقاضیان باید شرایطی را داشته باشند و تنها در صورت دارا بودن تمامی شرایط، می توانند اقدام به مهاجرت نمایند. شرایط مهاجرت با توجه به روش انتخابی هر فرد متفاوت می باشد. اما به طور کلی برخی از شرایط عمومی مهاجرت به کره جنوبی به شرح زیر می باشد. 

 

شرط سنی

شرط سنی خاصی برای مهاجرت به کشور کره در نظر گرفته نشده است اما افرادی که زیر ۱۸ سال دارند، باید همراه با والدین خود مهاجرت کرده و یا با ویزای تحصیل در مدارس اقدام به مهاجرت نمایند. افراد بالای ۱۸ سال نیز می توانند با تمامی روش ها به این کشور مهاجرت نمایند. توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت دائم کره جنوبی، داشتن حداقل سن ۱۸ سال الزامی می باشد. 

 

مهاجرت به کره جنوبی | تمکن مالی

یکی دیگر از مدارک اصلی و عمومی برای مهاجرت، مدارک مربوط به تمکن مالی است. این مدرک به این دلیل الزامی است تا دولت مطمئن شود که فرد توانایی پرداخت هزینه های زندگی در کشور را دارد و پس از ورود به کره با مشکلات مالی مواجه نمی شود. برای مهاجرت به کره جنوبی باید مدرک گردش حساب با حداقل 10 هزار دلار ارائه دهید. 

 

مدرک زبان

شرط اصلی دیگر برای مهاجرت به کشور کره، داشتن مدرک زبان می باشد. به طور کلی در کشور کره زبان انگلیسی رواج کمی دارد و عموم مردم به زبان کره ای صحبت می کنند. اما تحصیل در دانشگاه ها به زبان انگلیسی امکان پذیر است. از مدارک زبان کره ای برای مهاجرت می توان به KLAT، TOPIK و KLPT اشاره کرد. برای مهاجرت با زبان انگلیسی نیز باید یکی از مدارک آیلتس یا تافل را ارائه دهید. 

 

راه های مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی روش های متعددی دارد که متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه به توضیح کامل هر یک از روش های مهاجرت به کره جنوبی می پردازیم. 

 

مهاجرت به کره از طریق کار

برای مهاجرت کاری لازم است که جاب آفر از یک کارفرمای کره ای داشته باشید و یا با ویزای جستجو کار به این کشور مهاجرت نمایید. بهترین راه برای مهاجرت کاری به کره، دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی می باشد. انواع ویزای کاری کره جنوبی به شرح موارد زیر می باشد. 

مهاجرت به کره جنوبی | ویزای E -1 (استاد ویزا) 

این نوع ویزا به اساتیدی داده می شود که قصد سخنرانی و پژوهش در حوزه های فعالیتی خود را داشته و به دنبال فعالیت در موسسات آموزشی بالاتر از کالج می باشند. این ویزا اعتبار یکساله دارد و پس از آن نیز تمدید خواهد شد. 

ویزای E-2 (مربی زبان خارجی)

در صورتی مه فردی واجد شرایط تدریس یک زبان خارجی در کشور کره جنوبی باشد، می تواند این ویزا را دریافت کرده و از این طریق اقدام به مهاجرت نماید. آموزش زبان در مدارس، آموزشگاه های زبان و غیره امکان پذیر است. این ویزا اعتبار دو ساله دارد و قابل تمدید نیز می باشد. 

مهاجرت به کره جنوبی | ویزا نوع E-3 (تحقیقی)

در صورتی که فردی برای تحقیق در حوزه های علوم طبیعی یا فناوری پیشرفته پیشنهاد کاری در کره جنوبی دریافت کند، این ویزا برای او صادر خواهد شد. اعتبار این ویزا یکساله است و تمدید نیز می شود. 
 

ویزا E-4 (راهنمای فنی)

افراد متخصص در زمینه های علوم طبیعی و فناوری پیشرفته یا سایر مهارت ها که در کره جنوبی یافت نمی شود، می توانند از سازمان های دولتی و خصوصی این کشور جاب آفر دریافت کرده و با ویزای E-4 اقدام به مهاجرت به کره جنوبی نمایند. اعتبار این ویزا یکساله بوده و قابل تمدید نیز می باشد. 

مهاجرت به کره جنوبی | ویزا E-5 (حرفه ای ویژه)

افرادی که در حوزه های خاصی مثل پزشکی، وکالت، حسابداری و غیره فعالیت می کنند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کرده و به کره جنوبی مهاجرت کنند. اعتبار ویزای حرفه ای ویژه یکساله است و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. 
 

ویزای نوع E-6 (فرهنگ و هنر)

ویزا فرهنگ و هنر مهاجرت به کره جنوبی نیز به فعالان رشته های هنری و فرهنگی مثل موسیقی، ادبیات، سرگرمی و ورزش اختصاص دارد. اعتبار ویزای E-6 کره جنوبی یکساله است و تا یک سال نیز تمدید خواهد شد. 
 

ویزا E-7 (فعالیت های ویژه)

افرادی که از شرکت های فعال تحت نظارت وزارت دادگستری یا سایر سازمان های دولتی پیشنهاد شغلی دریافت می کنند، این ویزای کاری را دریافت خواهند کرد. اعتبار ویزای E-7 کره جنوبی یکساله است و تا یک تا سه سال تمدید خواهد شد. 

مهاجرت به کره جنوبی | ویزای D-5

و در آخر ویزای کاری مهاجرت به کره جنوبی D-5 می باشد که برای خبرنگاران خارجی در نظر گرفته شده است. اعتبار ویزای D-5 سه ماهه می باشد و متقاضیان می توانند در فواصل زمانی یکساله اقدام به تمدید آن نمایند. 

 
 

مهاجرت به کره از طریق ویزای تحصیلی

کره جنوبی بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی سیستم آموزشی خود را طراحی کرده و است. در نتیجه دانشجویان بسیار زیادی سالانه اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. مدرک تحصیلی کره جنوبی مورد تایید اکثر کشورهای جهان می باشد. 

هزینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی، با توجه به استانداردهای بالای آن بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با صرف هزینه های کم نسبت به کشورهای اروپایی بهترین آموزش را دریافت نمایند. هزینه تحصیل در کره با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است و در حدود 2000 تا 25000 دلار می باشد. 

دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی باید مدارک خود را به دانشگاه مورد نظرشان ارسال کرده و درخواست پذیرش دهند. در صورت تایید دانشگاه و قبولی در مصاحبه حضوری، نامه پذیرش از دانشگاه برای فرد صادر می شود. با نامه پذیرش از دانشگاه و سایر مدارک مورد نیاز، می توان برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت اقدام کرد. 

 

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری (ویزای D-8)

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کره، از طریق ویزای سرمایه گذاری می باشد. برای سرمایه گذاری در کره باید حداقل ۹۰ هزار دلار سرمایه داشته باشید. ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی انواع مختلفی دارد که برخی از مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر می باشد. 

کار در شرکت سرمایه گذاری خارجی

در این نوع ویزا، فرد متقاضی به عنوان یک نیروی کار ماهر و ضروری شناخته می شود که باید در فرایند مدیریت، اداره و تولید شرکت همکاری داشته باشد. برای سرمایه گذاری و دریافت این ویزا فرد باید حداقل ۱۰ درصد سهام آن شرکت را بخرد. این ویزا مهاجرت به کره جنوبی اعتبار پنج ساله دارد. 

ایجاد شغل در حوزه های فناوری

در صورتی که فرد متقاضی بتواند در حوزه های مربوط به فناوری سرمایه گذاری کرده و ایجاد شغل کند، ویزای سرمایه گذاری برای او صادر می شود. اعتبار این ویزا ۲ ساله است و قابل تمدید نیز می باشد. 

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

در صورتی که فرد متقاضی مهاجرت بتواند مبلغ 500 هزار دلار در زمینه املاک و مستغلات سرمایه گذاری کند، ویزای سرمایه گذار مهاجر برای املاک و مستغلات را به دست خواهد آورد. توجه داشته باشید که مبلغ سرمایه گذاری با توجه به محل خرید مسکن تغییر می کنند و ممکن است افزایش یابد. در صورتی که فرد مدت سرمایه گذاری خود را برای ۵ سال ادامه دهد، اقامت دائم پس از مهاجرت به کره جنوبی برای او و خانواده اش صادر می شود.

سرمایه گذاری برای تجارت عمومی

در صورتی که افراد در این طرح سرمایه گذاری شرکت کنند، اقامت موقت (F-2) برای شان صادر می شود. سرمایه گذاری باید حداقل سرمایه یعنی ‌500 هزار دلار را در اختیار داشته باشند. در صورتی که فرد فرد متقاضی بیشتر از ۵۵ سال سن داشته و بازنشسته باشد، باید حداقل 270 هزار دلار سرمایه گذاری کند. 

سرمایه گذاری تضمین شده

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری و مهاجرت به کره جنوبی، سرمایه گذاری در صندوق های دولتی می باشد. این صندوق ها توسط شرکت های دارایی کره اداره شده و امکان دریافت وام نیز از آن ها وجود دارد. 

سرمایه گذاری مبتی بر ریسک

در این روش سرمایه گذاری، افراد می توانند در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری نمایند. این مناطق توسط وزارت دادگستری کره جنوبی مشخص شده و برای سرمایه گذاری اعلام می شود. در صورتی که فرد سرمایه گذاری خود را برای حداقل ۵ سال ادامه دهد، اقامت دائم برای او و خانواده اش صادر خواهد شد. 

 

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های بسیار محبوب برای مهاجرت به کشورهای خارجی ازدواج می باشد. ازدواج یک راه آسان و نسبتا کم هزینه برای مهاجرت است و به همین دلیل هم از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج را دارند، باید با یک شهروند کره ای که توانایی مالی کافی برای پرداخت زندگی هزینه های همسرش را داشته باشد، ازدواج کنند. 

توجه داشته باشید که دولت کره نیز مانند سایر کشورها سخت گیری زیادی در اعطا اقامت دائم در این روش نشان می دهد. زوجین باید ثابت کنند که ازدواج آن ها واقعی است و به صورت صوری و برای دریافت اقامت کره ازدواج انجام نشده است. 

 

مهاجرت به کره جنوبی از طریق تولد فرزند

تمامی کشورهای جهان برای اعطا تابعیت به نوزادان تازه متولد شده از دو قانون کلی خاک و خون پیروی می کنند. قانون خاک به این صورت است که هر نوزادی که در مرزهای یک کشور متولد شد، تابعیت آن کشور را دریافت می کند. البته این تابعیت تنها به خود نوزاد داده می شود و والدین سهمی از دریافت تابعیت نخواهند داشت. 

برخی دیگر از کشورها تابع اصل خون هستند یعنی تنها به نوزادانی تابعیت می دهند که از پدر و مادر کره ای و یا دارای تابعیت کره متولد شده باشند. کشور کره جنوبی نیز تابع قانون خون است و مهاجرت به این کشور از طریق تولد فرزند برای افراد خارجی امکان پذیر نمی باشد. 

 

مهاجرت به کره از طریق بازدید خانوادگی

در صورتی که یکی از اعضا خانواده فرد در کشور کره اقامت داشته باشد، سایر اعضا خانواده او می توانند از طریق روش بازدید خانواده به کره مهاجرت کنند. برای این منظور باید به سفارت کره جنوبی مراجعه کرده و برای دریافت ویزا درخواست دهید.

از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای بازدید خانوادگی مهاجرت به کره جنوبی می توان به فرم درخواست ویزا، پاسپورت، عکس، بلیت رفت و برگشت، نامه بانک جهت پرداخت هزینه های اقامت و رسید پرداخت هزینه های سفارت اشاره کرد. 

 

مهاجرت هنرمندان به کره جنوبی

افراد شناخته شده در حوزه های مختلف می توانند با دریافت ویزای هنرمندان به این کشور مهاجرت کنند. برای دریافت این ویزا باید ثابت کنید در حوزه مورد نظر مهارت کافی داشته و در این زمینه شناخته شده هستید. اقامت از طریق ویزای هنرمندان به صورت موقت صادر می شود و اعتبار آن نیز یکساله می باشد. البته امکان تمدید ویزا وجود دارد.

 

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به کره جنوبی

همانطور که گفته شد افراد زیر ۱۸ سال برای مهاجرت به کره جنوبی تنها دو راه پیش رو دارند؛ یا باید به عنوان همراه با والدین خود مهاجرت کرده و یا از طریق تحصیل در مدارس اقدام نمایند. برای تحصیل در مدارس کره جنوبی، دانش آموز به یک قیم نیاز دارد که با ثبت نام در مدارس شبانه روزی، سرپرستی دانش آموز به مدرسه واگذار می شود. 

ویزای تحصیلی دانش آموزان در مدارس کره جنوبی با عنوان ویزای D-4-3 شناخته می شود. دانش آموزان زیر ۱۸ سال برای مهاجرت به کره جنوبی باید مدارکی را ارائه داده و ویزای خود را دریافت نمایند. این مدارک به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ نامه پذیرش از مدرسه

✅ تکمیل فرم های مورد نیاز

✅ عکس 

✅ پاسپورت معتبر

✅ مدارک شناسایی دانش آموز و والدین

✅ نامه گردش مالی از بانک

 

مهاجرت به کره از طریق دوره های زبان آموزی

راه دیگر برای مهاجرت به کشور کره جنوبی، از طریق شرکت در دوره های زبان آموزی می باشد. پس از دریافت ویزای زبان آموزی و یادگیری زبان کره ای، فرد باید برای تحصیل در دانشگاه های کره اقدام کرده و یا کاری برای خود بیاید.

البته که با یادگیری زبان کره ای شانس فرد نیز در این زمینه بسیار افزایش می یابد. از مدارک لازم برای شرکت در دوره زبان آموزی و مهاجرت به کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ مدارک هویتی

✅ فرم های مربوطه

✅ عکس

✅ برگه بانک مبنی بر اثبات تمکن مالی

✅ هزینه درخواست شرکت در دوره

✅ توصیه نامه از آموزشگاه سابق

✅ مدارک تحصیلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده

✅ ویزا

 

مهاجرت به کره از طریق پناهندگی

و در نهایت آخرین روش برای مهاجرت به کره جنوبی، پناهندگی است که راهی غیرقانونی و بسیار سخت و خطرناک می باشد. افرادی که از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت می کنند، با خطرات مالی و جانی متعددی مواجه می شوند. در صورتی که فرد بتواند وارد خاک کشور کره شود، باید سریعا خود را به پلیس معرفی کرده و درخواست پناهندگی دهد. سپس اطلاعات او دریافت شده و فرایند پناهندگی از طرف دولت آغاز خواهد شد. 

در مدت زمان بررسی درخواست پناهندگی، فرد در کمپ های پناهجویان اقامت خواهد داشت. پس از بررسی درخواست پناهنگی، دادگاهی تشکیل می شود تا شرایط پناهجو به طور کامل بررسی شود. شواهد و مستندات فرد مبنی بر مشکلات جانی، سیاسی، مال و غیره در کشور خود به دادگاه ارائه شده و در صورت تایید دادگاه، اقامت به فرد داده می شود. 

اما پس از دریافت پناهندگی نیز افراد همچنان با مشکلات متعددی همچون کمبود امکانات برای زندگی و نگاه منفی مردم مواجه خواهند بود. روش پناهندگی برای مهاجرت به کره جنوبی به هیچ عنوان توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی شود. بهتر است که قبل از اقدام به مهاجرت از طریق پناهندگی با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید تا بهترین راهکار را با توجه به شرایط شما معرفی نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

هزینه مهاجرت به کره جنوبی

همانطور که در متن مقاله گفته شد، برای مهاجرت به کره جنوبی باید تمکن مالی کافی داشته باشید و از عهده پرداخت هزینه های مربوطه بر بیایید. از هزینه های مهاجرت به کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

هزینه ویزا

برای دریافت ویزا باید باید هزینه آن را با توجه به نوع ویزای دریافتی خود ارائه دهید. برای مثال هزینه ویزای تحصیلی با ویزای کاری و سرمایه گذاری و یا ویزای ازدواج متفاوت می‌باشد. 

مهاجرت به کره جنوبی | تمکن مالی

همانطور که در متن مقاله اشاره شد، برای دریافت انواع ویزا باید برگه تمکن مالی از بانک ارائه دهید. تمکن مالی با توجه به نوع ویزا متفاوت است. برای مثال برگه تمکن مالی برای ویزای سرمایه گذاری بسیار زیاد تر از سایر ویزاها می باشد. 

بیمه سلامت

برای دریافت برخی از ویزا های مهاجرت به کره جنوبی باید بیمه سلامت نیز داشته باشید. هزینه دریافت بیمه سلامت با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون سن فرد و پوشش بیمه متفاوت خواهد بود. 

هزینه زندگی در کره جنوبی

پس از ورود به کشور کره جنوبی باید در کنار تمامی هزینه های مربوط به ویزا، پس از ورود به کشور هزینه های زندگی را نیز پرداخت کنید. بیشترین سهم هزینه های زندگی در کره جنوبی به اجاره مسکن تعلق دارد. هزینه مسکن با توجه به شهر محل زندگی بسیار متفاوت است. برای مثال سئول گران قیمت ترین شهر برای زندگی در کره جنوبی می باشد. 

بخش دیگر هزینه های زندگی در کره جنوبی مربوط به هزینه غذا و مواد غذایی، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه های متفرقه می باشد. 

 

مدارک لازم برای مهاجرت به کره

داوطلبانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی را دارند، باید مدارک خود را با توجه به روش مهاجرتی شان آماده کرده و به سفارت تحویل دهند. توجه داشته باشید که کامل بودن مدارک در روند مهاجرت بسیار حائز اهمیت است و در صورت وجود هرگونه نقصی در مدارک، درخواست فرد برای مهاجرت ریجکت خواهد شد. 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کشور کره جنوبی به روش مهاجرت بستگی دارد. برای مثال در روش مهاجرت تحصیلی باید مدارک تحصیلی را به صورت کامل ارائه دهید اما در روش ازدواج تنها مدارک مربوط به ازدواج برای دریافت ویزا کافیست. برخی از مدارک کلی برای دریافت ویزای مهاجرت به کره جنوبی به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ پاسپورت معتبر

✅ فرم های درخواست ویزا به صورت کامل شده

✅ عکس پاسپورتی

✅ رسید پرداخت هزینه های مربوط به سفارت

✅ برگه مربوط به عدم سوسابقه

✅ مدرک پزشکی

✅ برگه بانک مبنی برا اثبات توانایی مالی

✅ مدرک زبان

✅ مدارک مربوط به روش مهاجرتی (مثل مدارک تحصیلی یا کاری)

 

تمدید اقامت کره جنوبی

تمامی روش های مهاجرت به کره جنوبی به صورت موقت هستند و در ابتدای مهاجرت اقامت دائم به افراد داده نمی شود. تمامی ویزا های مهاجرتی مدت دار هستند و افراد باید در طول اقامت خود در صورت امکان ویزای شان را تمدید کنند. تمدید اقامت در اداره مهاجرت سئول انجام می شود. 

دانشجویان در حال تحصیل در کشور کره جنوبی باید توجه داشته باشند که امکان دریافت اقامت دائم از طریق ویزای تحصیلی وجود ندارد و تمدید آن نیز تنها تا پایان فارغ التحصیلی امکان پذیر است. داشنجویان پس از پایان تحصیل باید به کشور خود برگردند؛ مگر اینکه بتوانند کاری برای خود پیدا کرده و ویزای تحصیلی شان را به ویزای کاری تغییر دهند. 

 

مراحل مهاجرت به کره جنوبی

ایرانیانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی را دارند، باید یکسری مراحل مشخص را طی کنند تا در نهایت ویزای برای شان صادر شود. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین مراحل در روند دریافت ویزا و مهاجرت، اماده سازی دقیق مدارک می باشد. مراحل مهاجرت به کره جنوبی به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ درخواست ویزا و تکمیل فرم های مربوطه

2️⃣ پرداخت هزینه های مربوط به سفارت

3️⃣ آماده سازی مدارک و تحویل آن ها به سفارت

4️⃣ انجام فرایند انگشت نگاری

5️⃣ دریافت تاییدیه و صدور ویزا

 

بهترین شهرهای کره برای مهاجرت

پس از تصمیم گیری برای مهاجرت به کره‌جنوبی، باید در مورد شهر محل اقامت خود نیز تصمیم گیری کنید. شهر محل زندگی تاثیر مستقیم در دسترسی به امکانات رفاهی و کاهش هزینه های زندگی دارد. از بهترین شهرها برای مهاجرت به کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

سئول

سئول پایتخت کشور کره جنوبی است که شهری بسیار شلوغ بوده و از نظر تکنولوژی و امکانات رفاهی رتبه اول را در کشور دارد. در سئول موقعیت های شغلی متعددی فراهم است اما در عین حال هزینه های زندگی نیز در این شهر بالاتر از سایر شهرها می باشد. 

بوسان

شهر بوسان نیز یکی از شهر های بزرگ و معروف برای مهاجرت به کره جنوبی است که افراد می توانند امکانات متعددی را در این شهر دریافت کنند. شهر بوسان در عین داشتن تکنولوژی و امکانات رفاهی، آرامش بیشتری نسبت به سئول دارد.

اینچئون

شهر دیگر برای مهاجرت به کره جنوبی اینچئون است که یک شهر بندری می باشد و به واسطه تجارت های جاری در این شهر، موقعیت های شغلی متعددی برای افراد فراهم است. این شهر می تواند شهری عالی برای مهاجران باشد تا هم بتوانند زندگی آرامی داشته و هم موقعیت شغلی خوبی پیدا کنند. 

 

دریافت اقامت دائم کره جنوبی

اکثر افرادی که با روش های مختلف به کره جنوبی مهاجرت می کنند، قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارند تا بتوانند زندگی خود را در این کشور ادامه دهند. اما همانطور که گفته شد تمامی روش های مهاجرتی به کره، مدت دار هستند و در ابتدا به صورت دائم به هیچ فرد خارجی اقامت دائم داده نمی شود. 

برای دریافت اقامت دائم مهاجرت به کره جنوبی، افراد باید در حدود ۵ سال در کره جنوبی زندگی کرده و بیمه و مالیات خود را نیز به صورت منظم پرداخت کنند. در این صورت فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهد. چنانچه فرد شرایط دریافت اقامت را داشته باشد، اقامت دائم کره جنوبی برای فرد صادر خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت دائم کره جنوبی به شرح زیر هستند. 

✅ پاسپورت معتبر

✅ کارت ARC (کارت ثبت نام بیگانگان)

✅ فرم تکمیل شده درخواست اقامت

✅ گواهی تایید درآمد (مثل قرار داد کاری یا فیش حقوقی)

✅ اجاره نامه

✅ گواهی عدم سوسابقه کیفری

✅ گواهینامه KIIP سطح پنج

 

مشاوره مهاجرت به کشور کره

مهاجرت به کره جنوبی از طریق روش های متعددی امکان پذیر می باشد. مهاجرت یک فرایند پیچیده و طولانی است و جزییاتی دارد که عدم اطلاع از آن ها فرایند دریافت ویزا و مهاجرت را با مشکلات جدی مواجه می کند. در نهایت ممکن است این عدم اگاهی منجر به شکست و اتلاف هزینه و زمان زیادی شود. به همین دلیل لازم است که متقاضیان مهاجرت از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت به کره جنوبی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به کره جنوبی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین روش مهاجرت به کره جنوبی کدام است؟

    برای مهاجرت به کره روش های متعددی وجود دارد و که هر یک از آن ها با توجه به شرایط فرد، به عنوان بهترین روش شناخته می شوند. 

  2. آیا افراد زیر ۱۸ سال نیز امکان مهاجرت به کره را دارند؟

    بله افراد زیر ۱۸ سال می توانند از طریق همراهی با والدین یا تحصیل در مدارس اقدام به مهاجرت به کره نمایند. 

  3. آیا پس از مهاجرت به کره جنوبی می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

    بله در صورت داشتن شرایط لازم مثل مدت زمان اقامت در کشور و غیره می توان اقامت دائم کره را دریافت کرد. شرایط دریافت اقامت دائم در متن مقاله آورده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره