مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

در زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دانش آموزان با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی می‌توانند درخواست خود برای دریافت کتب درسی انجام دهند. ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی مزایای زیادی دارد که از آن‌ها می‌توان به سهولت و صرفه جویی در وقت اشاره کرد. اما نکته قابل توجه در خصوص ثبت‌نام کتب درسی این است که اگر مهلت تعین شده به اتمام برسد، دیگر نمی‌توان ثبت سفارش کرد. در ادامه تاریخ ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404 در مقاطع مختلف را بررسی خواهیم کرد.

تاریخ ثبت سفارش کتاب درسی در برخی پایه تغییر یافت و به زمان دیگیری موکول شد. در جدول ادامه متن لیست کامل قرار داده شده است.

 

زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در تاریخ ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دانش آموزان با مراجعه به سایت irtextbook.com و irtextbook.ir می توانند جهت ثبت‌نام کتاب‌های درسی خود اقدام نمایند. البته والدین از طریق سایت مای مدیو و دولت من نیر می توانند وارد این سامانه شوند.

تقویم زمان بندی سفارش کتاب درسی
عنوان دوره تحصیل شروع پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی) متعاقبا اعلام خواهد شد
دوم تا ششم
هشتم و نهم
یازدهم و داوزدهم
آمادگی 1 (استثنایی)، اول 1 (استثنایی)، اول مقدماتی (استثنایی) 10 تیر 1403 9 شهریور 1403
اول ابتدایی، هفتم، دهم
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی 24 تیر 1403 31 شهریور 1403
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره های تحصیلی 10 شهریور 1403 31 شهریور 1403
توزیع مدرسه به دانش آموز تمامی دوره های تحصیلی 24 شهریور 1403  1 مهر 1403
والدین گرامی برای انجام فرآیند ثبت درخواست کتب درسی فرند خود می توانید با مشاوران مرکز دانتل کو به شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

با توجه به اطلاعیه آموزش و پرورش زمان ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404 دانش آموزان در برخی پایه ها بر اساس جدول بالا تغییر یافت. در صورت اعلام اخبار جدید در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. پس از ثبت‌نام، کتاب‌ها در زمان مقرر از طریق مدرسه‌ محل تحصیل دانش آموز که در مهلت ثبت‌نام انتخاب شده است، توزیع می‌شود.

چنانچه در مهلت ثبت‌نام سفارش خود را ثبت نکنید باید به صورت آزاد کتب درسی را خریداری نمایید.

 

تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404

هر ساله تعدادی از دانش آموزان در زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ سفارش خود را در سایت فروش و توزیع مواد آموزشی تکمیل نمی کنند. ازین رو آموزش و پرورش مهلت ثبت‌نام کتب درسی را برای چند روز تمدید می کند تا آن دسته از داوطلبانی که نام نویسی را انجام نداده اند فرصت داشته باشند تا ثبت‌نام نمایند.

🔴 حال این سوال پیش می آید اگر دانش آموزی تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی را از دست دهد چه کار باید انجام دهد؟

دانش آموزان جامانده می توانند به سایت فروش کتاب درسی آزاد به نشانی azad.irtextbook.ir و یا به مرکز پخش کتاب های درسی مراجعه کرده و به صورت آزاد کتب سال تحصیلی جدید تهیه نمایند. دانش آموزان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی در زمینه زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و نحوه خرید و دریافت کتب درسی عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید تا در مهلت تعیین شده نسبت به نام نویسی اقدام نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نحوه ثبت سفارش کتاب درسی

والدین و دانش آموزان در زمان ثبت نام کتاب درسی با مراجعه به سایت مربوطه می توانند سفارش خود را ثبت نمایند. البته سفارش کتب توسط مدرسه نیز به صورت گروهی توسط مدارس نیز انجام می شود. در هر صورت دانش آموز برای دریات کتب خود باید به مدرسه مراجعه نماید.

0️⃣❌ مراحل کلی ثبت سفارش به شرح زیر می باشد.

1️⃣ وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی irtextbook.ir یا irtextbook.com شوید. در صورت وارد نشدن می توانید از طریق سایت مای مدیو یا دولت من وارد شوید.

2️⃣ کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید.

3️⃣ فرم ثبت نام و اطلاعات لازم را به صورت کامل پر کنید.

4️⃣ هزینه سفارش کتب را از طریق کارت بانکی پرداخت نمایید.

 

ویرایش ثبت سفارش

هر ساله بسیاری از دانش آموزان یا والدین آن ها پیکیج های اشتباهی را انتخاب می کنند و یا در زمان وارد کردن آدرس محل سکونت اشتباهاتی رخ می دهد. ازین رو سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی این امکان را فراهم آورده است تا متقاضیانی که ثبت‌نام خود را انجام داده با مراجعه به سایت مربوطه در زمان ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404 اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

دانش آموزان و والدین توجه داشته باشند چنانچه اطلاعات وارد شده و پکیج کتب درسی خود را ویرایش نکنند، کتب به صورت اشتباهی برای شما ارسال خواهد و می تواند مشکلات زیادی برای دانش آموز به جای بگذارد. لذا در ادامه مقاله به بررسی نحوه ویرایش اطلاعات در زمان ثبت سفارش کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ خواهیم پرداخت.

 

مشاوره تاریخ و زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت‌نام کتاب‌های درسی یکی از گام‌های تحصیل دانش آموزان است و با توجه به عدم تمدید زمان ثبت نام بهتر است دانش آموز و یا والدین او نسبت به زمان و چگونگی ثبت‌نام آگاهی کافی داشته باشند. در صورتی که به هر دلیلی در ثبت نام کتاب‌های درسی با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در چه تاریخی می باشد؟

برای پایه‌های مختلف تحصیلی زمان‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است که در متن مقاله به آن‌ها اشاره شد.

در صورت اتمام زمان ثبت‌نام چه باید کرد؟

در این صورت می‌توانید از طریق سایت azad.irtextbook.ir کتاب های درسی خود را به صورت آزاد تهیه کنید.

آیا امکان ویرایش اطلاعات و یا تغییر کتاب وجود دارد؟

بله در صورتی که در تاریخ مقرر ثبت سفارش کرده باشید، می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش کرده و یا کتاب‌درسی ‌را تغییر دهید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره