کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ کدام اند؟ در طی ثبت‌نام آزمون سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های لازم را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت‌نام، این مدرک تهیه و آماده شده باشد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­‌های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 که در طول فرایند ثبت‌نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

برای مشاهده راهنما جامع ثبت نام کنکور و تغییرات اعمالی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری

 

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

متقضایان باید مدرک موردنیاز را در زمان نام نویسی آماده کرده تا مراحل ثبت‌نام انجام داده و این فرآیند را به اتمام برسانند. این اطلاعات شامل مدرک فردی و عکس داوطلب، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم های لازم و خرید سریال ثبت نام 12 رقمی می باشد. در ادامه به بررسی و شرح تک به تک مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت.

 

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1403

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل اطلاعات تحصیلی و فردی است. به طور کلی مدرک فردی ثبت‌نام آزمون سراسری عبارتند از:

🔵مشخصات شناسنامه­ ای: اطلاعات شناسنامه ­ای دربرگیرنده اطلاعات شخصی داوطلب از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کدملی، سریال شناسنامه است.

🔵 عکس داوطلبی: داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری نیاز دارند تا عکس داوطلبی خود را اسکن کرده و در محل درخواستی بارگذاری کنند. عکس داوطلبی می‌بایست دارای استانداردهای مشخصی باشد.

🔵اطلاعات محل سکونت: درج آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی محل زندگی داوطلب در مدارک ثبت نام کنکور سراسری ضروری است.

🔵اطلاعات سهمیه‌ای: داوطلبانی که دارای سهمیه ­ای خاص از جمله سهمیه ایثارگری و یا رزمندگان هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی را در فرم ثبت نام کنکور سراسری ثبت کنند. برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری کلیک کنید.

🔵اطلاعات نظام وظیفه­‌ای برای داوطلبان آقا: داوطلبان آقا موظف هستند تا اطلاعات مربوط به وضعیت نظام وظیفه خود را در فرم ثبت نام مشخص کنند.

🔵 تشکیل پرونده برای داوطلبان معلول: داوطلبان معلول و دارای وضعیت جسمانی خاص، برای شرکت در آزمون سراسری ابتدا باید به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند تا اطلاعات جسمانی آنها در این سازمان ثبت شود.

🔵اطلاعات داوطلبان غیرایرانی: یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان شرکت کننده که تابعیت غیرایرانی دارند، درج کد پیگیری 13 رقمی مربوط به خود در فرم ثبت نام می باشد. برای دریافت کد 13 رقمی اتباع خارجی کلیک کنید.

 

استانداردهای تعریف شده برای عکس داوطلبی

عکس داوطلبی بایستی دارای استانداردهای خاص باشد. در ادامه ویژگی­ هایی عکس داوطلبی که یکی از مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد شرح داده شده است.

✅عکس باید تمام رخ 4*3 و یا 4*6 باشد.

✅عکسی که در محل درخواستی بارگذاری می‌شود لازم است دارای ابعاد 400*300 و یا 300*200 باشد.

✅تصویر اسکن باید دارای فرمت JPG باشد.

✅عکس داوطلبی بایستی فاقد لکه، مهر، جای منگنه باشد.

✅این عکس باید جدید که در سال جاری تهیه شده باشد.

✅عکس‌های داوطلبی که از روی کارت ملی، شناسنامه یا هر مدرک دیگر اسکن و بارگذاری می‌شوند. بدون شک مشکلی برای ثبت نام داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مدارک ثبت نام کنکور | فرم های ثبت نام 

1️⃣ فرم شماره 1: همه داوطلبان کنکور 1403 (به جز آن دسته از داوطلبانی که در بخش های مرکزی شهرهای تهران، بخش كن شهر تهران، بخش تجريش شهر شميرانات، بخش لواسانات شهر شميرانات، اصفهان، تبريز، شيراز و مشهد فارغ التحصیل شده اند) باید نسبت به تکمیل فرم شماره یک ثبت نام آزمون سراسری اقدام کنند. برای دانلود این فرم که یکی از مدارک ثبت نام کنکور 1403 می باشد، بر روی عبارت دانلود فرم شماره 1 زیر کلیک کنید.

2️⃣ فرم شماره 2: این فرم مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری تحصیل می کنند و قصد انصراف از تحصیل را دارند می باشد. این داوطلبان باید فرم شماره 2 را پر کرده و آن را به آموزش دانشگاه خود تحویل دهند. برای دانلود این فرم که یکی دیگر از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می باشد، بر روی عبارت دانلود فرم شماره 2 زیر کلیک کنید.

 

مدارک تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

نکته مهم در رابطه با مدرک تحصیلی این است که اطلاعات مربوط به مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌بایست به صورت دقیق و درست در فرم ثبت نام کنکور درج شوند. 

❌معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

❌نمره و معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

❌تاریخ اخذ مدرک دیپلم

❌معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک

❌معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی

❌تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی

❌ دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور از طریق سایت کد سوابق تحصیلی

           🟢 داوطلبان نظام جدید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

           🟢 داوطلبان نظام قدیم: کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

❌ تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها

❌ وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ویا بالاتر دانشگاه ها

 

کدهای تحصیلی، نظام وظیفه و منطقه

موارد دیگر کدهای لازم مدارک ثبت نام کنکور سراسری که در ادامه پرداخته ایم:

  • کدبخش محل تولد موجود در جدول شماره 7 راهنمای کنکور سراسری
  • کد منطقه تحصیلی و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد دانش آموزی مقطع دیپلم دانش آموزان فارغ التحصیل سال 1384 تا 1397 موجود در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. 
  • کد عنوان دیپلم پایه دوازدهم نظام آموزشی 3-3-6 موجود در مدرک دیپلم (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی دوازدهم کنکور کلیک کنید.)
  • کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستان
  • کد بخش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
  • کد دو رقمی عنوان مدرک پیش دانشگاهی 
  • کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی
  • کد محل اشتغال به کار
  • کد استان و کد بخش محل اقامت
  • کد نظام وظیفه کنکور موجود در دفترچه

 

خرید سریال کارت اعتباری | مدارک ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان این آزمون به شرط پرداخت هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر، شماره سریال ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهمترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری 1403 به شمار می‌رود. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری به شکل اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. با خرید کارت اعتباری، یک شماره سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که از طریق این شماره سریال دسترسی به فرم‌های ثبت نام فراهم می‌شود.

داوطلبان دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند.

 

آیا برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ کارت ملی لازم است

داوطلبان در زمان نام نویسی نیازی به ارائه کارت ملی نمی باشد. داوطلبان در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام در سایت سنجش یکی از اطلاعات لازم کدملی داوطلب می باشد. کد ملی شخص همان شماره شناسنامه می باشد. هرچند که کارت ملی از اصلی ترین مدارک ثبت نام کنکور می باشد اما در زمان نام نویسی فقط وارد کردن کد ملی کافی می باشد. چنانچه شخص در دانشگاه پذیرفته شود. باید در زمان مراجعه حضوری کارت ملی خود را ارائه دهد.

 

مشاوره مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری 1403

در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور یک فرم پیش نویس قرار داده است. توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت‌نام این اطلاعات خود را یادداشت کرده تا احتمال خطا و اشتباده وارد کردن اطلاعات به کمترین میزان برسد. چنانچه به هر صورتی در هنگام نام نویسی اطلاعات و مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را به صورت اشتباه وارد کرده اید می توانید در زمان تمدید مهلت ثبت‌نام و زمان در یافت کارت ورود به جلسه (به صورت اینترنتی یا مراجعه به باجه های رفع نقص کنکور سراسری) نسبت به ویرایش و اصلاح این اطلاعات اقدام کنید.

داوطلبان تنها در صورتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که تحصیلات مقطع جاری خود را تا پایان شهریورماه 1403 به طور کامل به اتمام رسانده و فارغ التحصیل شده باشند. (برای ورودی بهمن داوطلبان باید تا پیش از زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند)

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه مدارکی می باشد؟

در متن مقاله تمامی مدارک ثبت‌نام را شرح داده ایم.

آیا برای ثبت نام آزمون سراسری کارت ملی لازم می باشد؟

داوطلبان برای نام نویسی به شماره ملی درج شده به کارت ملی نیازمندند

️ سریال کارت ثبت‌نام کنکور سراسری را از چه طریقی می توان تهیه کرد؟

داوطلبان در زمان ثبت نام با پرداخت هزینه ثبت‌نام می توانند این کارت را از سایت سنجش خریداری کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام، از رشته‌ی فنی کار و دانش هم میشه در کنکور سراسری زبان شرکت کرد؟ چون کتابای عمومی کار دانش با بقیه رشته ها متفاوت هستن

    1. سلام در صورت واجد شرایط بودن و تکمیل بودن مدارک ثبت نام کنکور سراسری بله می توانید
      برای اطلاع از شرایط لازم مقاله زیرر را مطالعه نمایید یا با کارشناسان دانتل کو تماس بگیرید.
      شرایط ثبت نام کنکور

    1. سلام خیر
      عکسدار بودن شناسنامه جز مدارک ثبت نام کنکور نمی باشد.
      اطلاعات را به صورت متن وارد می کنید و نیازی به آپلود و عکس شناسنامه نمی باشد.

  2. با سلام
    من امسال دوازدهم هستم میخواستم بدونم میشه الان توی کنکور ثبت نام کنم ؟
    اگر که میشه خب من هنوز معدل پایانی ندارم که روش اعمال بشه
    میشه یکم توضیح بدین لطفا

    1. سلام در مدارک ثبت نام کنکور خود نیازی به درج معدل خود ندارید.
      در زمان ثبت نام گزینه فارغ التحصیل در سال ۱۴۰۲ را انتخاب کنید.

  3. با سلام
    منی که میخوام معدلم رو ترمیم کنم باید الان ثبتش کنم ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. سلام در حال حاضر معدل قبلی خود را که جز مدارک ثبت نام کنکور می باشد را درج کنید.
      در صورت ترمیم معدل در زمان دریافت کارت ورود به جلسه یا انتخاب رشته می توانید معدل خود را ویرایش کنید.

  4. سلام من شهریور ماه معدلم را ترمیم کرده ام الان برای ثبت نام باید معدلی که ترمیم کرده ام را وارد کنم یا معدلی که در دیپلم وارد شده؟

  5. سلام وقتبخیر ببخشید من از دانش آموزان مدرسهبزرگسالان هستم که هرترم ۱۸واحد انتخاب میکنم و پاس میکنم الان دوازدهم هستم متاسفانه هشت واحد از درسهام میمونه برای شهریور۱۴۰۲.من دوس داذم تو کنکور تیر ۱۴۰۲شرکت کنم آیا میتونم ثبت نام کنم؟تا۳۱شهریور فارغ التحصیل میشم.اگ میتونم ثبت نام کنم چجوری معدل کل به سایت بدم یعنی میشه؟

  6. سلام من میخوام ترمیم معدل شرکت کنم تو زمان ثبت نام کنکور معدل دیپلم رو وارد کنم بعد تو زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدلمو ویرایش کنم؟

    من شنیدم ترمیم معدل تاثیری تو معدل نداره

    1. سلام بله می توانید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه مدارک ثبت نام کنکور و معدل را ویرایش کنید.
      خیر، ترمیم معدل در کنکور سراسری تاثیر خواهد داشت.

    1. سلام بله می توانید نام نویسی کنید. اما توجه داتشه باشید نباید اطلاعات مغایر را وارد کنید که موجب محرومیت شما شود.. برای راهنمایی و انجام فرآیند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید.
      مدارک ثبت نام کنکور لازم را در کادر های مربوطه وارد کنید.

  7. سلام، در قسمت اطلاعات تكميلي معدل نهايي ديپلم رو مي خواد در صورتي من الان پايه دوازدهم هستم نميشه خالي هم گذاشتش بي زحمت راهنمايي كنيد

  8. سلام رمزی که از طریق پیامک برام ارسال شده به صورت ناخواسته پاک شده آیا من نمیتونم ثبت نام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره