کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

دریافت کد دانش آموزی

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه دریافت کد دانش آموزی چگونه است؟ شماره دانش آموزی، کدی منحصر به فرد برای تمامی دانش آموزان در مقاطع و پایه های تحصیلی مختلف در سراسر کشور می باشد. در واقع کد دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش برای هر دانش آموز تعریف شده است و هدف از این کدها، شناسایی وضعیت تحصیلی دانش آموزان در هر پایه است. در ادامه این مقاله از سایت دانتل، اطلاعات بیشتری از نحوه دریافت کد دانش آموزی آورده ایم.

برای مشاهده راهنما جامع ثبت نام کنکور و تغییرات اعمالی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری

 

کد دانش آموزی چیست؟

شماره دانش آموزی یکی از اطلاعاتی می باشد که داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، برای دریافت کد سوابق تحصیلی جهت تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و همینطور ثبت نام در کنکور سراسری، به آن نیاز دارند. 

از مهم ترین سوالاتی که برای داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد، این است که کد دانش‌آموزی چیست و چگونه می توان به آن دسترسی داشت. به منظور برطرف کردن ابهامات ذهنی داوطلبان قصد داریم در ادامه به روش های دریافت کد دانش آموزی بپردازیم.

داوطلبان گرامی برای دریافت کد دانش آموزی خود می توانید از سیستم مشاوره تلفنی دانتل کو استفاده نموده و با شماره 91005066-021 تماس حاصل نمایید. 

 

دریافت کد دانش آموزی چگونه است؟

هر دانش آموزی شاغل به تحصیل در مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش دارای یک شماره مشخص کننده است. اطلاعات دانش آموزان در آموزش و پرورش ثبت شده است. مواردی همچون امتحانات نهایی و انجام بسیاری از کارهای اداری آموزش و پروش نیاز به پرونده شخصی برای هر دانش آموز دارد.

داوطلبان گرامی برای دریافت کد دانش دانش آموزی خود می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو 91005066-021 تماس بگیرید.

علاوه بر بایگانی مدرسه، اطلاعات دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش منطقه تحصیلی ثبت می‌شود تا شناخت دانش آموزان راحت صورت پذیرد. همچنین انجام کارهای اداری دانش آموزان بوسیله دریافت کد دانش آموزی صورت می‌پذیرد.

 

روش های دریافت کد دانش آموزی

1️⃣ از طریق مدرک و کارنامه دیپلم و یا پیش دانشگاهی می باشد. کد دانش آموزی که در قسمت بالای آن نوشته شده است 

2️⃣ در صورتی که قبلا در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشید و اطلاعات شما در سازمان سنجش موجود باشد می‌توانید از طریق سامانه مشاهده سوابق تحصیلی سنجش، نسبت به بازیابی شماره دانش‌آموزی به کمک وارد کردن شماره ملی اقدام کنید.

بخوانید:دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی از کارنامه

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی، شماره دانش‌آموزی فرد می باشد. اولین راه برای دریافت کد دانش آموزی کارنامه دانش آموزان می باشد؛ به طوری که این کد در قسمت ابتدایی کارنامه هر داوطلب درج می گردد.

البته شما می توانید برای دریافت کد دانش آموزی خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

داوطلبان از طریق کارنامه‌ای که از مدرسه تحویل گرفته اند می توانند این این کد را دریافت کنند. کد دانش‌آموزی در کادر بالای کارنامه در کنار مشخصات دیگر دانش آموز درج شده که می توانند آ» را دریافت کنند. در صورتی که به کارنامه تحصیلی خود دسترسی ندارید، می توانید به دو روش این کارنامه را دریافت کرده و سپس از کد خود مطلع گردید.

  • روش اول: به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید و از طریق مدیر مدرسه کد دانش آموزی خود را دریافت کنید.
  • روش دوم: داوطلبانی که جزو اسامی فارغ التحصیلان هستند، می توانند به آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند و سپس کد دانش‌آموزی خود را دریافت کنند.

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی از سایت سازمان سنجش

داوطلبانی که در سال های قبل در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند اطلاعات آن ها در سایت سازمان سنجش ذخیره شده از این رو متقاضیان با استفاده از سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان می توانند کد دانش آموزی خود را از طریق این سامانه دریافت کنند. برای دریافت شماره دانش‌اموزی کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

✅ به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنید

✅ از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنید

✅ بر روی لینک سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان کلیک کنید

🌐🌐 لینک دریافت شماره دانش‌آموزی در سایت سازمان سنجش 🌐🌐

✅ نام، نام خانوادگی، شماره ملی را وارد کنید

❌❌ راهنمای تصویری دریافت کد دانش آموزی ❌❌ 

1️⃣ داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و گزینه ” سراسری ” را از منوی رنگی سمت چپ سایت انتخاب کنند.

سراسری

2️⃣ در این مرحله داوطلبان باید بر روی گزینه ” سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان (نمرات ارسالی از آموزش و پرورش) ” کلیک کنند.

سوابق تحصیلی دریافت کد دانش آموزی

3️⃣ در صفحه ایجاد شده، چند کادر پیش روی شماست. از کادر دوم استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعاتس شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد امنیتی، کد دانش‌اموزی خود را دریافت کنید.

دریافت کد دانش آموزی

4️⃣ در این صفحه دانش آموزان می توانند اطلاعات فردی خود از جمله کد دانش آموزی خود را مشاهده کنند.

شماره و کد دانش آموزی

 

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات سایت دریافت کدسوابق تحصیلی به سایت مای مدیو، داوطلبان نیازی به کد دانش آموزی برای دریافت کدسوابق تحصیلی خود را ندارند. در سایت جدید می توانند از نام کاربری و رمز عبور و یا ورود از طریق سایت دولت کدسوابق خود را دریافت نمایند.

در کنکور 1403 تاثیر سوابق تحصیلی به صورت 50 درصد قطعی می باشد و تمامی داوطلبان با هر نوع دیپلم و نظام آموزشی باید کدسوابق خود را دریافت نمایند. در صورتی که در این زمینه سوالات بیشتری دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور 1402

 

برای دریافت مشاوره در نحوه دریافت شماره دانش آموزی آموزش و پرورش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا کد دانش آموزی در طول مدرسه ثابت می باشد و یا تغییر می کند؟

    آموزش و پرورش برای هر برای دانش آموزان یک شماره دانش‌آموزی در نظر میگیرد.

  2. نحوه دریافت کد دانش آموزی چگونه است؟

    شماره دانش آموز در بالای کارنامه آخر سال دانش آموزان قرار دارد.

  3. آیا می توان از سایت سنجش به شماره دانش آموزی دسترسی پیدا کرد؟

    بله در صورتی در سال های گذشته در کنکور سراسری ثبت نام کرده اید می توانید از طریق سایت سنجش به این کد دسترسی پیدا کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام
    من کد دانش آموزیم کد ملیم هست
    آیا واسه دیپلم مجدد این کد تغییر میکنه؟
    بعضیا میگن یه 66 اولش اضافه میشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره