مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از مهم ترین سوالات دانش آموزانی است که در آزمون نمونه‌دولتی پذیرفته شده اند و قصد ثبت نام در این مدا‌رس را دارند. مدارس نمونه دولتی جز مدارس برتر کشور هستند که امکانات بسیار زیادی نیز دارند. این مدارس در ازای امکانات بسیار زیاد از دانش آموزان شهریه دریافت می‌کنند. اطلاع از شهریه مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

هرساله آزمون نمونه دولتی در سطح کشور برگزار می شود و دانش آموزان می توانند در آن شرکت کرده و در صورت قبولی اقدام به نام نویسی در مدرسه نمونه دولتی نمایند. این مدارس شهریه پرداز هستند و  دانش آموزان باید در ابتدای ثبت نام شهریه تعیین شده توسط آموزش و پرورش را بپردازند.

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مدارس استان های مختلف یکسان نیست و با توجه به عوامل مختلفی تعیین خواهد شد. در صورتی که مبلغ شهریه توسط دانش آموز در ابتدای ثبت نام پرداخت نشود، به معنای انصراف از پذیرش مدرسه نمونه دولتی بوده و یکی از دانش آموزان ذخیره برای ثبت نام معرفی خواهد شد. با توجه به اهمیت شهریه مدارس نمونه‌دولتی برای دانش آموزان و والدین آن ها در این مطلب به توضیح جزئیات آن خواهیم پرداخت.

 

میزان شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 – 1404

همانطور که گفته شد شهریه مدارس نمونه‌دولتی در تمامی استان ها یکسان نیست و آموزش و پرورش شهریه را با توجه به عوامل مختلفی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، تعیین می نماید.

والدین باید توجه داشته باشند که حتی با وجود متفاوت بودن شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 – 1404 در استان های مختلف، میزان آن حد مشخصی دارد و مدارس حق گرفتن هزینه اضافه ندارند. در صورت تخلف والدین می توانند گزارش تخلف دهند. محدوده شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به شرح زیر می باشد.

مقطع شهریه مدرسه نمونه دولتی
ابتدایی 4 تا 9 میلیون تومان
متوسطه اول 5 تا 10 میلیون تومان
متوسطه دوم 6 تا 13 میلیون تومان

لازم به ذکر است که شهریه نمونه دولتی در سال جاری هنوز مشخص نشده است و مبالغ گفته شده به صورت نسبی و با توجه به شهریه سال گذشته آورده شده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و مبالغ دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مدارس نمونه دولتی جز مدارس سطح بالا از نظر علمی با کیفیت آموزشی بسیار قوی می باشند و دانش آموزان با تحصیل در این مدارس می توانند وضعیت علمی خود را تا حد بسیار زیادی ارتقا دهند. این مدارس با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند از دانش آموزان شهریه نیز دریافت می کنند.

شهریه مدارس نمونه‌دولتی برای برخی از دانش آموزان سنگین است و به همین دلیل در نحوه پرداخت شهریه تدابیری اندیشیده شده تا دانش آموزان بتوانند بدون نگرانی و مشکل در مورد مبلغ شهریه به تحصیل در این مدارس بپردازند.

به طور کلی نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به این صورت است که بایستی در ابتدای هر ترم تحصیلی یک دوم یا یک سوم شهریه پرداخت شود و بقیه آن را نیز به صورت قسطی بپردازند. البته برخی از مدارس ممکن است نحوه پرداخت شهریه شان متفاوت باشد و این قانون شامل حال تمامی مدارس نمی شود.

شهریه مدارس نمونه دولتی

 

عوامل اثر گذار بر شهریه نمونه دولتی

در بالا گفته شد که هزینه مدارس نمونه دولتی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود و بین تمامی مدارس نمونه دولتی استان های مختلف یکسان نیست. از عوامل تاثیر گذار بر شهریه مدارس نمونه دوتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅امکانات موجود در مدرسه

✅حداقل ساعت های آموزش در مدرسه

✅وضعیت معیشتی و درآمد مردم در هر استان

✅شهریه مدارس غیر انتفاعی (زیرا شهریه مدارس نمونه دولتی باید نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی در آن ناحیه باشد)

 

تاثیر سهمیه بر شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سهمیه های مختلف همچون سهمیه ایثارگری، جانبازان، آزادگان و غیره در اکثر آزمون هایی که در سطح کشور برگزار می‌شود تاثیر گذار هستند. در آزمون نمونه دولتی افراد مشمول سهمیه می‌توانند از سهمیه ۱۰ درصدی برای قبولی در آزمون و پذیرش در مدرسه استفاده نمایند. 

اما با این حال پس از قبولی در مدرسه نمونه دولتی، دیگر امکان استفاده از سهمیه وجود ندارد و دانش آموزان مشمول سهمیه نیز شرایط برابر با دیگر دانش آموزان دارند و باید شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را به طور کامل پرداخت نمایند. 

 

مشاوره مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی جز مدارس برتر از نظر علمی در سطح کشور می‌باشند و هر ساله دانش آموزان بسیار زیادی برای ثبت نام در این مدارس اقدام می‌کنند. این مدارس با توجه به امکانات زیادی که ارائه می‌دهند، از دانش آموزان شهریه دریافت می‌کنند. پرداخت شهریه برای تمامی دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی الزامی است. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه مدارس نمونه ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دولتی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 – 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چقدر است؟

    شهریه مدارس در هر استان متفاوت است. در متن مقاله به مبلغ کلی شهریه مدارس نمونه دولتی پرداخته شده است. 

  2. شهریه نمونه دولتی در همه مقاطع یکسان می‌باشد؟

    خیر میزان شهریه در مقاطع ابتدایی کمتر و در مقطع متوسطه دوم از همه بیشتر می‌باشد. 

  3. آیا امکان پرداخت قسطی شهریه نمونه دولتی جود دارد؟

    بله معمولا نحوه پرداخت شهریه به این صورت است که دانش آموزان می‌توانند بخشی از هزینه را در ابتدا و مابقی آن را به صورت قسطی پرداخت نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره