کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت اول و دوم همزمان با آغاز نام نویسی آزمون سراسری از طریق سایت سنجش منتشر می شود که در ادامه مطلب می توانید آن را دانلود نمایید. هدف از انتشار این دفترچه‌، اطلاع رسانی شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری و تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به آن می باشد. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورود به دانشگاه‌های سراسری و آزاد در رشته‌های با آزمون را دارند، باید پس از مطالعه دفترچه راهنما اقدامات لازم را انجام دهند. زمان دریافت دفترچه و مندرجات آن و لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 را در ادامه قرار داده‌ایم.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات کنکور و برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت، دفترچه ثبت نام کنکور نوبت اول و دوم ۱۴۰۳ نیز برای هر نوبت آزمون به صورت جداگانه منتشر شود. کلیه متقاضیان موظف به دریافت و مطالعه دفترچه و مطالعه مندرجات آن می باشند. 

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ تاکنون منتشر نشده است در جدول زیر لینک دانلود دفترچه سال گذشته را قرار داده ایم. ازین رو شما داوطلبان گرامی می توانید آن را مطالعه نمایید. به محض انتشار دفترچه دوره جدید لینک دانلود آن فعال خواهد شد.

نوبت کنکور لینک دانلود دفترچه
اردیبهشت ۱۴۰۳ دانلود کنید
تیر ماه ۱۴۰۳ منتشر نشده

دفترچه‌ی راهنما شامل اطلاعات مهمی برای دانش آموزان است و جزئیات آزمون را در اختیار آن ها قرار می دهد تا به کمک آن فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام این آزمون را تکمیل کنند. به محض انتشار دفترچه سال جدید باید حتما آن را نیز دانلود کرده و مطالعه نمایید. داوطلبان گرامی برای دانلود دفترچه سال قبلی جهت مطالعه و آگاهی از شرایط کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

❌❌ با توجه به تغییرات اعمالی حتما توصیه می کنیم مقاله زیر را پیش از انجام فرآیند نام نویسی مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه 1403 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ در آزمون نوبت اول تیر ماه ۱۴۰۳ از تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه می باشد و دفترچه ثبت کنکور سراسری نیز همزمان منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. با این حال نیز چنانچه اخباری از زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 دریافت کنیم، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان انتشار دفترچه
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر 1402 (تا 15آذر تمدید شد) 5 آذر 1402
تیر ماه ماه ۱۴۰۳ 7 الی 12 فروردین 1403 7 فروردین 1403

متقاضیان بایستی که پیش از هر گونه اقدامی در جهت نام نویسی در این آزمون، ابتدا تمامی مندرجات دفترچه‌ی راهنما را به دقت بررسی کند، تا در صورتی که واجد باشد، برای مراحل بعدی اقدام نماید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به صورت ۵۰ درصد و قطعی می باشد. همه داوطلبان با هر نوع دیپلم و رشته تحصیلی تاثیر سوابق تحصیلی ۵۰ درصدی خواهند داشت. داوطلبان پیش از انجام ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت مای مدیو my.medu.ir دریافت نمایند. 

◀ برای اطلاع از نحوه دریافت کد و اطلاع از تاثیر سوابق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 شامل دو بخش می باشد. بخش اول شامل راهنمای عملی ثبت‌نام در آزمون سراسری و بخش دوم نیز شرایط و مقررات شرکت در این آزمون را شرح داده شده است. در ادامه به صورت موردی به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام اشاره کرده ایم.

متقاضیانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور سراسری باشند، مجاز به نام نویسی در این آزمون می باشند. در ادامه به بررسی شرایط مختلف خواهیم پرداخت:

 

شرایط عمومی 

🔹 به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.

🔹 اعتقاد به احکام دینی و انجام آن ها 

🔹 سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

🔹 سابقه شرکت در حذب های سیاسی نداشته باشند.

🔹 عدم سابقه فساد اخلاقی و زیر پا گذاشتن شئونات اسلامی

🔹 سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی در دفترچه ثبت نام کنکور نوبت اول و دوم

 

شرایط اختصاصی

✅ متقاضیان کنکور سراسری باید دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا مدرک ديپلم نظام آموزشي جديد در يكي از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و يا كاردانش باشند.

✅ دسته‌ای از داوطلبان که در حال تحصیل در مقطع دوازدهم می‌باشند. مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 فارغ‌التحصیل شده و مدرک خود را اخذ کنند.

 

شرایط ثبت نام دانشجویان دوره روزانه

❌ دانشجویان دوره روزانه در قانون جدید نیازی به انصراف از تحصیل پیش از اتمام مهلت ثبت نام نمی‌باشند. طبق دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ این داوطلبان همانند دیگر دانشجویان دوره‌های غیر روزانه پس از قبولی در زمان نام نویسی در دانشگاه می‌توانند از مقطع قبلی خود انصراف دهند.

 

شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی

✅ داوطلبان آزمون سراسری که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های پزشکی هستند، طبق مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1403 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند تا در زمان ثبت‌نام، گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را ارائه دهند.

توجه داشته باشید داوطلبان دارای طرح اجباری وزارت بهداشت در صورت قبولی در رشته های پزشکی یا دندان پزشکی و داروسازی می توانند تا پایان دوره تحصیل خود طرح نیروی انسانی را به تعویق اندازند.

در صورت قبولی در بقیه رشته باید گواهی پایان طرح خود را ارائه دهند.

رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به شرح زیر می باشد:

داروسازی – علوم آزمایشگاهی -فوریت های پزشکی – هوشبری -بینایی سنجی – تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) – کاردرمانی – بهداشت عمومی – فیزیوتراپی – پرستاری – گفتار درمانی – مامایی – اتاق عمل – شنوایی سنجی – فناوری اطلاعات سلامت – علوم تغذیه

 

شرایط ثبت نام دانشجویان اخراجی

🟣 طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ دسته‌ای از دانشجویان که درگذشته از دانشگاه اخراج شده یا مدرک معادل کاردانی اخذ کرده اند، چنانچه با دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویی تسویه کامل کرده اند می توانند در کنکور ۱۴۰۳ شرکت نمایند. داوطلبان آقا نباید منع نظام وطیفه داشته باشند.

 

دانشجویان اتباع خارجی غیرایرانی

🟢 اتباع خارجی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری 1403 را دارند، باید با ورود به سامانه اتباع غیر ایرانی، کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را دریافت کرده و در فرم تقاضانامه وارد کنند.

بخوانید: کد 13 رقمی اتباع

 

شرایط نظام وظیفه ثبت نام کنکور 1403

داوطلبان آقا باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی گفته شده، دارای شرایط و مقررات نظام وظیفه طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز باشند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

❌داوطلبان آقا باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم از خدمت و یا کارت معافیت موقت از خدمت باشند.

❌افرادی که دارای سن 46 و یا بیشتر هستند و موفق به دریافت کارت معافیت سنی شده‌اند

❌داوطلبانی که مشغول به خدمت سربازی هستند، اما موفق به کسب قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می شوند، می توانند با دریافت ایست خدمت سربازی، ادامه تحصیل دهند.

❌دانشجویان انصرافی که از انصراف آن ها بیش از یک سال نگذشته است

❌داوطلبانی که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

❌ دسته ای از داوطلبان دارای مدرک کاردانی که مشمول خدمت سربازی نیز هستند، فقط می‌توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند.

❌ در یک مصوبه استثنا، در صورتی که فردی در آزمون کنکور سراسری در یکی از رشته‌های دکتری عمومی یا مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شود، بدون هیچ محدودیتی از نظر نظام وظیفه می تواند در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کند.

بخوانید: دریافت کد نظام وظیفه کنکور

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

 

سهمیه ها دفترچه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

🟢سهمیه مناطق: استان های مختلف در سراسر کشور با توجه به میزان دسترسی به امکانات آموزشی و … در یکی از سه سهمیه منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه قرار می گیرند. داخل دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ این مناطق از یکدیگر جدا شده‌اند.

🟢سهمیه رزمندگان: دارای سهمیه رزمندگان جزو رزمندگان با سابقه فعالیت حداقل 6 ماه متوالی و یا متناوب از تاریخ 31 شهریور 1359 تا تاریخ 31 شهریور ماه 1367 در مناطق عملیاتی باشند و باید موفق به کسب 80 درصد از نمره آخرین نفر قبولی در آزمون شوند.

🟢سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت: افرادی که جزو اسامی جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر هستند، 25 از درصد ظرفیت هر کدرشته محل اختصاص به آنان دارد ولی باید 70 درصد از نمره آخرین نفر قبولی را کسب کنند.

🟢 سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت: طبق دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ افرادی که جزو اسامی جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند، 5 درصد از ظرفیت هر کدرشته محل را به خود اختصاص می‌دهند ولی باید 70 درصد از نمره آخرین نفر قبولی را کسب کنند.

بخوانید: دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

 

مشاوره دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ترین مواردی که دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 پرداخته شده، شرایط شرکت در این آزمون می باشد. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون گزینش دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد هستند که واجد الشرایط باشند. برای اطلاع از نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور کلیک کنید. 

توجه داشت باشید که علاوه بر شرکت در کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های سراسری و آزاد، داوطلبان می‌توانند در کدرشته محل‌های ارائه شده بر اساس سوابق تحصیلی نیز شرکت کنند. 85 درصد از رشته‌های ارائه شده سال‌های اخیر در دانشگاه های مختلف به صورت بدون کنکور ارائه می شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نوبت اول و دوم برای تان وجود دارد و یا در مراحل ثبت نام با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاریخ انتشار دفترچه ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

    با توجه به آغاز نام نویسی در فروردین ماه دفترچه راهنما نیز در همان تاریخ منتشر خواهد شد.

  2. متقاضیان برای دریافت دفترچه راهنما بایستی به کدام سایت مراجعه نمایند؟

    تمامی متقاضیان می توانند برای دریافت دفترچه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه کنند.

  3. دفترچه ثبت‌نام شامل چه مندرجاتی می باشد؟

    در این دفترچه‌ی اطلاعات مهمی شامل شرایط عمومی و اختصاصی کنکور، مدارک لازم جهت ثبت نام، هزینه ثبت نام و نحوه پرداخت هزینه، زمان ثبت نام و … درج گردیده است

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. ممنون از مطالب خوبتون من نتونستم مرحله اول کنکور ۱۴۰۱ رو ثبت نام کنم آیا میتونم مرحله دوم رو ثبت نام کنم درصورت قبولی دانشگاه برم؟

    1. سلام دوست گرامی
      بله کنکور ها با یکدیگر اطتباطی ندارند و شما می توانید در هر نوبتی که مایل هستید شرکت کنید (البته در زمان ثبت نام)
      طبق دفترچه راهنما ثبت نام می توانید در آزمون شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره