کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ با وجود ادغام کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه کنکور، علاوه بر سازمان سنجش که برای دانشگاه های سراسری فرایند انتخاب‌رشته را انجام می‌دهد، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز به طور جداگانه مسئولیت انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بر عهده دارد. داوطلبان در تمامی گروه ها در صورت علاقه‌مندی به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد، می‌توانند در کنار انتخاب رشته برای دانشگاه‌های سراسری انتخاب‌رشته این دانشگاه را نیز انجام دهند. در ادامه مطلب توضیحات جامعی از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 ارائه شده است. 

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود، به طوری که علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید برای تکمیل فرآیند انتخاب‌رشته خود به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. باید اشاره کنیم داوطلبانی مجاز به انتخاب‌رشته هستند که در انتهای کارنامه اولیه، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برایشان درج شده باشد.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه به صورت مجزا از دانشگاه‌های سراسری انجام می شود، بازه های زمانی انجام آن نیز متفاوت است. زمان انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ معمولا چند روز پس از انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری آغاز می گردد. تاکنون زمان انتخاب‌رشته اعلام نشده است، اما احتمالا مشابه با سال های گذشته در اواسط مرداد ماه باشد.

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403هنوز مشخص نشده است.

در نظر داشته باشید مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1403 را برای چند روزی نیز تمدید می کنند تا جاماندگان از مرحله انتخاب‌رشته نیز بتوانند شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند. علاقه مندان می توانند در زمان‌های اعلام شده به سایت نامبرده مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری، اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته خود نمایند.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد تمامی دستورالعمل‌های انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه‌ای منتشر کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد. سال گذشته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان از این تاریخ می‌توانند نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند. تاکنون دفترچه راهنما منتشر نشده است، اما در ادامه لینک دانلود دفترچه مرتبط با سال گذشته را برایتان آورده ایم. به محض انتشار دفترچه آن را قرار خواهیم داد.

نکته ای که در رابطه با دفترچه انتخاب رشته آزاد 1403 وجود دارد، این است که برای تمامی زیرگروه های آزمایشی در قالب یک دفترچه و به صورت مشترک منتشر می گردد. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی باید یک دفترچه را دریافت و مطالعه کنند و از لیست کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه خود مطلع شده و اقدام به انتخاب آن ها نمایند.

 

تاثیر رتبه در انتخاب رشته

در قبولی داوطلبان در دانشگاه‌های سراسری، آنچه که از کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی متقاضیان مهم می باشد، رتبه در سهمیه است. پیش از کنکور سراسری سال گذشته، متقاضیان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به رتبه خود در سهمیه توجه می کردند، اما با تغییراتی که در روند جذب دانشجو در دانشگاه ازاد ایجاد شد، ملاک و معیار سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های آزاد نیز رتبه در سهمیه داوطلب می باشد.

اما بطور کلی لازم است توجه داشته باشید که پیش بینی رتبه قبولی امکان پذیر نیست. هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون این رتبه ها دستخوش تغییر می‌شوند. برای اطلاع از شانس قبولی خود توصیه می‌کنیم با یک مشاور صحبت کنید. برای مطالعه اشتباهات انتخاب رشته آزاد کلیک کنید.

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هریک از داوطلبان کنکور سراسری دارای سهمیه‌های مشخصی هستند. عموم داوطلبان با سهمیه آزاد در نظر گرفته می‌شوند و سهمیه مناطق برای آنان اعمال می شود. دیگر سهمیه های انتخاب رشته دانشگاه آزاد به شرح موارد زیر می‌باشد.  

سهمیه مناطق

سهمیه مناطق یکی از این سهمیه هاست که شامل همه شرکت کنندگان در کنکور سراسری می‌شود. براساس این سهمیه با داوطلبین براساس عدالت آموزشی برخورد می‌شود. یعنی هر داوطلب براساس میزان دسترسی به امکانات، در سهمیه‌ای قرار می‌گیرد و همه داوطلبان در یک دسته سهمیه عادی قرار ندارند.

سهمیه ایثارگری و بسیج

علاوه بر سهمیه مناطق که گفته شد، برخی از داوطلبین دارای سهمیه های دیگری از جمله سهمیه ایثارگری و سهمیه بسیج می‌باشند. یکی از سهمیه‌های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 سهمیه بسیج فعال می‌باشد. بدین صورت که داوطلب باید حداقل 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب کند، تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شود. دارندگان این سهمیه می توانند برای اعمال سهمیه خود به حوزه مقاومت بسیج محل سکونتشان مراجعه نمایند و کد پیگیری 12 رقمی خود را دریافت و در فرم انتخاب‌رشته درج کنند. 

فرضا اگر آخرین رتبه پذیرفته شده رشته مامایی در دانشگاه آزاد 20 هزار باشد، فرد دارای سهمیه بسیج فعال حداقل باید رتبه 19 هزار را کسب کند تا بتواند از سهمیه خود برای قبولی در رشته مامایی استفاده کند.

سهمیه ایثارگری علاوه بر بهره‌مندی از تخفیف شهریه با استفاده از سهمیه می‌تواند شانس قبولی داوطلبین را افزایش بدهد، چراکه داوطلبان براساس سهمیه های خودشان مورد ارزیابی قرار می گیرند. این بدین معناست که از بین داوطلبین دارای سهمیه ایثارگری نفرات برتر قبول می‌شوند و سنجش بین افراد دارای سهمیه صورت می‌گیرد.

سهمیه رزمندگان

افرادی که در جنگ تحمیلی ایران و عراق برای مدت حداقل ۶ ماه به صورت فعالانه در جبهه جنگ حضور داشته اند، از سهمیه رزمندگان برخوردار خواهند بود. این داوطلبان باید ۷۵ درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر خود را کسب کنند تا امکان استفاده از سهمیه رزمندگان برای شان وجود داشته باشد. 

سهمیه بهیاری

سهمیه بهیاری نیز از دیگر سهمیه های کنکور سراسری ۱۴۰۳ است. ۵ درصد ظرفیت پذیرش رشته محل های مربوط به رشته های پرستاری، هوشبری و اتاق عمل به سهمیه بهیاری اختصاص دارد. برای استفاده از این سهمیه، داوطلبان باید حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب کنند. این سهمیه تا سال ۱۴۰۶ برای داوطلبان کنکور سراسری اعمال خواهد شد. برای دریافت این سهمیه، داوطلبان باید مدرک تجربی داشته باشند و سه سال سابقه کاری نیز برای شان ثبت شده باشد.

 

تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در سال گذشته تغییرات بسیار زیادی در کنکور سراسری ایجاد شد. از این تغییرات می توان به حذف دروس عمومی از کنکور، برگزاری آزمون در دو نوبت و حذف زیر گروه ها اشاره کرد. پس از حذف دروس عمومی از کنکور، تاثیر سوابق تحصیلی به ۴۰ درصد افزایش یافت تا اثر این دروس از طریق سوابق تحصیلی محاسبه شود. 

در سال ۱۴۰۳ نیز سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر می گذارند اما میزان تاثیر آن ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از این پس سوابق تحصیلی تاثیر قطعی ۵۰ درصدی در کنکور سراسری خواهند گذاشت و در روند انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز به این صورت تاثیر می گذارند. در هنگام انتخاب رشته شما باید بر اساس رتبه و تراز خود اقدام به تکمیل فرم کنید. 

با توجه به تاثیر قطعی معدل و سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، هرچه معدل و سوابق تحصیلی داوطلب بالاتر باشد، رتبه او نیز بهتر خواهد شد. اما هرچه سوابق تحصیلی پایین باشد، رتبه نیز تحت تاثیر قرار گرفته و پسرفت می کند. داوطلبانی که معدل و سوابق تحصیلی پایینی دارند، می توانند در ترمیم معدل شرکت کرده و معدل خود را بهبود بخشند. برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید. 

 

میزان شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود، به این معنی که متقاضیان پیش از شروع هر ترم باید اقدام به واریز شهریه نمایند تا مجاز به شرکت در کلاس های درس شوند. بیشترین میزان شهریه پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

سعی کنید پیش از انتخاب رشته، حتما از میزان دقیق شهریه مطلع شوید تا پس از کسب قبولی دچار مشکلات مالی نشوید. لازم به ذکر است دانشگاه آزاد به منظور مساعدت با دانشجویان، تسهیلاتی شامل وام دانشجویی و… را در نظر گرفته است. میانگین شهریه دانشگاه آزاد به شرح زیر است. 

✅رشته های پزشکی ۷ تا ۹ میلیون

✅رشته های علوم پایه ۴ تا ۶ میلیون

✅رشته های مهندسی ۴ تا ۶ میلیون

✅رشته های علوم انسانی ۴ تا ۵ میلیون

✅رشته های هنر ۳ تا ۵ میلیون

بخوانید: نرخ شهریه دانشگاه آزاد

 

نحوه درج الویت ها در فرم انتخاب رشته

آنچه که در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ حائز اهمیت است، نحوه درج الویت ها در فرم انتخاب‌رشته می باشد که تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس قبولی داوطلبان دارد. بنابراین توجه به صحبت های مشاورین در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

توصیه می شود انتخاب‌های خود را پس از استخراج از دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سه قسمت به شرح موارد زیر تقسیم کنید:

انتخاب‌های خوش بینانه: انتخاب‌هایی که احساس می کنید با توجه به رتبه تان کمی رویایی است، اما نگران نباشید و 20 الی 30 درصد از انتخاب‌های اول فرم خود را به آن ها اختصاص دهید تا کم ترین شانس خود را برای ورود به دانشگاه آزاد نیز امتحان کنید.

 انتخاب‌های واقع بینانه: این انتخاب‌ها مهم ترین انتخاب‌های شماست که شامل 50 درصد از فرم انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ می باشد. لازم است در چینش این دسته از انتخاب‌ها دقت بیشتری به خرج بدهید تا الویت هایی که در آن ها شانس قبولی بالاتری دارید، در این بخش به خوبی الویت بندی شوند.

انتخاب‌های بدبینانه: این انتخاب‌ها شانس قبولی بالایی دارند و باید در ردیف آخر و در بدترین حالت ممکن قرار بگیرند. برای اطلاع از ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 کلیک کنید.

در نظر داشته باشید طی مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 هر داوطلب مجاز است از میان رشته های ارائه شده در زیرگروه آزمایشی خود انتخاب کند.

 

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1403

طی سال های اخیر، انتخاب رشته دانشگاه آزاد چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت همزمان با دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین اگر از داوطلبان زیرگروه آزمایشی علوم تجربی هستید و می خواهید چهار رشته نامبرده را در دانشگاه آزاد انتخاب کنید، برای درج الویت‌های مرتبط با آن باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

 

شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تمامی داوطلبان کنکور سراسری می توانند پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج اولیه در انتخاب رشته آزاد شرکت کنند. آزمون دانشگاه سراسری و آزاد چند سال است که با یکدیگر ادغام شده اند اما فرایند انتخاب رشته به طور کامل از یکدیگر مجزا است. 

داوطلبان در هنگام ثبت نام کنکور سراسری نیازی به ثبت نام در انتخاب رشته آزاد ندارند و تمامی داوطلبان امکان انتخاب رشته را خواهند داشت. تنها شرط انتخاب رشته دانشگاه آزاد پرداخت هزینه انتخاب رشته می باشد. پرداخت هزینه در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد انتخاب رشته دانشگاه آزاد هزینه ای دارد که داوطلبان باید پس از ورود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و قبل از انتخاب رشته آن را پرداخت نمایند. هزینه انتخاب رشته آزاد در سال گذشته مبلغ 171 هزار تومان بود. هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال جاری هنوز مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی در مورد هزینه انتخاب رشته، این مطلب بروزرسانی شده و مبلغ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

 

راهنما انتخاب رشته با کنکور آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته آزاد بر خلاف دانشگاه‌های سراسری، رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه می باشد. بنابراین متقاضیان پس از پرداخت هزینه ثبت نام و خرید سریال اعتباری در موعد مقرر، می توانند کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج نمایند. در ادامه به نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اشاره کرده ایم.

✅ مراجعه به سایت دانشگاه آزاد با آدرس ” azmoon.iau.ac.ir “

✅ دریافت دفترچه و بررسی مندرجات آن و در نهایت استخراج حداکثر 100 کد رشته محل

✅ ورود به لینک فعال سامانه انتخاب‌رشته آزمون سراسری 1403

✅ وارد کردن اطلاعات خواسته شده شامل کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد و کد ملی

✅ پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 و دریافت سریال کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته بر اساس اصول انتخاب رشته

داوطلبانی که در یکی از زیرگروه های اصلی و یک یا دوتا از زیرگروه های شناور شرکت کرده اند، باید برای همه زیرگروه آزمایشی مجموعا 100 کد رشته محل را انتخاب نمایند.

 

راهنمای تصویری 

در این قسمت از مقاله به منظور راهنمایی شما عزیزان، راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 را قرار داده‌ایم.

1️⃣به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

2️⃣ ابتدا ” دفترچه راهنما انتخاب رشته ” را دانلود و کاملا مطالعه کنید و ظرفیت هریک از رشته محل ها را ارزیابی نمایید.

3️⃣ کد رشته های با کنکور آزاد مورد علاقه خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از دفترچه نامبرده استخراج کرده و سپس براساس گروه آزمایشی که شرکت کرده اید، الویت بندی نمایید.

4️⃣ در صفحه ایجاد شده انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک ” انتخاب‌رشته آزمون سراسری 1403 (دانشگاه آزاد اسلامی) ” کلیک کنید.

انتخاب رشته آزاد

 

5️⃣ در قسمت های مشخص تعیین شده، کدملی و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد را درج نمایید. (این شناسه، در انتهای کارنامه قرار داده شده است) در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید.

انتخاب رشته آزاد

 

6️⃣ پس از تایید اطلاعات فردی، باید اقدام به پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایید. برای شروع مراحل پرداخت هزینه، لازم است یکی از درگاه های پرداخت اینترنتی را انتخاب کنید. 

7️⃣ طی این مرحله لازم است اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم یا رمز پویا، تاریخ انقضا و cvv2 خود را وارد کرده و پس از اتمام مراحل، شناسه انتخاب‌رشته خود را دریافت نمایید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

8️⃣ در نهایت داوطلب با پرداخت هزینه می تواند فرم انتخاب‌رشته را دریافت کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را در آن درج نماید. 

9️⃣ در نهایت چندین بار فرم انتخاب‌رشته خود را بررسی کنید و بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید. داوطلبانی که تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند کد رهگیری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دریافت کنند.

 

لیست رشته های دانشگاه آزاد

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند، باید کد رشته محل های مربوط به گروه آزمایشی خود را از دفترچه انتخاب رشته استخراج کرده و در فرم مربوطه وارد کنند. در ادامه لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را آورده ایم. 

 

رشته های تجربی

لیست رشته های دانشگاه آزاد تجربی به شرح زیر می باشد. 

دندانپزشکی پزشکی
داروسازی دامپزشکی
بهداشت عمومی هوشبری
بهداشت مبارزه با بیماری ها  مهندسی بهداشت محیط
علوم آزمایشگاهی زیست شناسی سلولی و مولکولی
زیست فناوری زیست فناوری
شیمی محض علوم و مهندسی شیلات
مهندسی فضای سبز تکنولوژی 
مامایی مهندسی بهداشت حرفه ای
بهداشت خانواده  اتاق عمل
علوم تغذیه پرستاری
میکروبیولوژی علوم و مهندسی محیط زیست
شیمی کاربردی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

 

رشته های ریاضی

لیست رشته های انتخاب رشته دانشگاه آزاد ریاضی به شرح زیر می باشد. 

مهندسی برق مهندسی معماری
علوم کامپیوتر مهندسی عمران
مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی مکانیک مهندسی ساخت و تولید
مهندسی مواد و متالوژی معماری داخلی
مهندسی صنایع غذایی مهندسی هوافضا
ریاضیات و کاربردها مهندسی نساجی
مهندسی صنایع مهندسی هسته ای
مهندسی دریا حسابداری
مهندسی پلیمر علوم و مهندسی آب
ماشین های صنایع غذایی مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی ورزش
مهندسی شهر سازی مهندسی نقشه برداری
مهندسی شیمی

 

رشته های انسانی

لیست رشته های دانشگاه آزاد انسانی به شرح زیر می باشد. 

حقوق علوم سیاسی
مدیریت امور بانکی گردشگری
اقتصاد برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
علوم ورزشی مدیریت صنعتی
مدیریت دولتی مدیریت مالی
روانشناسی اقتصاد کشاورزی
علوم تربیتی هتلداری
مدیریت بازرگانی حسابداری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی
مدیریت امور گمرکی مددکاری اجتماعی
مطالعات خانواده

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد | رشته های زبان

لیست رشته های دانشگاه آزاد زبان به شرح زیر می باشد. 

مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی
 آموزش زبان انگلیسی مترجمی زبان آلمانی

 

رشته های هنر

لیست رشته های انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنر به شرح زیر می باشد. 

ارتباط تصویری مرمت بناهای تاریخی عکاسی

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مرحله انتخاب‌رشته مهم ترین مرحله کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه آزاد می باشد که بایستی سعی کنید متناسب با رتبه و ترازی که بدست آورده اید یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه انجام دهید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی شوید. برای مشاهده مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۳ کلیک کنید.

در الویت های خود فاکتور های مختلفی همچون هزینه، مسیر، کیفیت و علاقه را مورد توجه قرار دهید. لازم است اشاره کنیم که کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز می باشند و اطلاع از شهریه ها نیز قبل از تکمیل مراحل انتخاب رشته مهم است. توصیه ما به شما این است که اگر تجربه کافی برای انجام این مرحله را ندارید، حتما از مشاوره مشاوران مرکز ماوره تحصیلی دانتل مشاوره دریافت کنید.

در صورتی که پیرامون انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 سوالی دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو بهره ببرید. در نظر داشته باشید انتخاب‌رشته مرحله ای مهم و حساس است که نباید در آن بدون اطلاع شانس خود را از بین ببرید. اگر احساس می کنید اطلاعات لازم برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته را ندارید، حتما از افراد آگاه در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. متقاضیان برای تکمیل مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

    تمامی مراحل از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir انجام می شود.

  2. نحوه انتخاب‌رشته ازاد به چه صورت می باشد؟

    مراحل انتخاب رشته به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود.

  3. متقاضیان در انتخاب رشته باید چه فاکتور هایی را در نظر بگیرند؟

    متقاضیان بایستی فاکتور های مختلفی را همچون هزینه تحصیل، شهریه، مسافت، علاقه و …. را مدنظر قرار دهند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫17 دیدگاه ها

  1. خیلی ممنونم از سایت خوب و مفید و بروزتون
    مطالب و اطلاعات مفیدی بود
    انشاالله همیشه موفق باشید

    1. سلام ممنون دوست عزیز
      امیدواریم بهترین نتیجه را از انتخاب رشته دانشگاه آزاد بگیرید.

      1. سلام وقت بخیر
        همون طور که می دونید دفترچه انتخاب رشته آزاد امروز منتشر شد. فقط بنده اولین باره انتخاب رشته میکنم و بعد از مطالعه دفترچه متوجه شدم مثلا کد پرستاری واحد بناب با کد پرستاری واحد بناب ظرفیت خودگردان یکسان هستش … هر دو ۱۰۴۰۱ هستند، حالا بنده در انتخاب رشته هر دو کد رو وارد خواهم کرد یا تنها یکی از کدها رو؟

        ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی کنید.

        1. سلام نوع انتخاب رشته دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری متفاوت می باشد
          در زمان انتخاب رشته آزاد هیچ کدی وارد نمی کنید و دانشگاه و رشته انتخابی را انتخاب خواهید کرد.

    1. سلام خیر انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد متفاوت با ثبت نام بدون کنکور آزاد می باشد و داوطلبان باید کارت جداگانه خریداری کرده و نام نویسی خود را انجام دهند.

    2. سلام میخواستم بدونم میشه با داشتن دیپلم تجربی رشته های ریاضی دانشگاه آزاد مثل مهندسی معماری یا رشته حقوق انسانی رو زد؟

      1. سلام برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون در کنکور مربوطه (یعنی در صورت انتخاب مهندسی معماری در کنکور ریاضی شرکت کرده یا برای رشته حقوق در کنکور انسانی) شرکت کرده باشید.
        ولی برای ثبت نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی نیازی به مرتبط بودن دیپلم با رشته انتخابی نیست و از بین همه رشته ها می توانید انتخاب رشته را انجام دهید.
        توجه داشته باشید برای انتخاب رشته در دو گروه (به طور مثال ریاضی و انسانی)‌ باید ۲ عدد کارت خریداری کنید

  2. سلام ببخشید ۴ رشته اصلی تجربی دانگشاه آزاد رو باید با ۱۵۰ انتخاب سراسری باهم وارد کنیم یا باید تو برگه انتخاب رشته آزاد وارد بشه؟

    1. رشته های پزشکی (پزشکی – دندان پزشکی – داورسازی – دامپزشکی ) دانشگاه آزاد انتخاب رشته آن ها از طریق سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته بقیه رشته ها دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir انجام میگیرد

  3. سلام من رشته تجربی هستم، می‌خواستم بدونم اگر بخوام مهندسی معماری دانشگاه آزاد که برای رشته ریاضی هست رو انتخاب کنم، از همین طریق که بالا توضیح دادین باید اقدام کنم؟
    یا از این راه نمیشه؟؟؟
    اگر نمیشه پس باید چیکار کنم؟

    1. سلام در صورت شرکت در کنکور ریاضی می توانید در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون رشته معماری را انتخاب کنید.
      در غیر اینصورت فقط می توانید از بین کدرشته محل هایی که پذیرش به صورت بدون کنکور دارند رشته معماری را انتخاب کنید.

      1. سلام.من کارشناسی روانشناسی دارم با معدل ۱۵ و ۹ نیم سال طول کشید تا کارشناسی تمام بشه.آیا میتونم بصورت بدون کنکور کارشناسی ارشد گرایش روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟؟

  4. سلام ،با دیپلم انسانی در رشته های با سابقه تحصیلی میتونم چند رشته مثل حقوق و انواع مدیریت و روانشناسی را انتخاب کنم یا اینکه فقط یکی از این رشته ها را باید انتخاب کنم در ۲۰ محل متفاوت؟ و اینکه آیا میتونم تمام وقت و پاره وقت را هر دو را انتخاب کنم؟

  5. سلام من دیپلم تجربی دارم ولی کنکور انسانی دادم و میخوام تو آزاد روانشناسی یخونم.
    میخوام هم با سوابق تجربیم روانشناسی آزاد بزنم‌ و هم با آزمون انسانیم رشته روانشناسی رو تو آزاد.
    الان از دیروز یدونه دفترچه با سوابق آزاد اومده ،که رشته روانشناسی تو لیست رشته های باسوابق تجربی نیست اصلا….الان این لیست برای من نیست ینی؟؟
    یا باید منتظر دفترچه دوم با آزمون بمونم؟
    میگن اونا که کنکور دادن ی دفترچه با سوابق جدا و ی دفترچه با آزمون دارن ولی اونا که اصلا کنکور ندادن یدونه دفترچه با سوابق دارن درسته؟؟؟
    الان با این اوضاع من کدوم دفترچه رو باید دانلود کنم؟؟از ه مشاوری میپرسم بلد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره