کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir ” اعلام می شود. داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی شرکت کرده و پس از دریافت کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند در تاریخ هایی که از سوی این سامانه اعلام می گردد، جهت تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. از آنجایی که اطلاع از زمانبندی انتخاب رشته این آزمون حائز اهمیت است، در ادامه قصد داریم اطلاعاتی از تاریخ انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 ارائه کنیم.

 

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تاکنون پیرامون تاریخ انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مرحله انتخاب رشته به صورت همزمان و یا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه آغاز می شود که ممکن است همانند سال های گذشته در شهریور ماه باشد. به محض اعلام زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در 25 تا 27 تیر ماه می باشد.

پس از برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور پاسخنامه های شرکت کنندگان را بررسی می کند و برای هر داوطلب یک کارنامه اولیه منتشر می نماید.  کارنامه های اولیه منتشر شده برای هر داوطلب حاوی اطلاعات مهمی می باشد که برای ورود به مرحله انتخاب رشته حائز اهمیت است.

از مهم ترین مندرجات این کارنامه می توان به وضعیت مجاز بودن داوطلب جهت انتخاب رشته اشاره کرد. داوطلبان برای ورود به مرحله انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بایستی که مطابق کارنامه اولیه خود مجاز باشند. 

 

اقدامات لازم جهت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 

داوطلبانی که موفق به کسب نمره حد نصاب لازم شوند، به صورت چند برابر ظرفیت مجاز به انتخاب رشته می شوند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بایستی که برای انتخاب رشته دوره های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ” sanjeshp.ir ” اقدام کنند.

در قدم اول بایستی که دفترچه راهنما را در زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ دریافت کنند و سپس مندرجات آن را به دقت مطالعه کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کنند. پس از استخراج کد رشته محل ها بایستی که آن ها را بر اساس فاکتور های موثر همچون علاقه، کیفیت و مسیر دانشگاه انتخابی، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه و … الویت بندی نمایند، به گونه ای که هر الویت نسبت به الویت بعدی از تمامی جوانب ارجح تر باشد.

سپس لازم است داوطلبان برای درج کد رشته محل های انتخابی‌شان به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند و ضمن پرداخت هزینه انتخاب رشته، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مشاوره زمان انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد رشته های پزشکی در دو کد رشته امتحانی آزمون داده اند، بایستی که فرم انتخاب رشته خود را برای دو کد رشته محل به صورت ترکیبی تکمیل کنند. همینطور لازم است بدانید که در تعداد الویت هایی که در زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 می توان انتخاب کرد، محدودیتی وجود ندارد. اما داوطلبان مجاز هستند حداکثر به تعداد دانشگاه ها و مراکز پذیرنده رشته امتحانی‌شان، الویت های خود را درج نمایند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است که نیازمند کسب آگاهی و دانش لازم است. بنابراین بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب مطابق کارنامه اولیه خود، از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید تا با بهترین و مجرب ترین مشاور پیرامون این فرآیند صحبت کنید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟

    زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 از 25 تا 27 تیر ماه می باشد.

  2. متقاضیان برای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس “sanjeshp.ir ” امکان پذیر است.

  3. برای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت داوطلبان مجاز به انتخاب چند الویت هستند؟

    داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی مجاز به انتخاب حداکثر به تعداد دانشگاه ها و مراکز پذیرنده رشته امتحانی خود می باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره