کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

راهنما دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش و سپاه

کانال تلگرام تحصیلی     

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش و سپاه از طریق سامانه های ایثار و آجا امکان پذیر می باشد. طبق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما از سهمیه‌های تاثیرگذار در کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه کنکور سراسری هستند، می‌بایست در زمان تکمیل فرم ثبت نام، کدپیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه خود را که از ارگان ذی ربط دریافت نموده اند، وارد کنند. در غیراین‌ صورت سهمیه برای آنها اعمال نخواهد شد. در ادامه نحوه دریافت کد ۱۲ رقمی سهمیه ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 را شرح داده ایم.

 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

یکی از سهمیه های کنکور سراسری سهمیه های ایثارگری 25 درصد و 5 درصد می باشد. همسر و فرزندان شهدا، داوطلبان ایثارگر و جانباز، همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و داوطلبان آزاده و همسر و فرزندانشان جز سهمیه 25 درصد ظرفیت ایثارگری می باشند. رزمندگان دارای بیش از 6 ماه سابقه در جنگ، همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز جز سهمیه 5 درصدی ایثارگران می باشند.

داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود باید یک کد 12 رقمی ایثارگری را از نهاد مربوطه دریافت و زمان ثبت نام آن را در فرم نام نویسی وارد کنند. متقاضیان با تکمیل پرونده خود در سازمان مربوطه و ثبت درخواست در سایت می توانند کد ایثارگری سپاه و ارتش خود را دریافت کنند. نحوه دریافت این کد در سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایت ایثارگری سپاه پاسداری انقلاب اسلامی را در ادامه شرح داده ایم.

 

دریافت کد ۱۲ رقمی سهمیه ایثارگری ارتش از سایت آجا

برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه و ارتش در سهمیه کنکور ۱۴۰۳ باید به وبسایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس aja.ir مراجعه کنید و از منوی سمت راست سامانه وارد بخش ” کدرهگیری ایثارگران ” شوید.

1️⃣ از قسمت کد رهگیری ایثارگران باید یکی از گزینه‌های ایثارگران پایور یا نظام وظیفه را انتخاب کنید.

دریافت کد ایثارگری ارتش

 

2️⃣در این مرحله کدملی، شماره کارگزینی و شماره کارت را درج کنید. درصورتی که شماره پرسنلی شما کمتر از 9 رقم است، در ابتدای آن به تعداد کسری هر رقم یک عدد صفر قرار دهید. برای مثال اگر کد پایوری شما 63013407 باشد به شکل (063013407) باید وارد شود.

کد ۱۲ رقمی ایثارگری

 

3️⃣همچنین جهت دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش کارکنان نظام وظیفه نیز باید کدملی خود را وارد کنید. این بخش صرفا برای ایثارگرانی است که دارای کارت ایثار بوده و سابقه 6 ماه حضور در مناطق عملیاتی (بازه زمانی 1359/06/31 تا 1367/05/27) دارند.

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

 

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری سپاه از سایت ایثار

افرادی که قصد دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه را دارند، باید طبق مراحل زیر به سایت ایثار مراجعه نمایند. 

1️⃣سامانه دریافت کد ایثارگری سپاه برای ثبت نام در کنکور سراسری به نشانی isaar.ir می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه خود هستند، باید پس از مراجعه به این سامانه مطابق تصویر زیر وارد بخش “خدمات پرکاربرد” شوند.

کد ایثارگری سپاه

 

2️⃣سپس از بخش خدمات الکترونیک عمومی گزینه ” استعلام ایثارگر یا وابسته ” را انتخاب کنید.

کد 12 رقمی ایثارگری

 

3️⃣در مرحله آخر دریافت ایثارگری سپاه باید کدملی شخص مورد نظر را درج کنید تا کد ۱۲ رقمی ایثارگری صادر شود.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری سپاه

 

4️⃣پس از درج کدملی و کلیک بر روی استعلام یکی از دو پیام زیر را از سامانه دریافت می‌کنید:

✅ ” شما مجاز به استفاده از این سهمیه می‌باشید” که در این صورت باید کد 12 رقمی ایثارگری ارائه شده را یادداشت کنید.

✅ تقاضای شما در حال بررسی می‌باشد که لازم است حداقل 15 روز منتظر بمانید تا کد صادر شود اگر پس از 15 روز کدی دریافت نکردید، باید به بنیاد مربوطه مراجعه و مشکل خود را پیگیری کنید.

 

شرایط استفاده از سهمیه

🔵 5 درصد ظرفیت کل هر رشته‌ای در هر دانشگاهی مختص به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران می‌باشد.

🔵 سهمیه 5 درصدی ایثارگران شامل جانبازان پایین تر از 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

🔵 25 درصد ظرفیت هر رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران اختصاص دارد.

🔵سهمیه 25 درصدی ایثارگران شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها

🔵داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود در قدم اول باید کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری ارتش و سپاه را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند. سپس در جلسه کنکور شرکت کرده تا برای آنها رتبه جداگانه‌ای با عنوان رتبه در سهمیه ایثارگران اعلام شود.

🔵داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران، حداقل باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته در هر رشته و دانشگاهی را کسب کرده تا مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری شوند.

 

نکات مهم پایانی

🟢 کد ۱۲ رقمی ایثارگری در هر سال متفاوت می باشد و داوطلبان در صورت دریافت این کد در کنکور سال های گذشته مجاز به استفاده از آن از در سال جاری نمی باشند و باید دوباره کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت نمایند و در فرم ثبت نام وارد کنند.

🟢 استفاده از سهمیه ایثارگری فقط یک بار در هر دوره تحصیلی می باشد. چنانچه داوطلبی یک بار از این سهمیه استفاده کند، در صورت پذیرش در یک رشته انتخابی حتی انصراف یا اخراجی از رشته قبول شده نیز حق استفاده مجدد نخواهند داشت. لذا توصیه می کنیم پیش از انتخاب رشته فقط رشته هایی را انتخاب کنید به آن علاقه دارید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مشاوره کد ایثارگری کنکور سراسری 1403

داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ که دارای سهمیه جانبازی و یا ایثارگران هستند، می‌توانند با دریافت کد مربوطه به صورت اینترنتی، آن را در فرم اینترنتی ثبت نام خود وارد کرده و از سهمیه استفاده نمایند. درج اشتباه منجر به از دست دادن سهمیه در کنکور خواهد شد.

داوطلبان گرامی چنانچه  کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه یا ارتش خود را از طریق سامانه های مذکور نمی توانید دریافت کنید یا در زمینه استفاده از سهمیه ایثارگری و شرایط مشمولان سوالی دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته تا شما را در این راه یاری نمایند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سهمیه کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کد ایثارگری سپاه از کدام سایت دریافت می شود؟

    کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه از طریق سایت isaar.ir دریافت می شود.

  2. کد ایثارگران ارتش از کدام سایت دریافت می شود؟

    کد سهمیه ایثارگران ارتش از طریق سایت aja.ir دریافت می شود.

  3. داوطلبان جهت دریافت کد ایثار به مدارکی نیازمندند؟

    داوطلبان برای دریافت کد نیاز به کد ملی دارند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫37 دیدگاه ها

  1. سلام همسرمن بااستفاده از سهمیه ۵درصدایثارگری مهندسی آبخیزداری روزانه قبول شد ولی ثبت نام نکرد، آیا امکان استفاده از سهمیه برای دخترم در کنکور ۱۴۰۲ وجود دارد؟ کد جدید را چگونه باید دریافت کرد؟ ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام بله فرزند شما امکان استفاده از سهمیه ایثارگری را دارند.
      برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری به سایت آجا یا ایثار مراجعه کنید.

  2. سلام من سهمیه ایثارگران ۲۵درصد دارم از کجا باید کد بگیرم؟؟؟ پدرم فوت شدن و کارای مربوطه رو بنیاد شهید انجام میدادم

  3. سلام
    من کد ۱۲ رقمی را دریافت کردم برای فرزندم موقع ثبت نام وقتی کد را وارد می کنم خطا میزند لطفاً علت را بفرمائید ممنون

    1. سلام کد ۱۲ رقمی ایثارگری کنکور هر ساله باید از ارگان مربوطه دریافت کنید.
      در صورت تاید نشدن به ارگان نیروهای مسلح مراجعه کنید.

    2. سلام یه خواهش دارم ازتون منم رفتم به جانبازان به من کد رو ندادن گفتن دیگه حذف شده

  4. سلام خواهش میکنم جواب بدید
    من پدرم سهمیه ۵ ایثارگر داره
    ولی وقتی با بنیاد تماس گرفتن گفتن شما چون جاناز زیر ۲۵ درصد هستین کد رهگیری ندارید
    الان من باید چیکار کنم
    آیا درست گفتن؟؟؟؟
    پس چرا توی سایت نوشته میتونید دریافت کنید؟؟؟؟
    توی سایت آجا هم رفتم اما نشد دریافت کنی

  5. سلام من سهمیه جانبازی ۲۵ درصد دارم وقتی ثبت نام میکنم به کنکور باید کد دوازده رقمی رو بزنم اون کد رو هم بنیاد ایثار گران میگه حذف شده جای اون کد رو خالی بزارین و فقط درصدتون رو بزارید آیا ممکنه ؟؟؟

  6. سلام خسته نباشید
    من در سال ۹۸ در کنکور سراسری از سهمیه ۵ درصدی پدرم استفاده کردم و دانشگاه رفتم، امسال میخواستم برای ارشد دوباره استفاده کنم که میرم سایت سپاه و ارتش و کد و ملی میزنم میاره نا معتبر است ! چیکار کنم ؟ و آیا میتونم دوباره استفاده کنم ؟ از کدوم ارگان پیگیری کنم ؟

    1. سلام بله می توانید از سهمیه خود در آزمون کارشناسی ارشد استفاده کنید.
      برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری به یگان مربوطه مراجعه کنید.

      1. سلام من برای کنکور ارشد ۱۴۰۱ کد ایثارگری رو از سازمان گرفتم و نتونستم کد رو موقع ثبت نام وارد کنم یعنی اصلا از کد استفاده نکردم میتونیم امسال برای کنکور ارشد ۱۴۰۲ دوباره از کد استفاده کنم یا باید کد جدیدی بگیریم؟

        1. سلام اجازه استفاده از سهمیه و کد ۱۲ رقمی ایثارگری خود را دارید.
          کد ۱۲ رقمی ایثارگری را هر سال باید بگیرید.

  7. سلام من برای کنکور ارشد ۱۴۰۱ کد ایثارگری رو از سازمان گرفتم و نتونستم کد رو موقع ثبت نام وارد کنم یعنی اصلا از کد استفاده نکردم میتونیم امسال برای کنکور ارشد ۱۴۰۲ دوباره از کد استفاده کنم یا باید کد جدیدی بگیریم؟

    1. سلام بله شما حق استفاده از سهمیه و کد ۱۲ رقمی ایثارگری را برای یکبار دارید. این سهمیه در صورت قبول شدن در انتخاب رشته و دانشگاه (چه ثبت نام نهایی انجام دهید یا خیر) حذف خواهد شد و نه صرفا شرکت در آزمون ارشد

  8. سلام من برای کنکور ارشد ۱۴۰۱ کد ایثارگری سپاه رو از سازمان گرفتم و نتونستم کد رو موقع ثبت نام وارد کنم یعنی اصلا از کد استفاده نکردم میتونیم امسال برای کنکور ارشد ۱۴۰۲ دوباره از کد استفاده کنم یا باید کد جدیدی بگیریم؟

  9. سلام،کد رهگیری ملی بابام هرچی میخام از سایت ارتش بگیرم میگه اطلاعات یافت نشد درصورتی همه کاراش تایید شدن فرم هم پرکردیم تحویل ستاد دادیم مشکل از چی هست؟!مرکز گفت یک عدد۳۳به اول کد ملی اضافه کنم کد رهگیریم میشه اون ایا درسته؟!

  10. سلام
    پدر من ۱۴ماه جبهه دارن توی منطقه جنگی سقز و کارت ایثارگری هم دریافت کردن ولی ارگان مخصوص میگه که نمیتونید از سهمیه ۵درصد برای کنکور استفاده کنید کجا باید پیگیری کنم ممنون میشم از راهنماییتون

  11. سلام خسته نباشید من پدرم کارت داره، 197 روز داوطلبانه آیا میتونم کد دوازده رقمی رو بگیرم یا نه؟

  12. سلام
    من کدملی را می زنم می گوید متعبرنیست
    برای کدکارت ایثارگری وشما مورد پیدا نشد
    وبرای شهرداری نامه می خواهم از کجا باید
    نامه بگیرم

  13. سلام
    میخوام از سهمیه پنج درصد جانبازی بابام استفاده کنم
    میرم تو سایت بنیاد شهید کد ملی رو میزنم فقط عبارت امنیتی عوض میشه
    میشه راهنمایی کنین دو روز بیشتر وقت نمونده

  14. سلام وقتتون بخیر
    امروز من برای نوبت دوم کنکور سراسری شرکت کردم و در قسمت سهمیه آزادگی رو انتخاب کردم ولی دیگه هیچ ادامه ای نداشت مثلا نام رزمنده کد ایثار و… همچنین تو برگه ای ک در پایان برام چاپ شده تمامی این موارد ذکر شده اند اما خالین
    باید چیکار کنم؟مشکلی قراره پیش بیاد؟

  15. سلام کد ایثار گری من اشتباه وارد شده تو ثبت ازمونم،این یعنی کد ایثار گری من رد میشه؟؟

  16. سلام من یه هفته هست درخواست کد ایثارگری پنج درصد داده ام به نظر شما کد چند روز دیگه صادر میشه

  17. سلام من میخوام برای کنکور ارشد ۱۴۰۳ از سهمیه جانبازی ۵درصد پدرم استفاده کنم ولی کد ۱۲ رقمی نیاز هست این کد رو از کدوم ارگان بگیرم، پدرم از طرف سپاه اعزام شده… و اینکه هنوز کارت جانبازی صادر نشده ولی جانبازی پدرم تایید شده و مدارک رو تو سامانه اسکن کردن فقط مونده کارت.. آیا این کد رو به من میدن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      کد پیگیری ۱۲ رقمی گرفتین؟از چه ارگانی گرفتین؟بنیاد شهید و امور ایثارگران ؟

  18. سلام
    من پدرم آزاده و جانباز ۵۰ درصد هست
    برای گرفتن کد ۱۲ رقمی باید چیکار کنم؟
    تو سامانه ایثار قسمت استعلام کد ملی خودم را زدم و اطلاعاتم را درست داد ولی کد ۱۲ رقمی نداد
    من ثبت نام و انجام دادم
    آیا خودشان استعلام میگیرند یا باید کد ۱۲ رقمی را بزنم حتما ؟؟
    اخه تو یه ویدئویی دیدم نوشته بود برای زیر ۲۵ درصد باید کد گرفت

  19. سلام و وقت بخیر
    برای دریافت کد ایثارگری به سامانه ایثار مراجعه کردم اما گزینه ای به نام خدمات پرکاربرد وجود نداشت.
    راه دیگه ای داره برای دریافت کد؟

  20. مهدخت
    سلام ،امسال برای استفاده از سهمیه ایثارگری(۶ ماه سابقه حضور در جبهه، از طرف ارتش) برای کنکور ارشد ،به مشکل خوردم،وموقع دریافت کد ۱۲ رقمی خطا میده که اطلاعات برای این کدملی وجود ندارد درصورتیکه من در مقطع کاردانی و کارشناسی مشکلی نبوده واستفاده کردم،آیا سهیمه ای برای ۶ ماه خدمت تعلق نمیگیره ؟خواهش میکنم راهنمایی کنین

  21. سلام من برای کنکور ارشد 1403 میخوام ثبت نام کنم وقتی این مراحل را برای گرفتن کد 12 رقمی ایثارگران گفتین رو انجام دادم موقعی که استعلام رو میزنم فقط می زند که شما فرزند جانباز 30 درصد هستید چطوری میتونم کد پیگیری رو دریافت کنم خواهش میکنم هر چه زودتر جواب بدین چون تا فردا بیشتر مهلت ثبت نام کنکور نیستش.

  22. سلام خسته نباشید پدر من جانباز پایین ۲۵ درصد ارتش هستش ولی توی سایت آجا هرچی کد ملی شو می‌زنیم برامون کد نمیاد غیر از سایت باید چجوری برای این کد اقدام کنیم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره