تحصیل در خارجسایر موضوعات

خرید خانه در سوئد

کانال تلگرام تحصیلی     

خرید خانه در سوئد یکی از سوالات پرتکرار برای افراد مقیم سوئد و افرادی که قصد مهاجرت دارند، می باشد. امکان خرید و فروش ملک در سوئد تنها برای افراد مقیم این کشور وجود دارد و در واقع یک روش مهاجرتی محسوب نمی شود. خرید و فروش ملک در سوئد شرایط و ضوابطی دارد که اتباع خارجی باید از آن ها اطلاع دقیق داشته باشند تا با مشکلاتی مثل کلاهبرداری مواجه نشوند. با توجه به اهمیت خرید خانه در سوئد در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

خرید خانه در سوئد

همه افرادی که به سوئد مهاجرت می کنند باید یک مسکن برای خود آماده داشته باشند. برای داشتن مسکن در سوئد می توان یک ملک را اجاره کرد و یا آن را خریداری نمود. خرید خانه در سوئد برای افرادی که اقامت کشور را دارند کار راحتی است و می توانند بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهند. 

با این حال برخی از افراد صرفا برای دریافت اقامت و ویزای سوئد اقدام به خرید ملک می کنند که این مساله باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد. خرید خانه در سوئد شاید کار ساده ای به نظر برسد اما در عین حال جزییات فراوانی دارد که باید به آن ها توجه شود. به همین دلیل در ادامه به بررسی خرید خانه در سوئد خواهیم پرداخت.  

 

مزایا و معایب خرید خانه در سوئد

خرید ملک در کشور سوئد مزایا و معایبی دارد که لازم است افراد قبل از اقدام برای خرید نسبت به این موارد آگاه بوده و بر این اساس تصمیم گیری نمایند. مزایا و معایب خرید خانه در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

 

مزایا

✅ اقتصاد سوئد و بازار املاک در این کشور رشد بسیار زیادی دارد. 

‌✅ پس از خرید خانه، مالک حق بهره برداری از ملک خود به عنوان محل اقامت، اجاره دادن و یا استفاده تجاری را خواهد داشت. 

‌✅ امنیت و ثبات اقتصادی در سوئد

✅ امکان اقامت دائم از این طریق در برخی شرایط

 

معایب خرید خانه در سوئد

❌ نوسان قیمت 

‌❌ قوانین پیچیده خرید ملک در سوئد

❌ بالا بودن هزینه های نگهداری از ملک

 

شرایط خرید خانه در سوئد

برای خرید خانه در کشور سوئد لازم است که شرایطی را داشته باشید. در غیر این صورت امکان خرید ملک در این کشور را نخواهید داشت. مهم ترین شرایط برای خرید خانه در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

داشتن اقامت قانونی: اولین شرط این است که ویزای کشور سوئد را دریافت کرده باید و اقامت دائم یا موقت به شما تعلق گرفته باشد. در واقع افراد توریست بدون مجوز اقامت امکان خرید ملک در این کشور را نخواهند داشت. 

توانایی مالی: ملک در سوئد قیمت مشخصی دارد و شما برای خرید خانه باید توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه های خرید و نگهداری از آن ملک را داشته باشید. 

اعتبار مالی: برای خرید مسکن می توان از بانک های سوئد وام و تسهیلات دریافت کرد. اما دریافت وام مستلزم این است که فرد اعتبار مالی خوبی داشته باشد تا بانک با اعطا وام موافقت نماید. 

 

مراحل خرید خانه در سوئد

برای اینکه یک ملک در کشور سوئد خریداری کنید، لازم است که اقداماتی را انجام داده و مراحلی را پشت سر بگذارید. مراحل خرید خانه در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

1️⃣ در ابتدا باید از طریق آژانس املاک و یا سایت های معتبر خانه مورد نظر خود را بیابید. 

2️⃣ سپس با هماهنگی به ملک مورد نظر رفته و از آن بازدید نمایید تا از مورد پسند بودن ملک مطمئن شوید. 

3️⃣ پیشنهاد خود مبنی بر خرید ملک با قیمت مشخص را به فروشنده ارائه نمایید. (در صورت رد پیشنهاد یا بالاتر بودن مبلغ پیشنهادی فروشنده باید با او مذاکره کنید)

4️⃣ یک قرارداد رسمی و حقوقی بین فروشنده و خریدار تنظیم می شود و باید آن را امضا نمایید. 

5️⃣ هزینه ملک و سایر هزینه های مربوط به قرارداد را پرداخت نمایید. 

6️⃣ در نهایت فرایند انتقال سند انجام شده و ملک به نام شما ثبت می شود. 

خرید خانه در سوئد

 

قیمت خانه در سوئد

قیمت خانه در سوئد به عوامل مختلفی مثل شهر، متراژ و غیره بستگی دارد. در شهرهایی مثل استکهلم و گوتنبرگ باید هزینه بیشتری را برای خرید ملک پرداخت کنید در حالی که در شهر های کوچکتر و حومه شهر می توانید مبلغ کمتری را هزینه نمایید. به طور کلی می توان گفت که میانگین قیمت هر متر مربع خانه در سوئد در حدود 55 هزار کرون می باشد.

در هنگام خرید خانه در سوئد لازم است که حداقل 10 درصد قیمت کل ملک را به صورت خالص داشته باشید و یک قرارداد رهنی نیز از بانک دریافت نمایید. با درخواست وام و دریافت آن می توانید ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید. 

 

هزینه های خرید خانه در سوئد

برای خرید خانه باید علاوه بر مبلغ اولیه سرمایه برای خرید ملک، هزینه های جانبی را نیز پرداخت کنید. در هنگام تصمیم گیری برای خرید ملک باید هرگونه هزینه ای محسابه شود و در غیر این صورت ممکن است در هنگام خرید و یا حتی پس از امضای قرارداد با مشکلاتی مواجه شوید. هزینه های خرید خانه در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

سرمایه و هزینه اولیه: کمیسیون املاکی و هزینه ثبت سند جز هزینه های اولیه هستند که در حدود 10 درصد ارزش کل ملک می باشند. 

هزینه های قانونی: مراحل قانونی و اداری که طی می شود هزینه هایی دارد که در حدود 1 درصد ارزش ملک را به خود اختصاص می دهد.

خرید خانه در سوئد و هزینه بیمه: پس از خرید ملک باید هزینه های بیمه را نیز پرداخت کنید که شامل بیمه اتش سوزی و بیمه مسئولیت می باشد. هزینه بیمه تقریبا 0.5 درصد از ارزش ملک را به خود اختصاص می دهد. 

هزینه تعمیرات و نگهداری: در طول هر سال باید تقریبا 1 درصد از کل ارزش ملک را برای هزینه نگهداری و تعمیرات پرداخت نمایید. 

 

وام برای خرید خانه در سوئد

یکی از رایج ترین روش ها برای خرید ملک در تمامی کشور های دنیا و همچنین کشور سوئد استفاده از وام های بانکی می باشد. چنانچه شما اقامت دائم سوئد را داشته باشید و اعتبار مالی تان در بانک نیز مناسب باشند، واجد شرایط دریافت وام محسوب شده و می توانید برای دریافت وام درخواست دهید. همچنین علاوه بر این شرایط باید درآمد ثابت نیز داشته و پس اندازتان در بانک نیز برای پرداخت مبلغ اولیه وام کافی باشد. 

به طور کل می توان تا 85 درصد ارزش ملک را از بانک وام گرفت اما همه افراد واجد شرایط دریافت این مبلغ نیستند. عوامل متعددی مثل میزان درآمد ماهانه و اعتبار مالی بر محاسبه مبلغ وام تاثیر خواهد گذاشت. پس از دریافت وام باید مبلغ آن را با نرخ سود 2 درصد پرداخت نمایید. 

از مدارک مورد نیاز برای دریافت وام خرید خانه در سوئد می توان به برگه های درخواست وام، پاسپورت و ویزا، کارت اقامت دائم، مدارک مربوط به اعتبار شغلی و مالی و گردش حساب اشاره کرد. پس از درخواست وام، بانک شرایط شما را بررسی کرده و در صورت موافقت می توانید وام خود را برای خرید خانه دریافت نمایید. میانگین مدت زمان بازپرداخت وام در حدود 20 سال می باشد. 

 

مالیات بر مسکن در سوئد

پس از خرید ملک در سوئد باید مالیات آن را نیز پرداخت نمایید. مالیت بر خرید خانه در سوئد به دو بخش تقسیم می شود که شامل مالیات و عوارض و مالیات مسکن می باشد. مالیت و عوارض به مالیات زمان ثبت سند مربوط می شود. البته این مالیان به فروشنده تعلق می گیرد و باید در حدود 3.5 درصد ارزش ملک را برای مالیات عوارض پرداخت نماید. 

در هر سال در حدود 1.5 درصد با توجه به 75 درصد قیمت ملک به عنوان مالیات از مالک خانه دریافت می شود. خانه های جدید تا 5 سال معاف از پرداخت مالیات هستند اما پس از این مدت باید مالیت 1.5 درصدی توسط مالک پرداخت گردد. 

 

پیدا کردن ملک مناسب در سوئد

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چگونه می توان یک ملک مناسب در کشور سوئد برای خرید پیدا کرد. در پاسخ باید گفت که بهترین راه برای یافتن ملک در سوئد استفاده از آژانس های املاکی می باشد. این آژانس ها به صورت تخصصی در بازار ملک فعالیت می کنند و گستره ای از املاک در حال فروش را در اختیار دارند.

شما می توانید با مراجعه به این آژانس ها ملک مورد نظر خود را پیدا کرده و با هماهنگی آن ها از مسکن نیز بازدید نمایید. با توجه به کمبود اطلاعات در حوزه مسکن در کشور سوئد، توصیه می شود که برای خرید ملک از مشاوران املاک معتبر کمک بگیرید تا در این زمینه یاری تان کنند.

علاوه بر آژانس های املاک، در سایت های اینترنتی نیز ملک های مناسبی قرار می گیرد که می توانید برای بازدید و خرید آن ها اقدام نمایید. برخی از سایت های فروش ملک به صورت عمومی و برخی دیگر از خصوصی و اشتراکی می باشند. در روزنامه های محلی نیز می توان اطلاعاتی در مورد ملک های در حال فروش پیدا کرد. 

کمک وکیل در زمینه خرید خانه در سوئد الزامی نیست اما با این حال در کشور خارجی امکان سواستفاده از دانش محدود و نا آشنایی شما با شرایط قانونی وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از خرید با متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

اخذ ویزا سوئد از طریق خرید ملک

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند، تصمیم می گیرند که ملکی در این کشور خریداری کنند تا با توجه به سرمایه گذاری که در کشور داشته اند، دولت برای شان ویزا صادر کرده و بتوانند از این طریق اقامت دائم کشور سوئد را دریافت نمایند. 

اما باید گفت که این یک تصور اشتباه است و چنین روشی برای مهاجرت به سوئد وجود ندارد. در واقع افرادی که اقامت دائم این کشور را نداشته باشند، امکان خرید و فروش ملک در سوئد را نخواهند داشت. برای خرید خانه در سوئد باید ابتدا از طریق یکی از روش های دیگر مهاجرتی ویزا دریافت کرده و اقامت دائم یا موقت را به دست آورید و سپس برای خرید خانه اقدام کنید. در صورتی که در انتخاب روش مهاجرت به سوئد با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

اخذ اقامت دائم سوئد با خرید ملک

دریافت اقامت دائم سوئد نیز مانند دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور از طریق خرید خانه امکان پذیر نمی باشد. در واقع دولت سوئد هیچ اهمیتی به سرمایه گذاری شما بر روی خرید خانه نمی دهد و این را به عنوان گزینه ای برای اعطا اقامت دائم در نظر نمی گیرد. تمامی روش های مهاجرتی شرایطی برای دریافت اقامت دائم دارند که در صورت داشتن آن شرایط مشمول دریافت اقامت دائم سوئد خواهید شد. 

خرید خانه در سوئد تنها یک روش سرمایه گذاری در این کشور است که پس از دریافت اقامت می توانید از آن استفاده کرده و با سکونت در آن ملک و یا اجاره آن درآمدی به دست آورید. برای دریافت اقامت دائم کشور سوئد از طریق روش مهاجرتی خود، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نکات مهم در خرید ملک در سوئد

🔺 توصیه می شود که برای خرید ملک با آژانس های املاک همکاری کرده و از آنان مشورت بگیرید تا ملکی مناسب با شرایط خود پیدا کرده و در روند مذاکره با فروشنده نیز به شما کمک کنند. 

‌🔺 حتما قبل از معامله در مورد قوانین کشور سوئد در مورد خرید و فروش ملک مطالعه نمایید تا از قوانین مطلع شده و مورد کلاهبرداری قرار نگیرید. 

🔺 به هیچ عنوان بدون بازدید از ملک و صرفا بر اساس گفته های نماینده املاک یا مشاهده عکس ملکی را خریداری نکنید. 

‌🔺 قبل از امضای قرارداد و خرید خانه در سوئد به طور دقیق متن آن را مطالعه نمایید تا هیچگونه شرایط اضافه ای نسبت به آن چه گفته شده است در قرارداد اضافه نشده باشد. 

🔺 تا حد امکان قبل از خرید ملک با افراد متخصص مشورت کنید تا به دلیل آگاهی کم مورد سواستفاده و کلاهبرداری قرار نگیرید. 

 

بحران مسکن در سوئد

یک مشکل در سوئد همین بحران مسکن است به طوری که در سال های گذشته شهرهای بسیار زیادی اعلام کرده اند که با کمبود مسکن در شهر مواجه هستند. این مساله نیاز به بررسی و پیگیری دقیق دولت را دارد تا به طور کامل حل شود. 

این مساله باعث شده است تا رقابت ها بر سر خرید خانه در سوئد افزایش یابد و در نتیجه کلاهبرداری های زیادی در این زمینه صورت بگیرد. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از خرید ملک ختما با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. 

 

محدودیت خرید خانه در سوئد برای ایرانیان

با توجه به اینکه ایران جز کشورهای تحریم شده توسط بسیاری از کشورها است، این سوال به وجود می آید که آیا ایرانیان مقیم کشور سوئد می توانند ملکی در این کشور خریداری کنند یا با مشکل در این زمینه مواجه هستند؟

در پاسخ باید گفت که اگر ایرانیان موفق به دریافت اقامت دائم یا موقت این کشور از طریق هر یک از روش های مهاجرتی شده باشند، مجاز به خرید و فروش ملک در این کشور خواهند بود و هیچ گونه محدودیتی در زمینه خرید خانه در سوئد شامل حال شان نخواهند بود. 

 

مشاوره مهاجرت به سوئد

سوئد یک کشور مهاجر پذیر است که در سال های اخیر مهاجران بسیار زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند. پس از دریافت اقامت این کشور، افراد می توانند ملکی برای اقامت خود خریداری کنند تا از پرداخت هزینه اجاره بها بی نیاز شوند. از سوی دیگر با اجاره ملک نیز می توان به سود زیادی دست یافت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه خرید خانه در سوئد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید خانه در سوئد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان دریافت ویزا سوئد با خرید خانه در این کشور امکان پذیر است؟

    خیر تنها افرادی که اقامت دائم یا موقت کشور را داشته باشند مجاز به خرید خانه در سوئد خواهند بود. 

  2. آیا پس از خرید خانه در سوئد باید مالیات نیز پرداخت شود؟

    بله مسکن در سوئد مشمول پرداخت مالیات می شود و مالکین باید این هزینه را به صورت سالانه پرداخت کنند. 

  3. چگونه می توان ملکی مناسب در سوئد برای خرید پیدا کرد؟

    برای این منظور می توانید از آژانس های املاک کمک بگیرید. امکان یافتن ملک در سایت های املاک یا روزانه های محلی نیز وجود دارد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره