کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه است؟ ثبت نام کنکور از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. با توجه به ادغام کنکور دانشگاه‌های سراسری و آزاد، ثبت نام در این آزمون برای تمام متقاضیان به صورت مشترک انجام می‌گیرد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که تمام مراحل ثبت نام کنکور را می‌بایست به طور کامل تکمیل کنند. البته بهتر است قبل از ثبت نام، از مطالعه دفترچه راهنما غافل نشوید. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله به نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403 پرداخته شده است.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام در کنکور سراسری و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ نشده اند، می توانند در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آذر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

لینک ورود مستقیم به سایت مای سنجش

 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به تغییر نحوه برگزاری آزمون سراسری و برگزاری کنکور ۲ بار در سال داوطلبان در دو نوبت می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. پس با توجه به این تغییرات نحوه ثبت نام کنکور نیز تغییراتی داشته و داوطلبان برای هر نوبت باید به صورت جداگانه نام نویسی کنند.

ثبت‌نام کنکور سراسری در بازه زمانی مشخص و محدودی انجام می‌گیرد. امکان نام نویسی در خارج از بازه تعیین شده برای هیچ یک از داوطلبان وجود نخواهد داشت. البته این بازه زمانی ممکن است تمدید شده و یا فرصتی دوباره در اختیار متقاضیان قرار داده شود. در مقاله زیر به بررسی و راهنما نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما پیش از نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور

 

مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1403

سازمان سنجش در زمان ثبت‌نام، دفترچه راهنما را منتشر می کند که در این دفترچه تمامی اطلاعات لازم همچون شرایط، مدارک لازم و نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را شرح داده است. از جمله این مدارک می توان اطلاعات شخصی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پایه دوازدهم (در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی باید کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاه نیز را دریافت کنید)، سهمیه ها، کد وضعیت نظام وظیفه را نام برد.

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی را از 91 به بعد دریافت کرده اند باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. داوطلبان برای دریافت این کد باید به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. مراحل کلی و نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403 به صورت زیر می باشد.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه نحوه ثبت نام کنکور سراسری

✅ آگاهی از از شرایط و فراهم کردن مدارک لازم ثبت نام

✅ خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال 12 رقمی

✅ تکمیل مراحل ثبت نام و فرم های لازم

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

 

راهنما تصویری

در این بخش نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ قدم به قدم و با جزئیات کامل شرح داده شده است.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام کنکور

2️⃣ بر روی گزینه سراسری کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور

3️⃣ از منوی سمت را بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید. 

نحوه ثبت نام کنکور

4️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ابتدا بر روی گزینه خرید سریال ثبت نام کنکور کلیک کنید و پس از تکمیل اطلاعات و پرداخت مبلغ، شماره سریال کارت اعتباری را دریافت کنید.

5️⃣ در این مرحله از نحوه ثبت نام کنکور به صفحه ثبت نام بازگشته و بر روی لینک فعال ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

نحوه ثبت نام کنکور

6️⃣در پایین صفحه بر روی گزینه ثبت نام کنید کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور

7️⃣اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و تایید کنید. 

نحوه ثبت نام کنکور

8️⃣در صفحه بعدی اطلاعات شما در فرم ثبت نام کنکور به نمایش در می‌آید که باید آن را تکمیل نمایید. 

9️⃣فرایند ثبت نام کنکور سراسری زمانی به پایان می‌رسد که شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام دریافت شده باشد. حفظ و نگهداری از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام برای هر داوطلبی ضروری است.

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

تکمیل فرم ثبت نام کنکور : فرم ثبت نامی که داوطلبان در طول ثبت نام پیش روی خود دارند، شامل بخش‌های مختلفی است. در اولین قسمت از فرم، درج کد سوابق تحصیلی دیپلم (برای دارندگان مدرک دیپلم) و درج کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی) اجباری است.

کد سوابق تحصیلی نحوه ثبت نام کنکور سراسری

✅ ردیف 1 تا 9: داوطلبان در این قسمت اطلاعات فردی خود را وارد می کنند.

اطلاعات فردی

✅ ردیف 10 تا 18: اطلاعات مربوط به تاریخ اخد مدرک دیپلم، عنوان ورشته تحصیلی و کد منطقه فارغ التحصیلی و معدل خود را وارد می کنند.

مدرک تحصیلی دیپلم

✅ ردیف 19 تا 24: آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند مواردی همچون تاریخ اخذ مدرک و معدل خود و کد دانش آموزی و کد منطقه تحصیلی خود را وارد می کنند.

مدرک پیش دانشگاهی

✅ ردیف 25: در این ردیف از نحوه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبانی که جزء یکی از اقلیت‌های دینی ذکر شده هستند باید نوع سوالات مربوط به معارف را مشخص می کنند.

دین داوطلب

✅ ردیف 26 تا 28: داوطلبان در ردیف اول باید نوع سهمیه خود را مشخص و کد 12 رقمی ایثارگری خود را وارد کنند. در ردیف 29 مدت زمان حضور در جبهه را بنویسید.

سهمیه ها

✅ ردیف 29: در صورت معلولیت، گزینه مربوطه را انتخاب کنید. البته شدت معلولیت باید توسط سازمان بهزیستی تایید شود.

داوطلبان دارای معلولیت

✅ ردیف 30: اتباع خارجی باید کشور خود را انتخاب و کد 13 رقمی اتباع خارجی را وارد کنند. برای دریافت کد 13 رقمی اتباع کلیک کنید.

اتباع خارجی

✅ ردیف 31: داوطلبان باید وضعیت چپ دست بودن و بهیاری خود را مشخص کنند.

بهیاری و چپ دست

✅ ردیف 32 تا 34: در این ردیف‌ها از نحوه ثبت نام کنکور وضعیت تحصیلی وارد می‌شود.

وضعیت اشتغال

✅ ردیف 35 و 36: داوطلبان باید وضعیت اشتغال خود را تعیین نمایند

وضعیت اشتغال

✅ ردیف 37 تا 39: با توجه به اطلاعاتی که ثبت می‌شود، گروه آزمایشی امتحانی و زبان خارجه متقاضی مشخص می‌شود.

زبان خارجه

✅ ردیف 40 تا 45: در این ردیف از نحوه ثبت نام کنکور، داوطلبان باید علاقه مندی های خود نظیر دانشگاه پیام نور، غیر انتفاعی و … را مشخص کنند.

علاقه مندی ها نحوه ثبت نام کنکور سراسری

✅ ردیف 46 و 47: در این ردیف نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ کد محل مورد نظر متقاضی جهت تعیین حوزه امتحانی وارد شده و داوطلبان آقا بایستی وضعیت نظام وظیفه را مشخص کنند. برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور کلیک کنید.

وضعیت نظام وظیفه

✅ ردیف 48 تا 54: اطلاعات مربوط به محل سکونت داوطلب وارد می‌شود.

محل سکونت نحوه ثبت نام کنکور سراسری

 

نحوه پرداخت و خرید کارت اعتباری

شماره سریال 12 رقمی ثبت نام کنکور سراسری از ضروریات و از شرایط دسترسی به فرم ثبت نام کنکور سراسری است. در ادامه نحوه خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه سراسری را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام کنکور

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

نحوه ثبت نام کنکور

3️⃣ در این مرحله از نحوه ثبت نام کنکور بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور

4️⃣ در بخش خرید کارت اعتباری، بر روی لینک ” خرید سریال ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور

مجددا بر روی گزینه سیستم خرید سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور

5️⃣ پس از انتخاب سریال ثبت نام کنکور سراسری، بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور

6️⃣ در بخش بعدی باید اطلاعات خود را که شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک است، درج نمایید و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ”  کلیک کنید.

7️⃣ در بخش بعدی راهنما نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403 اطلاعاتی که درج کرده اید به شما نمایش داده می شود که باید آن ها را تایید کنید. توجه داشته باشید حتما شماره پیگیری پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 را یادداشت نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور

8️⃣ سپس با تایید اطلاعات خود، مشخصات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید تا وجه از حساب شما کسر شود.

نحوه ثبت نام کنکور

9️⃣ پس انجام مراحل یک شماره سریال 12 رقمی دریافت خواهید کرد که آن را برای تکمیل نحوه ثبت نام کنکور نیاز خواهید داشت.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

خرید کارت اعتباری کنکور هنر و زبان خارجه

دو گروه آزمایشی هنر و زبان خارجه جز گروه های شناور هستند. داوطلبان متقاضی علاوه بر شرکت در یکی از گروه های تجربی، ریاضی یا انسانی در صورت تمایل می توانند در یک یا دو گروه شناور (حداکثر سه گروه آزمایشی) شرکت کنند. داوطلبانی که علاوه بر گروه اصلی در گروه های شناور نیز شرکت می کنند، نیازی به ثبت نام جداگانه ندارند و باید طبق نحوه ثبت نام کنکور که شرح دادیم در ردیف 37 و 38 شماره کارت خریداری شده را وارد کنند.

شرکت در این آزمون‌ها مستلزم خرید کارت اعتباری جداگانه است. جهت خرید کارت اعتباری گروه آزمایشی هنر و زبان خارجه، لازم است تا متقاضیان مراحل ذکر شده برای پرداخت هزینه ثبت نام را بار دیگر از ابتدا برای این دو گروه آزمایشی طی کنند.

علاوه بر این برای انتخاب دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی نیاز است تا هزینه آن نیز پرداخت شود. برای پرداخت حق انتخاب این دانشگاه‌ها، کافیست گزینه «علاقه‌مندی به گزینش رشته‌های پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری» در فرایند خرید کارت اعتباری انتخاب شود.

 

فرم پیش نویس کنکور سراسری ۱۴۰۳

در انتهای دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری، یک فرم پیش نویس قرار داده شده است که دقیقا همان فرم ثبت نام در سایت سنجش است. داوطلبان می‌توانند این فرم را مشاهده کرده و با اطلاعات لازم برای نام نویسی و نحوه ثبت نام کنکور سراسری آشنا شوند. 

با استفاده از تکمیل فرم پیش نویس کنکور سراسری می‌توانید علاوه بر آشنایی با روند نام نویسی کنکور سراسری، اطلاعات را از مدارک استخراج کرده و در فرم پیشنویس وارد کنید. اینگونه در هنگام ثبت نام می‌توانید آن ها را بدون اتلاف وقت در فرم اصلی درج نمایید. 

 

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

قبل از اقدام به ثبت نام کنکور سراسری، بهتر است تمامی مدارک مورد نیاز تهیه و آماده شده و از نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403 آگاهی داشته باشید. با در دست داشتن این مدارک، تمام مراحل ثبت نام بدون دغدغه و به سادگی انجام پذیر خواهد شد. به طور کلی مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1403 شامل دو مجموعه است.

  1. مدارک فردی داوطلب: این مدارک اطلاعات شناسنامه ­ای، عکس پرسنلی اسکن شده، اطلاعات مربوط به محل سکونت و جزئیات مرتبط با سهمیه داوطلبان را دربرمی‌گیرد.
  2. مدارک تحصیلی داوطلب: مهمترین مدارک تحصیلی که داوطلبان در طول ثبت نام کنکور سراسری به آن نیاز دارند شامل معدل کل و کتبی دیپلم و کدسوابق تحصیلی است.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در مورد نحوه ثبت نام کنکور برای تان وجود دارد و یا در زمینه ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403 به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله نحوه ثبت نام کنکور سراسری را شرح داده ایم.

  2. در نحوه ثبت نام کنکور سراسری آیا نیازی به اصل مدارک می باشد؟

    خیر در ثبت نام فقط باید اطلاعات لازم را به صورت صحیح وارد کنید.

  3. آیا در زمان ثبت نام امکان ویرایش وجود دارد؟

    بله داوطلبان می توانند تا اتمام مهلت نام نویسی اطلاعات خود را ویراش نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫14 دیدگاه ها

    1. من هرکاری میکنم و هر چقدر عکس رو آپلود میکنم نمیاد متوجه نمیشم مشکل از کجاست
      میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام، خیر فقط معدل سال آخر
      اما باید کد سوابق تحصیلی رو ارائه بدید
      که شامل ریزنمرات کل دوره تحصیل هست

    1. سلام برای دریافت کد دیپلم و کد دانش آموزی مقالات زیر را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت می توانید با مشاوران دانتل تماس گرفته تا کد دانش آموزی و کد دیپلم را دریافت کنید

      نحوه دریافت شماره دانش آموزی آموزش پرورش با کد ملی
      https://duntelco.com/3510/how-to-get-student-code/

      دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور 1400
      https://duntelco.com/3502/twelfth-grade-academic-record-code/

  1. سلام تو قسمت آخر ثبت نام کد تاییدیه پیامک شده میخواد منم می‌نویسم ولی خطا میده میگه درست نیست نمیتونم ثبت نام کنم.میشه راهنمایی کنید

      1. سلام من موقع درست کردن حساب کاربری سایت سنجش ملیتو اشتباه انتخاب کردم الان میتونم با شماره جدید و ملیت جدید و همون کد ملی اکانت بزنم یا اون ملیتو ویرایش کنم؟ چون توی سایت گزینه ویرایش ملیت ندیدم و واسه رفتن به مرحله بعد کد اتباع میخواد

    1. کنکور دی ماه ثبت نام کردم الان از همون اکانت وارد شدم و ثبت نام کردم اما برام کد رهگیری و شماره پرونده نیومد باید چیکار کنم

  2. سلام سال دوازدهمی هستم تمام مراحل را تا انتها ثبت کردم پیام ثبت نام شما موفقیت آمیز هم آمد ولی شماره پرونده وپیگیری برام ارسال نشد در ضمن در ۱۴۰۱ هم شرکت کرده بودم باید چکارکنم

    1. سلام با توجه به تغییرات در نحوه ثبت نام کنکور دیگر کد پیگیری صادر نخواهد شد.

  3. سلام خسته نباشید من کنکور سراسری ثبت نام کردم ولی نظام آموزشی رو اشتباه زدم باید چیکار کنم🤦🏻‍♀️
    بنظرتون میشه ادیت زد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره