کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ یکی از موضوعات بسیار مهم است که چالش های زیادی را برای داوطلبان کنکور به وجود آورده است. طی چند سال گذشته تاثیر معدل افزایش یافته است و با توجه به تاثیر قطعی آن بیش از پیش اهمیت یافته است. داوطلبان باید از جزئیات تاثیر معدل در کنکور اطلاع داشته باشند تا بتوانند اقدامات لازم برای بهبود آن را انجام دهند. در غیر این صورت رتبه داوطلب در کنکور بدتر شده و شانس قبولی او کاهش می یابد. در این مطلب به بررسی کامل تاثیر معدل در کنکور پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ 

داوطلبان کنکور سراسری در سال 1404 باید از میزان تاثیر معدل در کنکور اطلاع دقیق داشته باشند چراکه در حال حاضر تاثیر معدل در کنکور بسیار افزایش یافته است و تاثیر مستقیمی بر رتبه داوطلبان خواهد گذاشت. 

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1404 به میزان 60 درصد به صورت قطعی می باشد. منظور از تاثیر قطعی این است که حتی در صورت پایین بودن نمره داوطلب نیز رتبه او تحت تاثیر قرار گرفته و بدتر می شود. در گذشته این تاثیر تنها به صورت مثبت بود و در صورت داشتن معدل داوطلب تاثیر منفی بر روی رتبه او اعمال نمی‌شد. 

میزان تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور سراسری به این صورت است که 20 درصد به پایه یازدهم و 40 درصد به پایه دوازدهم اختصاص می یابد. در سوابق تحصیلی رشته های نظری، ضریب دروس عمومی 28 و ضریب دروس تخصصی نیز 22 می باشد.

 

میزان تاثیر معدل در کنکور 1404 

در هر یک از مقاطع میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ متفاوت است. داوطلبان با اطلاع از سهم تاثیر سوابق تحصیلی در هر پایه می توانند وضعیت خود را بررسی کرده و برای اقدامات بعدی شان تصمیم گیری نمایند. میزان تاثیر معدل هر پایه در کنکور به صورت زیر می باشد. 

 

نظام آموزشی ۳-۳-۶
پایه تحصیلی میزان تاثیر سوابق تحصیلی
پایه یازدهم 20
پایه دوازدهم 40
مجموع 60
نظام آموزشی سالی واحدی
پایه تحصیلی میزان تاثیر سوابق تحصیلی
پایه یازدهم 20
دیپلم 30
پیش دانشگاهی 10
مجموع 60

 

تاثیر معدل در کنکور اردیبهشت 

داوطلبان کنکور 1404 می‌توانند در هر دو نوبت اردیبهشت و تیرماه ثبت نام نمایند. برخی از داوطلبان به اشتباه تصور می کنند که سوابق تحصیلی تنها در کنکور نوبت تیر ماه تاثیر دارد اما این باور اشتباه است و سوابق تحصیلی برای آزمون اردیبهشت ماه نیز 60 تاثیر مثبت اعمال می کند. 

سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور نوبت اردیبهشت کامل نیست و به همین دلیل پس از برگزاری آزمون، تنها نتایج اولیه و خام منتشر می شود. نتایج نهایی پس از برگزاری هر دو نوبت و درج کامل سوابق تحصیلی اعلام می گردد تا تاثیر معدل در کنکور سراسری 1404 نیز اعمال شود.

تاثیر معدل در کنکور سراسری

 

تاثیر معدل در کنکور برای داوطلبان با دیپلم غیر مرتبط 

در کنکور سراسری داوطلبان می توانند گروه آزمایشی خود را تغییر دهند و در گروهی به جز گروه مرتبط با مدرک دیپلم خود آزمون دهند. اما این داوطلبان در دروس تخصصی گروه آزمایشی خود سوابق تحصیلی ندارند و نمره این دروس برای آنان صفر در نظر گرفته می شود. 

این داوطلبان برای اینکه دچار مشکلی در زمینه سوابق تحصیلی و تاثیر معدل در کنکور سراسری 1404 نشوند، باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و در دروسی که سوابق تحقیقی ندارند برای خود نمره ثبت کنند. در صورتی که قصد شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

 

تاثیر معدل در کنکور سراسری | مشمولان سوابق تحصیلی در کنکور 1404

داوطلبان کنکور سراسری در دودسته داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید قرار می گیرند. هم داوطلبان نظام جدید ‌3_3_6 و هم داوطلبان نظام قدیم سالی واحدی باید سوابق تحصیلی داشته و کد آن را از سایت مای مدیو دریافت کنند تا تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ اعمال شود. 

در سال های گذشته داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش مشمول سوابق تحصیلی نمی‌شدند اما در حال حاضر این داوطلبان نیز باید برای خود سوابق تحصیلی ایجاد کنند. در واقع می توان گفت که در سال 1404 تمامی داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی می شوند و در صورت عدم سابقه تحصیلی باید برای ایجاد آن اقدام نمایند. 

 

تاثیر معدل بالا در کنکور 

در سال های گذشته تاثیر معدل در کنکور سراسری 1404 تنها به صورت قطعی محاسبه می شد و داوطلبانی که معدل بالای 14 داشتند، از شرایط بهتری نسبت به سایر داوطلبان برخوردار بودند. در حال حاضر نیز داوطلبان با معدل بالای 14 از شرایط خوبی برخوردار هستند و پس محاسبه ضریب 28 درصدی برای دروس عمومی و ضریب 22 درصدی برای دروس تخصصی رتبه خوبی کسب خواهند کرد.

این داوطلبان نیز می‌توانند برای کسب رتبه بهتر در کنکور سراسری، در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند و نمرات خود را ارتقا دهند. توجه داشته باشید که شرکت در این آزمون تنها برای یکبار مجاز می باشد. در صورتی که نمرات کمتری در آزمون ترمیم معدل کسب شود، همان نمرات قبلی بهتر به عنوان سابقه تحصیلی درنظر گرفته می شود.

 

تاثیر معدل در کنکور سراسری | تاثیر معدل پایین در کنکور

در سال های گذشته معدل در کنکور تاثیر مثبت داشت و داوطلبانی که معدل کمتر از 14 داشتند، با مشکلی مواجه نمی شدند چراکه سوابق تحصیلی برای آنان بی اثر می‌شد. این داوطلبان می توانستند با مطالعه دروس کنکور و کسب درصدهای بالا رتبه خوبی به دست آورند. 

اما در حال حاضر سوابق تحصیلی به صورت قطعی محاسبه می شود و در نتیجه رتبه داوطلبان با معدل کمتر از 14 بدتر می شود و بر روی عملکرد داوطلب تاثیر منفی خواهد گذاشت. این داوطلبان برای جبران تاثیرات منفی معدل خود باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند تا تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ برای آنان تاثیر بهتری داشته باشد. 

 

تاثیر امتحانات نوبت اول در کنکور سراسری 

امتحانات مدارس در دو نوبت برگزار می شود و در نتیجه این سوال برای داوطلبان ایجاد می شود که آیا امتحانات نوبت اول نیز در تاثیر معدل در کنکور سراسری 1404 تاثیر گذار هستند یا خیر. در پاسخ به این سوال باید گفت که امتحانات نوبت اول هیچ تاثیری در سوابق تحصیلی ندارند. 

ملاک سابقه تحصیلی در کنکور سراسری تنها امتحانات نهایی نوبت دوم می باشد. عملکرد داوطلبان در امتحانات نوبت اول هیچ تاثیری در سابقه تحصیلی او نخواهد داشت. نمرات امتحانات نهایی نوبت دوم برای سازمان سنجش ارسال شده و از این طریق رتبه داوطلبان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای کسب موفقیت در امتحانات نهایی می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

چه کسانی باید از تاثیر قطعی معدل نگران باشند؟

رقابت در کنکور سراسری بسیار شدید است و داوطلبان برای قبولی در این آزمون با سختی بیشتری نسبت به قبولی و کسب نمره بالا در امتحانات نهایی مواجه هستند. برای مثال داوطلبان زیادی می توانند نمره ۲۰ را امتحانات نهایی کسب کنند اما امکان به دست آوردن درصد ۱۰۰ در هر یک از دروس کنکور بسیار سخت است و داوطلبان زیادی موفق به این کار نمی شوند. 

البته معدل بالا تنها به معنای داشتن معدل ۱۹ و یا ۲۰ نیست بلکه داوطلبان با معدل بالاتر از ۱۴ نیز می توانند تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ را به صورت مثبت به دست آورند. هرچند که بالاتر بودن معدل می تواند شانس قبولی داوطلب در کنکور را بیش از پیش افزایش دهد. 

داوطلبانی که معدل کمتر از ۱۴ دارند باید نگران تاثیر قطعی معدل در کنکور باشند چراکه در این صورت معدل آنان تاثیر منفی بر رتبه خواهد گذاشت. همچنین داوطلبانی که در دروس عمومی و تخصصی رشته مورد نظر سوابق تحصیلی ندارند نیز باید نگران تاثیر قطعی معدل باشند چراکه در این صورت معدل آنان صفر در نظر گرفته شده و تاثیر بسیار بدی بر رتبه شان خواهد گذاشت. 

تمامی داوطلبانی که قصد بهبود معدل خود را دارند و یا به دلیل تغییر رشته از سوابق تحصیلی برخوردار نیستند، می توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و نمرات خود را بهبود بخشند. در صورتی که داوطلب در این آزمون نمرات کمتری کسب کند، همان نمرات قبلی او که بهتر هستند به عنوان نمره اصلی در نظر گرفته خواهد شد. لازم به ذکر است که قثط یکبار امکان شرکت در آزمون ترمیم معدل وجود دارد. 

 

تاثیر معدل در کنکور سراسری | راه افزایش معدل در کنکور سراسری 

پس از اینکه تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ افزایش یافت و به صورت قطعی محاسبه شد، بسیاری از داوطلبان نگران وضعیت خود شدند چرا که در این شرایط دیگر تنها تلاش داوطلب در یکسال کنکور ملاک نیست و عملکرد او در سال های تحصیل نیز اعمال اثر خواهد کرد. 

با توجه به مشکلات ایجاد شده برای داوطلبان کنکور، سازمان سنجش امکان ایجاد سوابق تحصیلی از طریق آزمون ترمیم معدل را در نظر گرفت. داوطلبانی که قصد ارتقا معدل خود را دارند و یا به طور کلی سوابق تحصیلی ندارند، می توانند با شرکت در آزمون ترمیم معدل مشکل خود را برطرف سازند. توجه داشته باشید که نمرات ترمیم معدل تاثیری در مدرک دیپلم نخواهد داشت و فقط به عنوان سابقه تحصیلی در سازمان سنجش ملاک خواهد بود. 

 

مشاوره کنکور سراسری 

در کنکور سراسری 1404 سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان تاثیر 60 درصدی خواهد داشت. این تاثیر به صورت قطعی محاسبه می شود و در نتیجه داوطلبان با معدل پایین دچار مشکل شده و رتبه شان بدتر خواهد ‌شد. این داوطلبان می توانند برای بهبود نمرات خود در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند. 

تاثیر ۶۰ درصدی معدل برای تمامی داوطلبان کنکور صدق می کند. داوطلبان نظام آموزشی قدیم نیز باید کد سوابق تحصیلی خود را از سایت مای مدیو دریافت کرده و در فرم ثبت نام کنکور وارد کنند. داوطلبانی که قصد شرکت در گروه آزمایشی غیرمرتبط با دیپلم خود را دارند، باید حتما در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و برای خود سابقه تحصیلی در دروس تخصصی آن رشته ایجاد کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر معدل در کنکور سراسری 1404 برای تان وجود دارد، می تواند با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. تاثیر معدل در کنکور سراسری 1404 چقدر است؟ 

    در سال 1404 معدل در کنکور سراسری تاثیر 60 درصدی و قطعی خواهد داشت. 

  2. آیا امتحانات نوبت اول نیز در کنکور تاثیر می گذارد؟ 

    خیر تنها امتحانات نهایی نوبت دوم به عنوان ملاک سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شوند. 

  3. برای ارتقا معدل و رتبه کنکور سراسری چه باید کرد؟ 

    داوطلبانی که قصد بهبود نمرات خود و یا ایجاد سابقه تحصیلی را دارند، می توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫26 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون به خیر من سهمیه ۲۵ درصد به بالا رو دارم بعد امسال دوازدهمم اگر معدل امتحان نهایی امسالم ۱۷ یا ۱۸ بشه هر درس رو داخل کنکور چند درصد بزنم پزشکی تهران قبول میشم و چند درصد بزنم کلا پزشکی قبول میشم ممنون میشم جوابم رو بدید

  2. سلام
    معدل یازدهم برای کنکور ۴۰۳ کافی‌نت اشتباه وارد کرده
    این مشکلی برای کنکور و رتبه من وارد می‌کنه؟لازمه برم درستش کنم؟

  3. سلام
    من میخواهم اول کنکور بدم بعد ترمیم کنم تراز و نتیجه کنکور تا کی معتبره که بتونم بعد از ترمیم انتخاب رشته کنم

    1. سلام ببخشید تاثیر معدل روی کنکور اختصاصی فرهنگیان 1403هم هست ؟؟یعنی روی کنکور فرهنگیان هم۵۰درصد تاثیر داره؟

      1. سلام تا کنون جزییات کنکور اختصاصی تربیت معلم و تاثیر معدل در آن اعلام نشده است. به محض اعلام در مقالات مربوطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

  4. سلام خسته نباشید
    من پایه یازدهم هستم و همین مهر ماه وارد پایه دوازدهم میشم و کنکوری به حساب میام
    معدل سال دهم من 18 و سال یازدهم 17.03 بوده, اگر سال دوازدهم حداقل 17 بگیرم
    درس هارو در کنکور چند درصد بزنم تا بتونم وارد دانشگاه فرهنگیان بشم

  5. سلام کسانی که سال بعد در کنکور شرکت میکنند نمرات پایه دوازدهم 50درصد تاثیر قطعی دارند اگر کسی چند سال پشت کنکور بماند باز هم نمرات دوازدهم تاثیر دارد یا طبق قوانین سال های جدید یازدهم هم تاثیر داده میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره