کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

راهنما انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ مهم ترین مرحله برای داوطلبان کنکور وزارت‌بهداشت می‌باشد. دانشگاه های وزارت بهداشت ظرفیت بسیار محدودی دارند و داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه ها باید در ابتدا رتبه خوبی کسب کرده و سپس انتخاب رشته صحیحی انجام دهند. هرگونه اشتباه در انتخاب رشته ارشد بهداشت ممکن است باعث عدم قبولی داوطلب شود. با توجه به اهمیت این مساله در این مقاله به بررسی کامل نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 پرداخته ایم. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402

داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت بایستی ابتدا در آزمون ارشد بهداشت شرکت کرده و پس از اعلام نتایج، کارنامه خود را دریافت نمایند. در کارنامه هر داوطلب درصد دروس و رتبه مشخص شده است و داوطلبان می‌توانند بر این اساس برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می‌شود و داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه و استخراج کد رشته محل های مورد نظر خود به تکمیل فرم بپردازند.

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج اولیه، زمان انتخاب‌رشته ارشد وزارت بهداشت نیز مشخص می‌شود. سازمان سنجش پزشکی بازه ای را برای انتخاب رشته در نظر می گیرد و داوطلبان تنها در این تاریخ برای انتخاب رشته مهلت دارند. معمولا زمان ثبت نام برای چند روز تمدید می شود اما پس از آن به هیچ عنوان امکان انتخاب رشته وجود نخواهد داشت.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در 25 تا 27 تیر ماه می باشد.

در حال حاضر اطلاعیه‌ای مبنی بر تاریخ دقیق زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از سوی سازمان سنجش پزشکی مشخص نشده است. با توجه به تاریخ سال های گذشته انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۲ نیز انتخاب رشته در تیر ماه باشد.

به محض انتشار اطلاعیه در مورد زمان انتخاب‌رشته ارشد وزارت بهداشت این مطلب بروزرسانی می‌شود. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتخاب رشته کانال دانتل کو را در تلگرام دانلود نمایید.

 

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

پس از شروع زمان انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت نیز در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود و داوطلبان می‌توانند نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند. توجه داشته باشید که مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بسیار مهم است چرا که در این دفترچه تمامی اطلاعات مورد نیاز همچون شرایط و ضوابط انتخاب رشته، کد رشته محل‌ها، وضعیت شهریه پرداز بودن دانشگاه‌ها و… ذکر شده است.

مهم ترین اصل برای قبولی در دانشگاه، انتخاب رشته صحیح است و داوطلبان برای وارد کردن تمامی کد رشته محل‌ها باید از لیست دانشگاه ها اطلاع کامل داشته باشند که تمامی آن ها در دفترچه آورده شده است. در لینک زیر می توانید دفترچه راهنما سال ۱۴۰۲ را دانلود نمایید.

 

راهنما انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir انجام می‌شود. به منظور سهولت کار شما داوطلبان گرامی در این بخش از مطلب راهنمای انتخاب رشته وزارت بهداشت ۱۴۰۲ را آورده ایم.

 

راهنمای تصویری

1️⃣آدرس sanjeshp.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه سنجش پزشکی شوید.

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

2️⃣از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه کارشناسی ارشد و سپس ارشد کلیک کنید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

3️⃣گزینه انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها را انتخاب نمایید.

4️⃣مجددا تیک گزینه “انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها” را انتخاب نمایید و در پایین صفحه کد رهگیری خود را وارد کنید.

5️⃣کد رشته محل های استخراج شده از دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت را با اولویت بندی مد نظر خود در فرم انتخاب رشته وارد نمایید و پس از اطمینان گزینه تایید نهایی را بزنید.

نکته: قبل از انتخاب گزینه تایید نهایی از درستی کد رشته محل ها و چینش آن‌ها مطمئن شوید چراکه پس از آن دیگر امکان هیچ نوع ویرایشی وجود نخواهد داشت.

 

دانشگاه های پذیرنده دانشجو

رشته های وزارت بهداشت در دوره ها و دانشگاه های مختلف ارائه می‌شود. به توجه به تفاوت این دانشگاه ها بسیار مهم است که داوطلبان از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشند تا در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت با مشکل مواجه نشوند. دانشگاه‌های ارشد وزارت بهداشت به شرح زیر هستند.

شرایط ثبت نام در دانشگاه‌های سراسری

این دانشگاه ها در دوره های روزانه برگزار می‌شوند و به رتبه های بسیار خوب برای قبولی نیاز دارند. دانشگاه های سراسری رایگان هستند. در صورتی که سهمیه افراد ایثارگر تایید نشده باشد، در هنگام انتخاب رشته می‌توانند مجددا برای ثبت سهمیه اقدام نمایند. 

شرایط ثبت نام در د‌انشگاه آزاد

دانشگاه های آزاد نیز جز دانشگاه های ارائه دهنده رشته های وزارت بهداشت می باشند و شهریه پرداز هستند. متقاضیان برای ثبت نام در دانشگاه آزاد باید کد رشته محل های مورد نظر خود را که در بند ۱۱ دفترچه ذکر شده است در فرم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت وارد نمایند. پس از قبولی در دانشگاه آزاد باید برای هر ترم شهریه پرداخت کنید. 

شرایط ثبت نام پردیس های خودگردان

این دانشگاه ها مستقل از دانشگاه های سراسری هستند و همانطور که از نام آن مشخص است به صورت مستقل اداره می‌‌شوند و دانشجویان برای تحصیل باید شهریه پرداخت کنند. قبل از ثبت نام پردیس خودگردان به طور کامل از شرایط این دانشگاه مطلع شوید چراکه در غیر این صورت دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد. 

در صورتی که تعداد قبول شدگان پردیس پس از  انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت و اعلام نتایج نهایی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت باشد، دانشگاه مسئول تصمیم گیری برای برگزاری یا منحل کردن کلاس است. در صورت عدم برگزاری کلاس‌ها دانشجویان باید برای سال بعد در آزمون شرکت نمایند.  

 

فاکتورهای مهم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

چینش کد رشته محل‌ها در قبولی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در هنگام انتخاب رشته و اولویت بندی کدها فاکتورهایی وجود دارد که باید حتما آن‌ها را بررسی نمایید. برای انتخاب رشته صحیح موارد زیر را مد نظر قرار داده و بر این اساس فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایید. 

 

کیفیت و سطح دانشگاه

در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت و انتخاب کد رشته محل ها باید اول دانشگاه هایی را انتخاب کنید که از سطح علمی بالایی برخوردارند. ممکن است رتبه شما برای قبولی در این دانشگاه ها کافی نباشد اما به هر حال شما باید آن‌ها را در ابتدای فرم انتخاب رشته وارد کنید. کسب اطلاعات در مورد هیئت علمی به شما کمک می‌کند تا در مورد سطح آموزشی دانشگاه نیز آگاه شوید.

 

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت | شهریه دانشگاه

رشته های ارشد وزارت بهداشت در دوره های مختلف روزانه، آزاد و پردیس خودگردان ارائه می‌شود. نکته بسیار مهم در این زمینه شهریه پرداز بودن دانشگاه‌ها آزاد و پردیس خودگردان است. این دانشگاه ها معمولا شهریه های سنگینی دارند و عدم اطلاع از این مساله منجر به مشکلات جدی برای داوطلب می‌شود.

 

مسیر رفت و آمد

مسیر دانشگاه فاکتور بسیار مهمی در هنگام انتخاب رشته است. دانشگاه هایی که به محل سکونت و یا محل کارتان نزدیک ترند را در ابتدای فرم انتخاب رشته وارد کنید. مسیر طولانی  رفت و آمد به دانشگاه می‌تواند باعث خستگی شما شود و این مساله در طولانی مدت مشکلاتی را برای دانشجو به وجود خواهد آورد. پس مسیر دانشگاه را در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بررسی نمایید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نکات مهم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

🔵حداکثر ا‌نتخاب های ارشد وزارت‌بهداشت به تعداد دانشگاه های پذیرنده رشته مورد نظر بستگی دارد و داوطلبان می‌توانند تمامی این دانشگاه ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

🔵داوطلبان تنها می توانند رشته های زیر مجموعه گروه امتحانی خود را انتخاب نمایند.

🔵مدرک قبلی داوطلب باید مطابق با رشته امتحانی کارشناسی ارشد باشد.

🔵امکان انتقالی و یا تغییر رشته در کارشناسی ارشد وزارت‌بهداشت وجود ندارد پس داوطلبان باید در هنگام انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند.

🔵در صورتی که داوطلب در رشته های شناور نیز شرکت کرده باشد، باید کد رشته محل‌های آن رشته را نیز در فرم انتخاب رشته و در کنار کدرشته محل های رشته اصلی وارد کند و هیچ فرم جداگانه ای برای رشته‌های شناور وجود ندارد.

🔵در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به وضعیت شهریه پرداز بودن دانشگاه ها توجه داشته باشید.

🔵برای انتخاب رشته بهتر از مشاوران متخصص کمک بگیرید.

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سایت sanjeshp.ir انجام می شود و داوطلبان می توانند در زمان مشخص به این سامانه مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. دانشگاه‌های ارشد وزارت‌بهداشت ظرفیت محدودی دارند و داوطلبان می‌توانند تمامی دانشگاه های پذیرنده را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

در صورتی که قصد انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دارید، بهتر است ابتدا با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا بهترین راهکارها را برای افزایش شانس قبولی‌تان به شما ارائه دهند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هنوز مشخص نشده است اما انتظار می رود که در تیرماه باشد.

  2. برای انتخاب رشته وزارت بهداشت از چه طریقی باید اقدام کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نمایید.

  3. آیا دانشگاه های وزارت بهداشت نیز شهریه پرداز هستند؟

    بله برخی از دانشگاه ها همچون دانشگاه های آزاد و پردیس خودگردان شهریه پرداز می‌باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره