کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ نوبت اول اردیبهشت ماه در 20 تا 26 آبان از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی انجام می شود. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده، آزمون در دو نوبت برگزار خواهد شد. داوطلبان باید پیش از تکمیل مراحل نام نویسی ابتدا باید از شرایط و مدارک ثبت‌نام آگاهی یابند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی نکات، شرایط، مدارک لازم و راهنما جامع ثبت نام آزمون سراسری تیر و اردیبهشت 1404 می پردازیم.

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه در هر مرحله از فرآیند آزمون، ثبت نام شما لغو خواهد شد. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس حاصل فرمایید.

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

کنکور سراسری برای ورود به رشته‌های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

از آنجایی که تحصیل در برخی از رشته‌ها، فقط از طریق کنکور سراسری می باشد، علاقه مندان باید در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ اقدام نمایند.

با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده، شاهد برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال هستیم. ثبت نام کنکور نوبت اول در آذر ماه و نوبت دوم در فروردین ماه می باشد. زمان ثبت نام آزمون سراسری نوبت های مختلف در جدول زیر شرح داده ایم.

نوبت کنکور زمان ثبت نام تمدید مهلت زمان برگزاری
نوبت اول اردیبهشت 20 تا 26 آبان 1403 اعلام نشده ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
نوبت دوم تیر  نیمه دوم اسفند 1403 اعلام نشده ۵ و ۶ تیر ۱۴۰۴

هر ساله تعدادی از داوطلبان به دلایل مختلفی موفق به نام در مهلت تعیین شده نمی شوند. از این رو سازمان سنجش مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام خود نشده اند برای چند روز دیگر تمدید می کند تا این دسته از داوطلبان جامانده امکان ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری را داشته باشند.

لذا توصیه اکید می کنیم به دلیل ترافیک بالای در روزهای آخر حتما در روز های آغازین نام نویسی خود را تکمیل نمایید. البته شما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار در کانال اخبار دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

در سال جاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد. این آزمون به صورت دفترچه جداگانه در جلسه آزمون در اختیار داوطلبان متقاضی قرار داده شده و باید به سوالات مربوطه پاسخ دهند.

❌❌داوطلبان گرامی برای اطلاع از آزمون دانشگاه فرهنگیان توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1404

 حاوی تمامی اطلاعات جهت ثبت‌نام می باشد

شرکت در آزمون شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که به صورت کامل در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ ذکر شده است. البته در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم. داوطلبان گرامی شما چنانچه دارای شرایط ثبت نام آزمون سراسری خاص می باشید با مشاوران مرکز دانتل کو تماس بگیرید.

 

شرایط عمومی

🔶اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان در قانون اساسی

🔶نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

🔶عدم عضویت در گروه های محارب و فراماسونری

🔶عدم سابقه فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر

 

شرایط اختصاصی

✅دارای دیپلم نظام جدید 3-3-6 یا مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی (پیش دانشگاهی یا کاردانی) یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم باشند

✅ حداکثر زمان فارغ التحصیلی در نیمسال اول تا تاریخ 31 شهریور 1404 و نیمسال دوم تا 31 بهمن 1404 می باشد.

فارغ‌التحصیلان کاردانی رشته‌های پزشکی باید تا تاریخ 31 شهریور و یا 30 بهمن 1404 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند.

✅داوطلبان دارای طرح اجباری چنانچه در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند می توانند طرح خود را تا فارغ التحصیلی در این سه رشته به تعویق اندازند. توجه داشته باشید در صورت قبولی در رشته های دیگر اجازه ثبت نام تا پایان طرح خود را ندارند.

✅اگر داوطلبی مشغول به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیر روزانه باشد. در زمان ثبت نام در دانشگاه جدید می‌تواند از مقطع قبلی انصراف دهد.

 

راهنما ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت و تیر ماه 1404

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام کنکور را قرار داده ایم.

مراحل-ثبت-نام-کنکور

با تماس با کارشناسان دانتل کو با شماره 91005066-021 در سریع ترین زمان ممکن ثبت‌نام شما به صورت کامل انجام خواهد شد.

 

راهنما تصویری گام به گام

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

ثبت نام کنکور تیر ماه

 

3️⃣ از منوی سمت را بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید. سپس بر روی لینک فعال ” ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1404 (نوبت دوم) ” کلیک نمایید.

ثبت نام کنکور سراسری

 

4️⃣ در این مرحله باید کارت شرکت در آزمون را خریداری کنید. در صورت خریداری این طبق مراحل بعدی پیش بروید.

✅ همراهان گرامی در مقاله زیر راهنما گام به گام تصویری نحوه خرید کارت شرکت در آزمون را شرح داده ایم. برای مشاهده کلیک کنید.

 

5️⃣ در صورت نداشتن عضویت ابتدا در سایت سازمان سنجش عضو شوید. در غیر اینصورت وارد کردن کد ملی و رمز عبور فرآیند ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ را آغاز نمایید.

ثبت نام کنکور تیر ماه

 

6️⃣ تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

ثبت نام کنکور تیر ماه

 

7️⃣ عکس خود را مطابق مشخصاتی که در سایت ثبت نام آزمون سراسری 1404 درج شده است بارگذاری نمایید.

در صورت داشتن مشکل در زمینه آپلود مقاله رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور را مطالعه نمایید. 

برای ویرایش عکس داوطلبی می توانید از نرم افزار فوتوشاپ استفاده نمایید. کارشناسان دانتل کو آماده هر گونه خدمات تحصیلی از جمله ویرایش عکس داوطلبی و انجام تمامی مراحل نام نویسی در کنکور سراسری ۱۴۰۴ می باشند. با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

8️⃣ فرم ثبت نام کنکور طبق مراحل اطلاعات هویتی، سوابق تحصیلی، سهمیه و دیگر اطلاعات لازم را تکمیل نمایید. در صورت درج اطلاعات اشتباه می توانید آن را ویرایش نمایید.

ثبت نام کنکور سراسری تیر و اردیبهشت

 

9️⃣ در نهایت در صورت تکمیل صحیح انجام فرآیند رسید ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۴ را دریافت خواهید کرد. این رسید (مطابق عکس زیر) به منزله انجام فرآیند ثبت‌نام می باشد. 

ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول و دوم

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

داوطلبان اطلاعات و مدارک لازم را در فرم تقاضانامه خود وارد نمایند. در ادامه این مطلب به منظور راهنمایی شما عزیزان، اطلاعات و مدارک لازم را ارائه کرده ایم. 

◀ برای اطلاع از تمامی مدارک لازم برای نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

🟣عکس پرسنلی  3*4 با پس زمینه سفید سال جاری

🟣اطلاعات فردی طبق کارت ملی و شناسنامه داوطلب

🟣آدرس و کد پستی محل سکونت و شماره تلفن همراه و ثابت

🟣عنوان و معدل رشته تحصیلی دیپلم و تاریخ فارغ التحصیلی

 

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

در ادامه تمامی کدهایی که در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام به آن نیاز خواهید داشت را شرح داده ایم.

 

سهمیه های کنکور سراسری ۱۴۰۴

داوطلبان از بین سهمیه کنکور سراسری (” مناطق ” ، ” خانواده شهدا ” ، ” ایثارگران و جانبازان ” ، ” رزمندگان ” ، ” بهیاری ” ، ” کارمندان “) باید یکی از آنها را انتخاب کننند. در صورتی که دارای سهمیه ایثارگری نیستید باید آزاد (که همان مناطق است) را انتخاب کنید. داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند باید یک کد ۱۲ رقمی از سازمان مربوطه دریافت و آن را وارد فرم ثبت نام کنکور سراسری 1404 کنند. در غیر اینصورت سهمیه آن ها به مناطق تبدیل خواهد شد.

 

کد سوابق تحصیلی

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ به صورت 60 درصد و قطعی می باشد. تمامی داوطلبان دارای دیپلم با هر نوع نظام آموزشی باید این کد را دریافت و در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند. داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مای مدیو my medu ir کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. برای دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید

در صورت مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری 1404 می توانید با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

در سال جاری ترمیم معدل فقط یکبار و در خرداد ماه انجام می گیرد. تمامی داوطلبان با هر نظام آموزشی و رشته تحصیلی می توانند در امتحانات ترمیم معدل دروس گروه آزمایشی انتخابی کنکور سراسری شرکت نمایند. 

❌برای مطالعه راهنما کامل طریقه انتخاب دروس ترمیم معدل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

کد منطقه و محل اخذ مدرک دیپلم

داوطلبان می توانند از طریق دفترچه راهنما ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ و البته کارنامه مدرسه خود این کد را دریافت نمایند. البته سازمان سنجش برای راحتی داوطلبان شرکت کننده در زمان تکمیل فرم لینک دسترسی به این کدها را قرار داده است. داوطبان با ورود به لینک جستوجو شهر مورد نظر می توانند کد منطقه تحصیلی را دریافت نمایند. 

 

کد دانش آموزی

کد دانش آموزی یک شماره ۸ تا ۱۱ رقمی در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. دانش آموزان نظام جدید در طول دوره تحصیل دارای یک کد ثابت می باشندکه می توانند علاوه بر کارنامه در سایت مای مدیو نیز آن را دریافت نمایند.

فارغ التحصیلان نظام سالی/ترمی-واحدی در مقطع سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی کدهای دانش آموزی جدا می باشند که می توانند از طریق کارنامه خود آن را دریافت نمایند. 

 

کد عنوان دیپلم

کد عنوان دیپلم مشخص کننده رشته تحصیلی در مقطع متوسطه و مدرک دیپلم می باشد. در فرم ثبت نام کنکور 1404 شما نمی توانید رشته تحصیلی خود را بنویسید و باید کد آن را وارد نمایید. لینک دسترسی به این کد نیز در سایت ثبت‌نام موجود می باشد.

 

کد نظام وظیفه

تمامی داوطلبان آقا باید وضعیت نظام وظیفه خود هنگام ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ مشخص نمایند. آقایان با استفاده از کدهای موجود باید نسبت به نظام وظیفه خود اعلام وضعیت نمایند. کد نظام وظیفه دارای ۱۰ کد مختلف می باشد که شما داوطلبان در مقاله زیر می توانید کد را مشاهده نموده و نسبت به وضعیت خود آن را وارد کنید.

 

کد اتباع خارجی

اتباع خارجی که در ایران اقامت قانونی دارند باید ابتدا از سامانه سازمان ملی مهاجرت کد ۱۳ رقمی خود را دریافت نمایند. داوطلبان غیرایرانی با توجه به مدرک هویتی خود به این سامانه وارد شده و این کد را دریافت می نمایند.

 

زمان برگزاری آزمون و انتخاب رشته

چند روز پیش از برگزاری آزمون، سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان شرکت کننده، کارت ورود به جلسه منتشر می کند. کارت ورود به جلسه کنکور شامل اطلاعات مهمی از جمله برخی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی داوطلب، آدرس حوزه برگزاری و … که در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ وارد کرده‌اید، می باشد. 

پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون سراسری 1404 و برگزاری آزمون، پس از گذشت یک بازه زمانی نتایج کنکور منتشر می گردد. در این مرحله متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری هستند، جهت انجام فرآیند انتخاب رشته در دوره های مختلف به سایت سازمان سنجش “sanjesh.org” مراجعه کنند. 

 

نکات ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۴

❌ثبت نام کنکور سراسری 1404 الزام تجانس رشته وجود ندارد. شما عزیزان می‌توانید بدون توجه به مدرک تحصیلی خود، در گروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود ثبت نام و شرکت کنید.

هر داوطلب می تواند علاوه بر شرکت در یکی از گروه های اصلی (تجربی، ریاضی و انسانی) فقط در یک گروه شناور (هنر و زبان) نیز شرکت نماید.

برای ثبت نام در هر یک از زیرگروه های آزمایشی اصلی و یا شناور، لازم است که هزینه ثبت نام را برای هر گروه به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

چنانچه قصد شرکت در کنکور سراسری را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۴ و همچنین آمادگی برای آزمون  با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

برنامه ریزی کنکور سراسری 1404

برنامه ریزی برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ و قبولی اصولی دارد و داوطلبان با در نظر گرفتن اصول و قوانین آن می‌توانند بهترین برنامه را با توجه به شرایط خود تنظیم نمایند.

✅تهیه یک لیست کامل از دروس مورد مطالعه

✅تعیین اولویت در مطالعه سرفصل های امتحانی

✅مشخص کردن برنامه دقیق برای کارهای شخصی و غیر مرتبط با درس

✅ساخت یک جدول برای برنامه ریزی و وارد کردن اطلاعات مربوط به درس و ساعت مطالعه

 

آخرین اخبار آزمون

18 تیر 1403: ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ در نوبت اول در تاریخ 20 تا 26 آبان 1403 و نوبت دوم تیر ماه در تاریخ نیمه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴ اردیبهشت در چه تاریخی انجام می شود؟

    زمان ثبت نام نوبت اول در تاریخ 20 تا 26 آبان 1403 می باشد.

  2. ثبت نام آزمون سراسری در چه سایتی می باشد؟

    ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

  3. شرایط شرکت در آزمون سراسری شامل چه مواردی می باشد؟

    طبق دفترچه راهنما متقاضیان بایستی که دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫160 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    من دانشجوی روزانه علوم کامپیوتر شریف هستم ورودی ۴۰۲
    می خوام امسال با استفاده از تراز کنکور دی پارسالم و ترمیم معدل امسال، توی فرایند انتخاب رشته و رتبه دهی شرکت کنم ، آیا باید خود کنکور امسال رو هم شرکت کنم یا فقط شرکت در ترمیم معدل کافیه؟

  2. سلام وقتتون بخیر
    کسانی که در نوبت اول کنکور سراسری موفق به ثبت نام نشدند ، میتونن تو نوبت دوم واسه تیر ثبت نام کنند ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره