تحصیل در خارجسایر موضوعات

سرمایه گذاری در ترکیه | مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

کانال تلگرام تحصیلی     

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذ‌اری در کشور ترکیه می توانند سود خوبی به دست آورند و سرمایه خود را در یک کشور امن قرار دهند. از سوی دیگر سرمایه گذاری یک حرکت ریسکی است و خطرات احتمالی دارد که سرمایه گذاران باید از آن ها اطلاع کامل داشته باشند. در غیر این صورت با ضرر و زیان سنگینی مواجه خواهند شد. در این مطلب به بررسی کامل سرمایه گذاری در ترکیه خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سرمایه گذاری در ترکیه 

کشور ترکیه یکی از کشورهای مهاجر پذیر است که هر ساله افراد بسیار زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. با توجه به استقبال بسیار زیاد از سرمایه گذاری در ترکیه، این کشور در قانون اساسی خود نیز به صورت مفصل در این زمینه صحبت کرده است. سر‌مایه گذاری در این کشور مزایای زیادی برای تر‌کیه دارد و به همین دلیل اقدامات متعددی در جهت تشویق سرما‌یه گذ‌اری خارجی انجام شده است که از آن ها می توان به تخفیف و معافیت های مالیاتی و دریافت اقامت دائم و شهروندی ترکیه اشاره کرد. 

تمامی این موارد باعث شده که مهاجرت به ترکیه از طریق سرما‌یه گذاری روز به روز محبوب تر شود و افراد بیشتری به دنبال روش های سر‌مایه گذاری و دریافت اقامت از این طریق باشند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد سرمایه گذاری، در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. 

 

روش های سرمایه گذاری در ترکیه 

برای سرمایه گذاری در کشور تر‌کیه روش های مختلفی در نظر گرفته شده است که افراد خارجی می توانند با توجه به میزان سرمایه خود هر یک از این روش ها را انتخاب نمایند. روش های سرمایه گذاری در ترکیه به شرح موارد زیر می باشد. 

خرید ملک در ترکیه

یکی از رایج ترین روش ها برای سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک در این کشور می باشد. برای خرید ملک و سرمایه گذاری لازم است که افراد حداقل 400 میلیون دلار سرمایه داشته باشند. پس از خرید ملک لازم است که برای مدت 5 سال ملک را حفظ کرده و از فروش آن خودداری نمایید. 

لازم به ذکر است که می توان ملکی به ارزش 60 هزار دلار نیز خرید اما در این صورت ویزای فرد به صورت ترویستی صادر می شود و برای 3 سال نیز اعتبار خواهد داشت. با دریافت این نوع ویزا فرد اجازه کار کردن در ترکیه را نخواهد داشت مگر اینکه به صورت قانونی استخدام شود و ویزای کاری دریافت کند. 

 

سرمایه گذاری در ترکیه با سپرده بانکی

روش دیگر برای سرمایه گذاری کردن در این کشور از طریق سپرده بانکی می باشد. برای دریافت اقامت تر‌کیه از طریق سپرده بانکی باید مبلغ حداقل 500 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری نمایید. البته در سال های گذشته مبلغ سرمایه گذاری با سپرده بانکی 3 میلیون دلار بود اما در حال حاضر حداقل مبلغ به 500 هزار دلار رسیده است. برای دریافت اقامت و شهروندی کشور ترکیه از طریق سپرده بانکی باید سرمایه خود را برای حداقل 3 سال در این کشور نگه دارید. 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری | خرید سهام

روش دیگر سرمایه گذاری در ترکیه خرید سهام می باشد. برای این منظور لازم است که حداقل 500 دلار سرمایه داشته و سهام خریداری نمایید. برای خرید سهام ترکیه در سال های گذشته به حداقل 2 میلیون دلار سرمایه لازم بود اما در حال حاضر این مبلغ کاهش یافته است. 

به منظور سرمایه گذاری از این طریق لازم است که وزارت صنایع و فناوری تر‌کیه سرمایه گذاری را تایید کند و فرد نیز باید سهام خود را برای حداقل مدت 3 سال نگه دارد و از فروش آن خودداری نمایید. همچنین در صورت داشتن شرایط لازم می توانید در هتل های تر‌کیه نیز سرمایه گذاری کرده و سهام آن را نیز خریداری نمایید. در صورت اقدام برای خرید سهام شرکت ها و هتل های بزرگ بهتر است که قبل از هر اقدامی با مشاوران و متخصصان دانتل کو مشورت نمایید.

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری | خرید بیزینس

یکی از روش های ساده برای سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت اقامت این کشور خرید بیزینس می باشد. برای این منظور باید یک بیزینس که در حال حاضر فعال می باشد را خریداری نمایید. با خرید بیزینس دیگر نیازی به انجام کارهای زمان بر مثل کارهای اداری، افتتاح حساب و غیره را نخواهید داشت. همچنین اگر بیزینس مورد نظر شما به خوبی تبلعات انجام داده و مشتری ثابت داشته باشد تا حد بسیار زیادی جلو خواهید افتاد. 

در هنگام خرید بیزینس باید موارد زیادی را مد نظر قرار دهید که یکی از مهم ترین آن ها میزان درآمد آن و رشد و پیشرفت بیزینس می باشد. بسیار مهم است که قبل از خرید و سرمایه گذاری به درستی تحقیق و بررسی کنید تا بعدا متوجه ضرر و زیان نشوید. برای این منظور می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

خرید اوراق قرضه دولتی

روش دیگر سرمایه گذاری در ترکیه خرید اوراق قرضه دولتی می باشد. خرید اوراق قرضه دولتی به حداقل 500 دلار سرمایه نیاز دارد. برای سرمایه گذاری از این روش باید برای مدت حداقل 3 سال اوراق قرضه دولتی خریداری شده را نگه دارید و از فروش آن ها خودداری نمایید. همچنین لازم است که این نوع سرمایه گذاری توسط وزارت خانه و دارایی تر‌کیه مورد تایید قرار گیرد.

 

شرکت های سرمایه گذار املاک 

روش دیگر برای سرمایه گذاری در ترکیه در بخش ملک از طریق شرکت های سرمایه گذاری املاک می باشد. برای سرمایه گذاری از این طریق لازم است که فرد حداقل 500 هزار دلار سرمایه داشته باشد و آن را در اختیار شرکت های سرمایه گذار قرار دهد. 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری | ثبت شرکت و کارآفرینی

و در نهایت آخرین روش سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله ثبت شرکت و کارآفرینی می باشد. در سال های گذشته افراد خارجی برای ثبت شرکت و کارآفرینی و دریافت اقامت از این طریق باید 100 شهروند ترکیه ای را استخدام می کردند. اما این تعداد در حال حاضر به 50 شهروند ترکیه ای کاهش یافته است. 

برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت لازم است که فرد یک پلن بیزینسی داشته باشد و تاییدیه آن را از طرف وزارت کار و امور اجتماعی تر‌کیه دریافت کرده باشد. به منظور این نوع سرمایه گذاری داشتن حداقل 2600 دلار الزامی می باشد. 

 

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه

در کشور تر‌کیه سرمایه گذاری شرایط بسیار مساعدی خواهد داشت و به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این کشور علاقه مند هستند. از سوی دیگر امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی تر‌کیه پس از سرمایه گذاری نیز میزان تقاضا برای سرمایه گذاری در این کشور را افزایش می دهد. 

از سودآورترین بخش ها برای سرمایه گذاری در ترکیه می توان به خرید ملک، بورس اوراق بهادار، بخش گردشگری، فناوری اطلاعات، پوشاک، منابع طبیعی و انرژی و غیره اشاره کرد. اما به طور کلی وقتی نام سرمایه گذاری در ترکیه به میان می آید، اولین چیزی که تمامی افراد به آن فکر می کنند خرید ملک می باشد. 

در واقع افراد خارجی با خرید ملک در این کشور می توانند سرمایه خود را افزایش داده و سود زیادی از آن به دست آوردند. در صورتی که به پول نقد نیاز پیدا کنید نیز می توانید به راحتی ملک خود در ترکیه را به فروش برسانید. برای خرید ملک در ترکیه و جلوگیری از ضرر و زیان توصیه می شود که با متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا در این مسیر راهنمایی تان کنند. 

 

حداقل میزان سرمایه گذاری در ترکیه

همانطور که گفته شد سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به تر‌کیه و دریافت اقامت و شهروندی این کشور می باشد. برای سرمایه گذاری در ترکیه حداقل به مبلغ 60 هزار دلار نیاز خواهید داشت. با این مبلغ می توانید ملکی در این کشور خریداری کرده و ویزای توریستی ترکیه را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که با ویزای توریستی سرمایه گذاری با مبلغ 60 هزار دلار امکان کار کردن در این کشور وجود نخواهد داشت. 

برای دریافت اقامت دائم ترکیه به مبلغ حداقل 400 هزار دلار نیاز خواهید داشت. البته شرط اصلی دریافت ویزا و اقامت دائم ترکیه در این روش این است که ملک خریداری شده تا حداقل 5 سال نگه داشته شده و فروخته نشود. 

 

مدارک لازم برای سرمایه گذاری و اخذ ویزا ترکیه

برای سرمایه گذاری در کشور تر‌کیه و دریافت ویزای این کشور لازم است که مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. مدارک در فرایند درخواست ویزای ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور بسیار حائز اهمیت است و در صورت نقص در مدارک درخواست ویزا ریجکت خواهد شد. مدارک مورد نیاز به شرح موارد زیر می باشد.

👈پاسپورت معتبر

👈مدارک هویتی

👈عکس

👈تکمیل فرم های فردی برای سرمایه گذاری در ترکیه

👈برگه های تایید عدم سوسابقه

👈مدارک مبنی بر سلامت جسمانی و روانی

👈برگه های بانک برای تایید سرمایه 

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری ههمیشه یک انتخاب سخت و ریسکی است و در هر شرایطی این امکان وجود دارد که سودده و یا زیان آور باشد. سرمایه گذاری در ترکیه نیز مشمول این وضع می شود و مزایای و معایبی دارد که لازم است سرمایه گذاران از آن اطلاع کامل داشته باشند. مزایا و معایب سرمایه گذاری در ترکیه به شرح موارد زیر می باشد.

مزایا

✅دسترسی به بازارهای اروپا و آسیا

✅دریافت اقامت دائم و شهروندی ترکیه برای خود و خانواده (همسر و فرزندان کمتر از 18 سال)

✅امکان تحصیل در دانشگاه های ترکیه پس از سرمایه گذاری

✅دریافت و بیمه درمانی و استفاده از خدمات بهداشتی

✅اخذ پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور

 

معایب سرمایه گذاری در ترکیه

❌امکان ضرر و زیان به دلیل پایین اومدن ارزش لیر نسبت به دلار 

❌ضرر و زیان در صورت انتخاب یک ملک یا سرمایه گذاری نادرست در ترکیه

❌پیش آمدن مشکلات متعدد به دلیل ناآگاهی نسبت به قوانین مالیاتی و تجاری ترکیه

❌بالا بودن مالیات در این کشور

نکته: با توجه به بالا بودن احتمال ضرر و زیان پس از سرمایه گذاری در ترکیه توصیه می شود که قبل از هر اقدامی ابتدا با مشاوران و متخصصان این حوزه در مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا در این زمینه یاری تان کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دریافت پاسپورت با سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری یکی از روش های پیش رو برای دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور می باشد. در صورتی که فرد بتواند ویزا دریافت کرده و اقامت دائم ترکیه را نیز اخذ نماید، پاسپورت ترکیه نیز برای او صادر خواهد شد. برای دریافت پاسپورت ترکیه لازم است که فرد حداقل 18 سال سن داشته باشد و حداقل 5 سال در این کشور زندگی کرده و برای مدت حداقل 6 ماه حضور مداوم در ترکیه داشته باشد.

داشتن سلامت روانی و جسمانی کامل نیز از شرایط اصلی دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه می باشد. از سوی دیگر در زمان درخواست پاسپورت ترکیه، سوسابقه فرد در این کشور بررسی می شود و نباید هیچ گونه سابقه ای داشته باشد. تسلط به زبان ترکی نیز از شرایط ضروری می باشد. 

 

آیا سرمایه گذاری در ترکیه امنیت دارد؟

سرمایه گذاری همیشه یک انتخاب با ریسک بالاست و این امکان وجود دارد که سرمایه گذار ضرر بسیار زیادی را متحمل شود. اما وقتی بحث سرمایه گذاری در یک کشور خارجی مطرح می شود، این خطر و ترس از ضرر بیشتر نیز خواهد شد. تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند با این نگرانی مواجه هستند و این سوال را دارند که امیت ترکیه در زمینه سرمایه گذاری چقدر است. 

در پاسخ به این سوال باید گفت که ایران و تکریه کشورهای همسایه هستند و به واسطه قراردادهای تجاری مختلف بین این دو کشور، توافق نامه هایی برای امنیت سرمایه گذاری برقرار گشته است. از توافق نامه های بسیار مهم و معتبر در زمینه امنیت سرمایه گذاری بین ایران و ترکیه می توان به پیشگیری دوگانه مالیاتی و ارتقا و حفاظت از سرمایه‌گذاری اشاره کرد. با وجود این توافق نامه ها سرمایه گذاران می توانند با آسودگی خاطر بیشتری سرمایه خود را وارد ترکیه نمایند. 

 

استانداردهای سرمایه گذاری در ترکیه

به منظور افزایش امنیت، کشور ترکیه قوانین و استاندارهای مشخصی را برای سرمایه گذاری خارجی اجرا کرده است. این قوانین شما محدودیت در حوزه های خاصی مثل صنایع امنیتی و محدودیت در خرید املاک و ارز می باشد. 

مالیات یکی از استاندارهای سرمایه گذاری در کشور است و تمامی سرمایه گذاران باید با توجه با درآمد و سود خود از سرمایه کذاری مالیات بپردازند. از مالیات های ترکیه می توان به مالیان بر سود، مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد. 

استاندارد دیگر نیز خقوق معنوی مالکیت می باشد و به این صورت است که افراد در صورت اختراع و یا حفظ حق نشر و انتشار خود می توانند در خواست دهند. حقوق معنوی مالکیت برای حفظ حق و حقوق در تجارت بسیار حائز اهمیت می باشد. 

 

مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه

یکی از راه های نسبتا ساده برای مهاجرت به کشور ترکیه و دریافت اقامت این کشور روش سرمایه گذاری می باشد. کشور ترکیه شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی مهیا کرده است و با امضا توافق نامه های مختلف با کشور ایران، امنیت سرمایه گذاران را نیز تامین کرده است. 

با توجه به ریسک های احتمالی سرمایه گذاری در خارج از کشور، بسیار مهم است که سرمایه گذاران قبل از هر اقدامی به درستی در مورد تصمیم خود تحقیق کرده و بررسی های لازم را انجام دهند تا دچار ضرر و زیان مالی نشوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سرمایه گذاری در ترکیه برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سرمایه گذاری در ترکیه با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. روش های سرمایه گذاری در ترکیه کدام است؟

    برای سرمایه گذاری در ترکیه روش های مختلفی وجود دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است. 

  2. میزان مالیات برای سرمایه گذ‌اری در ترکیه چقدر است؟

    ترکیه قوانین مالیاتی ساده تری دارد و نرخ مالیات نسبت به کشور های اروپایی در این کشور کمتر می باشد. نرخ مالیات در ترکیه در حدود 22 درصد می باشد. 

  3. آیا با روش سرمایه گذاری در ترکیه می توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟

    در صورت سرمایه گذ‌اری با شرایط مشخص در این کشور پس از چند سال می توانید اقامت دائم ترکیه را به دست آورید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره