دکتریثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد. این آزمون به صورت یکپارچه برای ورود به دوره های روزانه، شهریه پرداز و آزاد برگزار می شود و متقاضیان با شرکت در آزمون دکتري وزارت بهداشت می‌توانند برای ورود به هر یک از این دانشگاه‌ها انتخاب رشته کنند. علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت “sanjeshp.ir ” مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در این مقاله به بررسی زمان ، شرایط و مدارک و نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 و سایر مراحل مرتبط با آن پرداخته شده است.

 

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

دسته ای از علاقه مندان که قصد دارند در آزمون دکتری وزارت بهداشت نام نویسی و شرکت کنند، بایستی در تاریخ هایی که از سوی سایت این مرکز اعلام می گردد، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. تاکنون زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403  اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که مطابق سال های گذشته در اواخر بهمن ماه و یا اوایل اسفند ماه این فرآیند انجام شود.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

بازه زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت بازه‌ای محدود و تقریباً 10 روزه است. دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ نیز در همین بازه در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. به متقاضیان توصیه می‌شود که قبل از اتمام بازه زمانی تعیین شده، نسبت به ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت اقدام کنند.

تا کنون زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ اعلام نشده است.

البته احتمال تمدید زمان ثبت نام آزمون دکترا وزارت بهداشت نیز وجود دارد. افرادی که مایل به ثبت نام و شرکت در آزمون وزارت بهداشت هستند و از ثبت نام آنجا مانده‌اند، می‌توانند در فرصت تمدید شده ثبت نام خود را تکمیل کنند. 

 

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت شرایطی دارد که داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام د تکمیل فرم نام نویسی از آن ها اطلاع کامل داشته باشند. شرایط ثبت نام دکترا وزارت بهداشت به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که به شرح زیر هستند.

✅اعتقاد به دین اسلام یا ادیان تایید

✅عدم مخالفت با جمهوری اسلامی

✅عدم عضویت و وابستگی به گروه های محارب

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر و سابقه کیفری

✅داشتن سلامت جسمانی متناسب با رشته انتخابی

 

شرایط عمومی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

✅داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) باشد و در صورت اشتغال به تحصیل نیز تا پایان شهریور 1402 فارغ التحصیل شود.

✅داوطلبان می توانند در یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی شرکت کنند و همچنین امکان ثبت نام در حداکثر دو رشته که در نوبت متفاوت برگزار می شوند را دارند.

✅محرومیت از ثبت نام در سال گذشته لغو شد و از این پس پذیرفته شدگان دوره های روزانه و شهریه پرداز نیز در صورت عدم ثبت نام نهایی در دانشگاه و یا انصراف می توانند در آزمون شرکت کنند.

✅داوطلبان درحال تحصیل در دوره های دکتری تخصصی، پژوهشی و دستیاری پزشکی مجاز به ثبت نام در آزمون نیستند.

✅از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت این است که رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی باید تجانس داشته باشد.

✅داوطلبان می توانند قبل از شروع طرح نیروی انسانی و یا در حین آن در آزمون شرکت کنند. در صورت قبولی در آزمون ترخیص از طرح امکان پذیر می باشد.

✅ارائه مدرک زبان در هنگام ثبت نام آزمون الزامی نیست اما برای مصاحبه بایستی حتما مدرک را ارائه دهید.

 

شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

داوطلبان آقا که قصد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را دارند، علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی گفته شده در بالا، باید شرایط نظام وظیفه را نیز دارا باشند. این شرایط به شرح زیر هستند.

✅داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم

✅افراد واجد شرایط معافیت سنی عنایت مقام رهبری می توانند ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را انجام داده و پس از قبولی کارت معافیت خود را ارائه دهند.

✅متولدین قبل از سال 1352 (به شرط عدم تغییر سن) معافیت داشته و می توانند در آزمون ثبت نام کنند.

✅مشمولانی که قبل از قبولی در دانشگاه، تاریخ اعزام به خدمت داشته‌اند، در صورت ترخیص شدن با قوانین نظام وظیفه می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند و در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نیستند. 

✅در صورتی که مدت تحصیل در مقاطع قبلی بیشتر از سنوات تحصیلی مجاز شده باشد، امکان استفاده از معافیت تحصیلی مجدد و ثبت نام آزمون را ندارند. 

✅افراد دارای تعهد خدمت به وزارتخانه ها و سایر سازمان ها، بایستی گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی آن سازمان را ارائه دهند. 

✅افراد دارای معافیت موقت در صورت پایان اعتبار، اجازه ثبت نام و ادامه تحصیل را ندارند. 

✅سربازان در حین خدمت دارنده مدرک دکتری حرفه ای یا کارشناسی در صورت عدم غیب اولیه می‌توانند بعد قبولی به یگان مربوطه مراجعه کرده و مجوز تحصیلی را از پلیس 10+ دریافت نمایند.  

✅سربازانی که خدمت آنان تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ تمام می‌شود، می‌توانند در آزمون ثبت نام کرده و در صورت قبولی کارت پایان خود خود را ارائه دهند. 

✅مشمولان خدمت سربازی که عضو هیئت علمی هستند، در صورت قبولی و دارا بودن شرایط می‌توانند ترخیص از خدمت خود را دریافت کنند. 

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403

داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام، دفترچه راهنما را دانلود و مطالعه نمایند تا به طور کامل از شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون مطلع شوند. دفترچه در بازه زمانی تعیین شده در سایت سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir منتشر شده و داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان الزامی است چراکه در غیر این صورت ممکن است در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شوند. به محض انتشار دفترچه در سایت سنجش پزشکی، لینک دانلود آن در این صفحه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به صورت مستقیم آن را دانلود نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمانبندی آزمون دکتری وزارت بهداشت می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم ثبت نام آزمون دکتری رشته های علوم پزشکی 1403 به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود. داوطلبان باید در زمان هایی که به عنوان مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍۱۴۰۱ اعلام می گردد، جهت نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.  در ادامه نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ را به ترتیب شرح داده ایم.

1️⃣آدرس سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” را در مرورگر خود جستجو نمایید و وارد صفحه اصلی آن شوید.

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

2️⃣در این مرحله لازم است بر روی گزینه “ دکتری تخصصی Ph.D ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید.

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

3️⃣بر روی گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” کلیک کنید. 

4️⃣مجدد گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” را انتخاب نمایید. 

 

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣درصفحه جدید کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب گزینه ” ادامه ” بر روی لینک ” پرداخت الکترونیکی ” کلیک نمایید. (داوطلبان غیر ایرانی بایستی که در این مرحله به جای کد ملی، کد اتباع خارجی را وارد کنند)  

6️⃣اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، ایمیل، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار ” کلیک کنید.

7️⃣پس از رویت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ قابل پرداخت، گزینه ” تایید و پرداخت ” را انتخاب کنید.

8️⃣در این مرحله به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک موردنظر انتقال داده می شوید که لازم است اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید.

 

تکمیل مراحل نام نویسی

9️⃣پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت بایستی که بار دیگر گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” را انتخاب کنید و کد ملی خود را در کادر مربوطه درج نمایید تا وارد سامانه ثبت نام شوید.

🔟در این مرحله بایستی که مدارک خود را بارگذاری نمایید و سپس نوع سند ارسالی خود را از طریق منوی کشویی مربوطه انتخاب کرده و فایل اسکن شده تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. در نهایت گزینه ” صفحه بعد ” را انتخاب نمایید. 

1️⃣1️⃣فرم تقاضانامه اینترنتی آزمون دکتری وزارت بهداشت را تکمیل کنید. این فرم شامل سه فرم مجزا  ” مشخصات فردی ” ، ” مشخصات تحصیلی ” و ” مشخصات سهمیه‌ای ” است. پس از تکمیل این سه قسمت در نهایت  ” کد پیگیری ثبت نام ” و ” کد پرداخت ” را دریافت کنید.

به محض فعال شدن لینک ثبت نام راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام 

همانطور که اشاره کردیم پس از پرداخت هزینه نام نویسی آزمون دکتری وزارت بهداشت متقاضیان بایستی فرم اینترنتی نام نویسی این آزمون که شامل سه مرحله می باشد را تکمیل کنند. این سه مرحله عبارتند از:

مشخصات فردی: اولین بخش در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، فرم مربوط به مشخصات فردی است. برای تکمیل فرم مشخصات فردی، اطلاعات شخصی متقاضی مورد نیاز است. برخی از این اطلاعات عبارتند از: اطلاعات شناسنامه و کارت ملی، وضعیت تأهل، آدرس محل سکونت، شماره تلفن متقاضی، وضعیت نظام وظیفه، وضعیت سلامت جسمانی و روانی و… .

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

مشخصات تحصیلی: در دومین بخش از فرم اینترنتی ثبت نام آزمون وزارت بهداشت، اطلاعات تحصیلی متقاضی درج می‌شوند. مهمترین اطلاعاتی که در این مرحله مورد نیاز هستند عبارتند از: وضعیت تحصیل در زمان ثبت نام، معدل مقطع پیشین داوطلب، دانشگاه محل تحصیلی مقطع پیشین داوطلب، نام محل و رشته امتحانی و… .

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

مشخصات سهمیه‌ای: آخرین بخش از فرم اینترنتی ثبت نام آزمون وزارت بهداشت شامل وضعیت سهمیه داوطلب است. متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان، ایثارگری و مربیان هستند، می‌توانند وضعیت آن را در این بخش مشخص کنند.

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

مدارک ثبت نام

یکی از مواردی که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 درج گردیده است، مدارک لازم جهت نام نویسی در این آزمون می باشد. داوطلب باید مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را به صورت اسکن شده و به شکل اینترنتی ارائه دهد. در ادامه لیست جزئیات مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ ارائه شده است.

✅ فایل اسکن عکس داوطلبی 4*3 مطابق با ویژگی های گفته شده

✅ فایل اسکن شناسنامه 

✅ فایل اسکن کارت ملی

✅ فایل اسکن مدرک فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی

✅ فایل اسکن گواهی وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

✅ فایل اسکن مدرک معتبر برای استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان

✅ فایل اسکن معرفی نامه بری داوطلبان استعدادهای درخشان

✅ فایل اسکن حکم کارگزینی برای اعضای هیئت علمی

✅ فایل اسکن فرم شماره 1 برای دانشجویان ترم آخری

✅ اگر داوطلب دارای معلولیت شامل کم بینایی، نابینایی، کم شنوایی، ناشنوایی و معلولیت جسمی حرکتی است و قصد دارد این مورد نیز در آزمون دکتری وزارت بهداشت لحاظ شود، بایستی که گواهی مربوطه را از سازمان بهزیستی استان ذیربط دریافت کرده و فایل اسکن شده و مدارک مربوط به آن را نیز در سامانه بارگذاری نماید.

 

مراحل بعد از ثبت نام

نام نویسی آزمون دکتری وزارت بهداشت، اولین قدم برای ورود به مقطع دکتری در رشته‌های گروه علوم پزشکی می باشد. پس از اتمام مراحل متقاضیان بایستی مطابق اطلاعیه های منتشر شده از سوی مرکز سنجش پزشکی جهت شرکت در دیگر مراحل اقدام کنند. در ادامه به صورت کلی به این مراحل اشاره کرده ایم.

1️⃣شرکت در آزمون: متقاضیان بایستی با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403، در جلسه آزمون حضور داشته باشند. کارت ورود به جلسه چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می گردد.

2️⃣مشاهده نتایج اولیه: نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. در این مرحله تراز و رتبه اکتسابی شرکت کنندگان مشخص می‌شود.

3️⃣انتخاب رشته: از اعلام نتایج اولیه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند که بایستی براساس دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1403 فرم انتخاب رشته خود را پر کنند. 

4️⃣اعلام نتایج انتخاب رشته: سازمان سنجش پزشکی پس از بررسی فرم‌های انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، نتیجه آن را منتشر می‌کند. داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند در این مرحله دعوت به مصاحبه خواهند شد.

5️⃣مصاحبه: آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت نیمه متمرکز انجام می‌گیرد. افرادی که در مرحله قبلی پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه می‌شوند، در این مرحله می‌بایست در مصاحبه حضور داشته باشند. زمان مصاحبه از قبل تعیین شده و به اطلاع متقاضی می‌رسد.

6️⃣تکمیل ثبت نام: پس از اینکه داوطلبان در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت شرکت می‌کنند، وضعیت نهایی پذیرش آنان مشخص می‌شود. افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در مصاحبه می‌شوند، می‌بایست ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 

مشاوره ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همزمان با فعال شدن لینک سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی متقاضیان می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون را نیز دریافت کنند تا از تمامی جزئیات مربوط به این آزمون مطلع شوند. 

از دیگر موارد مهمی که پیرامون ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ وجود دارد و در این دفترچه قید شده است، شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی داوطلب اشاره کرد. در مقاله فوق اطلاعات کاملی پیرامون دکتری وزارت بهداشت 1403 ارائه کرده ایم، چنانچه پیرامون آن سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

    تاکنون زمان دقیق ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نشده است، اما احتمالا مشابه سال های گذشته در اواخر بهمن و یا اوایل اسفندماه باشد.

  2. نحوه ثبت نام دکتري وزارت بهداشت 1403 به چه صورت است؟

    نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjeshp.ir امکان پذیر است.

  3. برای شرکت در آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 چه مدارکی لازم است؟

    در متن مقاله فوق به مدارک لازم جهت نام نویسی در آزمون دکتری رشته های گروه پزشکی اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره