انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاددکتری

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه‌آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد. دسته‌ای از داوطلبان که پس از اعلام نتایج اولیه دکترا از طریق سایت سازمان سنجش، مجاز به انتخاب‌رشته شده و کد دسترسی دارند، می توانند در مهلت های اعلام شده، جهت تکمیل مراحل انتخاب‌رشته اقدام کنند. در ادامه اطلاعات کاملی از زمان و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 ارائه کرده ایم.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ آغاز شد. داوطلبان تا ۱۰ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند انتخاب‌رشته خود را تکمیل نمایند.

 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از اینکه آزمون دکترا به صورت یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و ازاد برگزار می گردد، نتایج اولیه آن از طریق سایت sanjesh.org برای تمامی شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون کتبی دکتری در قالب کارنامه منتشر می گردد.

کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل اطلاعات مهمی جهت ورود به مرحله انتخاب‌رشته می باشد. از مهم ترین مندرجات این کارنامه می توان به وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب‌رشته اشاره کرد. داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شده باشند، می توانند برای ورود به مرحله انتخاب‌رشته اقدام کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود و داوطلبان باید به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند.

از آنجایی که دانشگاه ازاد نیز دارای متقاضیان بسیاری در مرحله دکترا می باشد، داوطلبان بایستی که در مرحله انتخاب‌رشته بسیار هوشمندانه عمل کنند، تا در نهایت موفق شوند متناسب با نمره ای که کسب کرده اند، دعوت به مصاحبه شوند و در مرحله دوم آزمون دکتری شرکت کنند.

 

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 1403

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بلافاصله پس از اعلام نتایج دکترا و یا چند روز پس از آن شروع می شود. مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، به منظور تکمیل فرم های انتخاب‌رشته یک بازه زمانی یک هفته ای را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳ از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت می باشد. 

احتمالا همانند سال های گذشته در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه فرصت انتخاب رشته دکتری آزاد 1403 در اختیار داوطلبان قرار گیرد. چنانچه اطلاعیه جدیدی پیرامون این موضوع منتشر گردد، زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط لازم برای انتخاب رشته

در زمان اعلام نتایج آزمون دکتری داوطلبان باید کارنامه اولیه خود را از سایت سنجش دریافت کنند. در کارنامه اولیه در بخش وضعیت مجاز بودن، داوطلبان باید مجاز به انتخاب‌رشته باشند. این دسته از داوطلبان پس از مشاهده وضعیت مجاز بودن خود در انتهای کارنامه اولیه یک کد دسترسی انتخاب رشته دکتری آزاد درج شده است. چنانچه این کد را نداشته باشید مجاز به انتخاب‌رشته نمی باشید. 

برای انجام فرآیند انتخاب‌رشته ابتدا باید دفترچه راهنما از دانلود کرده و کدرشته محل های انتخابی را استخراج کنید. داوطلبان گرامی در مقاله زیر لینک دانلود دفترچه راهنما را قرار داده ایم.

 

راهنما انتخاب رشته آزمون دکتری آزاد 1403

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 بایستی ابتدا از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند.

سپس متناسب با فاکتور هایی که مد نظر دارند (علاقه، کیفیت، شهر، فاصله دانشگاه و شهریه دکترا دانشگاه آزاد)، کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج و الویت بندی کنند. پس از الویت بندی انتخاب ها، داوطلبان می توانند مطابق مراحل زیر نسبت به درج آن ها در سایت اقدام نمایند.

❌❌ نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد:

✅مراجعه به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org

✅دانلود دفترچه انتخاب رشته و مطالعه کامل آن

✅پرداخت هزینه انتخاب‌رشته آزمون دکتری

✅درج کدرشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت بندی

✅دریافت کدرهگیری انتخاب رشته که به منزله اتمام فرآیند می باشد.

 

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  به نشانی اینترنتی “ azmoon.iau.ac.ir ” شوید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکترا تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک نمایید. 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

3️⃣ در این مرحله لازم است در کادر های مشخص شده، ” کد دسترسی به انتخاب‌رشته ” و “ کد ملی ” خود را وارد کنید.

دسترسی

 

4️⃣ در این مرحله اطلاعات داوطلب نمایش داده می شود، که بایستی این اطلاعات را بررسی و سپس تایید کنید و برای پرداخت هزینه‌ انتخاب‌رشته اقدام کنید.

5️⃣ برای پرداخت هزینه انتخاب‌رشته وارد درگاه پرداخت اینترنتی می شوید و بایستی به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم است، هزینه انتخاب‌رشته را بپردازید.

انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

 

6️⃣ پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب‌رشته برایتان نمایش داده می شود که می توانید الویت های خود را به ترتیب در فرم انتخاب رشته‌تان درج کنید.

7️⃣ یکبار دیگر الویت های خود را بررسی کنید و در صورت اطمینان بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید و در نهایت رسید انتخاب‌رشته خود را دریافت نمایید.

 

دعوت به مصاحبه دکتری 

پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز می باشد، بدین معنی که داوطلبان در صورتی که حد نصاب نمره قبولی در الویت هایی که در فرم انتخاب‌رشته درج کرده اند را بدست آورند، از سوی دانشگاه مورد نظر دعوت به مصاحبه می شوند.

مرحله مصاحبه برای قبولی داوطلب در کد رشته محل های مورد نظر دارای اهمیت بالایی می باشد. داوطلبان می توانند تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نسبت به نحوه برگزاری مصاحبه اطلاعات لازم را کسب کنند و میزان آمادگی خود را برای کسب امتیاز لازم در مرحله آزمون شفاهی دکترا نیز افزایش دهند.

 

مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که در آزمون دکترا شرکت می کنند،در صورت مجاز بودن می توانند در انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری و ازاد و یا یکی از آن ها شرکت کنند.

نکته ای که وجود دارد این است که انتخاب‌رشته دکترا دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه‌آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org انجام می شود. 

برای دعوت شدن به مصاحبه دکترا محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می توانند در مصاحبه تمامی کد رشته محل هایی که در آن ها دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند. چنانچه پیرامون انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ سوالی دارید، می توانید از  از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید و ضمن دریافت پاسخ سوالات خود. راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کدام دسته از متقاضیان می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شرکت کنند؟

داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته هستند و دارای کد دسترسی می توانند در این مرحله شرکت کنند.

داوطلبان چگونه بایستی انتخاب‌رشته دکتری را انجام دهند؟

نحوه انتخاب‌رشته دکتری دانشگاه‌آزاد در متن مقاله فوق درج گردیده است.

هر داوطلب مجاز به درج چند کدرشته محل دانشگاه ازاد می باشد؟

هر داوطلب مجاز است در فرم انتخاب رشته 80 کد رشته محل را درج کند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره