کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری
موضوعات داغ

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت دوم تیر ماه در 7 تا 12 فروردین ماه 1403 از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی انجام می شود. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده، کنکور در دو نوبت برگزار خواهد شد. داوطلبان باید پیش از تکمیل مراحل نام نویسی ابتدا باید از شرایط و مدارک ثبت‌نام آگاهی یابند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی نکات، شرایط، مدارک لازم و راهنما جامع ثبت نام آزمون سراسری تیر و اردیبهشت 1403 می پردازیم.

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری برای ورود به رشته‌های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته‌های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. علاقه مندان باید در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام نمایند. 

با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده، شاهد برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال هستیم. ثبت نام کنکور نوبت اول در آذر ماه و نوبت دوم در فروردین ماه می باشد.

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه در هر مرحله از فرآیند آزمون، ثبت نام شما لغو خواهد شد. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 0219105066 تماس حاصل فرمایید.

 

آخرین اخبار آزمون

22 آذر 1402: ثبت نام جاماندگان نوبت اول در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آذر ماه می باشد.

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

با تصویب تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امسال نیز شاهد برگزاری این آزمون برای دو بار در سال خواهیم بود. زمان ثبت نام آزمون سراسری نوبت های مختلف در جدول زیر شرح داده ایم.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت دوم تیر ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403
نوبت اول سال 1404 اعلام نشده اعلام نشده

هر ساله تعدادی از داوطلبان از در مهلت تعیین شده جا می مانند. سازمان سنجش مهلت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام خود نشده اند برای چند روز دیگر تمدید می کند تا این دسته از داوطلبان جامانده امکان ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری را داشته باشند.

تاکنون مهلت ثبت نام با تاخیر کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ در تاریخ های ۲۷ و ۲۸ اعلام نشده است.

در سال جاری برای اولین بار آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد. این آزمون به صورت دفترچه جداگانه در زمان برگزار کنکور در اختیار داوطلبان متقاضی قرار داده شده و باید به سوالات مربوطه پاسخ دهند.

🔻 داوطلبان گرامی برای اطلاع از این آزمون توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه به اشاره کرده ایم.

 

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان در قانون اساسی

✅ نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ نباید سابقه فساد اخلاقی داشته باشند

 

شرایط اختصاصی

✅ داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید 3-3-6 یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی (پیش دانشگاهی یا کاردانی) باشند

✅ حداکثر زمان فارغ التحصیلی در نیمسال اول تا تاریخ 31 شهریور 1403 و نیمسال دوم تا 31 بهمن 1403 می باشد.

فارغ‌التحصیلان کاردانی رشته‌های پزشکی باید تا تاریخ 31 شهریور و یا 30 بهمن ۱۴۰۳ مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند.

✅داوطلبان دارای طرح اجباری چنانچه در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند می توانند طرح خود را تا فارغ التحصیلی در این سه رشته به تعویق اندازند. توجه داشته باشید در صورت قبولی در رشته های دیگر اجازه ثبت نام تا پایان طرح خود را ندارند.

✅اگر داوطلبی مشغول به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیر روزانه باشد. در زمان ثبت نام در دانشگاه جدید می‌تواند از مقطع قبلی انصراف دهد.

❌❌ برای اطلاع تمامی شرایط لازم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

راهنما ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه 1403

ثبت نام کنکور سراسری 1403 از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام کنکور را قرار داده ایم.

مراحل-ثبت-نام-کنکور

 

راهنما تصویری گام به گام

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

ثبت نام کنکور تیر ماه

 

3️⃣ از منوی سمت را بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس بر روی لینک فعال ” ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم) ” کلیک نمایید.

ثبت نام کنکور سراسری

 

4️⃣ در این مرحله باید کارت شرکت در آزمون را خریداری کنید. در صورت خریداری این طبق مراحل بعدی پیش بروید.

✅ همراهان گرامی در مقاله زیر راهنما گام به گام تصویری نحوه خرید کارت شرکت در آزمون را شرح داده ایم. برای مشاهده کلیک کنید.

 

5️⃣ در صورت نداشتن عضویت ابتدا در سایت سازمان سنجش عضو شوید. در غیر اینصورت وارد کردن کد ملی و رمز عبور فرآیند ثبت نام را آغاز نمایید.

ثبت نام کنکور تیر ماه

 

6️⃣ تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

ثبت نام کنکور تیر ماه

 

7️⃣ عکس خود را مطابق مشخصاتی که در سایت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ درج شده است بارگذاری نمایید.

در صورت داشتن مشکل در زمینه آپلود مقاله رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور را مطالعه نمایید.

 

تکمیل فرم ثبت نام

8️⃣ فرم ثبت نام کنکور طبق مراحل اطلاعات هویتی، سوابق تحصیلی، سهمیه و دیگر اطلاعات لازم را تکمیل نمایید. در صورت درج اطلاعات اشتباه می توانید آن را ویرایش نمایید.

ثبت نام کنکور سراسری تیر و اردیبهشت

 

9️⃣ در نهایت در صورت تکمیل صحیح انجام فرآیند رسید ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ را دریافت خواهید کرد. این رسید (مطابق عکس زیر) به منزله انجام فرآیند ثبت نام کنکور سراسری 1403 می باشد. 

ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول و دوم

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان اطلاعات و مدارک لازم را در فرم تقاضانامه خود وارد نمایند. در ادامه این مطلب به منظور راهنمایی شما عزیزان، اطلاعات و مدارک لازم را ارائه کرده ایم. 

◀ برای اطلاع از تمامی مدارک لازم برای نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

🔶 اطلاعات فردی طبق کارت ملی و شناسنامه داوطلب

🔶 آدرس محل سکونت و شماره تماس 

🔶 رشته تحصیلی و معدل دیپلم و

 

کد سوابق تحصیلی

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ به صورت 50 درصد و قطعی می باشد. تمامی داوطلبان دارای دیپلم با هر نوع نظام آموزشی باید این کد را دریافت و در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند. داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مای مدیو کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. برای دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید

در صورت مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری 1403 می توانید با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

در سال جاری ترمیم معدل فقط یکبار و در خرداد ماه انجام می گیرد. تمامی داوطلبان با هر نظام آموزشی و رشته تحصیلی می توانند در امتحانات ترمیم معدل دروس گروه آزمایشی انتخابی کنکور سراسری شرکت نمایند. 

🔴 برای مطالعه راهنما کامل طریقه انتخاب دروس ترمیم معدل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

کد منطقه و بخش ثبت نام کنکور سراسری

  • کدبخش محل تولد و کد استان و کد بخش محل اقامت موجود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم: یک کد 4 رقمی درج شده در بالای کارنامه فارغ التحصیلی دانش آموزان نظام جدید (برای مشاهده و دریافت کد منطقه تحصیلی کلیک کنید.)
  • کد دانش آموزی: یک شماره ۸ تا ۱۱ رقمی در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. (برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید)
  • کد عنوان دیپلم پایه دوازدهم نظام آموزشی 3-3-6 موجود در مدرک دیپلم (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کلیک کنید)
  • کد نظام وظیفه کنکور موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تعیین وضعیت اتباع خارجی و وارد کردن کد 13 رقمی اتباع خارجی

 

سهمیه ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان از بین سهمیه کنکور سراسری (” مناطق ” ، ” خانواده شهدا ” ، ” ایثارگران و جانبازان ” ، ” رزمندگان ” ، ” بهیاری ” ، ” کارمندان “) باید یکی از آنها را انتخاب کننند. در صورتی که دارای سهمیه ایثارگری نیستید باید آزاد (که همان مناطق است) را انتخاب کنید. داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند باید یک کد ۱۲ رقمی از سازمان مربوطه دریافت و آن را وارد فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403 کنند. در غیر اینصورت سهمیه آن ها به مناطق تبدیل خواهد شد.

 

برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۳

برنامه ریزی برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و قبولی اصولی دارد و داوطلبان با در نظر گرفتن اصول و قوانین آن می‌توانند بهترین برنامه را با توجه به شرایط خود تنظیم نمایند.

👈تهیه یک لیست کامل از دروس مورد مطالعه

👈تعیین اولویت

👈مشخص کردن برنامه دقیق برای کارهای شخصی و غیر مرتبط با درس

👈ساخت یک جدول برای برنامه ریزی و وارد کردن اطلاعات مربوط به درس و ساعت مطالعه

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نکات ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

🟣 ثبت نام کنکور سراسری 1403 الزام تجانس رشته وجود ندارد. شما عزیزان می‌توانید بدون توجه به مدرک تحصیلی خود، در گروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود ثبت نام و شرکت کنید.

🟣 هر داوطلب می تواند علاوه بر شرکت در یکی از گروه های اصلی (تجربی، ریاضی و انسانی) فقط در یک گروه شناور (هنر و زبان) نیز شرکت نماید.

🟣 برای ثبت نام در هر یک از زیرگروه های آزمایشی اصلی و یا شناور، لازم است که هزینه ثبت نام را برای هر گروه به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال در باره ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

منابع کنکور سراسری 1403

دروس عمومی جز سرفصل امتحانی نمی باشد و دفترچه سوالات عمومی حذف گردیده است. برای آزمون سراسری سال جاری فقط از دروس تخصصی سوال طرح می شود و داوطلبان باید تمامی انرژی خود را برای مطالعه این مباحث بگزارند. برای آشنایی با منابع اصلی و بهترین کتب کمک آموزشی بر روی مقاله کلیک کنید.

 

کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون

در روزهای نزدیک به برگزاری آزمون، سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان شرکت کننده، کارت ورود به جلسه منتشر می کند. کارت ورود به جلسه کنکور شامل اطلاعات مهمی از جمله برخی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی داوطلب، آدرس حوزه برگزاری و … که در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ وارد کرده‌اید، می باشد. 

زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم در 7 و 8 تیر 1403 می باشد.

متقاضیان باید اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه خود را بررسی کنند. در صورت اشتباه در اطلاعات درج شده، نواقص آن را ویرایش نمایند.

 

انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور

پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و برگزاری آزمون، پس از گذشت یک بازه زمانی نتایج کنکور برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

در این مرحله متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری هستند، جهت انجام فرآیند انتخاب رشته در دوره های مختلف به سایت سازمان سنجش “sanjesh.org” مراجعه کنند. 

در مرحله انتخاب رشته مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و داوطلبان دانشگاه آزاد انتخاب رشته را در سایت ” azmoon.org ” انجام خواهند داد.

نتایج کنکور تا دو سال اعتبار خواهد داشت. توجه داشته باشید فقط یک بار می توانید در انتخاب رشته شرکت نمایید. در صورت شرکت در سال اول کارنامه شما در سال دوم اعتبار نخواهد داشت.

 

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری تیر ماه ۱۴۰۳

کنکور سراسری یکی از مهم ترین مراحل در زندگی تحصیلی افراد است که موفقیت در آن زمینه را برای کسب موفقیت های بعدی آماده خواهد کرد. اولین گام برای شرکت در کنکور سراسری، ثبت نام کنکور است. اشتباه در فرایند نام نویسی کنکور ممکن است مشکلاتی را برای داوطلبان به وجود آورد. 

چنانچه قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور 1403 و همچنین آمادگی برای آزمون از مشاوران تحصیلی کمک گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

    زمان ثبت نام کنکور نوبت دوم در تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 می باشد.

  2. ثبت نام آزمون سراسری در چه سایتی می باشد؟

    ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

  3. شرایط شرکت در آزمون سراسری شامل چه مواردی می باشد؟

    طبق دفترچه راهنما متقاضیان بایستی که دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫158 دیدگاه ها

    1. سلام با توجه به زمان بندی در سایت سازمان سنجش احتمالا در همان زمان مقرر ثبت نام انجام گیرد

    1. سلام با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل می توانید از تمامی اخبار تحصیلی مطلع شوید.

      آدرس کانال تلگرام مرکز مشاوره تحصیلی دانتل:
      @duntelco

      1. سلام بله
        در ثبت نام کنکور محدودیتی وجود ندارد و شما هر تعداد نوبت می توانید در این آزمون شرکت کنید.

  1. ممنون از سایته خوبتون خیلی اطلاعاتتون در مورد کنکور از ثبت نام گرفته تا انتخاب رشته و همه چی کامله ممنون

    1. سلام خیر فقط یک بار اجازه فارغ التحصیلی در دوره کارشناسی روزانه دارید.
      اما می توانید در دوره های شبانه، پردیس، دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور مجددا تحصیل کنید.

      1. سلام ببخشید برای انتخاب رشته حتما باید کد سوابق تحصیلی رو به صورت کامل داشته باشیم ؟ اخه من تو مدارکم همچین کدی رو نمیبینم فقط یه کد دو رقمی هست اونه ؟؟

        1. سلام بله برای انتخاب رشته و ثبت نام کنکور سراسری نیاز به کد سوابق تحصیلی دارید.
          از طریف آموزش و ئرورش و یا سایت دیپ کد می توانید این کد را دریافت کنید.
          البته می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو نیز تماس گرفته کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

    1. برای ثبت نام کنکور سراسری آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک فنی حرفه ای نظام قدیم هستند باید دارای مدرک کاردانی باشند.

      1. سلام من می خواهم شرکت کنم در آزمون سراسری و من سال اخر نظام‌قدیم بودم و بعد من نظام جدید اومد و مدرک کاردانی از دانشگاه آزاد دارم و کارشناسی می خونم هنگام ثبت نام لازمه که معدل کاردانی بزنم یا نه و فقط دیپلم کافیه
        و این که اگه می شه برم مدرسه بزرگسالان یا شبانه و مدرک دیپلم نظام جدید بگیرم خرداد ماه و معدل برای ثبت نام نزدم
        اگه می شه به این دو سوال جواب بدید ممنون از شما

        1. سلام معدل مدرک کاردانی به برای داوطلبانی لازم است که دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش دارند. در صورت داشتن دیپلم نظری نیازی نیست.
          نیازی به گرفتن دیپلم نظام جدید ندارید و با دیپلم نظام قدیم می تواندی شرکت کنید.
          باید توجه داشته باشید سوالات از منابع نظام جدید می باشد و نظام قدیم سوالی طرح نمی شود.

          1. سلام
            طی تجربیات سال های گذشته امکان دارد ثبت نام کنکور سراسری 1401 در آینده برای داوطلبان جامانده تمدید شود.
            برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری ضو کانال تلگرام دانتل شوید.

          1. سلام در زمان خرید کارت ثبت نام کنکور سراسری پیامکی حاوی این کد برای شما ارسال می شود.

  2. سلام من دانشجوی روزانه دانشگاه فردوسی مشهد هستم
    امسال می تونم شرکت کنم و محرومیت شمال من نمیشه؟

    1. سلام
      در صورتی که اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از مقطع فعلی انصراف قطعی داده باشید می توانید مجددا ثبت نام کنکور را انجام و در آزمون شرکت کنید.

        1. سلام بله ثبت نام کنکور گروه ریاضی شرکت کنید و در صورت قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر ادامه تحصیل دهید.

    1. سلام با مراجعه به سامانه دریافت کد ۱۳ رقمی سایت سنجش کد لازم را دریافت و در فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ وارد کنید.

  3. سلام من دارای سهمیه ۲۵ درصدی هستم و در کنکور ۹۹ در پیام نور قبول شدم اما از سهمیه استفاده نکردم. امسال اگه امسال کنکور سراسری ثبت نام کنم می تونم از سهمیه استفاده کنم

    1. سلام طبق دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری اگه در دوره های گذشته استفاده ای از سهمیه خود نداشتید امسال می توانید از سهمیه خود استفاده کنید.

  4. سلام آیا تکمیل فرم شماره یک دفترچه ثبت نام کنکور الزامی است و آیا کسی که در کنکور سراسری سال های گذشته شرکت کرده و قصد شرکت در کنکور سراسری 1401را دارد ولی این فرم را در سال های قبل تکمیل نکرده آیا مشکلی دارد یا خیر؟

    1. سلام
      بله باید فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را پر کنید و به مدرسه پیش دانشگاهی و یا آموزش و پرورش محل سکونت خود ببیرید و مهر و امضای مربوطه را دریافت کنید و نزد خود نگه دارید.

  5. سلام ببخشید کد رهگیری ۵درصد ایثارگری من با پارسال که امتحان دادم یکی هست و تغییر نکرده ،دلیلش چیه؟این کد رو استفاده نکردم، میتونه به خاطر این باشه؟

    1. سلام با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش کد رهگیری 12 رقمی ایثارگری ثبت نام کنکور سراسری هر ساله تغییر می کند و باید کد جدید را دریافت و در زمان ثبت کنکور وارد کنید.

    1. سلام
      کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری را می توانید از سایت dipcode.medu.ir
      یا سایت ساهت sahat.medu.ir
      یا دریافت سوابق تحصیلی از طریق سایت سنجش (برای داوطلبانی که حداقل یکبار کنکور شرکت کرده اند) را دریافت کنید.

  6. سلام یه سوال داشتن ثبت نام کنکور برای اونایی که قبلا مدرک لیسانس رو گرفتن امکان پذیره ؟

    1. سلام بله می توانید ثبت نام کنکور سراسری خود را انجام دهید
      فقط باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید و منع نظام وظیفه را نداشته باشید.

  7. ممنون از سایت خوبه دانتل خواستم بدونم امکان ثبت نام کنکور برای اتباع هم هست یا خیر

    1. سلام بله
      داوطلبان برای ثبت نام اتباع باید کد 13 رقمی اتباع را دریافت کنند. در مقاله زیر می توانید نحوه دریافت را مطالعه کنید.
      دریافت کد 13 رقمی اتباع
      برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

  8. سلام من دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم برا اینکه سرباز نشم و میخوام الان کنکور سراسری شرکت کنم کد نظام وظیفه رو نمیدونم چند بزنم ؟

  9. سلام وقتتون به خیر . من دیپلم نظام ۳-۳-۶ رو دارم . الان دانشجوی مقطع کاردانی هستم . تابستون تموم میکنم درسمو . من باید نظام سالی واحدی رو بزنم یا ۳-۳-۶ رو ؟ با توجه به اینکه اونجا نوشته شده که “مدرک کاردانی خواهم گرفت” ، میپرسم..

  10. سلام وقتتون به خیر . من دیپلم رشته‌ی تجربی نظام ۳-۳-۶ رو دارم . الان دانشجوی مقطع کاردانی کامپیوتر هستم . تابستون تموم میکنم درسمو . من باید نظام سالی واحدی رو بزنم یا ۳-۳-۶ رو ؟ با توجه به اینکه اونجا نوشته شده که “مدرک کاردانی خواهم گرفت” ، میپرسم..

  11. سلام خسته نباشید . من دانشجوی کاردانی هستم . در قسمت تحصیل در آموزش عالی دانشجوی دوره غیر روزانه رو انتخاب کنم یا گزینه‌ی هیچکدام رو ؟ ممنون از لطفتون 🌸

    1. سلام در صورت داشتن دیپلم فنی معدل کاردانی خود را در فسمت معدل کاردانی در فرم ثبت نام کنکور سراسری بنویسید.
      در قسمت آموزش عالی دانشجوی مقطع کاردانی را انتخاب کنید.

      1. عذر میخوام . دانشجوی مقطع کاردانی نداره . فارغ التحصیل مقطع کاردانی داره فقط. من الان دانشجو هستم فارغ‌التحصیل نشدم.
        ولی یه بخش داره دانشجوی دوره‌ی غیرروزانه هستم . همونو انتخاب کنم؟ دیپلمم نظریه .

        1. سلام فرم ثبت نام کنکور را بر اساس وضعیت خود پر کنید.
          اما می خواهید انصراف دهید نیازی نیست کادر را پر کنید. در صورت فارغ التحصیلی، گزینه فارغ التحیل مقطع کاردانی را بزنید.

    2. سلام، وقتتون بخیر، من به تازگی تصمیم گرفتم در آزمون امسال شرکت کنم، آیا از این به بعد امکانش هست سیستم ثبت نام رو باز کنن که کسی بتونه ثبت نام کنه؟

        1. سلام
          دیپلم کاردانش دارم،کاردانی دارم و کارشناسی هم دارم.
          آیا می تونم در رشته های پزشکی نام نویسی کنم؟

          1. سلام بله در ثبت نام کنکور شرکت کنید و در صورت کسب رتبه مناسب و قبولی در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهید.

      1. سلام ببخشید من دانشجوی روزانه کارشناسی دانشگاه تبریز بودم بعد رفتم انصراف دادم تا کنکور امسال شرکت کنم ولی به من کد انصراف ندادند الان باید دوباره به دانشگاه برم ؟

    1. سلام بله در ثبت نام کنکور سراسری می توانید شرکت کنید. اما در انتخاب رشته شرکت نکنید.

      1. من قصد نداشتم امسال ثبت نام کنم کنکور و آلان پشیمون شدم آیا مهلت دوباره برای ثبت نام وجود داره؟

        1. سلام
          امکان داره فرصت مجدد ثبت نام کنکور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه قرار داده بشه

    2. سلام
      خسته نباشید
      من کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱ رو ثبت نام کردم ولی ثبت نامی که برای دانشگاه پیام نور و غیر انتفایی بود رو انجام ندادم
      من دیگه نمی تونم برای ثبت نام اون ها اقدامی بکنم؟؟؟

      1. سلام
        چنانچه در زمان ثبت نام کنکور سراسری علاقه مندی به پیام نور و غیرانتفاعی را خریداری نکرده اید
        در زمان انتخاب رشته می توانید سریال علاقه مندی به این دانشگاه ها را خریداری و انتخاب کنید.

  12. سلام اگر پایه یازدهم در ثبت نام کنکور معدل الکی وارد کنه مشکلی پیش نمیاد و اینکه کد سوابق تحصیلی و دیپلم ندارم آیا میشه ثبت نام کرد

    1. سلام مشکلی در ثبت نام کنکور سراسری ایجاد نمی شود به شرطی که فقط در آزمون شرکت کند و انتخاب رشته را انجام ندهد

  13. سلام خسته نباشید من دانشجوی پیام نور هستم الان باید بزنم دانشجوی روزانه یا غیر روزانه ؟

  14. سلام یعنی باید به عنوان فنی حرفه ای شرکت کنم غیر قانونی نیست برای سال آینده مشکلی برام پیش نمیاد

      1. سلام خوبین ؟ خسته نباشید 🌺🙏 ببخشید یه سوال من دیپلم کاردانش دارم خیلی دلم میخوام تو کنکور تجربی شرکت کنم خیلی آرزو دارم 😥 کاش رشته کاردانش هم میتونستن تو کنکور تجربی شرکت کنند من چیکار کنم راهنمایی میکنید چی میشه 🌺🌺🌷

        1. سلام
          در صورتی که نظام آموزشی شما 6-3-3 می باشد می توانید در کنکورسراسری شرکت کنید.
          چنانچه نظام آموزشی شما ترمی واحدی می باشد به جز مدرک دیپلم سه ساله دبیرستان خود باید مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی داشته باشید تا اجازه ثبت نام کنکور و انتخاب رشته و قبولی در کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته را داشته باشید.

  15. سلام خسته نباشید ،من پیام نور ثبت نام کردم و مرخصی گرفتم ، و ثبت نامه کنکور رو تو کافی نت انجام دادم ، کافی نتی بند 32 یا همون وضعیت تحصیلی رو برام هیچکدام زد و خودش گفت مشکلی نداره و اگر گزینه ی دیگه ای رو بزنم باید همین الان انصراف بدی و تو چون میخوای بعد از قبولی انصراف بدی هیچکدامو باید بزنی ، و دیگه کد نظام وظیفه رو هم برام 5 زد که فک کنم اشتباست ،خواستم بدونم مشکلی نداره این دو مورد یا اگه لازمه ویرایش کنم چه گزینه ای رو بزنم ،ممنون میشم

  16. سلام ببخشید کنکورو تمدید نمی کنن ما ثبت نام کنیم ما تاریخشو ندونستیم عقب افتادیم

    1. سلام تا کنون اطلاعیه در مورد زمان ثبت نام کنکور سراسری منتشر نشده است

  17. سلام من اون برگه ای که بعد از ثبت نام کنکور اطلاعاتم توش بود رو گم کردم
    میتونم بدون اون کارت ورود ب جلسه بگیرم؟؟؟؟؟

    1. سلام
      در این برگه ثبت نام کنکور سراسری شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام درج شده که برای دریافت کارت ورود به جلسه به آن نیاز خواهید داشت.
      از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شماره پرونده خود را دریافت کنید.
      برای اطلاعات و راهنمایی بیشتر می توانید با مشاوران دانتل تماس بگیرید.

  18. سلام ببخشید من در تاریخ ۳۱ بهمن فارغ التحصیل شدم از دوره روزانه وکنکور ثبت نام کردم ولی پایین کارت ورود به جلسه نوشته چون از دانشگاه انصراف ندادی تا تاریخ ۲۵ اسفند حق شرکت نداری الان باید چیکار کنم من که قبل از این تاریخ فارغ التحصیل شدم

  19. سلام برای استفاده از سهمیه ۲۵ درصد باید حتما کد ایثارگری و وارد میکردیم ؟ ولی من شنیدم همون زدن تیک کافی بوده

  20. سلام
    خدا قوت من دیپلم کودکیاری دارم نظام آموزشی ام سالی واحدی است بدون مدرک پیش دانشگاهی دوست دارم در ثبت نام کنکور تجربی شرکت کنم؟ اگر نه چیکارباید بکنم که بتونم در رشته تجربی یا انسانی شرکت کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    1. سلام من الان سال دوازدهم رو میخونم معدل خرداد یازدهمم ده ونیم بود تو شهریور رفتم ارتقا دادم ولی هنوز تو سامانه پادا ثبت نشده الان ده و نیم میشه کنکور تجربی داد؟

      1. سلام بله مشلکی از نظر معدل در ثبت نام کنکور سراسری نیست و می توانید در این آزمون شرکت کنید.

  21. سلام و خسته نباشید
    (مطابق دفترجه راهنمای ثبت نام کنکور سال گذشته= ثبت نام برای دارندگان دو دیپلم اختیاری بود و مشکلی نداشت که حتی با داشتن دیپلم متناظر با دیپلم دوم ثبت نام کنن ولی امسال کاملا گنگ نوشته و بظاهر ممنوع کرده)

    من پیش نظام قدیم تجربی و دیپلم نظام جدید کاردانش دارم- (با توجه به اینکه ترمیم معدل برای دانش آموزان نظام جدید اجرا نمیشه)
    آیا میتونم با دیپلم کاردانش کنکور 1402 تجربی شرکت کنم؟

    1. سلام از طریق سیستم پاسخگویی سنجش درخواست خود را ثبت کنید درغیر اینصورت بدون پیامک تاییدیه ثبت نام کنکور شما انجام نمی شود.

    1. سلام در فرم ثبت نام کنکور به صورت حدودی معدل خود را وارد کنید و در زمان انتخاب رشته معدل را تصحیح کنید.

  22. سلام
    کسانی که هنرستانی هستند و با مدرک کاردانی قرار هست ثبت نام کنند. موقع ثبت نام کنکور چون مدرک پیش دانشگاهی ندارند سایت خطا میده الان باید چی کنن.پیغام خطا اینه که محل اخذ پیش دانشگاهی رو وارد کنید بعد وارد که می کنیم میگه شما که پیش ندارید بعد که وارد نکنیم میگه ضروریه باید وارد کنیم

    1. سلام بله
      نوبت آزمون ها ارتباطی با یکدیگر ندارند. شما می توانید در ثبت نام کنکور نوبت تیر ماه و هر دوره دیگری که مایل هستید نام نویسی و شرکت کنید.

  23. سلام. من روزانه زیست گیاهی بودم که بعد یک ترم، از طریق تکمیل ظرفیت روزانه زیست جانوری قبول شدم، میتونم برای کنکور تیر ثبت نام کنم؟

  24. سلام
    بنده دیپلم تجربی سال 78 را دارم ولی نمی‌دونم نظام جدیده یا قدیم البته مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی هم دارم میخاستم بدونم میتونم توی کنکور تیرماه 1402 ثبت نام کنم؟ تشکر

  25. ثبت نام کنکور سراسری 1402 امسال دوبار بود. یه سوال داشتم با توجه به دوبار بودنش الان من سهمیه دارم برای جفتش اعمال می شه یا فقط تو یکی از کنکور ها تاثیر می ذاره ؟

    1. سلام سهمیه شما فقط در صورت قبولی در دانشگاه اعمال می شود
      در همه ثبت نام کنکور ها می توانید سهمیه خود را وارد کنید.

  26. سلام ، ارور سرویس ثبت احوال در دسترس نمی باشد برای من میاد و هزینه پرداخت کردم و کد سوابق تحصیلی رو گرفتم ، دلیلش ترافیک سایت است ؟ سپاس

  27. سلام، من کنکور دی شرکت کردم. باید تیک “در آزمون سراسری سال 1401 (سال گذشته) ثبت نام نموده ام” رو بزنم؟

  28. سلام، من کنکور دی رو شرکت کردم. باید تیک “در آزمون سراسری سال 1401 (سال گذشته) ثبت نام نموده ام” رو بزنم؟

  29. سلام. من توسایت سنجش ثبت نام کردم بخوام وارد شم میگه ثبت نام نکرده اید. بخوام ثبت کنم دوباره میگه با این شماره قبلا ثبت نام کرده اید. میشه راهنمایی کنید مشکل رو حل کنم. سپاس

    1. سلام برای ورود به سایت ثبت نام کنکور
      از طریق سیستم پاسخگویی سنجش درخواست خود را ثبت کنید.

  30. سلام، من ثبت نام نوبت دوم سراسری ۱۴۰۲ را به درستی انجام دادم اما کد پیگیری دریافت نکردم، لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

    1. سلام با توجه به تغییرات سایت سنجش در زمان ثبت نام کنکور کد پیگیری وجود ندارد.

    1. سلام سپاس از پیام پر محبت شما
      امیواریم در ثبت نام کنکور سراسری موفق شوید.

  31. سلام من کارت ثبت نام کنکور رو خریدم ولی گم کردم. الان باید یکی دیگه بخرم ممنون می شم کمکم کنید

    1. سلام از طریق مشاهده مشخصات کارت می توانید کارت ثبت نام کنکور خریداری شده را بازیابی کنید.

    1. سلام بله با توجه به ثبت نام کنکور دو بار در سال داوطلبان شرایط بهتری را دارا می باشند.

    1. سلام هانیه گرامی
      امیدواریم مطالب راهنما ثبت نام کنکور سراسری مفید واقع شده باشد.

  32. من شرایط ثبت نام و نداشتم الان میخام ثبت نام کنم هر طور ک شده چطوری ثبت نام کنم لطفاً کمک کنید

  33. سلام
    من؛ کارشناسی پیوسته رو سال ۹۹ کنکور دادم و قبول شدم ولی الان انصراف از تحصیل زدم و مدرک کاردانیمو گرفتم.میخواستم بدونم میتونم توی کنکور دی ماه ۱۴۰۲ شرکت کنم یا نه؟

    1. سلام بله می توانید در کنکور سال 1403 شرکت کنید.
      توجه داشته باشید نوبت کنکور 1403 در اردیبهشت ماه می باشد و نه دی ماه

  34. سلام وقت بخیر
    من از ثبت نام کنکور جا موندم
    الان راهی هست برای ثبت نام؟؟
    اگ هست باید چیکار کنم الان؟؟؟

  35. سلام من دیپلم کاردانشم. و مدرک کاردنی نرم افزار. حالا برای کنکور۱۴۰۳ باید چی بخونم که ایجاد سوابق کنم و تاثیر سوابق رو بگیرم ایا برای کنکور(هنر) واقعا دروس عمومی تنها نیازه.. و اینکه اگه( انسانی)بخوام کنکور بدم هم فقط همین عمومیه بازباید بخونم …برای ورود به فرهنگیان میخوام بدونم کدوم پذیرش میکنن خواهش میکنم ج بدید

  36. سلام وقت بخیر
    چنانچه زمان فارغ التحصیلی سال 1379 باشه نظام آموزشی و کد سوابق تحصیلی رو لطفا میفرمائید
    با تشکر

    1. سلام نظام سالی واحدی می باشید در ثبت نام کنکور سراسری

      کد سوابق تحصیلی خود را باید از سایت مای مدیو دریافت نمایید.

    1. سلام با توجه به تغییر زمان نام نویسی، ثبت نام کنکور سراسری 1403 در تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 می باشد.

  37. با ثشکر از مطالب مفیدی که گذاشتین .اگر کسی که سال قبل دانش آموز پایه دوازدهم در نظام 6-3-3 بود ولی مردود شده امسال در دبیرستان بزرگسالان است 1 نظام تحصیلی او ترمی واحدی هست یا 6-3-3 ؟؟ 2- اگر ترمی واحدی هست که نمره معدل پیش دانشگاهی نداره چون سال قبلش یازدهم بوده لطفا بفرمایید که باید چکار کنه ؟؟

    1. سلام
      نظام شما ۶-۳-۳ می باشد.
      نظام سالی واحدی چندین سال هست که حذف شده و همه دانش آموزان چند سال اخیر جز نظام ۶-۳-۳ میباشند.

  38. سلام .
    من يكبار از دانشگاه پيام نور انصراف دادم ‘
    کارت پابان خدمت هم ندارم .
    و مهر 1402 وارد علوم پزشكي رشته فوريت پزشكي اصفهان شدم و در حال تحصیلم.

    اگر بخوام دوباره كنكور ثبت نام كنم و رشته فوريتهاي پزشكي در شهر شيراز قبول شوم .
    ميشه از فوريت پزشكي اصفهان به فوريت پزشكي شيراز برم ؟

    1. سلام شما در صورت انصراف دوم اجاره ثبت نام کنکور و ادامه تحصیل را تا زمان اتمام خدمت سربازی نخواهید داشت.
      طبق قانون دانشجویان فقط یکبار می توانند از دانشگاه انصراف دهند.

  39. درود .
    من داوطلب نظام جديدي كنكور بودم .
    يكبار از دانشگاه پيام نور انصراف دادم.
    و هم اكنون دانشجو روزانه فوريت پزشكي ورودي مهر 1402 هستم .
    سوال : اگر در كنكور 1403 ثبت نام كنم ‘ و آزمون شركت كنم’ جواب نهايي كنكور’ مثلا قبولی رشته برام اعلام ميشه؟

  40. سلام
    آیا مهلت مجددی برای ثبت نام با تاخیر نوبت اول کنکور 1403 اردیبهشت داده میشه؟؟من از ثبت نام دانشگاه فرهنگیان جاموندم

    1. سلام تا کنون اطلاعیه در زمینه ثبت نام با تاخیر کنکور اعلام نشده است.
      در صورت انتشار در این مقاله و کانال تلگرام دانتل کو اطلاع رسانی خواهیم کرد

  41. سلام وقتتون بخیر
    کسانی که در نوبت اول کنکور سراسری موفق به ثبت نام نشدند ، میتونن تو نوبت دوم واسه تیر ثبت نام کنند ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره