کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو بازه زمانی خواهد بود. با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو نوبت و در دی ماه و تیرماه برگزار می شود، نتایج اولیه نیز در دو بازه زمانی اعلام می شود. نتایج اولیه کنکور سراسری در نوبت دی ماه در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه کنکور سراسری برای نوبت تیرماه در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می گردد. متقاضیان برای دریافت کارنامه اولیه خود، می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 آشنا شویم.

کارنامه نهایی با رتبه کنکور دی و تیر ماه ۱۴۰۲ منتشر شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش میتوانند نتیجه خود را مشاهده نمایند. 

لینک ورود مستقیم به سایت سنجش 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری شرکت کنندگان در جلسه آزمون می توانند برای مشاهده نتیجه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند. نتایج اولیه کنکور خود را در قالب یک کارنامه دریافت نمایند. 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ در 20 مرداد ماه می باشد. 

کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده‌ است، متقاضیان تحصیل در رشته های با آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد که در این آزمون شرکت کرده‌ اند، در نظر داشته‌ باشید که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 نیز به صورت یکپارچه اعلام خواهد شد. پس از مشخص شدن وضعیت علمی داوطلبان، متقاضیان می توانند به صورت مجزا اقدام به تکمیل انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری و آزاد نمایند.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول (دی ماه) کنکور سراسری 1402

نوبت اول برگزاری کنکور سراسری 1402 در دی ماه 1401 می باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری دی ماه ثبت نام و شرکت کرده اند، می توانند نتایج اولیه کنکور را در نیمه دوم اسفند ماه و در قالب نمرات خام دریافت نمایند.

کارنامه کنکور منتشر شده‌ در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در بر دارنده رتبه و تراز داوطلبان می باشد. متقاضیان با استفاده از نتایج اولیه خود می توانند در مرداد ماه سال 1402 اقدام به انتخاب رشته‌ نمایند. انتخاب رشته‌ داوطلبانی که در کنکور سراسری نوبت اول و دی ماه شرکت کرده اند، همزمان با انتخاب رشته‌ شرکت کنندگان در کنکور سراسری نوبت دوم و مرداد ماه می باشد.

تاکنون زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ برای نوبت اول و کنکور دی ماه اعلام نشده است. اما پیش بینی می شود که متقاضیان بتوانند در نیمه دوم اسفند ماه کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.

داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 مجاز به انتخاب رشته‌ هستند، می توانند برای تکمیل مرحله انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری باید به سایت sanjesh.org برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org  مراجعه کنند.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم (تیر ماه) کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری در تیرماه، سازمان سنجش آموزش کشور، پاسخبرگ تمامی داوطلبان و شرکت کنندگان در این آزمون را بررسی می کند و سپس کارنامه اولیه را برای تمامی متقاضیان در دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می کند.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در 19  مرداد ماه است. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند نتایج خود را دریافت نمایند.

تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی مختلف می توانند در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و اقدام به دریافت نتایج اولیه کنکور خود نمایند. کارنامه اولیه منتشر شده‌ برای شرکت کنندگان در کنکور سراسری، در بر دارنده اطلاعاتی شامل رتبه، نمره آزمون، درصد های هر درس و … می باشد.

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

متقاضیانی که در کنکور سراسری دی و تیر ماه شرکت کرده اند، باید برای دریافت نتایج اولیه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. دریافت نتایج نوبت اول و نوبت دوم کنکور سراسری در بازه‌ زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سایت سنجش امکان پذیر است.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.
  • از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402” کلیک نمایید.
  • برای مشاهده نتایج اولیه کنکور از یکی از روش های پیشنهادی سامانه استفاده کنید و اطلاعات خواسته‌ شده‌ در آن را وارد نمایید.

راهنما تصویری

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ داوطلبانی که قصد دریافت کارنامه خود را دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج کنکور را مشاهده نمایند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی پایین سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

زمان اعلام جواب اولیه آزمون سراسری

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک نمایید.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

3️⃣ چنانچه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” كارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک نمایید. 

زمان اعلام جواب اولیه کنکور سراسری

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه اعلام نتايج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (لطفاً کلیک کنید) ” کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

5️⃣در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

6️⃣ با درج اطلاعات لازم در محل مورد نظر، داوطلب وارد سامانه خواهد شد. با ورود به سامانه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که کارنامه مرحله اول فقط شامل درصد و نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی می باشد. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

باتوجه به اینکه داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 بسرعت وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند، باید که اطلاعات کافی از رشته مورد تقاصا و دانشگاه مدنظر خود داشته باشند تا بتوانند به درستی الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. چینش صحیح الویت ها شاید برای یک داوطلب کنکور در زمان کم استرس زا باشد، به همین دلیل توصیه ما این است که علاوه بر استفاده از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته از مشاور باتجربه ای نیز کمک بگیرید. در مقاله زیر می توانید راهنما کامل انتخاب رشته را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل چندین سال است که در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته فعال هستند، بنابراین می توانند بدون صرف هزینه زیاد و در کم ترین زمان با این مرکز تماس گرفته و یک انتخاب رشته هوشمندانه داشته باشید که در نهایت منجر به کسب نتیجه قبولی گردد. برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه تاریخی است ؟

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری در نیمه مرداد ماه اعلام می شود.

متقاضیان برای دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری به چه اطلاعاتی نیاز دارند ؟

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری و همینطور اطلاعات مورد نیاز برای دریافت این نتایج را در متن مقاله فوق آورده‌ ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره