تحصیل در خارجسایر موضوعات

خرید بیزینس در سوئد

کانال تلگرام تحصیلی     

خرید بیزینس در سوئد یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور است که پیچیدگی های کمتری دارد اما با این حال امکان ضرر و زیان در آن نیز بسیار بالاست. برخی از شرکت ها در سوئد به دلایل مختلف اقدام به فروش تجارت خود می کنند و سرمایه گذاران می توانند با تحقیق و بررسی و اطمینان از درستی وضعیت شرکت نسبت به خرید آن شرکت از پیش ثبت شما بنمایند. با توجه به ریسک بالای کلاهبرداری در این روش، ضروری است که آگاهی کامل در این زمینه داشته باشید. در این مطلب به بررسی کامل خرید بیزینس در سوئد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

خرید بیزینس در سوئد

برای مهاجرت به سوئد روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها سرمایه گذاری در این کشور می باشد. افرادی که از سرمایه کافی برخوردارند و قصد راه اندازی یک تجارت در کشور سوئد را دارند، می توانند از طریق روش خرید بیزینس اقدام کرده و ویزای این کشور را به دست آورند. با توجه به امنیت اقتصادی سوئد و رشد و پیشرفت آن در زمینه اقتصاد، خرید بیزینس در این کشور یک کار عاقلانه و سودده محسوب می شود. 

برای کار در کشور سوئد، متقاضیان باید ویزای کاری دریافت کنند که یک فرایند طولانی و سخت است اما خرید بیزینس در این کشور نیازی به دریافت ویزای کاری نخواهد داشت. در واقع افرادی که بیزینس خریداری می کنند، به عنوان کارفرما محسوب می شوند.

توجه داشته باشید که پس از خرید بیزینس تمامی مسئولیت ها و بدهی های قبلی نیز به شما منتقل می شوند. با توجه به اهمیت خرید بیزینس در سوئد بهتر است که پیش از هر اقدامی نسبت به مشاوره با افراد متخصص اقدام نمایید تا از جزییات این کار مطلع شوید. 

 

مزایای خرید بیزینس در سوئد

سوئد یکی از کشورهای توسعه یافته است که از جنگ و مشکلات داخلی دور است و ثبات اقتصادی در آن وجود دارد. سیاست های دولت سوئد باعث شده است که این کشور به مکانی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شود. خرید بیزینس در سوئد مزایای دارد که برخی از مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ امنیت اقتصادی

✅ رسیدن به سود بلافاصله پس از خرید بیزینس

‌✅ عدم مشکلاتی مثل محدودیت منطقه ای در سوئد

‌‌✅ امکان همراهی همسر و فرزندان کمتر از 18

‌✅ عدم نیاز به مدرک زبان 

✅ دریافت اقامت دائم سوئد بعد از یکسال تجارت در این کشور

 

معایب خرید بیزینس در سوئد

علاوه بر مزایا، معایبی نیز بر خرید بیزینس در سوئد وارد است که آگاهی از آن ها برای سرمایه گذاران الزامی می باشد. این معایب به شرح موارد زیر هستند. 

❌ بالا بودن هزینه های زندگی

‌❌ پیچیده بودن قوانین کار

❌ بالا بودن نرخ مالیات

 

شرایط خرید بیزینس در سوئد

خرید بیزینس در سوئد شرایطی دارد که سرمایه گذاران باید نسبت به آن ها آگاه بوده و اقدامات لازم را انجام دهند. برای خرید بیزنیس در سوئد این امکان را دارید که هر بیزینسی که با سرمایه شما مناسب است را خریداری کنید. اما پس از خرید شما به عنوان مالک آن کسب و کار شناخته می شوید. 

پس از شروع فعالیت افراد حاضر در شرکت و در حال کار نباید از 10 نفر کمتر باشند. خود فرد مالک نیز باید با عنوان مدیر در شرکت حضور داشته و کسب و کار خود را مدیریت کند. با پایان خرید بیزینس و راه اندازی کسب کار، دولت باید متقاعد شود که حضور دائمی شما در کشور الزامی است. در صورت دریافت اقامت موقت، می توانید برای دریافت ویزای کاری نیز درخواست دهید و در نهایت اقامت دائم سوئد را به دست آورید. 

خرید بیزینس در سوئد

 

مدارک مورد نیاز برای خرید تجارت

برای خرید بیزینس در سوئد لازم است که مدارک مورد نیاز را آماده کرده و در مراحل بعدی ارائه دهید. نقص در مدارک منجر به بروز مشکل در روند خرید بیزینس و دریافت ویزا خواهد شد. برخی از مهم ترین مدارک لازم برای خرید بیزینس در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 پاسپورت دارای اعتبار

👈 برگه بانک برای اثبات تمکن مالی

‌👈 مدارک مربوط به محل‌ زندگی در سوئد

👈 قرارداد رسمی با فروشنده بیزینس

‌‌👈 مدارک مربوط به ثبت شرکت، پرداخت هزینه ها و گواهی رجیستری

👈 شناسه مالیات

👈 مدارک مربوط به سهام خریداری شده

نکته: مدرک زبان جز مدارک ضروری در خرید تجارت نیست اما با این حال لازم است که به یکی از دو زبان انگلیسی یا سوئدی مسلط باشید. 

 

 

میزان سرمایه برای خرید بیزینس در سوئد

یکی از مهم ترین مواردی که در ابتدای تصمیم گیری برای خرید بیزینس باید از آن اطلاع داشته باشید، میزان سرمایه لازم برای خرید بیزینس در سوئد می باشد. عدم آگاهی در این زمینه شما را پس از خرید تجارت با مشکل و حتی پشیمانی مواجه می کند. هر بیزینس سرمایه اولیه خود را دارد و نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن تعیین کرد. شما باید در مورد سرمایه کسب و کارهای مورد نظر خود تحقیق کرده و بودجه خود را با آن هماهنگ سازید. 

علاوه بر سرمایه خرید شرکت موارد دیگری نیز وجود دارد که سرمایه گذاران باید از آن اطلاع داشته باشند. میزان مالیات، محاسبه حقوق کارکنان و کارهای حقوقی و تبلیغات نیز از دیگر هزینه های لازم برای راه اندازی یک بیزینس می باشد. نکته بسیار مهم دیگر این است که پس از خرید بیزینس تمامی بدهی ها به شما منتقل می شود پس باید آن ها را نیز قبل خرید بررسی کرده و در نظر بگیرید. 

شما می توانید برای خرید تجارت در سوئد از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنید. البته این تسهیلات تنها در صورتی به شما تعلق می گیرد که بیزنیس پلان ارائه شده تان بسیار قوی باشد. مبلغ تسهیلات در حدود 65 درصد از کل سرمایه اولیه بیزینس می باشد. 

 

انواع شرکت برای خرید بیزینس در سوئد

در هنگام خرید بیزینس باید از انواع شرکت ها در سوئد اطلاع داشته باشید. شرکت ها و تجارت ها در این کشور چند نوع مختلف دارند که برخی از رایج ترین آن ها به شرح موارد زیر می باشند. 

 

شرکت انحصاری 

در این نوع شرکت همانطور که از نام آن مشخص است شرکت به صورت انحصاری در اختیار یک شخص قرار خواهد داشت. یک فرد به صورت شخصی برای ثبت شرکت اقدام می کند و تمامی هزینه ها و مسئولیت ها را نیز بر عهده خواهد گرفت و پس از خرید بیزینس در سوئد نیز مسولیت ها به مالک جدید منتقل می شود. بیمه شرکت انحصاری در سوئد 25 درصد کل درآمد شرکت خواهد بود.

 

شرکت تعاونی 

در شرکت تعاونی حداقل دو شریک با یکدیگر اقدام به ثبت شرکت و سرمایه گذاری می کنند. سهام شرکت بین تمامی شرکا تقسیم خواهد شد و هر فرد باید مالیات مربوط به خود را بپردازد. داشتن سرمایه اولیه در شرکت تعاونی الزامی نیست. 

 

خرید بیزینس در سوئد | شرکت با مسئولیت محدود 

شرکت با مسئولیت محدود از محبوب ترین شرکت ها برای سرمایه گذاران خارجی می باشد. برای ثبت این شرکت باید در ابتدای کار سرمایه ای در حدود 50 هزار کرون داشته باشید. پس از ثبت شرکت و خرید بیزینس در سوئد باید حتما یک مدیر و قائم مقام نیز در شرکت حضور داشته باشند. 

شرکت های مسئولیت محدود موظفند که در هر سال به به اداره ثبت شرکت مراجعه کرده و گزارش خود را تحویل دهند. میزان مالیات این شرکت ها در حدود 26 درصد می باشد و امکان ورود به بازار بورس نیز برای شان وجود نخواهد داشت. 

 

موسسه اقتصادی 

برای سرمایه گذاری و راه اندازی موسسه اقتصادی لازم است که حداقل 3 شریک برای راه اندازی شرکت سرمایه گذاری کنند. در این روش ثبت شرکت در سوئد تمامی این شرکا امکان رای دادن در شرکت را خواهند داشت. در موسسه اقتصادی نیازی نیست که حتما شرکت در اداره ثبت وارد شود. 

 

راه های خرید بیزینس در سوئد

برای خرید تجارت در سوئد راه های مختلفی پیش روی تان قرار دارند که می توانید با آگاهی از آن ها بر اساس شرایط خود به بهترین نحو بیزینس مورد نظرتان را خریداری نمایید. به طور کلی دو راه برای خرید بیزینس در سوئد وجود دارد که به صورت زیر می باشد.

 

ایجاد فعالیت تجاری

اولین راه این است که شما صفر تا صد یک تجارت را خودتان انجام دهید و یک بیزینس نوپا را در سوئد ثبت کنید. این روش در واقع روش ثبت شرکت از خرید بیزینس در سوئد است که باید از همان ابتدای کار را خودتان انجام دهید و شرایط و مقررات پیچیده تری دارد. 

 

ادامه فعالیت یک شرکت ثبت شده

روش دیگر نیز این است که به سراغ شرکت های از قبل ثبت شده بروید و تمامی حق و حقوق آن را خریداری کنید. برخی از شرکت ها به دلایل مختلف در سوئد به فروش می رسند و خریداران با توجه به شرایط آن تجارت می توانند آن را خریداری کنند. در هنگام خرید بیزینس در سوئد حتما به میزان سهام خریداری شده توجه داشته باشید چراکه برای سرمایه گذاری در سوئد از این روش لازم است که سهام شما از 15 درصد بیشتر باشد.

نکته بسیار مهم دیگر در خصوص خرید تجارت و شرکت از قبل ثبت شده این است که تمامی بدهی ها و جرم های قانونی پس از خرید و فروش به مالک جدید یعنی شما منتقل می شود. پس از قبل از امضای قرارداد در مورد این موارد به درستی تحقیق کرده و برای اطمینان خاطر بیشتر از مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مراحل خرید بیزینس در سوئد

برای خرید یک تجارت از پیش ثبت شده در سوئد با توجه به مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود بیاید، بهتر است که ابتدا با افراد متخصص مشورت شود تا بررسی های لازم صورت بگیرد. در واقع می توان گفت که اولین و مهم ترین مرحله در خرید بیزینس در سوئد مشورت با متخصصان این حوزه می باشد. پس از این مرحله باید وارد مراحل عمومی خرید تجارت شوید و اقدامات لازم را به ترتیب انجام دهید. مراحل خرید بیزینس در سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 مشاوره با متخصصان برای کسب اطلاع کامل

‌👈 استخدام یک وکیل مهاجرتی

‌👈 انتخاب بیزینس مورد نظر و بررسی شرایط آن

👈 تنظیم قرارداد رسمی و قانونی با فروشنده و امضای آن

‌👈 انجام امور حقوقی و مالیاتی شرکت

👈 ارائه یک طرح تجاری برای شروع فعالیت کسب و کار

 

دریافت ویزای سوئد از طریق خرید تجارت

برای اقامت در کشور سوئد در طول زمان رسیدگی به کارهای خرید بیزینس و راه اندازی آن لازم است که ویزای سوئد را دریافت کرده باشید. ویزای کاری سوئد با توجه به اینکه متقاضی مالک یک تجارت باشد، صادر می شود. مالک تجارت به این معناست به یک فرد سرمایه یک کسب و کار را فراهم کرده و مسئولیت های قانونی و مالیاتی آن را نیز بر عهده دارد. 

مالک بیزینس پس از شروع کسب و کار به درامد و سوددهی رسیده و توانایی پرداخت مالیات را نیز خواهد داشت. برای دریافت ویزای کاری پس از خرید بیزینس در سوئد لازم است که مدارکی را ارائه دهید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سوئد به شرح موارد زیر هستند.

👈 پاسپورت معتبر فرد 

‌👈 پاسورت معتبر همسر و فرزندان (در صورت همراهی آنان)

👈 مدارک مبنی بر اجاره مسکن در سوئد

‌👈 مدارک مربوط به خرید تجارت

👈 تسلط به زبان انگلیسی یا سوئدی (ارائه مدرک زبان در این مرحله الزامی نیست)

 

اقامت دائم سوئد از طریق خرید تجارت

در ابتدای خرید بیزینس در سوئد ویزای موقت برای تان صادر می شود. با گذشت زمان و در صورت درآمد بالا و کسب سود می توانید اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل نمایید. برای دریافت اقامت دائم لازم است که در مرحله اول برای مدت حداقل دو سال در این کشور زندگی کنید. در هر سال باید حداقل 6 ماه حضور مداوم در کشور داشته باشید.

همچنین باید در این مدت تجارت شما به سوددهی رسیده باشد و مالیات بر درآمد نیز پرداخت شده باشد. تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی، عدم سوسابقه و تسلط کامل بر زبان سوئدی یا انگلیسی از دیگر شرایط دریافت اقامت دائم سوئد می باشد. در صورت بروز مشکل در دریافت اقامت دائم می توانید از مشاوران و متخصصان مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

موفقیت در خرید تجارت 

در هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری و خرید بیزینس در سوئد این سوال برای سرمایه گذارن به وجود می آید که آیا خرید تجارت یک راه عاقلانه است و موفقیت در آن صد درصدی است؟ در پاسخ باید گفت که هیچ تجارتی اطمینان کامل برای موفقیت ندارد و همواره امکان ضرر و زیان در کسب و کار وجود دارد. این تجربه و آگاهی مدیریت کسب و کار است که موفقیت آن را تضمین می کند. 

شما به عنوان یک سرمایه گذار و مدیر بیزینس باید از تجربه کافی برخوردار بوده و در مورد تمامی ابعاد مدیریت یک بیزینس در کشور خارجی به طور کامل بررسی کرده باشید. همانطور که گفته شد مسائل بسیار مهمی در یک تجارت وجود دارد که عدم آگاهی از هریک از آن ها محسابات شما را برهم زده و منجر به شکست خواهد شد. داشتن بیزینس پلان دقیق و قوی از دیگر راه های موفقیت در خرید بیزینس در سوئد می باشد. 

 

نکات مهم در خرید بیزینس

🔺 در هنگام خرید بیزینس بسیار مراقب باشید چراکه بعضی از تجارت ها ورشکسته هستند و یا با مشکلات قانونی مواجه شده اند و قصد دارن با فریب سرمایه گذاران خارجی مسئولیت ها را به آنان منتقل کنند. 

‌🔺 در صورت همراهی همسر در سوئد او تنها اجازه زندگی در کشور را خواهد داشت و اگر بخواهد برای تحصیل و یا کار مستقل اقدام کند، باید برای خود درخواست ویزای کاری یا تحصیلی بدهد. 

‌🔺 فرزندان کمتر از ۱۸ سال برای تحصیل در سوئد باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. البته پس از گذشت چهار سال اقامت در کشور اقامت دائم به آنان تعلق می گیرد.

🔺 فرزندان بالاتر از 18 سال زیر مجموعه فرد سرمایه گذار محسوب نمی شوند و برای همراهی با خانواده باید از دیگر روش های مهاجرتی به صورت فردی اقدام نمایند. 

 

مشاوره مهاجرت به سوئد

با توجه به امنیت اقتصادی بالا و اقتصاد رو به رشد کشور سوئد، این کشور یکی از مکان های عالی برای سرمایه گذاری محسوب می شود. سرمایه گذاران می توانند به جای ثبت یک شرکت جدید به سراغ شرکت های از قبل ثبت شده رفته و با خریداری آن ها کسب و کار خود را راه اندازی کنند. قبل از خرید بیزینس برای جلوگیری از مشکلات احتمالی با افراد متخصص مشورت نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه خرید بیزینس در سوئد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه راهنمایی تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به سوئد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. خرید بیزینس در سوئد چه مدت زمان می برد؟

    این فرایند در حدود 3 تا 9 ماه به طول خواهد کشید. 

  2. حداقل سرمایه اولیه برای خرید بیزینس در سوئد چقدر است؟

    در متن مقاله به صورت کامل در مورد میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای خرید تجارت پرداخته شده است. 

  3. آیا امکان دریافت اقامت دائم سوئد از طریق خرید تجارت وجود دارد؟

    بله در صورت داشتن شرایط لازم پس از دو سال می توانید اقامت دائم را دریافت نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره