دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه آزادبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردانکارشناسی ارشد

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان این مقطع است. بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد 1403 پس از اعلام نتایج نهایی موفق به کسب نتیجه قبولی نمی شوند و یا از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا بسیاری دیگر تمایلی به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ندارند و تمایل دارند به صورت بدون کنکور وارد این مقطع شده و ادامه تحصیل دهند. ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد به دو طریق استفاده از سهمیه استعداد درخشان و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر می باشد. در ادامه اطلاعاتی پیرامون زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1403 ارائه کرده ایم.

 

فهرست مطالب

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1403 | سوابق تحصیلی 

در سال ۹۹ سازمان سنجش به دلیل شیوع ویروس کرونا، روش دیگری را نیز برای ثبت نام داوطلبان مقطع ارشد در نظر گرفت که همان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد. این روش با روش پذیرش بر اساس استعداد درخشان متفاوت است و داوطلبان صرفا با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شند. پس از آن سال این روش پذیرش لغو شد. به منظور کسب آگاهی داوطلبان با این روش در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی را آورده ایم. 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

ثبت نام بدون آزمون ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در بازه زمانی اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه صورت گرفت. ثبت نام ارشد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. متقاضیان برای ثبت درخواست در این دوره، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش

2️⃣ مطالعه دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد 

3️⃣ پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری ثبت نام

4️⃣ تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب کدرشته محل های انتخابی

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد | بر اساس سوابق تحصیلی

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور و بر اساس سواق تحصیلی از میان واجدین شرایط در کد رشته ‌محل‌ هایی که ظرفیت آن ها در مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تکمیل نشده است، انجام می شود. در این قسمت از مقاله به مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سوابق تحصیلی اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ پایبند به قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ انجـام واجبات و پرهیز از محرمات

✅ نداشتن سابقه عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ نداشتن سابقه فساد اخلاقی 

 

شرایط اختصاصی

✅ داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر و یا در حال تحصیل در سال آخر دوره کارشناسی باشد.

✅ مدرک تحصیلی داوطلب بایستی مورد تایید یکی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یـا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

✅ اگر داوطلب جزو دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی است بایستی  حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 1403 فارغ التحصیل شود.

✅ ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود، اما معدل داوطلبان نباید کم تر از 12 باشد.

نکته: این روش پذیرش در حال حاضر لغو شده است و به محض تایید مجدد سازمان سنجش این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1403 | استعداد درخشان

چندین سال است که امکان ادامه تحصیل به صورت بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سهمیه استعداد درخشان امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را به صورت بدون آزمون دارند و جزو دانشجویان برتر دوره کارشناسی بوده اند، می توانند در این پذیرش ثبت نام کنند.

دانشگاه های مختلف با توجه به جایگاه علمی که دارند، ظرفیتی را به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد از طریق سهیمه استعداد درخشان اختصاص می دهند. زمان، شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله به همراه دیگر جزئیات برای هر دانشگاهی به صورت مجزا از طریق سایت اختصاصی دانشگاه در طی فراخوان هایی منتشر می گردد.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1403 | استعداد درخشان

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سهمیه استعداد درخشان دانشگاه های سراسری به صورت یکپارچه انجام نمی شود. ثبت نام در این مرحله بدین صورت است که هر دانشگاهی به صورت اختصاصی از طریق سایت خود، فراخوان هایی را برای جذب دانشجو به صورت بدون کنکور منتشر می کند. بنابراین زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان در هر دانشگاهی از سوی سایت همان دانشگاه منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 

نحوه ثبت نام استعداد درخشان

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون و بر اساس سهمیه استعداد درخشان برای هر دانشگاهی به صورت جداگانه و از طریق سایت اختصاصی هر دانشگاهی قابل انجام است. این دانشگاه ها در زمان های مشخصی فراخوان ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد را منتشر می کنند.

متقاضیان بایستی برای انجام اقدامات لازم در زمان مشخص، سایت دانشگاه مورد نظر خود را مرتب بررسی کنند تا به محض انتشار فراخوان، لیست رشته های ارائه شده را بررسی کرده، هزینه مربوطه را پرداخت و فرم درخواست پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان ممتاز را تکمیل کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

لازم است اشاره کنیم که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. نحوه ثبت نام در هر دانشگاهی در این فراخوان ها مشخص خواهد شد.  

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان 1403

دانشجویان ممتاز و برتر دوره کارشناسی مجاز هستند در این مرحله جهت ثبت نام اقدام کنند. مهم ترین شرایط این دوره که مشترک برای تمامی دانشگاه هاست به شرح موارد زیر می باشد، اما توجه داشته باشد که چون این ثبت نام به صورت اختصاصی برای هر دانشگاه انجام می شود، ممکن است هر دانشگاه شرایط خاص خود را داشته باشد.

✅ دانشجویان بایستی در دوره تحصیل در مقطع کارشناسی حداکثر در 8 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده باشد.

✅ داوطلب بایستی سه چهارم کل واحد های درسی خود رادر 6 نیمسال تحصیلی گذرانده باشد.

✅ متقاضی بدون آزمون کارشناسی ارشد با سهمیه استعداد درخشان بایستی در زمان تحصیل در دوره کارشناسی جزو 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده باشد.

✅ امکان ثبت درخواست برای تحصیل در این دوره بلافاصله پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر است.

✅ هر داوطلب در طول تحصیل خود فقط مجاز است یک بار درخواست ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سوابق تحصیلی را ثبت کند.

✅ امکان تحصیل در رشته های تحصیلی مرتبط، وابسته به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه خواهد بود.

 

 

شرایط جایگزینی داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳

بر اساس ابلاغیه های جدید، دانشگاه های سطح یک و دو 40 درصد ظرفیت پذیرش با آزمون، دانشگاه های سطح سه 30 درصد ظرفیت پذیرش با آزمون و سایر دانشگاه ها 20 درصد از ظرفیت با آزمون را باید به پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد اختصاص دهند. دانشگاه های سطح یک بایستی حتما 10 درصد از کل ظرفیت پذیرش بدون آزمون را برای دانشجویان سایر دانشگاه ها در نظر بگیرند.

اگر که 15 درصد از دانشجویان برتر واجد شرایط از پذیرش انصراف داده و یا درخواست ندهند و ظرفیت پذیرش دانشگاه تکمیل نشود، در این صورت باید 10 درصد بعدی آن دانشگاه را با توجه به رتبه شان پذیرش کرده و جایگزین کند. سایر اختیارات دانشگاه برای پذیرش و ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر است. 

✅دانشگاه این امکان را دارد که رتبه های اول تا پانزده المپیاد های علمی دانشجویی را در رشته خود و یا سایر رشته های مرتبط به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش نماید.

✅دانشگاه می تواند دانشجویان فارغ التحصیل در 6 ترم تحصیلی که از نظر معدل در بین سایر دانشجویان برتر شده اند را به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش نماید.

✅دانشگاه این امکان را دارد که درخواست پذیرش دانشجویانی را که فارغ التحصیلی شان به دلایل قابل توجیه مثل بیماری و جابجایی والدین و همسر بیشتر از دو نیمسال تحصیلی از سنوات مجاز طول کشیده است را بررسی کرده و درصورت امکان به صورت مازاد بپذیرد.

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دوره های غیر روزانه

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد در دوره های غیر روزانه یعنی آزاد، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی متفاوت از پذیرش دانشگاه های روزانه است. شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دوره های غیر روزانه به شرح زیر می‌باشد. 

 

ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد همزمان با دانشگاه های سراسری اما به صورت مجزا دانشجو پذیرش می‌کند. داوطلبان پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد که جز دانشجوهای برتر مقطع قبلی بوده‌اند، در صورت داشتن شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می‌توانند در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند. 

از سوی دیگر سازمان سنجش به تازگی طرحی را تایید کرده که بر اساس آن دانشگاه آزاد می‌تواند به صورت فراگیر دانشجو پذیرش کند. این طرح تا حدودی شبیه به پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور است. 

 

ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان

پردیس های خودگردان هر ساله اطلاعیه ای منتشر کرده و داوطلبان واجد شرایط را به صورت بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می‌کنند. دانشجویان پذیرفته شده در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد پردیس خودگردان باید نسبت به پراخت شهریه این دانشگاه اقدام نمایند. 

 

ارشد بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

برخی از دانشگاه های غیرانتفاعی تنها دانشجویان برتر مقطع کارشناسی خود را در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور پذیرش می‌کنند. البته دانشگاه های غیرانتفاعی نیز از این پس باید با توجه به شرایط ذکر شده در بالا اقدام به پذیرش دانشجو کنند. 

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگه پیام نور به صورت فراگیر دانشجو پذیرش می‌کند. ممکن است برخی فکر کنند که فراگیر یعنی بدون آزمون اما باید توجه داشته باشید که دانشگاه پیام نور آزمون خود را دارد که توسط سازمان سنجش برگزار می‌‎شود.

ساختار این آزمون متفاوت است و بدین صورت است که دانشجویان به صورت مشروط پذیرش شده و پس از یک ترم تحصیلی در آزمون شرکت می‌کنند (سوالات آزمون از دروس همان ترم است) در صورت قبولی در آزمون دانشجو به صورت قطعی در دانشگاه پذیرفته خواهد شد. 

🔺نکته: توجه داشته باشید که دانشگاه های علمی کاربردی در مقطع ارشد (به صورت با آزمون و بدون آزمون) پذیرش دانشجو ندارند. 

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

داوطلبان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد باید از رشته های ارائه شده در این مقطع اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس انتخاب رشته خود را انجام دهند. لیست رشته ها هر ساله تغییر می‌کند اما با توجه به عدم انتشار دفترچه بدون کنکور ۱۴۰۳، در این بخش رشته های سال گذشته را به منظور کسب اطلاع شما عزیزان آورده ایم. 

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1403 | علوم انسانی

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در این زیر گروه به شرح زیر می‌باشد. 

مدیریت جهانگردی علوم جغرافیایی الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآن و حدیث
ایران شناسی زبان عربی الهیات و معارف اسلامی – فلسفه و کلام
مدرسی معارف اسلامی علوم ورزشی باستان شناسی
مشاوره علوم اجتماعی علوم تربیتی
روانشناسی زبان شناسی زبان فرانسه
مطالعات زنان مدیریت زبان روسی
مددکاری اجتماعی علوم اقتصادی سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی
 حسابداری تاریخ مدیریت کسب و کار و امور شهری
علوم ارتباطات اجتماعی زبان های باستانی ایران علوم سیاسی و روابط بین الملل
الهیات و معارف اسلامی – فقه و حقوق اخلاق كاربردي الهیات و معارف اسلامی (مخصوص اهل تسنن)
آب و هوا شناسی/ آب و هوا شناسی شهری آب و هوا شناسی/ آب و هوا شناسی كاربردی آب و هوا شناسي/ تغييرات آب و هوايي اقليمي
زبان و ادبیات فارسی الهیات و معارف اسلامی – ادیان فلسفه
علم اطلاعات و دانش شناسی زبان انگلیسی زبان آلمانی
حقوق مدیریت دریایی برنامه ريزي آمايش سرزمين
رنامه ريزي درسي برنامه ريزي رفاه اجتماعي تاريخ/ تاريخ اسلام
جامعه شناسي جغرافيا و برنامه ريزي روستايي جغرافيا و برنامه ريزي شهري
جغرافياي سياسي گرايش فضاي شهري جمعيت شناسي حسابرسي
روزنامه نگاري زبان شناسي همگاني فيزيولوژي ورزشي/ فيزيولوژي فعاليت بدني و تندرستي
علم اطلاعات و دانش شناسي/ مديريت اطلاعات علم اطلاعات و دانش شناسي/ مديريت كتابخانه هاي ديجيتال علم اطلاعات و دانش شناسي/ مطالعات كتابخانه هاي عمومي
علم سنجي علوم اقتصادي/ اقتصاد اسلامي علوم اقتصادي/ اقتصاد انرژی
علوم اقتصادي/ اقتصاد و تجارت الكترونيك علوم اقتصادي/ بانكداري اسلامي علوم اقتصادي/ برنامه ريزي سيستم هاي اقتصادي
علوم اقتصادي/ توسعه اقتصادي و برنامه ريزي علوم سياسي علوم سياسي/ انديشه سياسي در اسلام
كارآفريني/ بين الملل كارآفريني/ توسعه كارآفريني/ سازماني
كارآفريني/ فناوري كارآفريني/ كسب و كار الكترونيكي كارآفريني/ كسب و كار جديد
كارآفريني/ گردشگري مديريت آموزشي مديريت امور شهري
مديريت بازرگاني/ بازرگاني بين المللي مديريت بازرگاني/ بازرگاني داخلي مديريت بازرگاني/ تجارت الكترونيكي
مديريت بازرگاني/ كارآفريني مديريت بازرگاني/ مديريت استراتژيك مديريت جهانگردي/ بازاريابي جهانگردي
مديريت دولتي/ بودجه و ماليه عمومي مديريت دولتي/ توسعه منابع انساني مديريت دولتي/ خط مشي گذاري عمومي
مديريت دولتي/ طراحي سازمان هاي دولتي مديريت دولتي/ مديريت تحول مديريت دولتي/ مديريت پيشرفت و توسعه شهري و روستايي
مديريت دولتي/ مديريت رفتار سازماني مديريت رسانه مديريت سازمان هاي دولتي/ مالي و اقتصادي
مديريت فناوري اطلاعات/ سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته مديريت فناوري اطلاعات/ كسب و كار الكترونيك مديريت فناوري اطلاعات/ مديريت دانش
مديريت فناوري اطلاعات/ مديريت منابع اطلاعاتي مديريت كسب و كار / استراتژي مديريت كسب و كار/ بازاريابي
مديريت كسب و كار/ رفتار سازماني و منابع انساني مديريت كسب و كار/ سيستم هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات مديريت كسب و كار/ مالي
مديريت منابع انساني/ مديريت منابع انساني اسلامي مديريت ورزشي/ مديريت اماكن و تأسيسات ورزشي مديريت ورزشي/ مديريت اوقات فراغت و ورز شهاي تفريحي
مديريت ورزشي/ مديريت بازاريابي در ورزش مديريت ورزشي/ مديريت راهبردي در سازمان هاي ورزشي مديريت ورزشي/ مديريت رسانه هاي ورزشي

 

علوم پایه

رشته های ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در این زیر گروه به شرح زیر می‌باشد. 

آمار ژئوفیزیک و هواشناسی علوم زمین
علوم کامپیوتر فیزیک شیمی
زیست شناسی جانوری زیست شناسی دریا فتونیک
علوم محیط زیست تاریخ و فلسفه علم زیست شناسی سلولی و مولکولی
علوم زمين/ پترولوژي علوم زمين/ چينه نگاري و ديرينه شناسي علوم زمين/ رسوب شناسي و سنگ شناسي رسوبي
علوم زمين/ زمين شناسي اقتصادي علوم زمين/ زمين شناسي زيست محيطي علوم زمين/ زمين شيمي
فيتوشيمي فيزيك/ اتمي و مولكولي فيزيك/ حالت جامد
فيزيك/ ذرات بنيادي و نظريه ميدان ها فيزيك/ فيزيك بنيادي فيزيك/ فيزيك نجومي
فيزيك/ هسته اي زیست شناسی گیاهی اقیانوس شناسی فیزیکی
ریاضی ژئوفيزيك/ زلزله شناسي زيست فناوري/ ميكروبي
زيست شناسي جانوري/ سلولي و تكويني زيست شناسي جانوري/فيزيولوژي زيست شناسي گياهي/ زيست شناسي سلولي و تكويني

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد | رشته های گروه فنی و مهندسی

رشته های ارشد بدون کنکور در این زیر گروه به شرح زیر می‌باشد. 

مهندسی برق مهندسی عمران مهندسی نفت
مهندسی پلیمر مهندسی معدن مهندسی معماری کشتی
مهندسی شیمی نانو فناوری – نانو مواد مهندسی صنایع
مهندسی در سوانح طبیعی مهندسی کامپیوتر مهندسی نقشه برداری
مهندسی نساجی مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی و داروسازی مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت
مهندسی پلیمر – صنایع رنگ مهندسی طراحی محیط زیست مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)
مهندسی هوافضا مهندسی فناوری اطلاعات (IT) مهندسی مواد و متالورژی
مهندسی مکانیک مهندسي مواد شناسايي و انتخاب مواد مهندسي مهندسي مكانيك طراحي كاربردي
مهندسي كامپيوتر گرايش هوش مصنوعي و رباتيكز مهندسي مكانيك تبديل انرژي مهندسي مكانيك ساخت و توليد
مهندسي عمران ژئوتكنيك مهندسي شيمي مدل سازي، شبيه سازي و كنترل مهندسي صنايع سيستم هاي كلان اقتصادي و اجتماعي

 

رشته های گروه کشاورزی و منابع طبیعی 

رشته های ارشد بدون کنکور در این زیر گروه به شرح زیر می‌باشد. 

علوم و مهندسی آب حشره شناسی کشاورزی علوم و مهندسی شیلات علوم و مهندسی باغبانی
اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی محیط زیست علوم و مهندسی صنایع غذایی علوم و مهندسی جنگل
ترویج و آموزش کشاورزی مدیریت و کنترل بیابان بیماری شناسی گیاهی علوم دام و طیور
علوم و مهندسی مرتع و آبخیزدار اکو هیدرولوژی مهندسی مکانیک بیوسیستم مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
توسعه روستایی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات مدیریت کشاورزی
مهندسی فضای سبز بیوتکنولوژی کشاورزی مدیریت حاصلخیزی، زیست فناوری و منابع خاک

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد | هنر

رشته های ارشد بدون کنکور در این زیر گروه به شرح زیر می‌باشد. 

معماری طراحی شهری هنرهای پژوهشی و هنرهای دستی هنرهای موسیقی
طراحی پارچه و لباس مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی هنرهای ساخت و معماری طراحی صنعتی
هنرهای تصویری و طراحی هنرهای نمایشی و سینما برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری

 

رشته های گروه دامپزشکی 

رشته های ارشد بدون کنکور در این زیر گروه به شرح زیر می‌باشد. 

 قارچ شناسی دامپزشکی فیزیولوژی دامپزشکی انگل شناسی
باکتری شناسی دامپزشکی بافت شناسی دامپزشکی

 

 

مشاوره ثبت نام ارشد بدون کنکور 1403

علاوه بر دانشگاه های سراسری، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دارد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند رشته های ارائه شده بدون کنکور ارشد را انتخاب کرده و به تحصیل در این مقطع به صورت بدون آزمون بپردازند.

در صورتی که هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای تان وجود دارد و یا در فرایند و انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری از چه طریقی امکان پذیر است؟

    ثبت نام کارشناسی بدون آزمون دانشگاه های سراسری در حال حاضر از طریق پذیرش بر اساس استعداد درخشان امکان پذیر می باشد.

  2. متقاضیان کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در چه تاریخی بایستی مراحل نام نویسی خود را انجام دهند؟

    پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی تنها در سال ۹۹ در آبان و آذر انجام شد و پس از آن، این روش پذیرش لغو شد. 

  3. چه کسانی مجاز هستند در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد با سهمیه استعداد درخشان شرکت کنند؟

    در متن مقاله شرایط پذیرش دانشجویان در مقطع بدون کنکور کارشناسی ارشد اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره