دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ در بردارنده اطلاعاتی شامل شرایط و ضوابط و کد‌رشته‌ محل‌‌‌های ارائه شده می باشد که همزمان با آغاز انتخاب‌رشته از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. داوطلبان می توانند در بازه زمانی که معمولا در فروردین ماه است به سایت‌ سازمان‌ سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و انتخاب‌‌رشته‌ را انجام نمایند. در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری از این دفترچه پرداخته و البته لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 را قرار داده ایم.

دانلود دفترچه راهنما انتخاب‌رشته ۱۴۰۳
(کلیک کنید)

دانلود دفترچه اصلاحیه ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته: تا ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳

داوطلبان گرامی برای مشاوره انتخاب رشته و انجام فرآیند انتخاب رشته می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

از مهم ترین مراحل آزمون‌ دکتری، مرحله انتخاب‌‌رشته است که معمولا با فاصله کمی پس از اعلام‌ نتایج‌ آزمون‌ دکتری انجام می شود. پذیرفته‌ شدگان مرحله کتبی که موفق به کسب رتبه و تراز علمی مناسبی شده‌‌‌اند، می توانند با دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کرده‌‌ و بر اساس فاکتورهای مختلفی آن ها را الویت بندی نمایند و در مرحله بعدی نیز در فرم انتخاب‌رشته درج کنند.

داوطلبان گرامی جهت اولویت بندی کدرشته محل های انتخابی و اطلاع از حدنصاب قبولی در مصاحبه می توانید با مشاوران مجرب دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

برای همین منظور هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور پیش از آغاز انتخاب‌‌رشته‌، دستورالعملی را تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 منتشر می کند. این گونه متقاضیان می توانند با مطالعه و بررسی دقیق این دفترچه، انتخاب‌ رشته‌ ای اصولی و استاندارد را داشته باشند. 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

افرادی که مجاز به انتخاب‌‌رشته در یکی از دوره های دانشگاه‌های سراسری شامل دوره‌های روزانه، نوبت دوم و یا شبانه، پردیس خودگردان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی شده‌‌اند، باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403 را از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org دریافت و مطالعه کنند. این گونه می‌توانند از تمامی قوانین و مقررات انتخاب‌‌رشته و دیگر جزئیات آگاه شوند. با توجه به عدم انتشار دفترچه راهنما ۱۴۰۳ در ادامه لینک دانلود دفترچه سال گذشته را به منظور کسب اطلاع شما عزیزان قرار داده ایم.

در دفترچه‌ راهنما، اطلاعات مهمی درج شده است. این اطلاعات شامل کلیات، شرایط و ضوابط شرکت در مرحله انتخاب‌ رشته‌ آزمون‌ دکتری به همراه کدرشته‌ محل‌ هایی که متقاضیان می توانند نسبت به انتخاب آن اقدام کنند و فرم های معدل و پیش نویس انتخاب‌ رشته‌ دکتری‌ درج شده‌‌ است. اطلاع از تمامی موارد درج شده‌‌ در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ برای شرکت کنندگان در آزمون دکتری ضرورت دارد.

دسته‌ای از شرکت‌‌ کنندگان در آزمون‌ دکتری که مجاز به انتخاب‌‌‌رشته شده‌‌اند. می توانند حداکثر 50 کدرشته‌ محل‌ مورد‌ علاقه خود را در سایت سنجش ثبت نمایند. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ این مطلب بروزرسانی شده و لینک دانلود آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

فرآیند انتخاب‌‌رشته‌ آزمون‌ دکترا شامل سه مرحله مهم بررسی‌ دقیق دفترچه‌ راهنما، استخراج کدرشته‌ محل‌‌های‌ موردنظر و درج آن ها در فرم‌ انتخاب‌‌رشته می باشد. بنابراین بسیار مهم است که داوطلبان به محض انتشار فایل دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور، اقدام به دانلود و بررسی آن نمایند. اینگونه می‌توانند از کلیه نکات پیرامون آن مطلع شوند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ طبق اطلاعیه در ۲۸ فروردین ماه می باشد.

به محض اعلام‌ تاریخ‌ دقیق‌ انتشار‌ دفترچه‌ راهنما از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

رشته های ارائه شده در دفترچه راهنما

در فصل دوم دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403 لیست کدرشته محل های ارائه در هر مجموعه امتحانی قرار داده شده است. داوطلبانی که محاز به انتخاب رشته می باشند می توانند به ترتیب اولویت بندی کدرشته محل های انتخابی استخراج شده از دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ را در فرم مربوطه در سایت سنجش وارد کنند. 

توجه داشته باشید شما فقط می توانید کدرشته محل های مربوطه به مجموعه امتحانی خود را وارد نمایید. و نمی توانید از مجموعه رشته های دیگر کدرشته محل را وارد کنید که در غیر اینصورت تاثیر نخواهد داشت. جهت لیست رشته های در مقطع دکترا می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 در بردارنده جزئیات مرتبط با مرحله انتخاب‌رشته آزمون شامل جداول کدرشته محل‌ها، فرم‌های مخصوص معدل، پیوست‌ها، قوانین و مقررات می‌باشد.

همانطور که گفته شد دفترچه راهنما انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ از چند بخش تشکیل می‌شود و هر بخش نیز شامل مندرجات مشخصی می‌شود که اطلاع از آن ها برای متقضایان ضروری است. مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
بخش اول
  • شیوه پذیرش
  • اعلام نتایج اولیه
  • نحوه دریافت کارنامه
  • توضیحات کارنامه
  • انتخاب محل تحصیل به صورت اینترنتی
بخش دوم
  • روش گزینش و روش های آموزشی
  • انواع سهمیه های تاثیرگذار
  • شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی
  • مصاحبه و ارزیابی سوابق پژوهشی و علمی
  • جدول کد رشته محل ها همراه با دانشگاه و ظرفیت پذیرش
بخش سوم
  • شرایط و ضوابط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی خاص
  • فرم معدل
  • فرم پیش نویس انتخاب رشته

 

بخش اول

در بخش اول این دستور العمل که از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود، توضیحاتی پیرامون میزان تاثیر سهمیه در انتخاب‌رشته آورده شده‌ است. ضمن اینکه در بخشی از دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ در مورد کارنامه اولیه آزمون دکتری توضیح داده شده‌ است، نکات مرتبط با مرحله مصاحبه دکتری و نحوه انجام انتخاب‌رشته به صورت اینترنتی نیز در دفترچه شرح داده شده‌‌ است.

 

بخش دوم

 در قسمت دوم دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ جداول مرتبط با کدرشته محل‌های گروه‌های آزمایشی علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، دامپزشکی، زبان خارجه و هنر قرار دارد. آخرین بخش از دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ نیز شامل پیوست‌ها و فرم‌های معدل است. ضمن اینکه فرم پیش نویس انتخاب‌رشته نیز در این قسمت آورده شده است. 

شرکت کنندگان در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب‌رشته شده‌اند. می توانند ابتدا الویت های خود را با در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر از جمله هزینه‌ها، وضع کیفی دانشگاه، رشته‌تحصیلی مورد نظر، علاقه مندی‌های خود، فاصله محل زندگی تا دانشگاه انتخابی، وضعیت خوابگاه دانشگاه انتخابی و … استخراج کرده و الویت بندی نمایند. بهره گیری از مشاوره انتخاب‌رشته دکتری، می تواند به متقاضیان کمک کند تا اقدام به چینش دقیق و اصولی الویت های خود نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری

 

مشاوره انتخاب‌ رشته‌ ۱۴۰۳

داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 انتخاب های خود را در فرم‌ انتخاب‌‌رشته با دقت الویت بندی کنند. برای اینکه متقاضیان پس از اتمام مرحله‌ انتخاب‌‌رشته از عملکرد خود احساس‌ رضایت داشته باشند، بهتر است که در الویت بندی انتخاب‌های خود به عوامل مهمی شامل کیفیت‌ دانشگاه‌ ها، مسافت‌ دانشگاه تا محل زندگی، هزینه‌ تحصیل، مطابقت داشتن رشته‌ انتخابی با سوابق‌ علمی‌ داوطلب و… را در نظر داشته‌ باشند.

لازم به ذکر است که انتخاب‌رشته‌ دکتری‌ دانشگاه‌ آزاد به صورت مجزا از انتخاب‌ رشته‌ دکتری‌ دانشگاه‌ سراسری انجام می‌شود. علاقه‌ مندان به تکمیل‌ مرحله‌ انتخاب‌ رشته‌ دکتری در دانشگاه آزاد، باید به سایت این دانشگاه مراجعه کنند. سپس از طریق سایت‌ دانشگاه‌ آزاد اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403 در دانشگاه آزاد نمایند.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ برایتان وجود دارد، می‌توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود از طریق برقراری تماس با با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403 از چه طریقی دانلود کنیم؟

    لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری در داخل متن قرار داده شده است.

  2. دفترچه‌ انتخاب‌‌رشته‌ دکترا 1403 چه زمانی منتشر می گردد؟

    دفترچه‌ انتخاب‌ رشته‌همزمان با شروع‌ مهلت‌ انتخاب‌ رشته در فروردین ماه منتشر خواهد شد.

  3. متقاضیان پس از بررسی دفترچه‌ مجاز به درج چند الویت در فرم انتخاب رشته خود هستند؟

    متقاضیان پس از بررسی دفترچه‌ مجاز به درج حداکثر 50 کدرشته‌ محل در فرم‌ انتخاب‌ رشته خود می باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره