سایر موضوعات

کارت پایان خدمت

کانال تلگرام تحصیلی     

کارت پایان خدمت یکی از مهم ترین مدارکی است که آقایان در طول زندگی خود برای استخدام در مراکز مختلف، ادامه تحصیل، خروج از کشور و… به آن نیاز دارند. این کارت پس از اتمام خدمت برای افراد صادر خواهد شد و به آنان تحویل داده می‌شود. برخی مواقع ممکن است صدور کارت پایان‌خدمت بیش از مدت زمان اعلام شده به طول بینجامد. در این مطلب به بررسی کامل کارت پایان‌خدمت خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

کارت پایان خدمت

پس از پایان دوره سربازی، یک کارت پایان‌خدمت برای تمامی سربازان صادر خواهد شد که نشان دهنده اتمام این دوره می‌باشد. با توجه به سخت گیری هایی که مراکز مختلف برای خدمت سربازی نشان می‌دهند، داشتن کارت پایان خدمت نشان می‌دهد که سربازی تموم شده است و فرد دیگر مشکل و محدودیتی برای تحصیل و استخدام نخواهد داشت. 

افرادی که خدمت خود را تمام می‌کنند، معمولا سوالات زیادی در مورد زمان و مراحل صدور آن دارند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد کارت پایان‌خدمت در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته‌ایم.

 

زمان صدور کارت پایان خدمت

معمولا پس از گذشت ۱۵ روز از خدمت سربازی، کارت پایان‌خدمت برای فرد صادر خواهد شد. یک پیامک برای فرد ارسال می‌شود که در آن زمان دقیق دریافت کارت پایان خدمت درج شده است و افراد در همان تاریخ کارت خود را تحویل خواهند گرفت. 

البته تمامی افراد دقیقا پس از گذشت ۱۵ روز کارت خود را دریافت نخواهند کرد و ممکن است مدت زمان بیشتری به طول بینجامد. با توجه به اینکه مراحل صدور کارت پایان خدمت کمی پیچیده است، این افزایش مدت زمان تا حدی طبیعی است و افراد باید انتظار طولانی‌تر شدن زمان صدور کارت خود را داشته باشند. 

 

مراحل صدور کارت پایان خدمت سربازی

همانطور که گفته شد صدور کارت پایان مراحلی دارد و افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا کارت شان صادر گردد. مراحل صدور کارت پایان خدمت سربازی به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣پس از اتمام خدمت به یگان خود مراجعه نمایید و پایان دوره سربازی را به آنان اطلاع دهید. 

2️⃣پس از مراجعه به یگان، فرم هایی که به شما داده می‌شود را به طور کامل تکمیل نمایید. 

3️⃣مدارک مورد نیاز را تحویل دهید تا مراحل ترخیص انجام شود. 

4️⃣پس از تحویل مدارک، اطلاعات در سامانه ثبت خواهد شد و روند صدور کارت پایان خدمت آغاز خواهد شد. (در این مدت می‌توانید با مراجعه به سایت vazifeh.police.ir وضعیت کارت خود را پیگیری نمایید.)

5️⃣در نهایت یک پیامک برای شما ارسال می‌شود که زمان دقیق تحویل کارت را مشخص می‌کند. 

6️⃣کارت در زمان تعیین شده درب منزل تحویل شما داده خواهد شد. 

 

مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت

همانطور که گفته شد در هنگام مراجعه به یگان محل خدمت برای اعلام اتمام سربازی باید مدراکی را ارائه دهید. در غیر این صورت کارت پایان‌خدمت برای شما صادر نخواهد شد. مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی به شرح زیر هستند. 

✅آدرس محل سکونت

✅تاریخ شروع و پایان خدمت

✅آخرین مدرک تحصیلی

✅تخصص

✅درجه سربازی

✅محل آموزش

✅محل خدمت

✅رسته خدمت

✅نام محل خدمت

✅یگان اعزام

✅یگان ترخیص کننده

✅مدت خدمت انجام شده

✅مدت قانونی خدمت

✅شماره پرسنلی

✅گروه خونی 

✅قد

✅رنگ چشم 

✅عکس

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

استعلام کارت پایان خدمت

در بالا گفته شد که ممکن است مدت زمان صدور و تحویل کارت پایان‌خدمت بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد. در این شرایط افراد می‌توانند با مراجعه به سایت نظام وظیفه با آدرس vazifeh.police.ir وضعیت کارت خود را استعلام بگیرند. نحوه استعلام کارت پایان خدمت به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس vazifeh.police.ir و یا عنوان سایت نام وظیفه در مرورگر خود وارد سامانه شوید. 

کارت پایان خدمت

 

2️⃣بر روی گزینه خدمات الکترونیکی کلیک کنید. 

کارت پایان خدمت

 

3️⃣کد ملی خود را در کادر نام کاربری و کد سخا را نیز در کادر رمز عبور وارد کنید. 

4️⃣پس از ورود به پورتال شخصی از منوی سمت راست گزینه وظیفه عمومی را انتخاب نمایید.

5️⃣حال می‌توانید از طریق این منو وضعیت کارت پایان خدمت خود را استعلام بگیرید. 

 

سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت

همانطور که در بالا گفته شد، افرادی که خدمت سربازی خود را تمام کرده اند، پس از تحویل مدارک و شروع روند صدور کارت، یک پیامک دریافت خواهند کرد که در آن زمان دقیق تحویل کارت مشخص شده است. 

اگر پس از گذشت مدتی بیش از ۱۵ روز کارت خود را دریافت نکردید، می‌توانید به مراکز پستی مراجعه کنید و در صورت نبود آن در این مراکز، از طریق شماره 110206010 با سازمان نظام وظیفه ناجا ارتباط برقرار کرده و وضعیت کارت خود را پیگیری نمایید. ارتباط با این سامانه از طریق تلفن و پیامک امکان پذیر می‌باشد. 

چنانچه کارت به مرحله صدور نرسیده باشد نیز فرد باید به منابع انسانی سازمان نظام وظیفه ناجا مراجعه کن و تمامی اطلاعات خود را مجددا در اختیار این واحد قرار دهد تا صدور کارت انجام شود. درخواست مجدد کارت پایان خدمت از طریق مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ نیز امکان پذیر است. 

 

مشاوره خدمت سربازی

چنانچه در هنگام تحویل کارت در منزل حضور نداشته باشید، کارت به اداره پست و یا سازمان نظام وظیفه برگشت می‌خورد. در این صورت می‌توانید با مراجعه به این مراکز کارت خود را دریافت نمایید. در صورت مغایرت اطلاعات کارت نیز برای اصلاح آن باید به یگان محل خدمت خود مراجعه نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کارت پایان خدمت سربازی برای تان وجود دارد و یا در مراحل دریافت کارت با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارت پایان خدمت سربازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کارت پایان خدمت چه زمانی صادر می‌شود؟

    به طور معمول در حدود دو هفته پس از اتمام خدمت کارت صادر شده و به فرد تحویل داده خواهد شد. 

  2. برای دریافت کارت پایان خدمت چه مدارکی لازم است؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  3. در صورت مغایرت در کارت پایان‌خدمت چه باید کرد؟

    در این صورت می‌توانید با مراجعه به یگان محل خدمت خود اطلاعات را اصلاح نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره