مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

اعتراض به نتایج امتحانات نهایی 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ چند روز پس از انتشار کارنامه دانش آموزان می باشد. پس از اعلام نتایج برخی از دانش آموزان متوجه می شوند که بین نمره اعلام شده و نمره مورد انتظارشان مغایرت زیادی وجود دارد. در این شرایط می توان در مهلت مشخص نسبت به ثبت اعتراض اقدام کرد. اعتراض به نتایج امتحان نهایی 1402 قوانین و مهلت مشخصی دارد که دانش آموزان باید از آن آگاه باشند. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

نتایج امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبان با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند نتیجه خود را مشاهده نمایند. در صورت نیاز می توانید تا ۱۵ بهمن ماه اعتراض به نتایج امتحانات نهایی خود را ثبت نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت مای مدیو کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲

امتحانات نهایی یکی از مراحل بسیار مهم در زندگی دانش آموزان است. نتایج امتحانات نهایی نمره مدرک دیپلم را تعیین می کند. برخی مواقع پیش می آید که دانش آموزان پس از مشاهده نتایج  امتحان خود به آن اعتراض دارند. 

امکان اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ وجود دارد. دانش آموزان باید در مدت زمان تعیین شده اعتراض خود را ثبت کنند. با توجه به اهمیت اعتراض به نتایج امتحان نهایی در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم. 

 

زمان اعتراض به نتایج امتحان نهایی 1402

در صورتی که دانش آموزان به نتیجه امتحانات نهایی خود اعتراض داشته باشند، می توانند اعتراض خود را اعلام کنند. اعتراض به نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ زمان مشخصی دارد و دانش آموزان باید در زمان تعیین شده برای اعتراض اقدام کنند تا اعتراض شان بررسی شود. 

زمان اعتراض به نتایج امتحانات نهایی دی ماه همزمان با اعلام نتایج از ۱۱ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ می باشد.

زمان اعتراض معمولا بلافاصله پس از اعلام نتایج می باشد. تاریخ دقیق اعلام نتایج به زمان آخرین امتحان بستگی دارد. به طور معمول نتایج امتحانات نهایی در تیر ماه اعلام می شود. طبق اطلاعیه های آموزش و پرورش نتایج امتحانات نهایی در ۱۰ تیر ۱۴۰۲ اعلام می شود و دانش آموزان می توانند به صورت اینترنتی ز طریق سایت my.medu.ir نسبت به دریافت کارنامه اقدام کنند. 

 

چگونگی اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد دانش آموزان می توانند از دهم تیر ۱۴۰۲ نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کرده و در صورت مشاهده مغایرت اعتراض به نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ خود را ثبت نمایند. برای ثبت اعتراض به نتیجه امتحانات نهایی دانش آموزان باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و اعتراض خود را مستقیما از طریق مدرسه اعلام نمایند. 

دانش آموزان جهت ثبت اعتراض به کارنامه خود باید به صورت اینترتی از طریق سایت مای مدیو اقدام نمایند.

بهترین راه برای ثبت اعتراض این است که با استفاده از کلید سوالات امتحانات نهایی، از پاسخ های خود مطمئن شده و سپس برای اعتراض اقدام کنید. دریافت کارنامه از طریق سایت my.medu.ir نیز امکان پذیر است اما برای ثبت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی بایستی حضورا اقدام نمایید. 

 

زمان اعلام نتایج اعتراض به امتحان نهایی

پس از پایان مهلت سه روزه ثبت اعتراض به نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ تمامی اعتراضات از طرف آموزش و پرورش بررسی می شود. در فرایند بررسی اعتراض برگه دانش اموز مجددا تصحیح می شود تا هیچ گونه ابهامی در مورد نمره باقی نماند. 

زمان اعلام نتایج اعتراض به امتحان نهایی دی ماه ۱۴۰۲ حداکثر تا ۲۰ بهمن اعلام خواهد شد.

دانش آموزان برای دریافت نتیجه اعتراض به نتایج امتحانات نهایی خود باید به مدرسه مراجعه نمایند. ممکن است امکان مشاهده نتایج نهایی از طریق سامانه نیز وجود داشته باشد اما تاکنون اطلاعیه ای منتشر نشده است.

زمان اعلام نتیجه اعتراض به امتحانات نهایی هنوز مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ و نحوه دقیق مشاهده نتایج در همین صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

موارد اعتراض به نتایج امتحانات نهایی

قوانین اعتراض به نتایج امتحانات نهایی به این صورت است که دانش آموزان اجازه دوبار اعتراض را دارند. مرحله اول اعتراض همان مرحله گفته شده است که دانش آموز به مدرسه مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت می کند. 

در صورتی که دانش آموز به نتیجه نیز اعتراض داشته باشد، می تواند مجددا ثبت اعتراض کند. اما در این مرحله اعتراض باید به مرکز شکایات و واحد امتحانات آموزش و پرورش منطقه ارائه شود. همچنین لازم به ذکر است که امکان اعتراض به امتحانات عملی و آزمایشگاهی وجود ندارد. 

اعتراض به نتایج امتحانات نهایی

 

کم تر شدن نمره پس از اعتراض

امکان کم تر شدن نمره پس از اعتراض همواره وجود دارد. در واقع نمره کاملا به وضعیت برگه امتحانی و پاسخدهی بستگی دارد. در صورتی که در بازبینی مجدد متوجه شوند که پاسخ اشتباهی نوشته شده است نمره دانش آموز کم تر خواهد شد. اما در غیر این صورت نمره دانش آموز ثابت مانده و یا بیش تر می شود.

به همین دلیل توصیه می شود که پس از امتحان پاسخ ها را بررسی کنید تا از وضعیت برگه امتحانی خود مطمئن شوید. اعتراض به نتایج امتحانات نهایی به صورت اشتباه گاها به نمره کمتر منجر خواهد شد. 

 

مشاوره اعتراض به نتایج امتحانات نهایی

پس از اعلام نتیجه امتحانات نهایی دانش آموزان معترض تا سه الی هفت روز مهلت ثبت اعتراض را دارند. زمان اعتراض به نتیجه امتحانات نهایی دقیقا از روز اعلام نتا‌یج یعنی از دهم تیر ماه شروع می شود. ثبت اعتراض به صورت اینترنتی از طریق سایت مای مدیو می باشد.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله همچنان سوال و یا ابهامی در زمینه اعتراض به نتایج امتحانات نهایی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج امتحان نهایی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. چه زمانی می توان برای اعتراض به نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

    زمان اعتراض همزمان با اعلام نتایج یعنی دهم تیر ماه می باشد. 

  2. برای اعتراض به نتایج امتحان نهایی 1402 چه باید کرد؟

    ثبت اعتراض به امتحانات نهایی به صورت اینترنتی از طریق سایت مای مدیو می باشد.

  3. آیا ممکن است پس از اعتراض نمره کمتر شود؟

    بله اگر پاسخ های اشتباه در زمان تصحیح اولیه دیده نشده باشد، در بازبینی مجدد باعث کمتر شدن نمره خواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره