کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ با توجه به تغییرات اعمال شده دو بار در سال برگزار می شود. در سال جاری نوبت تاریخ برگزاری کنکور در اردیبهشت و تیر ماه 1403 می باشد. تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته های پذیرش با آزمون دانشگاه سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد  می‌باشند بایستی در این آزمون یکپارچه که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. در ادامه به زمان برگزاری کنکور سراسری 1403 پرداخته ایم.

 

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش کنکور سراسری در دو مرحله برگزار خواهد شد. داوطلبان می توانند بدون محدودیت در هر مرحله شرکت کنند. نمرات و رتبه های کسب شده این آزمون تا ۲ سال اعتبار خواهند داشت. با توحه زمان ثبت نام که در ماه های آبان و فروردین انجام می گیرد، زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ماه‌های اردیبهشت و تیر می باشد. 

نوبت کنکور زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 و 8 تیر 1403

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان در یک آزمون مشترک شرکت خواهند کرد. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در اردیبهشت و تیر ماه خواهد بود و تاکنون مهلت دقیق آن اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد. 

 

تاریخ کنکور اردیبهشت ماه 1403

داوطلبانی که در بازه زمانی 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۳ در مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری شرکت کرده اند در تاریخ کنکور سراسری مقرر با همراه داشتن کارت ورود به جلسه می توانند در جلسه آزمون حضور داشته باشند. زمان برگزاری کنکور سراسری در دو روز می باشد. تا کنون زمان برگزاری کنکور سراسری به صورت دقیق در هر گروه آزمایشی اعلام نشده است. به محض اعلام در جدول زیر ساعت و تاریخ دقیق را قرار خواهیم داد.

گروه هاي آزمايشي تاریخ کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت 
علوم تجربی  6 و 7 اردیبهشت 1403 اعلام نشده
ریاضی فیزیک 6 و 7 اردیبهشت 1403 اعلام نشده
علوم انسانی 6 و 7 اردیبهشت 1403 اعلام نشده
زبان های خارجی 6 و 7 اردیبهشت 1403 اعلام نشده
هنر 6 و 7 اردیبهشت 1403 اعلام نشده

 

تاریخ کنکور تیر ماه ۱۴۰۳

داوطلبان متقاضی علاوه بر شرکت در آزمون نوبت اول اردیبهشت ماه می توانند در آزمون نوبت دوم که با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش در اواسط تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود نیز می توانند شرکت نمایند. زمان ثبت نام این نوبت در فروردین ماه 1403 می باشد. همانند نوبت اول آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجه در نوبت عصر و بقیه گروه های آزمایشی در صبح برگزار خواهد شد. زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت دوم تیر ماه بر شرح زیر می باشد.

گروه هاي آزمايشي تاریخ کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت 
علوم تجربی  7 و 8 تیر 1403 اعلام نشده
ریاضی فیزیک 7 و 8 تیر 1403 اعلام نشده
علوم انسانی 7 و 8 تیر 1403 اعلام نشده
زبان های خارجی 7 و 8 تیر 1403 اعلام نشده
هنر 7 و 8 تیر 1403 اعلام نشده

کنکور سراسری فقط براساس دروس نظام جدید و البته دورس عمومی نیز از سرفصل های آزمون حذف شده و سوالی از این دروس قرار داده نمی شود. پیش از زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ تمامی داوطلبان بایستی نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند تا از محل و حوزه امتحانی خود مطلع شوند.

 

زمان کنکور و دریافت کارت ورود به جلسه 

لازمه ورود به جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه می باشد. چنانچه داوطلبان این کارت را همراه نداشته باشند از ورود آن ها ممانعت به عمل خواهد آمد. زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور یک هفته پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ منتشر می‌گردد. کارت ورود به جلسه به صورت جداگانه برای هر نوبت آزمون منتشر می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون نوبت دوم تیر ماه در 11 تیرماه منتشر شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند کارت خود  ا دریافت نمایید. برای مشاهده راهنما و سلینک مستقیم سایت بر روی مقاله زیر کلیک کنید.

بخوانید: کارت ورود به جلسه کنکور 

در بعضی موارد ممکن است اطلاعات درج شده بر روی کارت اشتباه باشد. از این رو داوطلبان باید نسبت به ویرایش این اطلاعات پیش از تاریخ کنکور سراسری 1403 اقدام کنند. ویرایش اطلاعات از دو طریق اینترنتی یا از طریق باجه های رفع نقص آزمون سراسری امکان پذیر می باشد. برای مطالعه کامل این اطلاعات می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبانی که قصد دریافت کارت ورود به جلسه خود را دارند کافی است در تاریخ کنکور سراسری اعلام شده و پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ طبق مراحل زیر پیش بروند و کارت خود را دریافت کنند.

1️⃣ داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

برای ورود به صحفه دریافت کارت آزمون بر روی لینک کلیک کنید 

2️⃣ در سایت سنجش گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنند.

3️⃣ در منوی سمت راست بر روی گزینه ” کارت ” کلیک کنید.

زمان کنکور

4️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (دریافت كارت ورود به جلسه آزمون سراسری نوبت دوم ) ” کلیک کنند.

تاریخ برگزاری کنکور تیر و اردیبهشت

5️⃣ در این مرحله دریافت کارت ورود به جلسه کنکور برای ورود به پنل کاربری خود کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید.

زمان برگزاری کنکور تیر و اردیبهشت

6️⃣در این مرحله کارت ورود به جلسه کنکور ابتدا بر روی گزینه ” آزمون سراسری ” کلیک کنید.

تاریخ کنکور

7️⃣ در گام اول باید اطلاعات خود را تایید نمایید. داوطلبان گرامی در این مرحله در صورت درج اطلاعات اشتباه سوابق تحصیلی می توانید آن را تصحیح نمایید. البته در این بخش می توانید سهمیه خود را نیز ویرایش نمایید. در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی کادر سبر رنگ پایین سمت چپ کلیک کنید.

زمان برگزاری کنکور تیر و اردیبهشت

8️⃣ در صورت ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی ابتدا نظام آموزشی خود را انتخاب کرده و سپس در کادر جدید کدسوابق تحصیلی 19 رقمی را وارد نمایید.

9️⃣ در صورت ویرایش کارت ورود به جلسه و تغییر سهیمه خود یکی از گزینه های موجود را انتخاب نمایید و سپس گزینه “ تایید اطلاعات ” را کلیک کنید.

تاریخ کنکور

1️⃣0️⃣ در گام دوم: هشدار ها قوانین و تخلفات را مطالعه نمایید. سپس تیک عبارت ” تخلفات و جرایم قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری که مشتمل بر موارد بالا است را میپذیرم. ” را فعال کنید و بر روی گزینه ” مشاهده کارت ورود به جلسه کنکور ” کلیک کنید.

زمان برگزاری کنکور تیر و اردیبهشت

1️⃣1️⃣ حال می توانید کارت ورود جلسه کنکور تیر ماه را مشاهده نمایید. بر روی ” گزینه چاپ ” کارت کلیک کنید.

زمان برگزاری کنکور تیر و اردیبهشت

 

مدارک لازم برای حضور در زمان برگزاری کنکور سراسری 1403

کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار از مهمترین مدارکی که داوطلبان باید در زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ به همراه داشته باشند، کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار داوطلب می‌باشد که ناظران آزمون از آن جهت شناسایی داوطلبان استفاده می کنند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، کارت ورود به جلسه نیز از الزامات است و داوطلبان موظف هستند یک برگه پرینت از این کارت را به همراه خود به جلسه آزمون ببرند.

همانطور که بردن برخی مدارک و وسایل به جلسه کنکور سراسری الزامی است، بردن برخی دیگر طبق قوانین و ضوابط شرکت در جلسه کنکور سراسری ممنوع می‌باشد.

وسایل ممنوعه جلسه در تاریخ کنکور سراسری:

  • تلفن همراه و تبلت و پیجر
  • کتاب و جزوه
  • کیف و ساک دستی
  • ساعت هوشمند و دستبند هوشمند
  • ماشین حساب و قلم نوری

چنانچه داوطلبی برخلاف قوانین و ضوابط در زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ عمل کند و وسایل فوق را به همراه داشته باشد، به عنوان تقلب محسوب خواهد شد که باعث ممانعت از ادامه دادن پاسخگویی داوطلب به سوالات خواهد شد. 

 

مشاوره زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری سال گذشته از نظر روحی روانی فشار زیادی را متحمل شدند؛ پیشنهاد مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به داوطلبان کنکور سراسری 1403 این است که سعی کنند آمادگی خود را حفظ کنند و با توجه به وضعیت غیرقابل پیش بینی آماده تغییرات نیز باشند تا از این موضوع ضربه نخورند.

برای اطلاع از آخرین اخبار در زمینه زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ و اعلام نتایج و انتخاب رشته می توانید عضو کانال تلگرامی دانت کو شوید و یا در اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت می توانید بر روی لینک های موجود در انتهای مقاله کلی کنید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری کنکور سراسری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

زمان برگزاری کنکور سراسری در دو تاریخ اردیبهشت و تیر ماه برگزار می شود که در متن مقاله زمان دقیق را اعلام کرده ایم.

کارت ورود به جلسه چه تاریخی منتشر می شود؟

کارت ورود به جلسه پنج روز پیش از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد.

آیا همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی می باشد؟

بله داوطلبان باید حتما در تاریخ کنکور سراسری کارت ورود به جلسه و کارت ملی را همراه داشته باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید یه سوال داشتم من رشته انسانی هستم و مدرسه رو تموم کردم و الان پشت کنکور هستم میخواستم ببینم برای کنکور تیرماه ۱۴۰۲ میتونم کنکور تجربی هم بدم

    1. سلام خیر نمی شود آزمون داد . هردو رشته فرق دارد چون رشته تجربی از انسانی سخت تره . اگر به مطالعات اجتماعی و تاریخ علاقمند هستید رشته انسانی ولی اگر به علوم و ریاضی علاقمند هستید رشته تجربی مناسبه ولی از نظر مشاوران پشت کنکوری وقت برای مطالعه کم است پس رشته انسانی بهتره موفق باشید .

    1. سلام بله
      در ثبت نام گروه های آموزشی نیازی به تجانس رشته نمی باشد و با هر مدرک دیپلم می توانید در یک تا سه گروه آزمایشی شرکت کنید.
      در زمان برگزاری کنکور می توانید در جلسه حضور یابید.

  2. سلام خسته نباشید کسانی که میخوان بهمن ماه امسال به دانشگاه برن باید دی ماه کنکور بدن ؟ و کنکور دی ۱۴۰۲ پابرجاست ؟ چون هیچ اطلاعی راجب کارت ورود به جلسه و زمان تقریبیش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره