کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های دانشگاه فرهنگیان یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه های فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری در زیرگروه های امتحانی مختلف شامل علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان دانشجو جذب می نماید. داوطلبانی که پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه و تراز مناسب قصد انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان را دارند، می توانند با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب از لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402 مطلع گردند. با توجه به اینکه هنوز دفترچه مربوط به سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است، در ادامه لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان را مطابق با سال های گذشته آورده ایم.

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه های تربیت معلم زیرمجموعه ای از دانشگاه های سراسری می باشد که هر ساله علاقه مندان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه پا به عرصه رقابت می گذارند. پذیرش در دانشگاه های تربیت معلم در تمامی رشته های ارائه شده این دانشگاه بر اساس شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد.

متقاضیان ابتدا بایستی برای انتخاب رشته در این دانشگاه از لیست رشته هایی که ارائه می گردد مطلع شوند تا چنانچه رشته دلخواه آن ها در دانشگاه مدنظرشان ارائه شده بود، اقدامات لازم را انجام دهند. لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه و همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

 

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه تربیت معلم در تمامی زیرگروه های تحصیلی شامل علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان رشته های مختلفی را ارائه می دهد. رشته های ارائه شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته هر زیرگروه تحصیلی که هر ساله منتشر می گردد، درج شده است. در ادامه این مطلب لیست رشته های ارائه شده در هر زیرگروه آزمایشی را به تفکیک ارائه کرده ایم.

گروه آزمایشی رشته دانشگاهی
گروه آزمایشی ریاضی رشته آموزش ریاضی
رشته آموزش فیزیک
رشته آموزش ابتدایی 
رشته آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی 
رشته آموزش تربیت‌ بدنی
گروه آزمایشی تجربی  رشته دبیری شیمی 
رشته دبیری زیست‌ شناسی
رشته آموزش ابتدایی
رشته آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی 
رشته آموزش تربیت‌ بدنی
گروه آزمایشی انسانی  رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی 
رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی
رشته دبیری تاریخ
رشته دبیری زبان و ادبیات عربی 
 دبیری علوم اجتماعی
رشته راهنمایی و مشاوره آموزش ابتدایی
 آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی
رشته آموزش جغرافیا
رشته آموزش تربیت‌ بدنی
گروه آزمایشی هنر رشته آموزش ارتباط  تصویری و آموزش هنر
گروه آزمایشی زبان  رشته تربیت دبیر زبان انگلیسی

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

ظرفیت رشته های دانشگاه فرهنگیان

یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان میزان ظرفیت رشته های این دانشگاه است. ظرفیت هر رشته هر ساله تغییر می‌کند و نمی توان به طور دقیق ظرفیت رشته های دانشگاه فرهنگیان را مشخص کرد. داوطلبان هر ساله می توانند با دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ظرفیت دقیق رشته های دانشگاه فرهنگیان مطلع شوند. 

اما به طور کلی و بر اساس گفته های وزیز آموزش و پرورش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بیشتر شده و به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید. در سال های گذشته ظرفیت در حدود ۲۵ هزار نفر بود. در نهایت می توان گفت که ظرفیت جذب دانشجو در هر رشته محدود است و داوطلبان رقابت بالایی برای پذیرش خواهند داشت. 

رشته های دانشگاه فرهنگیان

 

مشاوره لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402

همانطور که اطلاع دارید، در سراسر کشور دانشگاه های فرهنگیان مختلفی وجود دارد. هر کدام از این دانشگاه ها برخی یا تمام این رشته ها را با ظرفیت های مختلف ارائه می دهند.

از آنجایی که پذیرش در رشته های دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی می باشد، هر متقاضی باید از رشته های ارائه شده در دانشگاه محل سکونت و زیرگروه امتحانی خود مطلع گردد. به همین منظور در ادامه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دفترچه مربوط به زیرگروه امتحانی خود را از میان دفترچه های زیر دانلود کنید.

دانلود دفترچه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی علوم تجربی
دانلود دفترچه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی علوم انسانی
دانلود دفترچه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی ریاضی
دانلود دفترچه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر
دانلود دفترچه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی زبان

چنانچه پیرامون لیست رشته های ارائه شده و انتخاب رشته در این دانشگاه ها سوالی دارید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دانشگاه فرهنگیان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا رشته های دانشگاه فرهنگیان در تمامی گروه ها ارائه می شود؟

    بله، این دانشگاه در تمامی زیر گروه های امتحانی شامل علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان از میان علاقه‌مندان دانشجو جذب می کند.

  2. متقاضیان دانشگاه تربیت معلم از چه طریقی می توانند به کدرشته محل های ارائه شده در این دانشگاه دسترسی داشته باشند؟

    لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه تربیت معلم از طریق سایت سازمان سنجش در قالب دفترچه های مجزایی برای هر زیر گروه آزمایشی منتشر می گردد.

  3. متقاضیان در صورت کسب چه ترازی می توانند کدرشته محل های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند؟

    داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه شان موفق به کسب تراز بالای 6500 شوند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان خواهند بود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره