بدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگرداندانشگاه های بدون آزمون

ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

اطلاع از نحوه ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان است. بسیار پیش می‌آید که در هنگام ثبت نام دانشجویان دچار اشتباه شده و برخی از اطلاعات خود را نادرست ثبت کنند. این در حالیست که هرگونه مغایرت در اطلاعات ثبت نامی مشکلات جدی در پذیرش دانشجو به وجود می‌آورد. پس دانشجویان بایستی در زمان تعیین شده نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. برای کسب اطلاع از ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

در هنگام ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی این امکان وجود دارد که دانشجویان به دلایل مختلف اشتباه کرده و اطلاعات خود را به درستی ثبت نکنند. ثبت صحیح اطلاعات ثبت نام بسیار مهم است چراکه در صورت وجود کوچک‌ترین مغایرت در اطلاعات، فرد با مشکل مواجه شده و حتی قبولی او در دانشگاه لغو خواهد شد.

به همین دلیل سازمان سنجش این امکان را مهیا کرده است تا دانشجویان در زمان معین ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ را انجام دهند. متقاضیان دانشگاه علمی کاربردی در هر دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن با مراجعه به سایت سنجش، اطلاعات خود را اصلاح کنند.

 

نحوه ویرایش ثبت نام علمی کاربردی 1402

داوطلبان تا پایان مهلت ثبت نام می توانند با مراجعه به سایت سنجش می توانند فرم ثبت‌نام را ویرایش نمایند. در این بخش از مقاله نحوه ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ را شرح داده ایم. 

✅ به سایت سنجش sanjesj.org مراجعه کنید.

✅ از طریق کد ملی و رمز عبور وارد سایت شوید.

✅ بر روی ثبت نام عملی کاربردی کلیک کنید.

✅ اطلاعات وارد شده در هر مرحله بررسی کنید و اشتباهات خود را تصحیح نمایید. 

 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید. البته از طریق لینک زیر نیز می توانید به صورت مستقیم وارد شوید.

برای ورود به سایت سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ بر گزینه جامع علمی کاربردی کلیک کنید.

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

4️⃣ در بازه زمان تعیین شده بر روی لینک فعال ثبت‌نام پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال تحصیلی ۱۴۰۲ کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام علمی کاربردی

5️⃣ در این مرحله ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ابتدا ملیت خود را تعیین سپس کدملی و رمز عبور را وارد کنید و وارد سایت شوید. 

ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

6️⃣ در این بخش بر روی گزینه ثبت نام علمی کاربردی از منوی سمت راست کلیک کنید. 

7️⃣ با دسترسی به فرم ثبت نام می توانید تمامی اطلاعات وارد شده را مشاهده نمایید. حال می توانید موارد را به صورت کامل بررسی و ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را انجام دهید. توصیه می کنیم چندین بار این فرم را بررسی نمایید.

در این مرحله می توانید ترتیب اولویت بندی کدرشتنه محل های انتخابی خود را نیز تغییر داده و در صورت تمایل می توانید کدرشته محل جدید اضافه کرده یا حذف نمایید.

8️⃣ در این مرحله ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کافیست بر روی گزینه تایید اطلاعات کلیک کنید تا رسید نهایی خود را مشاهده نمایید

با توجه به تغییرات به وجود آمده در سایت سنجش راهنما تصویری کامل به محض شروع فرآیند ثبت‌نام تکمیل خواهد شد.

 

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کابردی ۱۴۰۲

اطلاع از زمان ویرایش ثبت نام علمی کاربردی برای داوطلبان بسیار مهم است چراکه اگر به موقع اقدام نکنند، ممکن است قبولی‌شان در دانشگاه لغو شود. ثبت نام دانشگاه‌های علمی کاربردی در دو نمیسال مهر و بهمن انجام می‌شود. دانشجویانی که در نمیسال مهر ثبت نام کرده‌اند احتمالا فقط تا پایان مهلت ثبت نام می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

در ترم بهمن با توجه به نوع ثبت نام زمان ویرایش نیز متفاوت خواهد بود. اگر ثبت نام حضوری باشد زمانی برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته نمی‌شود چراکه دانشجویان باید اصل مدارک خود را به دانشگاه ارائه دهند و امکان اشتباه نیز وجود نخواهد داشت. اما اگر ثبت نام غیرحضوری باشد پس از پایان ثبت نیز زمانی برای ویرایش اطلاعات مشخص خواهد شد. برای کسب اطلاع از زمان دقیق مهلت ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

اطلاعات قابل ویرایش ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۲

در مهلتی که برای ویرایش ثبت نامی دانشگاه علمی کاربردی در نظر گرفته شده است، دانشجویان می‌توانند اطلاعات خود را تغییر بدهند. اطلاعات قابل ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر می‌باشند.

اطلاعات فردی

اطلاعات فردی داوطلب در مدت ویرایش قابل اصلاح هستند. این اطلاعات بسیار مهم‌اند و در صورت وجود هرگونه مغایرت مشکلات جدی در ثبت نام به وجود می‌آید.

اطلاعات تحصیلی

اطلاعات تحصیلی نیز قابل ویرایش هستند و بسیار مهم است که به درستی ثبت شده باشند چراکه امکان لغو قبولی در دانشگاه در صورت مغایرت اطلاعات وجود دارد.

سهمیه داوطلب

 سهمیه می‌تواند در قبولی رشته و دانشگاه داوطلب تاثیر بگذارد پس بسیار مهم است که آن را به درستی ثبت کرده و در صورت اشتباه نیز درصدد ویرایش آن برآیید. با توجه به اهمیت سهمیه در قبولی دانشگاه پیشنهاد ما به شما این است که قبل از ثبت سهمیه با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

کدرشته محل های انتخابی

داوطلبان در مرحله آخر ثبت نام باید کدرشته محل های استخراج شده از دفترچه راهنما را در فرم وارد نمایند. چنانچه داوطلبان تمایل داشته باشند که تغییراتی در اولیت بندی کدرشته محل ها داشته باشند در ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مجاز می باشند که تغییرات را اعمال نمایند. 

علاوه بر تغییرات در ترتیب اولویت بندی ها داوطلبان می توانند یک یا چند کدرشته محل جدید را به فرم ثبت نام وارد کرده و از آن حذف نمایند. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

شرایط  لازم برای ثبت نام

برای ثبت نام در دانشگاه‌های علمی کاربردی داوطلبان باید شرایط عمومی و شرایط اختصاصی را دارد باشند تا پذیرش آن‌ها مورد تایید واقع شود. این شرایط به شرح زیر می‌باشند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام
  • اعتقاد به احکام اسلامی و اجرای آن‌ها برای اقلیت‌های دینی
  • قبول داشتن جمهوری اسلامی
  • نداشتن سابقه مخالفت در برابر جمهوری اسلامی
  • عدم سابقه عضویت در گروه‌های مختلف
  • رعایت اصول اخلاقی و نداشتن سابقه فساد

شرایط اختصاصی

  • ارائه مدرک کاردانی دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت برای ثبت نام مقطع کارشناسی
  • در صورت تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته سایر رشته‌ها و کسب مدرک نیز می‌توان مجددا در این مقطع ثبت نام کرد.
  • در صورت نداشتن مدرک کاردانی و اخذ مدرک معادل از دانشگاه‌هایی همچون نيروي انتظامي، امام حسين، دانشگاه پليس، مالك اشتر، امام علي، سپاه پاسداران، دانشگاه صدا و سيما وموسسه بانكداري، سازمان مديريت صنعتي و غیره اجازه ثبت نام به دانشجو داده نمی‌شود.
  • طلاب سطح یک و سطح دو مجاز به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی هستند.
  • داوطلبان دارای سهمیه آزاد امکان ثبت نام در رشته‌های غیر مرتبط با مدرک کاردانی‌شان را دارند.
  • شرایط وظیفه عمومی برای مردان الزامی است.

 

مشاوره ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان توجه داشته باشند وارد کردن اطلاعات اشتباه موجب حذف آنها از هر مرحله از ثبت نام می شود و حتی پذیرش آن ها نیز لغو شود. از این توجه داشته باشید حتما رسید ثبت‌نام خود را به صورت کامل و دقیق بررسی نمایید و در صورت نیاز ویرایش ثبت نام علمی کاربردی را در مهلت تعیین شده انجام دهید.

چنانچه پس از مطالعه این مطلب همچنان سوالاتی در زمینه ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 برای‌تان به وجود آمد، می‌توانید به صورت تلفنی با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و ابهامات خود را برطرف سازید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع از وقایع مربوط به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چه زمانی می‌توان برای ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 اقدام کرد؟

به طور معمول پس از پایان مهلت ثبت نام دو روز برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی در نظر گرفته می‌شود.

آیا برای ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی باید به صورت حضوری به دانشگاه رفت؟

خیر در صورت اشتباه در ثبت اطلاعات می‌توانید در زمان مشخص به صورت اینترنتی اطلاعات خود را ویرایش کنید.

برای ویرایش اطلاعات باید از چه سایتی اقدام کرد؟

برای ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی بایستی از طریق سایت سنجش اقدام نمایید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره