مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ از فروردین ماه شروع می شود. هر ساله سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) به واسطه برگزاری یک آزمون ورودی، دانش آموزان را جذب و پذیرش می کند. دانش آموزان متقاضی جهت تحصیل در این مدارس در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند در این آزمون ورودی شرکت کنند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان، شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1404 – 1405 می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

طبق آخرین اطلاعیه آموزش و پرورش آزمون پایه نهم به دهم تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ به صورت همزمان و یکپارچه برگزار خواهد شد و داوطلبان شرکت کننده باید به سوالات مشترک پاسخ دهند.

 

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵

فرآیند ثبت نام آزمون تیزهوشان۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ در هر پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، به صورت اینترنتی صورت می گیرد. بنابراین داوطلبان در هر یک از دو این پایه، باید به سایت مای مدیو مراجعه کرده و اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه راهنما نمایند. پس از اطلاع از شرایط نام نویسی اقدامات لازم را جهت شرکت در آزمون انجام دهند. داوطلبان می‌توانند در دو مقطع از تحصیل خود شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند. برای مشاهده و مطالعه بخشنامه آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

هر دو آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی انجام می‌شود. مهم‌ترین موردی که دانش آموزان باید توجه داشته باشند این است که از زمان نام نویسی تیزهوشان مطلع باشند و در تاریخ های اعلام شده، ثبت‌نام خود را قطعی کنند. در سال گذشته زمان ثبت‌نام در فروردین بود. پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز فرآیند نام نویسی در فروردین ماه انجام گیرد. 

پایه زمان ثبت نام زمان برگزاری آزمون
ششم به هفتم فروردین 1404 خرداد ماه 1404
نهم به دهم تیر ماه 1404
والدین گرامی جهت انجام تمامی مراحل نام نویسی و شرکت فرزند شما در آزمون می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

لازم به ذکر است،  تمامی متقاضیان هر دو آزمون بایستی در زمانهای مقرر، نسبت به ثبت نام آزمون تیزهوشان 1404 – 1405 اقدام کنند اما توجه داشته باشید تاکنون اطلاعیه های دقیقی از زمان ثبت‌نام در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط شرکت در آزمون 

آموزش و پرورش هر سال همزمان با آغاز مهلت نام نویسی در آزمون، دفترچه ثبت نام تیزهوشان را نیز منتشر می‌کند. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی از جمله شرایط و قوانین برگزاری آزمون، مدارک لازم و زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون می‌باشد. 

شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همانند دیگر آزمون ها مستلزم داشتن شرایط ثبت نام تیزهوشان می‌باشند. داوطلبان برای ورود به این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. چنانچه داوطلبی شرایط و قوانین الزامی را دارا نباشد، امکان پذیرش و ورود به مدارس تیزهوشان را نخواهد داشت.

دانش آموزان باید تابیعت ایرانی داشته باشند و دارای شناسنامه و کارت ملی ایرانی باشند. البته اتباع خارجی با توجه به شرایط خاص می توانند در آزمون شرکت نمایند.

البته شما می توانید جهت اطلاع از سهمیه های آزمون و شرایط اختصاصی دانش آموزان با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

✅پذیرش دانش آموز در پایه هفتم فقط به صورت آزمون هوش می باشد.

✅اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی 

✅کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی و حداکثر در یک درس کسب مقیاس خوب

✅اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

✅چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

✅در صورت قبولی دانش آموز در یک منطقه تحصیلی امکان جابه جایی به مدارس دیگر مناطق وجود ندارد.

 

شرایط اختصاصی نهم به دهم

✅اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم از اولین شرط ثبت نام تیزهوشان 1404 – 1405 می باشد. 

✅دارا بودن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم

✅اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ انتخاب نمایند.

✅چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

 

مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان

دانش آموزان در زمان نام نویسی باید مدارک لازم جهت شرکت در آزمون را در سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی اینترنتی my.medu.ir بارگزاری کنند. از این رو در این بخش از مقاله راهنما به ذکر مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ پرداخته‌ایم که به شرح زیر می باشد.

دانش آموزان در فرآیند ثبت نام باید شهر و منطقه تحصیل آموزشی خود را وارد نمایند. در مراحل بعدی باید اولویت بندی مدارس تیزهوشان در شهر خود را انتخاب نمایند.

در نهایت داوطلبان جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود باید هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان را از طریق سایت مربوطه تکمیل نمایند. داوطلبان گرامی برای اطلاع دقیق مدارک می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

تاثیر سهمیه در آزمون 

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان سهمیه ای در نظر گرفته شده است. این سهمیه، سهمیه همزادی است که دانش آموزان دو قلو و چند قلو واجد شرایط استفاده از آن هستند. تاثیر این دو سهمیه در آزمون تیزهوشان به شرح زیر می باشد. 

 

سهمیه همزاد هم جنس

در صورتی که همزاد هم جنس باشند، با قبولی یکی از قل ها، قل دیگر در صورت کسب 80 درصد امتیاز آخرین فرد قبول شده می‌تواند به صورت مازاد بر ظرفیت در مدرسه تیزهوشان ثبت نام کند. دانش آموزان همزاد هم جنس باید حتما به صورت یکسان مدرسه های مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

 

سهمیه همزاد غیرهم جنس

دانش آموزان همزاد غیر هم جنس نیز همین شرایط را خواهند داشت و فرد دیگر باید حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده را کسب کرده باشد تا بتواند در مدرسه تیزهوشان پذیرش شود. در صورتی که انتخاب های همزادهای غیرهم جنس با یکدیگر متفاوت باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد. 

در صورت بروز مشکل در ورود به سایت my.medu.ir می توانید از مشاوران و کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

راهنما ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1404 – 1405

دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم دهم، بایستی برای تکمیل نام نویسی به سایت ثبت نام تیزهوشان مای مدیو مراجعه کنند. به منظور راهنمایی شما عزیزان، در ادامه نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان را قرار داده ایم.

1️⃣به سایت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه کرده و گزینه ورود دانش آموزان را انتخاب نمایید. 

ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

2️⃣ در کادر های مشخص نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید. 

ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

3️⃣ در صورت نداشتن شناسه کاربری و رمز عبور می توانید از طریق سایت دولت من وارد سایت ثبت نام تیزهوشان مای مدیو شوید.

4️⃣ شماره همراه (والدین یا سرپرست دانش آموز) خود را وارد کنید.

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

 

5️⃣ رمز یکبار مصرف ارسال شده از طریق پیامک را وارد نمایید. 

ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

6️⃣ بر روی گزینه سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش (مای مدیو) کلیک کنید.

7️⃣ حال وارد سایت مای مدیو خواهید شد. در پنجره صحفه جدید بر روی آزمون سمپاد در ردیف سوم کلیک کنید.

ثبت نام تیزهوشان

 

8️⃣ فرم ثبت نام را با اطلاعات صحیح پر کرده و مدارس مورد نظر خود را با توجه به دسترسی و محل سکونت خود انتخاب کنید.

9️⃣ هزینه ثبت‌نام را از طریق کارت بانکی خود به صورت اینترنتی پرداخت نموده و کد پیگیری را دریافت نمایید.

 

سرفصل های امتحانی آزمون

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ نهم به دهم مطابق سال های گذشته برای دانش آموزان پایه نهم و واجد شرایط انجام می گیرد. آزمون تیزهوشان برای ورود مقطع دهم شامل دو دسته سوال است. بخش اول سوالات، سوالات استعداد تحصیلی و دفترچه دوم سوالات تحلیلی می باشد که در جدول زیر شرح داده ایم. 

منابع آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ فقط کتب درسی پایه نهم می باشد.

سوالات آزمون ششم به هفتم فقط به صورت سوالات استعداد تحلیلی در دو دفترچه 60 سوالی می باشد که مهلت پاسخگویی 60 دقیقه می باشد.

نام درس تعداد سوال ضرایب دروس مدت زمان پاسخگویی
قران و معارف انسانی 10 2 75 دقیقه
زبان و ادبیات فارسی 15 2
مطالعات اجتماعی 10 2
عربی 10 1
علوم تجربی 15 3
ریاضیات 15 3
سوالات استعداد تحلیلی 50 50 دقیقه
بخوانید: لیست منابع تیزهوشان

 

مشاوره ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵

در چند سال اخیر علاوه بر رشته های نظری (ریاضی، تجربی و انسانی)‌ آموزش پرورش در برخی از رشته‌های فنی و مهارتی نیز در مدارس سمپاد مهارتی دانش آموز می‌پذیرد و دانش آموزان می توانند ثبت نام آزمون تیزهوشان برای این مدارس را انجام دهند. 

نتایج ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ معمولا پس از گذشت 4 تا 6 هفته از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند وضعیت قبولی خود را مشاهده نمایند. این نتایج در سایت مای مدیو my.medu.ir اعلام خواهد شد.

اطلاع از منابع صحیح و درست تیزهوشان از جمله موارد مهمی است که به دانش آموزان در یادگیری بهتر مطالب و نکات آزمون کمک می کند. همچنین باید داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان از زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان 1404 – 1405 و شرایط آن اطلاع داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی صحیحی بر اساس تاریخ برگزاری آزمون برای خود درنظر بگیرند. 

چنانچه در زمینه برنامه ریزی و انجام فرآیند ثبت‌نام نیازمند راهنمایی و مشاوره می‌باشید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. برای این منظور شما می توانید از طریق شماره های درج شده با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1404 – 1405 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ در چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام در فروردین ماه است اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است. 

  2. شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان چیست؟

    دانش آزمون برای شرکت در این آزمون باید دارای شرایط لازم باشند که در متن مقاله به بررسی این شرایط پرداخته ایم.

  3. ثبت نام آزمون از چه طریقی انجام می شود؟

    ثبت‌نام به صورت اینترنتی از طریق سایت آموزش و پرورش my.medu.ir انجام می گیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من امسال که ششم هستم در استان تهران مشغول به تحصیلم
    اما در سال آینده در استان اردبیل تحصیل خواهم کرد
    من باید ثبت نام در آزمون تیزهوشان رو به چه صورت انجام بدم؟
    یعنی اولویت هایم رو واسه استان اردبیل یا تهران بزنم؟
    و اینکه اگه خواستم از یه شهر دیگه به یخ جای دیگه برم می تونم انتقالی بگیرم یا نه؟
    و به نظرتون من اولویت یکم رو فرزانگان ۱ یا فرزانگان ۲ اردبیل بزنم؟
    ممنون می شم پاسخ بدید

    1. سلام ثبت نام آزمون تیزهوشان احتمالا در اواسط فروردین ماه آغاز شود.
      به محض اعلام تاریخ دقیق ثبت نام در این مقاله و کانال تلگرام اخبار تحصیلی دانتل کو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره