دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

نتایج دکتری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

اعلام نتایج دکتری ۱۴۰۲ در چندین مرحله منتشر شده و هر بار داوطلبان بایستی جهت دریافت آن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. پذیرش در آزمون دکتری به صورت نیمه متمرکز انجام می شود و همین باعث می شود، داوطلبان مراحل طولانی را برای کسب قبولی پیش رو داشته باشند، چراکه ملزم به شرکت در مصاحبه نیز می باشند. در ادامه به طور کامل به زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون دکتری 1402 در زمان نتایج اولیه، انتخاب رشته و نتایج نهایی اشاره کرده ایم.

نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲ در تاریخ 27 فروردین ماه منتشر شد.

 

نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲

آزمون دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت یکپارچه برای تمامی علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می گردد. بنابراین تمامی کسانی که قصد ورود به مقطع دکتری در دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی را دارند و همینطور علاقه مندان و متقاضیان دانشگاه آزاد بایستی که در یک آزمون یکپارچه که توسط سازمان سنجش برگزار می گردد، شرکت کنند.

با توجه به اینکه یک آزمون یکپارچه برگزار می شود، نتایج اولیه نیز به صورت یکپارچه برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون مجددا از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.

 

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 1402

 با اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری، داوطلبانی که در کد رشته محل های انتخابی شان، حد نصاب دعوت به مصاحبه را کسب کرده باشند، دعوت به مصاحبه خواهند شد. در این مرحله محدودیتی وجود ندارد و متقاضیان می توانند در یک یا تمامی کد رشته محل هایی که در آن ها دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند. در این مرحله مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و از آنجایی که انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری از طریق sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق azmoon.org انجام می شود

نتایج آزمون  زمان
نتایج اولیه 27 فروردین ماه ۱۴۰۲
نتایح انتخاب رشته اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
نتایج مصاحبه مرداد ماه ۱۴۰۲
نتایج نهایی شهریور ماه ۱۴۰۲

 

نحوه دریافت نتایج آزمون دکتری 1402

پس از اینکه سازمان سنجش نتایج اولیه را منتشر می کند، متقاضیان بایستی که اطلاعات شخصی، شماره داوطلبی یا شماره پرونده خود را آماده کنند و سپس جهت دریافت نتایج مطابق مراحل زیر اقدام کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

برا ورود به سایت سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست این صفحه بر روی گزینه ” دکترا تخصصی ” کلیک کنید. 

دکتری تخصصی

3️⃣ بر روی لینک فعال “دریافت نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

اعلام نتایج آزمون دکتری

4️⃣ در این مرحله برای دسترسی به کارنامه اولیه آزمون دکتری 1402 دو روش پیش روی شما می باشد که بایستی اطلاعات یکی از این روش ها را تکمیل کنید.

          ✅ روش اول: شماره شناسنامه، شماره پرونده و سال تولد

          ✅ روش دوم: شماره شناسنامه، شماره داوطلبی و سال تولد

اعلام نتایج آزمون دکتری

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره نتیجه دکتری ۱۴۰۲

یکی از فرصت هایی که سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار متقاضیان قرار داده است، این مورد می باشد که می توانند در هر مرحله از اعلام نتایج آزمون دکتری که حس می کنند نتایج بر خلاف عملکرد آن ها می باشد، اعتراض خود را ثبت نمایند.

اعتراض به نتیجه آزمون دکتری در در سه مرحله نتایج اولیه، نتایج انتخاب رشته و نتایج نهایی از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد. تمامی داوطلبان می توانند پس از عضویت در سایت درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

در صورتی که پیرامون اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲ در هر کدام از مراحل نتایج اولیه، نتایج انتخاب رشته و نتایج نهایی سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و با برقراری تماس با برترین مشاوران کشور پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتیجه آزمون دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا نتیجه اولیه آزمون دکتري 1402 برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه اعلام می شود؟

بله، با توجه به برگزاری یک آزمون دکتری یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد، نتایج اولیه در قالب کارنامه نیز یکپارچه از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد.

نتیجه انتخاب رشته آزمون دکتري چه زمانی منتشر می گردد؟

زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته آزمون دکتری تاکنون مشخص نیست، اما احتمال دارد مطابق سال های گذشته در اواخر اردیبهشت ماه اعلام شود.

نحوه دریافت نتیجه نهایی آزمون دکتري به چه صورت است؟

دریافت نتیجه نهایی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ( sanjesh.org ) امکان پذیر است که در متن مقاله فوق راهنمای دریافت آن را قرار داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام علیکم
    ببخشید توی سایت شما اعلام نتایج اولیه کنکور دکترا رو زدید اواخر فروردین
    ولی سازمان سنجش پیش از این اعلام کرده بود اواخر اردیبهشت
    خواستم ببینم کدومش واقعیت داره؟

  2. سلام،
    ببخشید نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه های سراسری پس از اینکه مصاحبه انجام شد چه تاریخیه؟

  3. سلام.
    سال گذشته نتایج ۲۴ مرداد اعلام شده بود . چرا نتایج نهایی دکتری ۱۴۰۱ رو اعلام نمیکنن؟ از استرس مردیم

  4. با سلام.
    با رتبه 32 در سهمیه ایثارگری و با تراز 2569 در رشته حقوق بین الملل عمومی بنظر شما دعوت به مصاحبه میشوم لطفا راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره