دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است. علاقه مندان به نام نویسی بدون آزمون، می توانند در یکی از دو بازه زمانی اعلام شده در نیمسال تحصیلی اول و یا نیمسال دوم اقدام کنند. ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ در دو نیمسال تحصیلی، یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه انجام می شود. علاقه مندان می توانند در تاریخ هایی که از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می گردد، با تکمیل اطلاعات فردی و تحصیلی خود و همینطور بارگذاری مدارک و درج کدرشته محل های ارائه شده، مراحل نام نویسی اینترنتی خود را طی نمایند. 

نام نویسی در هر مرحله در بازه زمانی جداگانه ای و معمولا طی مهلت یک هفته ای قابل انجام است. بنابراین اطلاع از زمان ثبت‌نام بسیار اهمیت دارد. در ادامه زمانبندی مربوط به زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی 1403 را ملاحظه خواهید کرد.

توجه داشته باشید عنوان بدون کنکور در مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان درج نخواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ علاقه مندان به پذیرش بدون آزمون دو مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته می توانند پس از اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته در این مرحله کنند.

زمان ثبت‌نام دانشگاه غیر انتفاعی در نیمسال اول در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

جاماندگان از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر 1403 و یا دسته ای از داوطلبان که برای ورودی نیمسال تحصیلی دوم برنامه ریزی کرده اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده برای نیمسال تحصیلی دوم اقدام کنند. 

زمان ثبت‌نام دانشگاه غیر انتفاعی در نیمسال دوم در نیمه اواخر دی ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

داوطلبان نیازمند این هستند که متقاضیان دارای شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در دفترچه راهنما باشند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1403 اشاره کرده ایم :

 

شرایط عمومی

❌اعتقاد به دین اسلام و یا دیگر ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی 

❌نداشتن هیچ گونه عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

❌دنباله روی از قوانین جمهوری اسلامی ایران

❌پیروی از قوانین دانشگاه 

❌عدم سابقه کیفری و یا فساد اخلاقی

❌پرداخت شهریه بر اساس مصوبه سالانه در ابتدای شروع هر ترم

❌برخورداری از توانایی جسمی مناسب با رشته انتخابی

❌تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

 

مدرک تحصیلی لازم در هر مقطع

مدارک تحصیلی لازم در هر مقطع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد:

✅کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته:

  • دیپلم سه ساله نظام جدید (۳-۳-۶) فنی حرفه ای یا نظری
  • دیپلم سه ساله سالی-واحدی یا ترمی-واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی
  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم

کاردانی پیوسته:

  • دیپلم سه ساله نظام جدید فنی حرفه ای یا نظری
  • دیپلم سالی/ترمی – واحدی رشته های فنی حرفه ای یا کاردانش
  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم

✅کارشناسی ناپیوسته:

  • مدرک کاردانی

 

لیست رشته‌های بدون کنکور

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ شامل تمامی کدرشته های ارائه شده توسط این دانشگاه است که بوسیله سازمان سنجش منتشر می شود. در ادامه لیست برخی از مهم ترین رشته های ارائه شده دانشگاه غیرانتفاعی را ذکر کرده ایم. برای دریافت مشاهده رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

مهندسی کامپیوتر حقوق
مهندسی صنایع حسابداری
مهندسی معماری مهندسی برق
روانشناسی مهندسی مکانیک
مدیریت صنعتی مهندسی پزشکی
عکاسی طراحی لباس
ارتباط تصویری سینما

متقاضیان برای اطلاع از لیست کدرشته محل های ارائه شده بدون آزمون، باید اقدام به دانلود و مطالعه دفترچه راهنما نمایند. این دفترچه هر ساله از طریق سایت سنجش منتشر می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. زمان انتشار دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام خواهد بود. 

 

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی 1403

ثبت‌نام برای ورودی نیمسال تحصیلی اول، به صورت اینترنتی و برای ورودی نیمسال تحصیلی دوم به صورت متغیر (حضوری و یا اینترنتی) می باشد. درر ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را شرح داده ایم:

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org 

✅ دریافت و مطالعه دفترچه

✅ پرداخت هزینه ثبت‌نام و خرید کارت اعتباری

✅ ورود به سامانه و بارگذاری عکس داوطلب

✅ تکمیل فرم ثبت‌نام با اطلاعات فردی و تحصیلی

✅ تکمیل فرم انتخاب رشته 

✅ تایید نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

شرکت کنندگان در کنکور سراسری، باید برای خرید کارت اعتباری دانشگاه های غیرانتفاعی اقدام کنند و کدرشته محل های باآزمون و بدون آزمون را در یک فرم درج کنند. اما کسانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند، باید سریال اعتباری مربوط به پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری را خریداری نمایند.

 

راهنما تصویری

مراحل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته به صورت هماهنگ با دیگر دانشگاه های سراسری و شامل موارد زیر است:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

4️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه ۱۴۰۳ ” کلیک کنید. این سامانه به منظور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ متقاضیانی است که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند. چنانچه کارت خود را خریداری نکرده اید ابتدا طبق راهنما خرید کارت در ادامه پیش بروید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

5️⃣ با استفاده از کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت شوید. چنانچه تا کنون در سایت سنجش عضو نشده اید در پایین صحفه بر روی کزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید و طبق مرحله 6️⃣ عضو شوید.

غیرانتفاعی

6️⃣ تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

7️⃣ پس از عضویت به صحفه قبل بازگشته و وارد شوید.

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

8️⃣ برای اینکه بتوانید به فرم ثبت‌نام دسترسی پیدا کنید، در محل هایی که مشخص شده است، شماره سریال کارت اعتباری را که خریداری کرده اید، وارد نمایید

9️⃣ در این مرحله باید فایل مربوط به عکس 3 * 4 خود را بارگذاری کنید.

عکس داوطبی

 1️⃣0️⃣ با نمایش فرم ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ می توانید اطلاعات تحصیلی و فردی خود را وارد کنید و در نهایت کدرشته محل‌های مربوط به بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را که از دفترچه استخراج کرده اید را الویت بندی و به ترتیب درج نمایید.

1️⃣1️⃣ پس از اتمام مراحل فوق، داوطلبان باید شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام خود را از سامانه دریافت کنند و عدم دریافت آن به منزله ناتمام ماندن مراحل ثبت‌نام می باشد.

 

مراحل خرید کارت اعتباری

داوطلبان گرامی برای خرید کارت و پرداخت هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ می توانید طبق مراجل زیر پیش بروید.

1️⃣ در این مرحله باید با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت‌نام را بپردازید. 

ثبت نام دانشگاه غیرانفاعی

2️⃣ نوع سریال خود که شامل “ سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۳ ” می باشد را انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

عنوان کارت اعتباری

3️⃣ اطلاعات خواسته شده در این صفحه شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک خود را وارد نمایید و سپس درگاه پرداخت خود را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

4️⃣ با دریافت کد پیگیری مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ قوانین را مطالعه کنید و سپس گزینه ” ادامه روند پرداخت ” را انتخاب نمایید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

5️⃣ در این مرحله لازم است که اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

6️⃣7️⃣ به منظور تکمیل مراحل ثبت‌نام مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ثبت‌نام جدید ” کلیک کنید.

❌❌ داوطلبان پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته می توانند مدارک لازم جهت نام نویسی را آماده نموده و در زمان ثبت‌نام در فرم مربوطه وارد نمایند. برای اطلاع از لیست مدارک لازم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

چنانچه داوطلبان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1403 بخواهد رشته‌ای را انتخاب نمایند که با مدرک دیپلم وی همخوانی نداشته باشد، تنها مشکلی که برای آن داوطلب وجود دارد این است که میزان تاثیر سوابق تحصیلی آن کمتر خواهد بود، وگرنه به راحتی می تواند هر رشته ای را فارغ از مدرک دیپلم خود انتخاب نماید.

تجربیات سال‌های گذشته نشان می‌دهد بسیاری از داوطلبان بدلیل انتخاب رشته اشتباه دچار مشکلاتی در مسیر تحصیل خود شده اند؛ بخشی از این اشتباهات بدلیل عدم شناخت کافی، شناخت اشتباه از رشته و دانشگاه و عدم ارزیابی صحیح از وضعیت خود نسبت به سایر داوطلبین بوده است. گاهی داوطلبان چون نمی‌دانند آینده شغلی یک رشته یا کیفیت یک دانشگاه چه میزان است؛ یا براساس ذهنیت های اشتباهی که نسبت به تحصیل بدون کنکور یا دانشگاه غیرانتفاعی دارند دچار اشتباه می‌شوند.

همچنین بسیاری از داوطلبان نمی‌دانند سایر رقبا چه انتخابی انجام داده اند. براساس همه این دغدغه ها پیشنهاد می‌کنیم با مشاوری باتجربه و آگاه مشورت کنید. مجموعه مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با کادری از مشاورین و اعضای دانشگاه های مختلف فضایی مناسب برای راهنمایی داوطلبین فراهم کرده است. می‌توانید پیش از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ و انتخاب رشته از راهنمایی این نفرات بهره مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

  1. داوطلبان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ باید دارای چه شرایطی باشند؟

    داوطلبان باید دارای شرایط ثبت نام باشند که این شرایط در داخل مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.

  2. ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی از چه زمانی شروع می شود؟

    ثبت نام دو بار در سال در بازه مهر و بهمن انجام می گیرد. ثبت نام ورودی مهر از مرداد ماه و ثبت نام ورودی بهمن از دی ماه آغاز می شود

  3. دانشگاه غیر انتفاعی چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

    بیشتر رشته های پرمتقاضی توسط دانشگاه غیر انتفاعی ارائه شده اند. لیست برخی از این رشته ها در این مقاله ذکر شده اند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره