دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در دو دوره کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته معمولا در مرداد ماه انجام می گیرد. داوطلبان واجد الشرایط در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ir می توانند نام نویسی خود را تکمیل نمایند. از این رو در ادامه مقاله به بررسی زمان، مدارک لازم، شرایط و راهنما گام به گامثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 پرداخته ایم. البته شما متقاضیان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد دو بار در سال اقدام به جذب دانشجو می‌نماید. داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانند برای ورودی مهر یا بهمن در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. متقاضیان ثبت‌نام توجه داشته باشید که بهتر است از زمانبندی های ثبت‌نام اطلاع داشته باشید و فرایند ثبت نام را به روز های آخر موکول نکنید.

در ادامه به معرفی و تفاوت های دوره های پیوسته و ناپیوسته خواهیم پرداخت و شرایط لازم برای پذیرش در هر مقطع را ذکر خواهیم کرد.

 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در کاردانی پیوسته متقاضیان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در پایه دوازدهم و دریافت مدرک دیپلم می توانند در پذیرش دانشگاه شرکت نمایند. معمولا فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردان معمولا در مقطع کاردانی ادامه تحصیل می دهند.

توجه داشته چنانچه فارغ التحصیلان رشته های نظری (ریاضی، تجربی و انسانی) نیز امکان شرکت در ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد را طبق شرایط خاص در برخی رشته ها را دارند. 

یکی از اصلی ترین موارد مهم در کاردانی پیوسته شرط تجانس مدرک دیپلم با رشته دانشگاهی می باشد. داوطلبان متقاضی در ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ فقط اجازه انتخاب کدرشته محل های انتخابی متجانس با رشته دیپلم می باشند.

 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در مقطع کاردانی ناپیوسته دیگر شرط تجانس رشته وجود ندارد و داوطلبان دارای مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی در رشته های نظری و هنرستان می توانند بر اساس علاقه خود رشته های مورد دلخواه خود را انتخاب نمایند.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ همانند سایر ثبت‌نام ها از طریق سایتazmoon.org انجام خواهد گرفت. در ادامه شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد در دوره پیوسته و ناپیوسته را شرح خواهیم داد.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 1403

معمولا زمان ثبت نام بدون آزمون مقطع کاردانی در نمیسال اول مهر ماه در مرداد ماه انجام می گیرد و برای نمیسال دوم زمان آغاز ثبت‌نام معمولا در اواخر آذر ماه می باشد. در جدول زیر زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد در نیمسال اول و دوم تحصیلی را اعلام کرده ایم.

مقطع تحصیلی نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام
کاردانی پیوسته ورودی مهر تیر ماه ۱۴۰۳
ورودی بهمن بهمن ماه ۱۴۰۳
کاردانی ناپیوسته ورودی مهر مرداد ماه ۱۴۰۳
ورودی بهمن بهمن ۱۴۰۳

البته تمامی اخبار مربوطه ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد در کانال تلگرام اخبار تحصیلی دانتل اطلاع رسانی می شود. لذا شما عزیزان با عضویت در این کانال از آخرین اخبار تحصیلی مطلع شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دانلود دفترچه راهنما ثبت نام 

متقاضیان برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد باید در ابتدا نسبت به دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام آزاد اقدام نمایند. پس از جمع بندی و تصمیم گیری در مورد آینده تحصیلی وارد سامانه ثبت‌نام دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir شده و بر روی لینک ثبت‌نام براساس سوابق تحصیلی کلیک کنید.

دفترچه مقطع لینک دانلود سال گذشته
کاردانی ناپیوسته دانلود کنید
کاردانی پیوسته دانلود کنید

 

شرایط بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی مجاز به ثبت‌نام و تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد خواهند بود که دارای شرایط ذکر شده توسط این دانشگاه باشند. تحصیل براساس سوابق تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 1403 دارای شرایط زیر است.

 

شرایط عمومی

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد.

🔶 به اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و

🔶 عدم عناد با این نظام، عدم عضویت در گروه های سیاسی

🔶 اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

🔶 برخورداری از شرایط جسمانی و سلامت روانی متناسب با رشته انتخابی

🔶 عدم سوء پیشینه اخلاقی

🔶 پذیرفتن قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی

🔶 عدم منع نظام وظیفه داوطلبان آقا

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی پیوسته

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در مقطع کاردانی پیوسته به شرح زیر می باشد.

✅ دارای مدرک دیپلم نظـام جدیـد 6-3-3 یا نظام قدیم (شـاخه هـای نظـری، فنـی و حرفـه ای وکاردانش)

✅ انتخاب رشته متجانس با عنوان دیپلم؛ داوطلبانی که رشته غیرمرتبط انتخاب می کنند موظف به گذراندن واحدهای جبرانی خواهند بود.

✅ ثبت نام متقاضیان دارای مدرک تطبیقی در دوره کاردانی پیوسته بلامانع می باشد.

 

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی ناپیوسته

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در مقطع کاردانی ناپیوسته به شرح زیر می باشد.

✅ دارای مدرک دیپلم نظـام جدیـد 6-3-3 (شـاخه هـای نظـری، فنـی و حرفـه ای وکاردانش)

✅ فارغ اتحصیلان نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند.

✅ تجانس رشته در این مقطع وجود ندارد و داوطلبان می توانند بر اساس علاقه رشته دانشگاهی مورد نظر را انتخاب نمایند.

❌❌ در مقاله زیر به تمامی شرایط لازم پذیرش در دانشگاه در دوره های مختلف و بررسی موارد خاص نظیر دانشجویان انصرافی و اخراجی و اتباع غیر ایرانی پرداخته ایم. برای مطالعه کامل آن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

راهنما ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

1️⃣ به سایت سنجش دانشگاه به نشانی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

برای ورود به سامانه ثبت نام کادانی پیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ کلیک کنید

2️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه ثبت نام دوره بدون آزمون مقطع کاردانی پیوسته (پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی) سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

کاردانی

 

3️⃣ در این مرحله ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ صفحه جدید ابتدا دفترچه راهنما را دانلود و مطالعه کنید. در صورت نداشتن کارت اعتباری ثبت نام بر روی ” خرید کارت ” کلیک کنید. چنانچه کارت اعتباری خریداری کرده‌اید بر روی ” ثبت نام ” کلیک کنید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

 

4️⃣ برای خرید کارت اعتباری بر روی گزینه ” ادامه ” کلیک کنید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

 

5️⃣ کارت اعتباری اختصاصی مقطع مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب در صفحه بر روی ” بلی ” کلیک کنید.

انتخاب مقطع ثبت نام آزاد

 

6️⃣ مشخصات خود را به صورت صحیح و کامل در فرم زیر پر کرده و در نهایت بر روی ” ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید ” کلیک کنید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

 

7️⃣ در این ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 1403 صفحه مشخصات کارت بانکی خود را وارد کنید و هزینه را پرداخت کنید. در صورت موفق بودن پرداخت یک شماره کارت اعتباری دریافت خواهید کرد.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

 

8️⃣ پس از خرید کارت ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.

کاردانی

 

9️⃣ در این مرحله از ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد پس از وارد کردن مشخصات و تکمیل فرم ثبت‌نام که در آن حداکثر 20 کدرشته محل را انتخاب کنید، ثبت نام شما تکمیل می شود و یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که به منزله موفق بودت ثبت نام شماست. در صورت مشکل در روند ثبت نام می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

داوطلبانی که تصمیم گیری نهایی خود را انجام داده اند و قصد تحصیل در مقطع کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد دارند، باید نسبت به تکمیل مدارک موردنیاز اقدام نمایند. در جدول زیر مجموعه مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را گردآوری و ارائه کرده ایم.

شناسنامه و کارت ملی

عکس 3*4 جدید که در سال جاری گرفته شده باشد با فرمت jpg

تاییدیه مدرک تحصیلی

تعیین وضعیت نظام وظیفه (داوطلبان آقا)مدرک دیپلم 

توجه داشته باشید، مدارک موردنیاز در سامانه بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 1403 بارگذاری خواهند شد. همچنین هنگام تکمیل ثبت نام و مراجعه حضوری به دانشگاه مدارک خود را به مراه داشته باشید و ان ها را برای پرونده سازی به مسئولین دانشگاه تحویل دهید. 

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 1403

دوره کاردانی یا فوق دیپلم دارای کدرشته های بسیار متنوعی است؛ داوطلبانی که در این دوره مشغول به تحصیل می شوند پس از فارغ التحصیلی وارد بازارکار شده یا نسبت به ادامه تحصیل اقدام می نمایند. این امر نشان دهنده اهمیت انتخاب رشته و دانشگاه مورد تحصیل می‌باشد. پیشنهاد ما به شما متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ این است که پیش از شروع تحصیل با مشاور گفتگو کنید تا براساس ویژگی های شما، آینده شغلی و تحصیلی رشته ها مختلف به شما کمک کند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

برای دریافت مشاوره و چینش الویت های خود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز در ارتباط باشید تا در نهایت بتوانید به صورت بدون کنکور در رشته مورد علاقه خود وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    داوطلبان برای ثبت نام باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. 

  2. آیا ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد هزینه دارد؟

    بله تمامی داوطلبان برای نام نویسی کاردانی بدون کنکور آزاد باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند. 

  3. شرایط نام نویسی بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل به شرایط نام نویسی پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. درود
    لطفا راهنمایی کنین:
    آیا با مدرک نظام جدید دیپلم تجربی، میشه واسه کاردانی پیوسته رشته کامپیوتر در دانشگاه آزاد ثبت نام کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره