کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم کنکور ۱۴۰۳ برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری الزامی است چراکه سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر ۵۰ درصدی دارد. داوطلبان برای شرکت در کنکور، باید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را همراه با ریز نمرات در زمان ثبت نام کنکور ارائه دهند. در سال جاری داوطلبان می‌توانند از سایت my.medu.ir کدسوابق خود را دریافت کنند. در این مطلب به بررسی کامل دریافت کدسوابق تحصیلی پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارند و دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری شامل ریاضی، تجربی و انسانی، فنی و کاردانش گرفته اند، باید برای دریافت کد از سایت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند.

کد سوابق تحصیلی فقط از طریق سایت مای مدیو my.medu.ir دریافت می شود.

منظور از سوابق‌تحصیلی دانش آموزان همان ریز نمرات امتحانات کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی که حاوی نمرات دروس مرتبط با رشته‌شان است، می‌باشد. توجه داشته باشید که دریافت کدسوابق تحصیلی برای همه داوطلبان الزامی است. داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند کدسوابق خود را دریافت نمایند.

🔶 برای مشاهده راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ 

 

تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور ۱۴۰۳ 

سال گذشته تاثیر سوابق‌تحصیلی به صورت ۴۰ درصد قطعی بود یعنی این میزان می‌تواند به صورت مثبت و یا منفی بر رتبه داوطلب تاثیر بگذارد. تاثیر سوابق‌تحصیلی در کنکور سال جاری ۵۰ درصد و قطعی می‌باشد و سال آینده نیز تاثیر آن به ۶۰ درصد خواهد رسید.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد سوابق‌تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ داوطلبان باید از نحوه دریاف کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ اطلاع داشته باشند و آن را در فرم ثبت نام خود وارد نمایند. 

 

مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم 

در سال های گذشته تنها برخی از داوطلبان با توجه به زمان دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود مشمول دریافت کدسوابق تحصیلی می‌شدند. اما در سال ۱۴۰۳ با توجه به اینکه تاثیر سوابق‌تحصیلی برای تمامی داوطلبان به صورت ۵۰ درصد قطعی محاسبه می‌شود، همه داوطلبان مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می‌باشند و باید نسبت به دریافت این کد اقدام نمایند. 

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

با توجه به زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ که در فروردین ماه می باشد، تمامی داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم، می توانند پیش از آغاز ثبت نام کنکور و اعلام اطلاعیه از سوی مدرسه در حال تحصیل، برای دانش آموزان سال دوازدهم کدسوابق تحصیلی دیپلم خود را از سایت مای مدیو دریافت نمایند. 

همه داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور کد سوابق تحصیلی خود را وارد نمایند. دانش آموزان سال دوازدهم در زمان انتخاب رشته می تواند کد را دریافت و وارد نمایند.

دانش آموزانی که هم اکنون در حال تحصیل هستند و تاریخ دریافت مدرک دیپلم آن ها خرداد ماه 1403 می باشد باید در تیر ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نمرات خود را تایید کنند. اما فارغ التحصیلان پایه دوازدهم در همان زمان ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند.

داوطلبان نظام قدیم علاوه بر سوابق‌تحصیلی دیپلم خود باید کدسوابق تحصیلی مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز از سایت my.medu.ir دریافت کرده و آن را وارد کنند. چنانچه در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 موفق به دریافت و درج کدسوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود نشدید، می‌توانید در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کد خود را در فرم ثبت نام درج و ویرایش نمایند. 

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت کدسوابق تحصیلی

داوطلبانی که قصد دریافت کد سوابق تحصیلی خود را دارند باید به سایت مای مدیو در پایین مراجعه کرده و پس از وارد کردن مدارک و اطلاعات خود، کد را دریافت نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت کدسوابق تحصیلی به شرح زیر می‌باشد. 

✅کد ملی و شماره سریال شناسنامه

✅تاریخ تولد

✅کد مدرسه

✅کد منطقه شهرداری مدرسه

✅پایه تحصیلی

✅اطلاعات شناسنامه 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

تمامی داوطلبان مشمول دریافت کدسوابق تحصیلی از چندین طریق می توانند کدسوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. در ادامه راه های دریافت کدسوابق تحصیلی شرح خواهیم داد و راهنمای تصویری هر یک از سامانه ها را قرار داده ایم.

 

از طریق سایت مای مدیو my.medu.ir

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش تمامی داوطلبان می توانند کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir دریافت نمایند که در ادامه راهنمای تصویری گام به گام به گام را شرح داده‌ایم.

1️⃣ به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه کنید. 

برای ورود مستقیم به سایت آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ در کادر های زیر شناسه کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. چنانچه شناسه کاربری و مرز عبور خود را نمی دانید بر روی گزینه ورود از طریق دولت من کلیک کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

3️⃣شماره موبایل خود و کد امینتی را در کادر وارد کنید. 

دریافت کد سوابق تحصیلی

4️⃣ رمز یکبار مصرف ارسال شده به تلفن خود را در کادر درج نمایید. 

کد سوابق تحصیلی

5️⃣ بر روی گزینه وزارت آموزش و پروش کلیک نمایید و پس از انتقال به سایت مای مدیو کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید. 

سوابق تحصیلی

6️⃣ بر روی گزینه سوابق تحصیلی در صحفه اصلی کلیک کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی

7️⃣ حال می‌توانید کد سوابق تحصیلی را مشاهده کنید.

❌❌ امکان دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت سنجش غیر فعال می باشد و داوطلبان فقط باید از طریق سایت مای مدیو اقدام به دریافت کد نمایند. ❌❌

 

مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری حاضر بوده اند، می توانند در سایت سازمان سنجش اطلاعات سوابق تحصیلی خود را رویت کنند. در صورت درج اشتباه برخی از نمرات در کارنامه، در سایت my.medu.ir نسبت به ویرایش آن ها اقدام کنند. برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کلیک کنید.

لازم به ذکر است داوطلبان می‌توانند برای دسترسی به کد دانش آموزی خود به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود مراجعه کنند. کد منطقه داوطلبان نیز در سایت سازمان سنجش موجود می‌باشد که داوطلبان باید توجه داشته باشند کد منطقه دیپلم یعنی کد منطقه ای که دو سال اول دوره متوسطه دوم را در آنجا گذرانده اند و کد منطقه پیش دانشگاهی یعنی کد منطقه ای که سال پیش دانشگاهی را در آن گذرانده اند و سپس کد منطقه خود را دریافت کنند.

در صورتی که پیرامون دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۳ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل استفاده کنید و سوالات خود را از برترین مشاوران مجموعه دانتل کو بپرسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. متقاضیان برای دریافت کد‌سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    دریافت کد از طریق سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی ” my.medu.ir ” امکان پذیر می باشد.

  2. چه کسانی مشمول دریافت کدسوابق تحصیلی می باشند؟

    تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می‌باشند.

  3. نحوه دریافت کدسوابق تحصیلی به چه صورت است؟

    نحوه دریافت کد از طریق سایت my.medu.ir را در متن مقاله شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫31 دیدگاه ها

    1. سلام متاسفانه سایت دریافت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir به دلیل حجم بالای متقاضی غیر قابل دسترس می باشد.
      در صورت ثبت نام کنکور سراسری در سال های گذشته می توانید کد سوابق تحصیلی خودتون رو از سایت سازمان سنجش دریافت کنید.

      1. سلام من سال گذشته کنکور ثبت نام کردم الان چطوری کد سوابق تحصیلی رو بگیرممم؟؟؟
        هیچ سایتی جواب نمیده

        1. سلام سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی اختلال داره و امکان دریافت کد وجود ندارد.
          به صورت حضوری به آموزش و پرورش محل خود مراجعه کنید.

    2. سلام ببخشید یه سوال داشتم
      من خرداد پارسال دیپلم گرفتم و هنگامی که میخواستم کد ۱۹ رقمی رو دریافت کنم نوشته شده بود که از طریق بخش ” والدین و سایر ” اقدام کنید که من حواسم نبود و از طریق بخش دانش آموز کد رو دریافت کردم الان میخواستم بدونم که مشکلی ایجاد خواهد شد ؟

  1. خب شما ببینید مسئولان میخوان با این اوضاع در کنکور 1402 تاثیر سابقه تحصیلی رو به 60 درصد کاملا قطعی برسونن! این دیگه نهایت بی عدالتیه واقعا، طیفی از داوطلبان اصلا چیزی به نام سابقه تحصیلی ندارن طیف دیگری برای دو سال سابقه دارن یعنی هم سوم قدیم هم پیش دانشگاه قدیم طیفی دیگر فقط یه پایه یعنی دوازدهم براشون سابقه محصوب میشه!! تو این اوضاع آیا دخالت دادن سابقه تحصیلی اونم به میزان 60 درصد کار منطقی و عاقلانه اس هست؟ چرا برخی مسئولان اینقدر کج سلیقه و هستند و ریشه ای به مسئله نگاه نمی کنند؟ گناه ما دانش آموزا که معدل خوبی کسب نکردیم چیه چرا باید اینهمه استرس برای کنکرو بکشیم؟ هر روز یه قانون ناقص و نصفه و نیمه تصویب میشه و ما دچار آسیب روحی روانی شدیدی میشیم و بلاتکلیفیم… اقلا اگر مثل نظام جدید ها فقط همون پایه سوم قدیم برای ما سابقه تحصیلی محسوب میشد میتونستیم برای یکبار که شده اونو ترمیم کنیم و به قبولی تو رشته های تاپ امیدوار باشیم…ولی الان دیگه هیچچی فکر میکنم دیگه امیدی نباید داشته باشیم یا این تصمیمات ناپخته و نابجا…. هعییییی

    1. سلام واقعا این چه وضعیه سایت سابقه تحصیلی که اصلا باز نمیشه چطوری باید ثبت نام کنیم چهار روز گیر هستیم انجام نمیشه وقت هم که تموم شد واقعا چکار کنیم

  2. سلام من دیپلم رشته کامپیوتر سال ۹۹_۹۸ را دارم. الان میخواهم برای کنکور سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنم الان نمیتونم کد سوابق تحصیلی رو بگیرم چکار کنم مگه کد سوابق تحصیلی برای رشته های نظری نبود

  3. لطفا کمکم کنید، عجله دارم
    سلام من دیپلم رشته کامپیوتر سال ۹۹_۹۸ رو دارم. الان میخوام برای کنکور کاردانی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنم کد سوابق تحصیلی میخواد الان نمیتونم کد سوابق تحصیلی رو بگیرم چکار کنم مگه کد سوابق تحصیلی برای رشته های نظری نبود، حتی کنکور سال ۹۹ شرکت کردم، قبول شدم و انصراف دادم الان چیکار کنم سامانه دیگه ای هم هست برای انصرافی ها چون هر دو سایت sahat و dipcode مینویسه شماره همراه شما مغایرت نداره درصورتی که مدرک دارم که همون شماره رو به مدرسه دادم. کمکم کنید

  4. سلام وقت بخیر
    من برای دریافت کدسوابق تحصیلی اقدام نکردم الان متوجه شدم که در کنکور سوابق تحصیلیم تاثیرنداشته ایا راه حلی هست انجام بدم؟

    1. سلام وقت بخیر
      من برای دریافت کدسوابق تحصیلی اقدام نکردم الان متوجه شدم که در کنکور سوابق تحصیلیم تاثیرنداشته ایا راه حلی هست انجام بدم؟
      توروخدا راهنماییم کنیدددد

  5. سلام وقت بخیر
    من برای دریافت کدسوابق تحصیلی اقدام نکردم الان متوجه شدم که در کنکور سوابق تحصیلیم تاثیرنداشته ایا راه حلی هست انجام بدم؟توی رتبه م الانم میشه تاثیر داشته باشه
    لطفا راهنماییم کنید

  6. سلام وقت بخیر
    من برای دریافت کدسوابق تحصیلی اقدام نکردم الان متوجه شدم که در کنکور سوابق تحصیلیم تاثیرنداشته ایا راه حلی هست انجام بدم؟توی رتبه م الانم میشه تاثیر داشته باشه
    لطفا راهنماییم کنید

  7. سلام اگه موقع انتخاب رشته کد ناحیه ی اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و سوابق تحصیلی رو وارد نکنیم مشکلی پیش میاد؟؟

  8. سلام وقت بخیر
    کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی علوم تجربی فارغ التحصیلان سال 80 باید چی نوشت

  9. سلام وقت بخیر کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی علوم تجربی فارغ التحصیلان سال 80 باید چی نوشت لطفا راهنمایی کنید سایت پیدا نکردم. باتشکر

  10. سلام خسته نباشید
    دیپلمه های قبل 84 باید ترمیم کنند معدلشونو؟تو دفترچه که اشاره ای نشده

  11. سلام ببخشید یه سوال داشتم
    من خرداد پارسال دیپلم گرفتم و هنگامی که میخواستم کد ۱۹ رقمی رو دریافت کنم نوشته شده بود که از طریق بخش ” والدین و سایر ” اقدام کنید که من حواسم نبود و از طریق بخش دانش آموز کد رو دریافت کردم الان میخواستم بدونم که مشکلی ایجاد خواهد شد ؟

  12. سلام
    بنده فارغ التحصیل دیپلم ریاضی سال 88 و پیش دانشگاهی سال 89 رشته ریاضی هستم (کد سوابق دیپلم را هم دارم). الان درخواست دیپلم مجدد رشته تجربی نظام جدید6.3.3 دادم و یکسری درسها را تطبیق دادند و بقیه درس ها را در خرداد امتحان می دهم. برای ثبت نام کنکور تجربی 1402در قسمت وضعیت سوابق تحصیلی باید بزنم دانش آموز نظام 6.3.3 یا بزنم فارغ التحصیل نظام ترمی واحدی؟

  13. سلام کد نوزده رقمی رو میزارم سنجش خطا میده
    کد سوابق تحصیلی دیپلم با مقدار (کد نوزده رقمی) مختص شما نمی باشد !
    همش همین خطارو میده چکار کنم پایه دوازدهم هستم

  14. سلام کد نوزده رقمی رو میزارم سنجش خطا میده
    کد سوابق تحصیلی دیپلم با مقدار (کد نوزده رقمی) مختص شما نمی باشد
    همش همین خطارو میده کد خودمه از منوی سوابق تحصیلی سایت my.medu.ir چکار کنم پایه دوازدهم هستم

  15. سلام خسته نباشید
    ببخشید من الان ۳ روز برای ثبت نام می خوام انجام بدم کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی می خواد فعال نیست
    رفتم آموزش پرورش میگه دست ما نیست یکشنبه فعال میشه. مهلت تبت نام تا شنبه هست تکلیف ما چیه؟
    تو رو خدا جواب بدید

  16. سلام خسته نباشید وقتتون بخیر

    من امسال ثبت نام کردم کنکور 1403 نوبت اول اما کد سوابق تحصیلی نخواست در عوض توی بخش سوابق تحصیلی خودش به صورت دستی از من “معدل کل دیپلم” ، “معدل کتبی نهایی دیپلم” ، “معدل کل سال یازدهم” و “شماره دانش آموزی” رو خواست ؟ مشکلی پیش نمیاد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره