دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی

راهنما ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است. علاقه مندان به نام نویسی بدون آزمون، می توانند در یکی از دو بازه زمانی اعلام شده در نیمسال تحصیلی اول و یا نیمسال دوم اقدام کنند. معمولا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود و پذیرفته شدگان مجاز به ثبت‌نام حضوری در دانشگاه محل قبولی هستند. برای اطلاع از شرایط، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور نیمسال دوم ۱۴۰۲ در 3 بهمن ماه آغاز شد و تا 8 بهمن ادامه خواهد داشت. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور بهمن ۱۴۰۲

 

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی، یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه انجام می شود. علاقه مندان می توانند در تاریخ هایی که از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می گردد، با تکمیل اطلاعات فردی و تحصیلی خود و همینطور بارگذاری مدارک و درج کد رشته محل های ارائه شده بدون کوکور دانشگاه غیرانتفاعی، مراحل نام نویسی اینترنتی خود را طی نمایند. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن ماه صورت می گیرد. نام نویسی در هر مرحله در بازه زمانی جداگانه ای و معمولا طی مهلت یک هفته ای قابل انجام است. بنابراین اطلاع از زمان ثبت نام غیرانتفاعی 1402 بسیار اهمیت دارد. در جدول زیر زمانبندی مربوط به زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی را ملاحظه خواهید کرد.

زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ تا ۹ شهریور تمدید شد.

اما در ادامه جداول مربوط به زمانبندی سال گذشته را قرار داده ایم؛ احتمالا امسال نیز در بازه زمانی مشابه سال گذشته، لینک مربوط به انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی در سایت سنجش فعال گردد.

 

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ علاقه مندان به پذیرش بدون آزمون دو مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته می توانند پس از اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته در این مرحله کنند.

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام سال 1402
دانشگاه غیرانتفاعی ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور (۹ شهریور تمدید شد

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

جاماندگان از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر 1402 و یا دسته ای از داوطلبان که برای ورودی نیمسال تحصیلی دوم برنامه ریزی کرده اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده برای نیمسال تحصیلی دوم اقدام کنند. 

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام سال 1402
کاردانی 3 تا 8 بهمن ماه 1402
کارشناسی 3 تا 8 بهمن ماه 1402

اعلام نشدهشرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

داوطلبان نیازمند این هستند که متقاضیان دارای شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در دفترچه راهنما باشند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402 اشاره کرده ایم :

 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به دین اسلام و یا دیگر ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی 

❌ نداشتن هیچ گونه عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

❌ دنباله روی از قوانین جمهوری اسلامی ایران

❌ پیروی از قوانین دانشگاه 

❌ عدم سابقه کیفری و یا فساد اخلاقی

❌ پرداخت شهریه بر اساس مصوبه سالانه در ابتدای شروع هر ترم

❌ برخورداری از توانایی جسمی مناسب با رشته انتخابی

 

شرایط اختصاصی

✅ متقاضیان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ مقطع کارشناسی پیوسته باید دارای یکی از مدارک باشند

  • دیپلم سه ساله نظام جدید (۳-۳-۶) فنی حرفه ای یا نظری
  • دیپلم سه ساله سالی-واحدی یا ترمی-واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی
  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم

✅ متقاضیان مقطع کاردانی پیوسته باید یکی از مدارک دیپلم سه ساله نظام جدید فنی حرفه ای یا نظری و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم و همینطور متقاضیان مقطع کاردانی ناپیوسته نیز باید مدرک دیپلم سه ساله نظام قدیم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم چهار ساله نظام جدید را ارائه دهند.

✅ میزان اعمال معدل دیپلم برای گروه های آزمایشی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.

✅ داوطلبان آقا باید وضعیت نظام وظیفه عمومی خود را پیش از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402 مشخص کنند.

✅ ملاک و معیار ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی برای فارغ التحصیلان رشته های نظری، معدل کتبی دیپلم و برای فارغ التحصیلان فنی حرفه ای و کاردانش معدل کل دیپلم است. 

✅ متقاضیان مقطع کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته ارائه دهند.

از آنجا که ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ براساس معدل است، دانشگاه موظف است در بازه زمانی مشخص که توسط سازمان سنجش اعلام می‌گردد، آن دسته از داوطلبانی که شرایط فوق را داشتند، بر اساس بیشترین معدل به کمترین معدل مقایسه کند و با توجه به ظرفیت رشته‌ها پذیرفته شدگان را مشخص نماید.

 

دفترچه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی 1402

متقاضیان برای اطلاع از لیست کد رشته محل های ارائه شده به صورت بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، باید اقدام به دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ نمایند. این دفترچه هر ساله از طریق سایت سنجش منتشر می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. زمان انتشار دفترچه همزمان با شروع ثبت نام خواهد بود. در حال حاضر این دفترچه منتشر نشده است؛ به محض انتشار لینک دانلود آن در این مقاله قرار داده خواهد شد. 

یکی از سوالاتی که همواره برای داوطلبان رشته های بدون کنکور در دانشگاه های سراسری وجود دارد، این است که چه رشته هایی در این مرحله اعلام می شود. شما متقاضیان گرامی برای آشنایی بیشتر با کد رشته محل های ارائه شده می توانید دفترچه های راهنما که قرار داده ایم را دریافت و مطالعه کنید. برای دریافت لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

 

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ شامل تمامی کدرشته های ارائه شده توسط این دانشگاه است که بوسیله سازمان سنجش منتشر می شود. در حال حاضر دفترچه مربوط به سال تحصیلی منتشر نشده است؛ در ادامه لیست مهم ترین رشته های ارائه شده دانشگاه غیرانتفاعی در سال 99 را ذکر کرده ایم.

مهندسی کامپیوتر حقوق عکاسی
مهندسی صنایع حسابداری ارتباط تصویری
مهندسی معماری مهندسی برق طراحی لباس
روانشناسی مهندسی مکانیک سینما
مدیریت صنعتی مهندسی پزشکی میکروبیولوژی

 

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی 1402

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای ورودی نیمسال تحصیلی اول، به صورت اینترنتی و برای ورودی نیمسال تحصیلی دوم به صورت متغیر (حضوری و یا اینترنتی) می باشد. درر ادامه نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی را شرح داده ایم:

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org 

✅ دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

✅ ورود به سامانه و بارگذاری عکس داوطلب

✅ تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات فردی و تحصیلی

✅ تکمیل فرم انتخاب رشته 

✅ تایید نهایی اطلاعات ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

توجه: شرکت کنندگان در کنکور سراسری، باید برای خرید کارت اعتباری دانشگاه های غیرانتفاعی اقدام کنند و کد رشته محل های باآزمون و بدون آزمون را در یک فرم درج کنند. اما کسانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند، باید سریال اعتباری مربوط به پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری را خریداری نمایند.

 

راهنما تصویری

مراحل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته به صورت هماهنگ با دیگر دانشگاه های سراسری و شامل موارد زیر است:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید.

برای ورود به سایت سنجش جهت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بر روی لینک کلیک کنید

2️⃣ از منوی پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

4️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه 1402 ” کلیک کنید. این سامانه به منظور ثبت نام متقاضیانی است که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند. چنانچه کارت خود را خریداری نکرده اید ابتدا طبق راهنما خرید کارت در ادامه پیش بروید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

5️⃣ با استفاده از کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت شوید. چنانچه تا کنون در سایت سنجش عضو نشده اید در پایین صحفه بر روی کزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید و طبق مرحله 6️⃣ عضو شوید.

غیرانتفاعی

6️⃣ تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

7️⃣ پس از عضویت در سایت بدون کنکور به صحفه قبل بازگشته و ابتدا ملیت خود را انتخاب کنید. سپس کد ملی / شماره فراگیر و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورت فراموشی رمز عبور می توانید از طریق فراموشی رمز عبور پسورد را بازیابی کنید.

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

8️⃣ برای اینکه بتوانید به فرم ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی دسترسی پیدا کنید، در محل هایی که مشخص شده است، شماره سریال کارت اعتباری را که خریداری کرده اید، وارد نمایید

9️⃣ در این مرحله باید فایل مربوط به عکس 3 * 4 خود را بارگذاری کنید.

🔴 عکس داوطلب جدید و در سال جاری گرفته شده باشد. عکس با زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای متقاضیان خانم، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت و بدون هیچ حاشیه زائد، کاملا واضح و مشخص، بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه، اندازه عرض 500 × 200 پیکسل و ارتفاع 600 × 300 پیکسل در این قسمت بارگذاری کنند. 

عکس داوطبی

 1️⃣0️⃣ با نمایش فرم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ می توانید اطلاعات تحصیلی و فردی خود را وارد کنید و در نهایت کدرشته محل‌های مربوط به بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را که از دفترچه استخراج کرده اید را الویت بندی و به ترتیب درج نمایید.

1️⃣1️⃣ پس از اتمام مراحل فوق، داوطلبان باید شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خود را از سامانه دریافت کنند و عدم دریافت آن به منزله ناتمام ماندن مراحل ثبت نام می باشد.

 

مراحل خرید کارت اعتباری

داوطلبان گرامی برای خرید کارت و پرداخت هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی می توانید طبق مراجل زیر پیش بروید.

1️⃣ در این مرحله باید با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ را بپردازید. 

ثبت نام دانشگاه غیرانفاعی

2️⃣ نوع سریال خود که شامل “ سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402 ” می باشد را انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

عنوان کارت اعتباری

3️⃣ اطلاعات خواسته شده در این صفحه شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک خود را وارد نمایید و سپس درگاه پرداخت خود را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

4️⃣ با دریافت کد پیگیری مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ قوانین را مطالعه کنید و سپس گزینه ” ادامه روند پرداخت ” را انتخاب نمایید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

5️⃣ در این مرحله لازم است که اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

6️⃣7️⃣ به منظور تکمیل مراحل نام نویسی، مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک کنید.

 

نحوه انتخاب رشته داوطلبان حاضر در کنکور

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، برای انتخاب کد رشته محل های ارائه شده بدون کنکور در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته، باید از طریق لینک انتخاب رشته اقدام کنند. در واقع این دسته از داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402 باید کد رشته محل های باآزمون و بدون آزمون را در یک فرم دسته بندی و درج کنند و نیازی به خرید کارت بدون کنکور ندارند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی sanjesh.org مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. 

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید. (این لینک مختص داوطلبانی است که در کنکور سراسری شرکت کرده اند.)

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

5️⃣ در صفحه ایجاد شده بر روی گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” کلیک نمایید. 

6️⃣ اطلاعات خواسته شده را از طریق یکی از روش های پیشنهادی وارد کنید

روش اول: سریال ثبت نام، شماره شناسنامه، عبارت امنیتی

روش دوم: شماره پرونده، کد ملی، سریال شناسنامه، عبارت امنیتی

روش سوم: شماره رهگیری ثبت نام، کد ملی، عبارت امنیتی

پس از ورود به سامانه، ابتدا فایل عکس خود را بارگذاری نمایید و سپس کد رشته محل های باآزمون و بدون آزمون که مدنظر دارید را الویت بندی کرده و وارد فرم انتخاب رشته نمایید.

متقاضیانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری، نسبت به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور اعلام علاقه مندی نکرده اند، برای انتخاب کد رشته محل های بدون کنکور غیرانتفاعی در این مرحله باید کارت اعتباری جداگانه خریداری نمایند.

 

مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402

مدارک لازم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ به شرح موارد زیر نیاز است. توصیه می شود متقاضیان قبل از مراجعه به سایت سنجش، ابتدا این اطلاعات را آماده کنند و سپس مراحل نام نویسی خود را بر اساس آن ها انجام دهند.

👈 شش قطعه عكس 4×3

👈 اصل و دو برگ برگ کپی کامل شناسنامه و کارت ملی

👈 اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناشنامه، کد ملی، تاریخ تولد و …

👈 اطلاعات محل سکونت شامل نشانی محل سکونت، شماره ثابت، شماره تلفن همراه، کد پستی و …

👈 اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید

👈 اصل و یا گواهی مدرک پیش‌ دانشگاهی

👈 گواهی اخذ مدرک كاردانی

👈 اطلاعات کدرشته محل مورد نظر در فرم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

👈 مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان آقا و مشمول نظام وظیفه عمومی

👈 تائیدیه تحصیلی ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی 1402

👈 تعهدنامه برای ثبت نام نهایی

 

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402 به صورت همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری منتشر می شود. اما پیش بینی می شود که مطابق با سال های گذشته نتایج ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول مهر ماه در اواسط شهریور و یا اوایل مهرماه اعلام گردد. 

 برای اطلاع از زمان نتایج دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

همینطور نتایجثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه نیز معمولا در یک بازه زمانی یک الی دو هفته پس از اتمام مهلت نام نویسی و انتخاب رشته در نیمه دوم دی ماه اعلام می گردد. در صورت مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402 در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

چنانچه داوطلبان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402 بخواهد رشته‌ای را انتخاب نمایند که با مدرک دیپلم وی همخوانی نداشته باشد، تنها مشکلی که برای آن داوطلب وجود دارد این است که میزان تاثیر سوابق تحصیلی آن کمتر خواهد بود، وگرنه به راحتی می تواند هر رشته ای را فارغ از مدرک دیپلم خود انتخاب نماید.

تجربیات سال‌های گذشته نشان می‌دهد بسیاری از داوطلبان بدلیل انتخاب رشته اشتباه دچار مشکلاتی در مسیر تحصیل خود شده اند؛ بخشی از این اشتباهات بدلیل عدم شناخت کافی، شناخت اشتباه از رشته و دانشگاه و عدم ارزیابی صحیح از وضعیت خود نسبت به سایر داوطلبین بوده است. گاهی داوطلبان چون نمی‌دانند آینده شغلی یک رشته یا کیفیت یک دانشگاه چه میزان است؛ یا براساس ذهنیت های اشتباهی که نسبت به تحصیل بدون کنکور یا دانشگاه غیرانتفاعی دارند دچار اشتباه می‌شوند.

همچنین بسیاری از داوطلبان نمی‌دانند سایر رقبا چه انتخابی انجام داده اند. براساس همه این دغدغه ها پیشنهاد می‌کنیم با مشاوری باتجربه و آگاه مشورت کنید. مجموعه مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با کادری از مشاورین و اعضای دانشگاه های مختلف فضایی مناسب برای راهنمایی داوطلبین فراهم کرده است. می‌توانید پیش از ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ و انتخاب رشته از راهنمایی این نفرات بهره مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط مورد نیاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ کدام است؟

    داوطلبان باید دارای شرایط دفترچه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی باشند که این شرایط در داخل مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.

  2. ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402 بر اساس سوابق تحصیلی از چه زمانی شروع می شود؟

    ثبت نام دو بار در سال در بازه مهر و بهمن انجام میگیرد. ثبت نام ورودی مهر از مرداد ماه و ثبت نام ورودی بهمن از آذر ماه آغاز می شود

  3. دانشگاه غیر انتفاعی چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

    بیشتر رشته های پرمتقاضی توسط دانشگاه غیر انتفاعی ارائه شده اند. لیست برخی از این رشته ها در این مقاله ذکر شده اند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره