دکتریثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای دانشگاه سراسری و آزاد از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ 22 تا 29 آبان سال جاری انجام می‌گیرد. به طور کلی آزمون دکتری دارای دو آزمون کتبی و شفاهی می باشد. متقاضیان ابتدا باید در بازه زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش “sanjesh.org” مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. پس از برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در این مرحله شده باشند، می توانند در مصاحبه آزمون که از سوی دانشگاه اعلام می شود، شرکت کنند. در ادامه جزئیات تکمیلی ثبت نام دکتری 1403 را ارائه کرده ایم.

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ آغاز شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

ورود مستقیم به سایت سنجش

 

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل در کدرشته‌های ارائه شده مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و در تمامی دوره از جمله روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد هستند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 17 تا 23 آبان ماه 1402 می باشد.

باید از تمامی موارد زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ شرایط و مدارک لازم، نحوه و هزینه نام نویسی و همینطور اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم تقاضانامه به آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری تخصصی Ph.d اطلاع داشته تا بدون وجود مشکلی ثبت نام دکتری خود را به پایان برسانند.

 

زمان ثبت نام دکتری 1403

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور در بازه های زمانی نزدیک به شروع مهلت ثبت نام در آزمون دکتری یک تقویم مربوط به زمانبندی برگزاری این آزمون را منتشر می کند که یکی از موارد درج شده در آن زمان نام نویسی آزمون دکتری می باشد. متقاضیان می توانند با اطلاع از این تقویم ثبت نام خود را در مهلت مقرر انجام دهند.

تقویم زمانبندی آزمون دکتری ۱۴۰۳

مرحله آزمون تاریخ
ثبت نام آزمون دکتری 17 الی 23 آبان ماه 1402
تمدید مهلت ثبت نام احتمالا تا 26 آبان
دریافت کارت ورود به جلسه 1 اسفند 1402
زمان برگزاری آزمون 4 اسفند ۱۴۰۲
اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته اوایل اردیبهشت ۱۴۰۳
مصاحبه دکتری تیر ماه ۱۴۰۳
اعلام نتایج نهایی آزمون شهریور ماه ۱۴۰۳

داوطلبان باید در زمان‌های مقرر و طی مهلت ثبت نام، به سایت ثبت نام دکتری به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. پیش از ثبت نام باید دفترچه ثبت نام دکتری را دانلود و مطالعه نمایید. 

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1403 شرایط شرکت در آزمون شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی است. در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

 

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلامی و یا یکی از ادیان به رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و عمل به احکام عملی اسلام با انجام واجباب و دوری از محرمات
  • نداشتن عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها

 

شرایط اختصاصی

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، باید مدرک خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ اخذ نمایند.)

✅پذیرفته نشدن در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته

✅نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا ثبت نام دکتری

✅انصراف دانشجویان دکتری در دوره روزانه تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

✅داوطلبان درحال تحصیل دوره‌های غیر روزانه دکتری چنانچه داوطلبان آقا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند. می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند. اما اگر در کد رشته محلی پذیرفته شوند باید از محل تحصیل خود انصراف دهند و در کدرشته محل جدید ثبت نام کنند.

✅ توجه به شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی (هر متقاضی آزمون دکتری، مجاز به شرکت در یک کد رشته امتحانی است.)

✅ شرکت و ثبت نام آزمون دکتری دارای شرط معدل می باشد. به طوری که داوطلبان با معدل کمتر از 14 حق ثبت نام در این آزمون را ندارند.

برای مطالعه شرایط کامل ثبت‌نام همه متقاضیان و البته موارد خاص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

شرایط نظام وظیفه آقایان

داوطلبان آقا که متقاضی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می باشند در صورت داشتن نداشتن منع نظام وظیفه می توانند در آزمون دکتری ثبت نام نمایند که در ادامه به بررسی موارد خواهیم پرداخت.

🔴 داوطلبان دارای کارت پایان خدمت باشند.

🔴 داوطلبانی که دارای معافیت دائم از خدمت (پزشکی، کفالت و …) می باشند.

🔴 دانشجویان سال آخر یا فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی در صورتی که بیشتر یکسال از فارغ التحصیلی نگذشته باشد و غیبت نیز نداشته باشند می توانند ثبت نام نمایند.

🔴 داوطلبانی که دارای برگه اعزام به خدمت می باشند ولی پیش از اعزام در دانشگاه پذیرفته می شود. توجه داشته باشید این داوطلبان نباید دارای غیبت باشند.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری

در مراحل ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ اشاره کردیم که متقاضیان برای نام نویسی در این آزمون باید مدارک ثبت نام دکتری را آماده کنند تا در زمان ثبت نام وارد نمایند. در ادامه به برسی هر یک از این مدارک خواهیم پرداخت.

اطلاعات شناسنامه‌ای نام و نام خانوادگی
نام پدر
تاریخ تولد
شماره شناسنامه و کد ملی
سریال شناسنامه
عکس اسکن عکس 4*3 داوطلب (حداکثر 70 کیلوبایت حجم)
آدرس محل سکونت و کد پستی آدرس محل دقیق سکونت داوطلب و کد پستی که شامل یک کد ده رقمی می‌باشد.
شماره تلفن شماره تلفن ثابت و منزل داوطلب و شماره تلفن همراه برای دریافت پیامک کوتاه
کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری  خرید کارت سریال 12 رقمی ثبت نام بعد از پرداخت هزینه
مدارک سهمیه داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و ایثارگران 5 درصدی هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را وارد کنند.
کد نظام وظیفه داوطلبان آقا باید به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کنند و کد نظام وظیفه خود را استخراج کنند.
مدارک داوطلبان با معلولیت داوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی ابتدا به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.
تکمیل فرم معدل داوطلبانی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند بایستی نسبت به تکمیل فرم معدل نیز اقدام کنند.

 

راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1403

اگر متقاضی ثبت نام در آزمون دکتری ۱۴۰۳ می باشید، بایستی که از مراحل نام نویسی مطلع شوید. به طور کلی مراحل نحوه ثبت نام دکتری به شرح مراحل زیر می باشد. 

1️⃣ به سایت ثبت نام آزمون دکتری یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید.

2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی پایین سایت کلیک کنید.

ثبت نام آزمون دکتری

3️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون دکتری ابتدا بر وری گزینه ” ثبت نام ” سپس بایستی بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

ثبت نام دکتری

 

پرداخت هزینه 

4️⃣ برای پرداخت هزینه ثبت نام دکتری لازم است گزینه ” خرید کارت ” را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

5️⃣ برای خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری بایستی بر روی گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکترا 1403 ” کلیک نمایید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را از پایین صفحه انتخاب کنید.

6️⃣ در این مرحله باید مشخصات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، تلفن ثابت، تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد کنید تا وارد درگاه پرداخت شوید.

7️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه “ ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. در نهایت بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید.

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و در نهایت شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری خود را دریافت کنید.

پرداخت

 

تکمیل مراحل نام نویسی

9️⃣ برای تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد به صفحه اول برگردید و گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب کنید.

ثبت نام آزمون دکتری

🔟 پس از وارد کردن شماره سریال ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ و عبارت امنیتی بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

خرید کارت

1️⃣1️⃣ پس از وارد شدن به صفحه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ عکس خود را بارگذاری کنید

ثبت نام آزمون دکتری

1️⃣2️⃣ فرم ثبت نام دکتری دارای چندین بند است که داوطلبان باید تک تک بندها رو تکمیل کنند. در ادامه به بررسی یک یک این بند می پردازیم. پس از تایید نهایی “ کد پیگیری 16 رقمی ” و ” شماره پرونده 7 رقمی ” را دریافت کنید.

 

نحوه تکمیل فرم تقاضانامه 

در ادامه نحوه تکمیل هر یک از بندهای فرم ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ را آورده ایم:

 

ردیف های 1 تا 8

ردیف 1 ، 2 و 3 : ردیف های مرتبط با نام خانوادگی، نام و نام پدر که لازم است متقاضی آن ها را بر اساس شناسنامه خود تکمیل کند.

ردیف 4 : در این ردیف ثبت نام آزمون دکتری تعیین جنسیت از میان گزینه های زن و یا مرد

ردیف 5: درج شماره شناسنامه داوطلب از سمت چپ به راست بدون درج حروف، ممیز و یا خط تیره

ردیف 6 : درج سری و سریال شناسنامه

ردیف 7 : درج روز، ماه و سال تولد

ردیف 8 : درج کد ملی ده رقمی از سمت چپ به راست در محل مربوط

فرم ثبت نام

 

ردیف های 9 تا 12

ردیف 9 : انتخاب دین خود از میان ادیان نمایش داده شده

ردیف 10: در صورتی که داوطلب ثبت نام دکتری متقاضی استفاده از یکی از سهمیه های پذیرش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ است، در این ردیف باید علامت بزند. 

ردیف 11 : داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری که متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان هستند، می توانند با علامت گذاری موارد شماره 10، 11، 12، 16، 17، 18، 19، 20 و با 21 بند 10 از این سهمیه (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح) استفاده کنند. درج مدت زمان حضور در جبهه بر حسب ماه، در محل تعیین شده الزامی است.

ردیف 12 : داوطلبانی که در بند قبل به آن ها اشاره کردیم، باید در این ردیف، کد پیگیری 12 رقمی خود را در محل مربوطه و از چپ به راست وارد کنند.

ثبت نام آزمون دکتری

توجه داشته باشید که اگر ارگان تائید کننده سهمیه شما، ستاد مشترک سپاه پاسداران یا ستاد کل نیروهای مسلح می باشد، لازم است برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام خود مراجعه کنید و پس از دریافت کد پیگیری 12 رقمی در ردیف شماره 12 درج کنید.

اگر ارگان تائید کننده سهمیه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ شما، وزارت جهاد کشاورزی است، لازم است کد پیگیری 12 رقمی ایثارگران خود را شامل (کد ملی خود رزمنده + 55) را در ردیف شماره 12 وارد کنید.

در نهایت متقاضیان ارگان جهاد کشاورزی در صورتی که ابهاماتی در این زمینه دارند، می توانند برای دریافت پاسخ سوالات خود به ادارت امور اداری جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

 

ردیف های 13 تا 18

ردیف 13 : درج شهر محل تولد داوطلب

ردیف 14 : درج محل صدور شناسنامه 

ردیف 15 : درج کد نظام وظیفه 

ردیف 16 : مشخص کردن ملیت داوطلبان اتباع خارجی و سپس درج کد پیگیری 13 رقمی در محل مخصوص

ردیف 17 : داوطلبان نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکنی در این ردیف ثبت نام آزمون دکتری 1403 باید وضعیت خود را مشخص کنند. (وضعیت معلولیت هر یک از داوطلبانی که در این ردیف وضعیت خود را علامت زده اند، از طریق سازمان بهزیستی استعلام گرفته می شود و در صورت تائید بند معلولیت برای این دسته از افراد اعمال می گردد.

بنابراین اگر داوطلبان معلول می خواهند این بند برایشان اعمال شود، باید با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود، نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. همینطور داوطلبان در این بند مجاز هستند متناسب با نوع معلولیت خود، درخواست منشی داشته باشند.)

ردیف 18 : داوطلبان چپ دست که متقاضی استفاده از صندلی مخصوص در جلسه آزمون هستند، باید این بند را علامتگذاری کنند.

بند ها فرم ثبت نام

 

ردیف 19

داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ باید وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی خود را در این بند مشخص کنند. ( منظور از کارشناسی ارشد پیوسته، دوره های پنج ساله ای است که متقاضیان پس از دوره متوسطه آغاز می کنند و در ئهایت مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت می کنند.

منظور از دوره دکتری عمومی نیز دوره های 6 ساله می باشد که بلافاصله پس از دوره متوسطه آغاز می شود و دانشجو در نهایت مدرک دکتری عمومی دریافت می کند.

ثبت نام آزمون دکتری

 

ردیف های 20 تا‌ 24

ردیف 20 : داوطلب ثبت نام آزمون دکتری 1403 باید گروه امتحانی خود را در این ردیف مشخص کند.

ردیف 21 : لازم است داوطلب کد مرتبط با رشته امتحانی مورد نظر خود را از جداول شماره 3 تا 9 دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری استخراج کرده و در این بند درج کند.

ردیف 22 : لازم است داوطلب زبان خارجی امتحانی خود را بر اساس زبان خارجی تعریف شده در رشته امتحانی انتخابی، با علامت زدن یکی از موارد این بند مشخص کند.

بند ها فرم ثبت نام

 

ردیف های 23 تا 26

در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی هستند باید در این مرحله اطلاعات مربوط به این مقطع را وارد نمایند

ثبت نام آزمون دکتری

 

ردیف‌27 تا 30

ردیف 27 : لازم است داوطلب کد رشته تحصیلی دوره کارشناسی خود را که نام رشته فراغت از تحصیلی در آن مجموعه رشته امتحانی قرار می گیرد، از طریق سایت سازمان سنجش استخراج کرده و در محل مربوطه درج نماید.

ردیف 28 : این ردیف ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ محل درج کد موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی داوطلب است که می تواند آن را از طریق سایت سنجش استخراج کند.

ردف 29 : این ردیف ثبت نام دکتری 1403 محل درج تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی به روز، ماه و سال است.

ردیف 30 : داوطلبان در این مرحله باید معدل فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی خود را بر مبنای 0 تا 20 و یا 0 تا 4 و تا دو رقم اعشار از چپ به راست و در محل مربوطه درج کنند.

بند ها فرم ثبت نام

 

ردیف‌31 تا 33

ردیف 31 : داوطلب باید در این ردیف کد رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را از سایت سنجش استخراج کرده و در این ردیف درج کند.

ردیف 32 : داوطلب باید کد موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را از سایت سازمان سنجش استخراج کرده و در این محل درج نماید.

ردیف 33 : ابتدا داوطلب ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ باید تاریخ دقیق محل اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را به روز، ماه و سال در این محل درج نماید.

ثبت نام آزمون دکتری

 

ردیف‌31 تا 34

فارغ التحصیلان باید در این ردیف معدل کل اکتسابی خود را بر اساس معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی شان و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی نیز باید میانگین واحد های گذرانده خود را بر مبنای 0 تا 20 و یا 0 تا 4 تا دو رقم اعشار محاسبه کرده و از چپ به راست در محل تعیین شده درج کنند. 

ثبت نام آزمون دکتری

دانشجویان سال آخر در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی، لازم است فرم معدل را نیز تکمیل نمایند. 

 

ردیف های 35 تا 38

 این بند ثبت نام آزمون دکتری 1403 مختص به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان در ثبت نام دکتری هستند، می باشد.

مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان هستند را علامت زده اند، لازم است در این بند نیز کد دانشگاه یا موسسه محل خدمت خود را درج کنند.

بند ها فرم ثبت نام

 

ردیف های 39 تا 44

ردیف 39: داوطلب طی این مرحله باید کد و نام استان، کد و نام شهرستان محل اقامت خود را برای تعیین حوزه امتحانی از جدول شماره 2 دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراح و در این محل درج نماید.

ردیف 40: داوطلب باید در این ردیف کد و نام استان، کد و نام شهرستان محل اقامت خود را از دفترچه شماره دو دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ استخراج و در این قسمت درج نماید. درج آدرس دقیق پستی محل اقامت خود در این محل نیز ضروری است.

ردیف 41: در این ردیف داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را از چپ به راست بدون خط تیره و یا ممیز درج نماید.

ردیف 42: این ردیف مخصوص درج شماره تلفن ثابت با کد پیش شماره شهر محل سکونت داوطلب از چپ به راست می باشد.

ردیف 43: داوطلب بایستی در این ردیف نیز شماره تلفن همراه خود را به صورت کامل در محل مربوطه درج کند.

ردیف 44: داوطلبانی که دارای پست الکترونیکی هستند، در این مرحله باید از سمت چپ به راست آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنند.

ثبت نام آزمون دکتری

 

زمان برگزاری آزمون دکتری 1403

ثبت نام آزمون دکتری و برگزاری آزمون هر سال یک بار و به صورت یکپارچه برای ورود دانشجویان به یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. علاقه مندان به تحصیل در یکی از دوره های نامبرده در مقطع دکتری، بایستی که در روز برگزاری آزمون در جلسه حضور داشته باشند.

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری در 11 اسفند ماه 1401 برگزار می شود.

داوطلبانی که در ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ نام نویسی کرده اند و قصد شرکت در جلسه آزمون را دارند، باید در مهلت سه روزه که سازمان سنجش در زمان نزدیک به برگزاری کنکور دکتری اعلام می کند، به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

 

انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از روز برگزاری آزمون دکتری، سازمان سنجش نتایج اولیه این آزمون را از طریق سایت sanjesh.org منتشر می کند. داوطلبانی که پس از ثبت نام آزمون دکتری و دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری متوجه شوند که مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد شده اند، لازم است که اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود نمایند.

بنابراین متقاضیان وابسته به رتبه ای که به دست آورده اند و دوره هایی که مجاز به انتخاب آن ها هستند، می توانند از میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری، رشته های مورد علاقه خود را الویت بندی نمایند و سپس در فرم اینترنتی سازمان سنجش تکمیل کنند.

 

مصاحبه دکتری 1403

پس از اتمام مرحله انتخاب رشته و ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ داوطلبان منتظر اعلام نتایج دکتری می شوند. متقاضیانی که حد نصاب نمره لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را کسب کرده باشند، می توانند در مرحله مصاحبه شرکت کنند.

مصاحبه آزمون دکتری جزو مهم ترین بخش آزمون دکتری به شمار می رود. مصاحبه در هر یک از دانشگاه‌های سراسری در خود دانشگاه برگزار می گردد؛ از همین رو سوالات مصاحبه در هر دانشگاه می تواند متفاوت از دیگر دانشگاه ها باشد. متقاضیان بدون محدودیت می توانند در مصاحبه تمامی کد رشته محل هایی که در آن دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند؛ اما لازم است برای هریک هزینه شرکت در مصاحبه را پرداخت نمایند. 

موفقیت در مصاحبه دکترا نیازمند دو اصل مهم است. روزمه قوی و ارائه مطلوب. پیشنهاد مشاورین متخصص ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به داوطلبان این است که سعی کنند تا پیش از زمان مصاحبه فعالیت‌های علمی و عملی خود را تبدیل به رزومه کنند. مواردی مثل کتاب، مقاله، مدارک تخصصی و مدرک زبان فعالیت‌های علمی؛ اختراع، پروژه اجرایی، تدریس و آزمایش از جمله فعالیت‌های عملی هستند.

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

نکته ای که پیرامون آزمون دکترا 1403 وجود دارد این است که‌ این آزمون به صورت نیمه متمرکز می باشد و شامل دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری است. بدین معنی که متقاضی شرکت در آزمون دکتری، می‌بایست علاوه بر شرکت در آزمون، مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. مصاحبه دکتری مرحله ای تعیین کننده در قبولی نهایی داوطلبان است.

داوطلبانی که فرم ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل کرده اند و قصد دارند در این آزمون شرکت کنند، می توانند با استفاده از منابع آزمون دکتری در کنار یک برنامه ریزی بی نقص و اصولی، خود را برای شرکت در مرحله آزمون کتبی و همینطور مصاحبه علمی آماده کنند. برای آزمون دکتری منابع مجزایی اعلام نشده است، اما بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری دروس زبان و استعداد تحصیلی با ضریب یک میان تمامی رشته ها مشترک می باشد و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز با ضریب 4 در این آزمون در نظر گرفته خواهد شد.

دسته ای از داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ که علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستند، می توانند شرایط ثبت نام بورس از خارج از کشور در آزمون دکتری را در دفترچه انتخاب رشته دکتری مطالعه کنند.

رزومه به تنهایی ضامن موفقیت شما نیست. هیئت داوران از داوطلبان انتظار دارند ارائه مناسبی از خود و توانمندی‌هایشان داشته باشند. تیم مشاوره تحصیلی دانتل تا انتهای راه و کسب نتیجه در کنار داوطلبان است. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

    تاریخ ثبت‌نام آزمون دکترا از ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه می باشد.

  2. ثبت نام آزمون از طریق چه سایتی صورت می گیرد؟

    ثبت‌نام آزمون دکتري برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.ir” انجام می شود.

  3. آیا ثبت‌نام آزمون دکتري نیازمند پرداخت هزینه هست؟

    بله، متقاضیان بایستی قبل از انتخاب لینک ثبت نام، با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت نام آزمون را بپردازند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫21 دیدگاه ها

    1. سلام بله رشته مدیریت دارای شرط تجانس رشته نمی باشد
      می توانید در ثبت نام آزمون دکتری رشته مدیریت را انتخاب کنید.

    1. سلام بله هم می توانید در ثبت نام آزمون دکتری شرکت کرده و ثبت نام دکتری بدون کنکور نیز شرکت کنید

  1. سلام و عرض ادب یه سوال در خصوص شهر حوزه برگزاری آزمون دکتری داشتم
    فقط مرکز استان رو میشه انتخاب کرد ؟
    و اینکه تا چه زمانی میتونیم محل آزمون رو ویرایش کنیم ؟

    1. سلام طبق دفترچه ثبت نام دکتری برای شرکت در مجموعه حقوق باید دارای مدرک کارشناسی حقوق باشید

    1. سلام
      دکتری بدون آزمون طی فراخوان های هر دانشگاه به صورت جداگانه می باشد.
      در کانال تلگرام مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو می توانید عضو شوید و از آخرین اطلاعیه های ثبت نام بدون دکتری بدون آزمون دانشگاه های مختلف مطلع شوید.

  2. سلام
    در آزمون دکتری ۴۰۳ جهت ثبت نام پذیرش برای گرایش تبدیل انرژی مکانیک، مجموعه امتحانی مکانیک ۱ یا مجموعه امتحانی مکانیک ۲ رو می بایست انتخاب کنیم؟

  3. سلام ویرایش اطلاعات میزارن معمولا برای ارشد ویرایش و ثبت نام جا مانده ها هر سال هست

  4. سلام روزتون بخیر امکانش هست کسی لیسانس گرافیک باشه و ارشد ادیان خونده باشه بخواد دکتری رو در رشته هنر ادامه بده؟ یا حتما باید در رشته مرتبط با ارشدش باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره