تحصیل در خارجسایر موضوعات

سرمایه گذاری در سوئد + شرایط اقامت و هزینه سرمایه گذاری

کانال تلگرام تحصیلی     

سرمایه گذاری در سوئد یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری می باشد که در حال‌حاضر در بین سرمایه‌گذاران خارجی بسیار محبوب شده‌است چراکه در این کشور ثبات اقتصادی بسیار بالاست و سرمایه گذاران می توانند سود بسیار خوبی به دست آورند. از سوی دیگر سرمایه گذاری یکی از روش‌های مهاجرتی نیز می‌باشد. اما در مورد مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه‌گذاری باید کمی محتاط بود چراکه با تمامی روش‌های سرمایه‌گذاری امکان دریافت اقامت وجود نخواهد‌داشت؛ به همین دلیل لازم است که متقاضیان قبل از هر اقدامی به طور کامل در مورد قوانین سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت این کشور اطلاعات به دست‌آورند. در این مطلب به بررسی کامل سرمایه‌گذاری در سوئد خواهیم‌پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سرمایه گذاری در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به کشور سوئد، سرمایه گذاری در این کشور می باشد. از سوی دیگر بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند که سرمایه خود را در کشور های خارجی بگذارند و از این طریق به سود برسند و سرمایه گذاری در سوئد نیز یکی از راه های پیش رو برای آن ها می باشد چراکه سوئد یکی از کشور های باثبات از نظر اقتصادی است و شرایط مساعدی نیز برای زندگی دارد. 

البته کشور سوئد در مورد اعطا اقامت از طریق سرمایه گذاری نسبت به کشورهای دیگر سخت گیر است و ممکن است سرمایه گذاران در این مسیر با چالش هایی مواجه شوند. اما با این حال دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری غیر ممکن نیست و با اطلاع از جزییات و کمک گرفتن از افراد متخصص می توان به راحتی اقامت سوئد را دریافت کرد. 

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در تمامی کشورها مزایا و معایبی دارد که با توجه به قوانین آن کشور مشخص می شود. سوئد یک کشور با ثبات اقتصادی است که سرمایه گذاری در آن بسیار امن می باشد. علاوه بر این سرمایه گذاری در سوئد مزایا و معایبی دارد که به شرح موارد زیر می باشد.

 

مزایا

✅ ثبات اقتصادی

‌✅ سوددهی بالا

✅ کسب اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری

‌✅ سرمایه اولیه کمتر نسبت به دیگر کشور های اروپایی

✅ دریافت ویزا برای همسر و فرزندان پس از سرمایه گذاری در سوئد

✅ داشتن امکانات رفاهی و درمانی بسیار با کیفیت و استفاده از آن ها پس از دریافت اقامت

‌✅ کشوری پیشرفته و مناسب برای زندگی

✅ دریافت پاسپورت سوئد پس از کسب اقامت و شهروندی این کشور و سفر به 180 کشور جهان بدون ویزا

✅ امکان داشتن تابعیت دو گانه

 

معایب

❌ امکان دریافت اقامت با روش های خرید ملک و سهام در سوئد وجود ندارد. 

‌❌ میزان مالیت در کشور سوئد بسیار بالا می باشد. 

❌ فرزندان امکان تحصیل به صورت رایگان را نخواهند داشت. 

‌❌ با توجه به سخت گیری های سوئد، راه اندازی کسب و کار جدید بسیار سخت خواهد بود. 

❌ هزینه راه اندازی کار در این کشور بسیار بالا می باشد. 

❌ کارفرمایان قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای سرمایه گذاری در سوئد و حمایت از کارگران دارند. 

سرمایه گذاری در سوئد

 

شرایط سرمایه گذاری در سوئد

همانطور که گفته شد در سوئد ثبات اقتصادی وجود دارد و در نتیجه بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و کسب سود این کشور را انتخاب می کنند. دولت سو‌ئد در زمینه اعطا اقامت به سرمایه گذاران خارجی نسبت به دیگر کشور های اروپایی مثل انگلیس، یونان، اسپانیا، آلمان و غیره سخت گیر تر است اما با این حال با وجود افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در این کشور، دولت نیز شرایطی را فراهم کرده است تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند با سهولت بیشتری سرمایه گذاری کرده و با داشتن شرایط لازم اقامت دائم نیز دریافت نمایند. 

سرمایه گذاری در سوئد مانند سرمایه گذاری در تمامی کشورها، شرایط خاصی دارد که توسط دولت این کشور تعیین شده است. سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری باید پیش از هر اقدامی نسبت به شرایط سرمایه گذاری در سوئد اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام نمایند. شرایط سرمایه‌گذاری در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 داشتن شرط سن حداقل 18 سال

‌👈 دو سال تجربه کاری

👈 داشتن توانایی مالی برای زندگی در سوئد به مدت حداقل 2 سال

‌👈 نداشتن سو سابقه

👈 داشتن مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی

👈 داشتن سرمایه حداقل 100 هزار یورو

 

روش های سرمایه گذاری در سوئد

برای سرمایه گذاری در کشور سوئد روش های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط و میزان سرمایه خود نسبت به سرمایه گذاری از هر یک از این روش ها اقدام نمایند. برخی از روش های سرمایه گذاری به دلیل داشتن شرایط مناسب نسبت به دیگر روش ها محبوب تر و متداول تر می باشند. انواع روش های سرمایه گذاری در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

 

سرمایه گذاری با ثبت شرکت

اولین روش برای سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت می باشد که به یک بیزینس پلن قوی نیاز دارد. برای این منظور سرمایه گذار باید یک طرح تجاری را ارائه کند و نشان دهد که این طرح بسیار قوی بوده و می تواند برای دولت سودده باشد و تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور بگذارد. 

متقاضیان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در سوئد باید ابتدا به طور دقیق از قوانین ثبت شرکت در کشور مطلع شده و سپس بر اساس شرایط و ضوابط موجود، نسبت به ارائه طرح و راه اندازی شرکت اقدام نمایند. از قوانین موجود در این زمینه این است که باید در بیزینس پلان میزان سرمایه گذاری اولیه و راه تامین سرمایه مشخص شده باشد. همچنین لازم است که فرد حداقل 50 درصد مالکیت شرکت را داشته باشد. 

حضور سرمایه گذار برای راه اندازی شرکت در سوئد الزامی می باشد و همچنین او باید 2 سال سابقه کار نیز داشته باشد. افرادی که از طریق ثبت شرکت سرمایه گذاری می کنند، اقامت دو ساله برای خود و خانواده شان دریافت خواهند کرد و در صورت داشتن سودده بودن سرمایه گذاری، اقامت آن ها تمدید خواهد شد. در این روش سرمایه گذاری در سوئد فرد پس از 6 سال اقامت در سوئد می تواند برای دریافت شهروندی و پاسپورت سوئد اقدام نماید.

 

سرمایه گذاری در سوئد با خرید سهام

یکی دیگر از راه های سرمایه‌گذاری، خرید سهام می باشد اما نکته بسیار مهم در مورد این روش این است که امکان دریافت اقامت از این طریق وجود ندارد. تنها در شرایطی می توانید به سراغ خرید سهام در سوئد بروید که قصدتان دریافت اقامت نباشد و تنها به دنبال کسب سود باشید. در این صورت دیگر نیازی هم به حضور در سوئد نیست و می توانید از طریق کارگزاری های آنلاین سرمایه گذاری های خود را انجام دهید. 

صندوق های معامله یا ETF گزینه های مناسبی برای خرید سهام در بورس و سرمایه گذاری در سوئد می باشند. برای این منظور باید به این صندوق ها مراجعه کرده و سهام مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را خریداری نمایید. لازم به ذکر است که برای خرید سهام و فعالیت در بورس باید به زبان انگلیسی مسلط بوده و اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است ضرر مالی زیادی را متحمل شوید. برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو نیز مشورت نمایید. 

 

سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی

روش دیگر سرمایه گذاری نیز خرید اوراق قرضه دولتی می باشد که در این روش سرمایه گذاری در سوئد نیز امکان دریافت اقامت سوئد وجود نخواهد داشت و تنها می توانید از این طریق سرمایه گذاری کرده و به سود برسید. برای کسب سود از طریق خرید اوراق قرضه دولتی بایستی نسبت به شرایط سرمایه گذاری، شرایط شرکت ها و بیزینس ها، قوانین پرداخت مالیات، نحوه خرید و فروش و غیره اطلاع کامل داشته باشید و بر این اساس اقدام به سرمایه گذاری نمایید. امکان خرید حداکثر 51 درصد سهام برای متقاضیان وجود دارد. 

 

سرمایه گذاری در سوئد با خرید ملک

خرید ملک یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در سوئد برای سرمایه گذاران در سرتا سر جهان می باشد. بسیاری از کشورها امکان خرید و فروش برای سرمایه گذاران خارجی را مهیا کرده اند و با خرید ملک نیز امکان دریافت اقامت برای شان وجود خواهد داشت. اما قانون خرید و فروش در سوئد متفاوت است و تنها افرادی مجاز به این کار هستند که از قبل اقامت این کشور را با روش های دیگر دریافت کرده باشند. علاوه بر افراد مقیم کشور سوئد، شرکت های بین المللی نیز امکان خرید و فروش ملک در سوئد را دارند و پس از خریداری ملک به عنوان مالک شناخته می شوند. 

خرید ملک در سوئد مشروط به آن است که ملک توسط کارشناسی تایید شده و قیمت کذاری شود و سپس با توجه به نظر کارشناس، تاییدیه ملک صادر می گردد. پس از این مراحل لازم است که خریدار و فروشنده به یک دفتر ثبت اسناد در سوئد مراجعه کرده و قرارداد را امضا نمایند. قیمت ملک در مرکز شهر سوئد به این صورت است که هر متر مربع در حدود 64 هزار کرون و قیمت هر متر مربع ملک در خارج شهر در حدود 39 هزار کرون می باشد. 

افرادی که قصد دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئد را دارند، باید دنبال روش هایی بروند امکان دریافت اقامت از طریق آن ها وجود داشته باشد. برای کسب اطلاع در این زمینه و دریافت مشاوره مهاجرت می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

سرمایه گذاری با کارآفرینی

و در آخر متقضایان سرمایه گذاری در سوئد می توانند از طریق کارآفرینی و استارتاپ اقدام کرده و اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورند. شرایط سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی این است که سابقه کار داشته و یک بیزینس را نیز مدیریت کرده باشد. همچنین لازم است که فرد متقاضی یک طرح تجاری داشته و  مالک 50 درصد بیزینس پیشنهادی خود باشد و از تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی به مدت 2 سال در سوئد برخوردار باشد. 

پس از گذشت 2 سال اگر کارآفرینی فرد سودده بوده باشد، اقامت او برای 2 سال دیگر تمدید می گردد. پس از گذشت این دو سال فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام برای خود و خانواده اش (همسر و فرزندان کمتر از 21 سال) اقدام نماید. سایر شرایط برای دریافت اقامت دائم سوئد با سرمایه گذاری کارآفرینی به شرح موارد زیر می باشد.

👈 حداقل سن 18 سال برای سرمایه گذاری در سوئد

‌👈 اثبات توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در طول مدت اقامت

👈 داشتن پاسپورت معتبر

👈 داشتن مدرک زبان انگلیسی و توانایی صبحت به زبان سوئدی

 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت

برای اینکه بتوانید در کشور سوئد سرمایه‌گذاری کنید و از این طریق اقامت دائم سو‌ئد را به دست آورید، لازم است که ابتدا روش مناسب سرمایه گذاری در سوئد را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. همانطور که در بالا گفته شد تنها روش های سرمایه گذاری که امکان دریافت اقامت از طریق آن ها وجود دارد، روش ثبت شرکت و کارآفرینی می باشد. 

برای ثبت شرکت در کشور سوئد باید حداقل 600 هزار کرون سرمایه اولیه داشته باشید. همچنان در روش کارآفرینی نیز به 200 هزار کرون سرمایه نیاز دارید. البته به ازای دریافت اقامت برای همسر خود نیز باید 200 هزار کرون دیگر و برای هر یک از فرزندان 100 هزار کرون سرمایه گذاری نمایید. 

 

سرمایه گذاری در استان های مختلف سوئد

هنگام سرمایه گذاری در سوئد یکی از مهم ترین سوالاتی که به وجود می آید این است که کدام استان برای سرمایه گذاری مناسب تر است. در پاسخ باید گفت که استکهلم به عنوان پایتخت این کشور و قطب اقتصادی سوئد بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب می شود. در واقع استکهلم بزرگ ترین و پر درآمد ترین شهر در سوئد محسوب می شود و در حدود یک میلیون نفر نیز در این شهر مشغول به فعالیت می باشند. 

با توجه به اهمیت بسیار زیاد شهر استکهلم در اقتصاد سوئد، افرادی که قصد کسب درآمد و رسیدن به سود را در این کشور دارند، باید به دنبال سرمایه گذاری و اشتغال در شهر استکهلم باشند. علاوه بر اقتصاد بسیار قوی در استکهلم، بیشترین امکانات رفاهی برای زندگی نیز در این شهر قرار گرفته است. 

البته تنها شهر سوئد برای سرمایه گذاری استکلهم نیست و شهرهایی مثل گوتنبرگ و مالمو نیز گزینه های بسیار مناسبی محسوب می شوند. در حال حاضر در شهر گوتنبرگ شرکت های بسیار زیادی در حال فعالیت هستند و با توجه به ارزان تر بودن هزینه ها در آن با توجه به استکهلم، شهر مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود. شهر مالمو نیز با توجه به داشتن جمعیت بسیار جوان، شهر مناسبی برای سرمایه گذاری است و امکان جذب نیروی کارآمد برای کارآفرینی بسیار بالا می باشد. 

 

دریافت اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری

در سال های گذشته سوئد به کشوری با ثبات اقتصادی بسیار عالی تبدیل شده است و شرلیط زندگی نیز در این کشور بسیار مساعد شده است. در نتیجه این شرایط عالی برای زندگی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان کشور سوئد را به عنوان مقصد مهاجرتی خود اقدام می کنند. روش های متعددی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد و با توجه به اینکه ثبات اقتصادی در این کشور بسیار بالاست، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از طریق روش سرمایه گذاری مهاجرت کنند تا هم اقامت دائم دریافت کرده و هم به سود مناسبی دست یابند. 

اما باید توجه داشته باشید که امکان دریافت اقامت دائم سوئد از طریق تمامی روش های سرمایه گذاری در سوئد وجود ندارد. اما با این حال با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای سرمایه کذاری، دولت سوئد شرایط سرمایه گذاری و دریافت اقامت را تسهیل کرده است تا سرمایه گذاران خارجی را جذب نماید. 

در صورتی که روش مناسبی برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، می توانید اقامت و شهروندی سوئد را کسب کرده و درآمد بسیار خوبی نیز داشته باشید. از سوی دیگر پس از دریافت اقامت دائم می توانید همسر و فرزندان خود را نیز به عنوان همراه با خود بیاورید. 

 

مشاوره مهاجرت به سوئد

سرمایه گذاری در سوئد یکی از گزینه های محبوب برای مهاجرت به این کشور در بین افراد سرتاسر جهان می باشد چراکه این کشور امنیت و ثبات اقتصادی بسیار بالایی دارد. اما در هنگام سرمایه گذاری بسیار مهم است که روش مناسبی را انتخاب کنید چراکه تمامی روش ها منجر به دریافت اقامت دائم این کشور نمی شود و در واقع راهی برای مهاجرت به سوئد نمی باشند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سرمایه گذاری در سوئد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سرمایه گذاری در سوئد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای سرمایه گذاری در سوئد به حداقل چقدر سرمایه نیاز است؟

    میزان سرمایه با توجه به روش انتخابی متفاوت است اما به طور کلی به حداقل 100 هزار یورو نیاز می باشد. 

  2. با سرمایه گذاری در سوئد می توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟

    در صورتی که روش مناسبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، می توانید اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورید. 

  3. روش های سرمایه گذاری در سوئد کدامند؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد روش های سرمایه گذاری توضیح داده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره