کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش تعیین می گردد. داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری هریک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان باید در زمانبندی اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش sanjesh.org به سامانه مراجعه نمایند و پس از خرید کارت اعتباری از طریق واریز هزینه، اقدامات لازم را برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور انجام دهند. در ادامه توضیحات جامعی در خصوص نحوه هزینه ثبت نام کنکور 1403 ارائه خواهیم داد.

لینک خرید کارت ثبت نام کنکور از امروز ۶ فروردین ماه فعال شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند کارت شرکت در آزمون را خریداری نمایند. زمان ثبت نام از ۷ تا ۱۲ فروردین ماه می باشد.

لینک ورود مستقیم به سایت مای سنجش

برای مشاهده راهنما جامع ثبت نام کنکور و تغییرات اعمالی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری

 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت در سال داوطلبان برای شرکت در هر کدام از آزمون های سراسری باید در زمان نام نویسی، هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را پرداخت کنند. 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری در هر گروه آزمایشی در آزمون سال ۱۴۰۳ مبلغ 218 هزار تومان می باشد.. توجه داشته باشید هزینه کنکور های اردیبهشت و تیر به صورت جداگانه و در مهلت مقرر پرداخت خواهید کرد.

آن دسته از داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون هنر یا زبان های خارجه را دارند، می توانند با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور 1403 و خرید ۲ یا ۳ سریال کارت اعتباری در سه گروه آزمایشی (یک گروه اصلی و حداکثر ۲ گروه شناور) شرکت کنند. البته باید به این نکته توجه کنید در صورت شرکت در سه گروه آزمایشی نیز فقط یکبار ثبت‌نام انجام دهید.

با توجه به عدم اطلاع رسانی در مورد هزینه ثبت نام کنکور در سال جدید، هزینه سال گذشته به منظور آگاهی شما آورده شده است. در سال جدید مبلغ ثبت نام افزایش قیمت خواهد داشت. به محض اطلاع رسانی، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۳
هزینه ثبت نام در گروه آزمایشی اصلی 218.000 تومان
هزینه ثبت نام در یک گروه آزمایشی شناور (هنر یا زبان) 218.000 تومان
هزینه ثبت نام در کنکور اختصاصی فرهنگیان (فقط آزمون اردیبهشت ماه) 218.000 تومان
اعلام علاقه‌مندی به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی
هزینه آزمون عملی رشته های هنر (برای هر رشته)
هزینه آزمون عملی رشته تربیت بدنی
هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی
هزینه‌ ثبت‌نام برای داوطلبانی که خارج از کشور کنکور می‌دهند
هزینه ثبت نام با تاخیر جاماندگان کنکور 618.000 تومان
خدمات پیام کوتاه 7.000 تومان

 

زمان پرداخت هزینه ثبت نام کنکور 1403

اولین قدم برای ثبت‌نام کنکور، خرید کارت اعتباری است و داوطلبان باید پس از پرداخت مبلغ درخواستی سایت سنجش و خرید سریال اعتباری، فرم ثبت‌نام را دریافت و تکمیل کنند. داوطلبان با خرید کارت اعتباری آزمون می توانند فرآیند ثبت‌نام کنکور سراسری را تکمیل کنند.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 21 تا 27 آبان ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی در سایت فعال می شود و داوطلبان در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را تکمیل نمایند. داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی کامل تمامی شرایط و مدارک لازم در شرکت در کنکور های اردیبهشت و تیر ماه سال ۱۴۰۳ را بررسی کرده ایم. لذا توصیه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانطورکه گفته شد هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قابل پرداخت است. داوطلبان باید ابتدا به سایت ثبت‌نام آزمون سراسری مراجعه کرده و سپس اقدام به خرید کارت اعتباری کنند. 

متقاضیان در ابتدا باید اطلاعات فردی و شماره تماس و ایمیل خود را وارد کرده و سپس با ورود به سایت هزینه را از طریق کارت بانکی خود پرداخت نمایند. در ادامه مراحل کلی پرداخت هزینه را آورده‌ایم.

✅ مراجعه سایت سازمان سنجش

✅ انتخاب لینک فعال ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

✅ خرید کارت اعتباری 

✅ وارد کردن اطلاعات لازم

✅ پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 از طریق کارت بانکی

✅ دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی ثبت نام

 برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند ثبت نام و برنامه ریزی صحیح می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را تا قبولی و پذیرش در دانشگاه دلخواه همراهی کنند.

 

راهنما تصویری

در ادامه نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را شرح خواهیم داد.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و در منوی پایین بر روی ” سراسری ” کلیک کنید.

هزینه ثبت نام کنکور

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

هزینه ثبت نام کنکور

3️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

مبلغ ثبت نام آزمون سراسری

4️⃣ در بخش خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، بر روی لینک ” خرید سریال ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

هزینه ثبت نام کنکور

5️⃣ پس انتخاب سریال ثبت نام کنکور سراسری، بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

هزینه ثبت نام کنکور

6️⃣ در بخش بعدی باید اطلاعات خود را که شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک است، درج نمایید و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ”  کلیک کنید.

اطلاعات وارد شده

7️⃣ در بخش بعدی اطلاعاتی که درج کرده اید به شما نمایش داده می شود که باید آن ها را تایید کنید. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 را یادداشت نمایید.

پرداخت هزینه

8️⃣ سپس با تایید اطلاعات خود، مشخصات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید تا وجه از حساب شما کسر شود.

هزینه ثبت نام کنکور

9️⃣ پس انجام مراحل یک شماره سریال 12 رقمی دریافت خواهید کرد و برای مراحل ثبت نام به آن نیاز خواهید داشت. این شماره سریال را نزد خود نگه دارید.

🔺توجه: به محض فعال شدن لینک نام نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ راهنمای تصویری بالا به طور کامل بروزرسانی خواهد شد. 

در این مقاله به شرح راهنما تصویری نحوه خرید کارت اعتباری شرکت در کنکور سراسری نوبت های اردیبهشت و تیر ماه پرداختیم. توجه داشته باشید خرید کارت اعتباری به منزله ثبت نام شما نمی باشد. داوطلبان با طی کردن مراحل دیگر سایت سنجش ثبت نام خود را باید تکمیل کنند. در مقاله زیر به بررسی و شرح راهنما تصویری دیگر مراحل ثبت نام کنکور پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

کد پرداخت ثبت نام کنکور 

داوطلبان پس از پرداخت هزینه ثبت نام و اقدام برای تکمیل روند نام نویسی در یکی از کادر های ثبت نام با کادری با عنوان کد پرداختی مواجه خواهند شد. این کد پرداختی همان شماره سریال کارت اعتباری است که پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 در اختیارتان قرار داده می‌شود. پس این کد را حتما یادداشت کنید تا در ادامه مراحل نام نویسی و ثبت نام کنکور با مشکلی مواجه نشوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

عدم دریافت کد ۱۲ رقمی پس از پرداخت و فراموشی رمز

هر ساله برخی از داوطلبان در زمان خرید کارت اعتباری دچار مشکلاتی می شوند و کد ۱۲ رقمی پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور را دریافت نمی کنند و یا به دلایلی این کد را فراموش یا گم می کنند. در ادامه با توجه به مشکلات راه حل هایی را برای شما داوطلبان گرامی ارائه کرده ایم.

 

آیا با همه کارت ها می توان کارت را خریداری کرد؟

داوطلبان گرامی با شما هر کارت بانکی که عضو شبکه شتاب باشد و دارای رمز دوم می توانید هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ پرداخت کرده و کد ۱۲ رقمی ثبت نام را دریافت کنید. 

 

کارت خریداری شده را گم کرده ام

چنانچه پس از خرید و دریافت کارت آن را فراموش کرده اید، از طریق لینک بازیابی مشخصات کارت می توانید آن را بازیابی نمایید. توجه داشته باشید برای بازیابی کارت به شماره پیگیری پرداخت نیاز خواهید داشت.

 

عدم نمایش شماره پیگیری پرداخت

عدم نمایش شماره پیگیری پرداخت به منزله ناموفق بودن خرید می باشد. دوباره اقدام به خرید کارت کنید. اگر پول از حساب تان کمک شده باشد معمولا طی مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت به حساب بازخواهد گشت. 

 

مبلغ مورد نظر از حساب برداشت شد اما سایت خطای عدم موفقت در خرید را نشان داد

با توجه به حجم ترافیکی بالا در زمان ثبت نام کنکور امکان دارد با این خطا مواجه شوید. در صورتی که این خطا را مشاهده کردید وجه کسر شده پس از حداکثر 72 به حساب شما واریز خواهد شد. برای دریافت کد ۱۲ رقمی باید دوباره اقدام به خرید کارت نمایید. 

 

در زمان انجام فرآیند پرداخت اینترنت یا برق قطع شد

به قسمت مشاهده مشخصات مراجعه کنید. چنانچه با استفاده شماره پیگیری پرداخت توانستید کد ۱۲ رقمی را دریافت کنید، می توانید روند ثبت نام خود را آغاز نمایید. در غیر اینصورت پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ موفق نبوده و دوباره فرآیند خرید کارت را انجام دهید.

 

مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان متقاضی که هم در گروه های آموزشی اصلی و هم در گروه آموزشی زبان خارجه و هنر شرکت می کنند، هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 را باید به صورت جداگانه پرداخت کنند، اما مراحل ثبت‌نام را فقط یکبار انجام می هند. پس از ثبت‌نام این داوطلبان یک شماره پرونده و یک کد رهگیری داریافت خواهند کرد. در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه، داوطلبان کارت های جداگانه گروه های آزمایشی مختلف را دریافت خواهند کرد.

در سال ۱۴۰۳ داوطلبان فقط یک گروه شناور (هنر یا زبان) اجازه ثبت نام دارند.

ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است و شما با یکبار خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ در سایت سنجش، در یک آزمون هماهنگ و مشترک هر دو دانشگاه سراسری و آزاد شرکت داده می‌شوید. هر داوطلب می‌تواند در یک گروه آزمایشی اصلی ریاضی، تجربی و انسانی و یک گروه آزمایشی شناور هنر و زبان شرکت کند ولی برای هر گروه آزمایشی باید یک کارت اعتباری جداگانه تهیه نماید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 برای تان وجود دارد و یا در مراحل ثبت نام با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه مقدار می باشد؟

    مبلغ خرید کارت اعتباری ثبت نام در سال 1403 هنور مشخص نشده است اما سال گذشته مبلغ آن 383 هزار تومان بود.

  2. نحوه پرداخت هزینه نام نویسی چگونه می باشد.

    در متن مقاله تمامی مراحل و راهنما تصویری را شرح داده ایم.

  3. آیا داوطلبان دانشگاه آزاد باید هزینه مجزا پرداخت کنند؟

    خیر، با ادغام کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد، داوطلبان دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام من میخواستم برای کنکور تیر ۱۴۰۲ در کنکور سراسری و کنکور زبان انگلیسی شرکت کنم الان باید برای هر کدوم از اینا هزینه جداگانه حساب کنم
    ممنون میشم پاسخ بدید ؟

    1. سلام برای شرکت در هر گروه آزمایشی باید یک کارت جداگانه خریداری کنید و هزینه ثبت نام کنکور را پرداخت کنید.
      در صورت تمایل به شرکت در دو گروه آزمایشی باید ۲ عدد کارت خریداری کنید.

  2. با سلام آیا درصورتی که همزمان در آزمون کنکور و دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنیم باید دو کارت جداگانه تهیه کرد؟

    1. سلام هزینه ثبت نام کنکور و شرکت آزمون فرهنگیان جدا می باشد و باید 2 بار کارت خریداری کنید.

  3. سلام، وقت بخیر، هنگام خرید سریال ، کافی نت ، در قسمت نام خانوادگی ، فامیل من را کامل وارد نکرد، ایا این موضوع مشکلی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره