کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش های دریافت کد دانش آموزی

کانال تلگرام تحصیلی     

روش های دریافت کد دانش آموزی چگونه است؟ شماره دانش آموزی، کدی منحصر به فرد برای تمامی دانش آموزان در مقاطع و پایه های تحصیلی مختلف در سراسر کشور می باشد. در واقع کد دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش برای هر دانش آموز تعریف شده است و هدف از این کدها، شناسایی وضعیت تحصیلی دانش آموزان در هر پایه است. در ادامه این مقاله از سایت دانتل، اطلاعات بیشتری از نحوه دریافت کد دانش‌آموزی آورده ایم.

برای مشاهده راهنما جامع ثبت نام کنکور و تغییرات اعمالی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری

 

روش های دریافت کد دانش آموزی

هر دانش آموزی شاغل به تحصیل در مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش دارای یک شماره مشخص کننده است. اطلاعات دانش آموزان در آموزش و پرورش ثبت شده است. مواردی همچون امتحانات نهایی و انجام بسیاری از کارهای اداری آموزش و پروش نیاز به پرونده شخصی برای هر دانش آموز دارد.

از مهم ترین سوالاتی که برای داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد، این است چگونه می توان به آن دسترسی داشت. به منظور برطرف کردن ابهامات ذهنی داوطلبان قصد داریم در ادامه به روش های دریافت کد دانش‌آموزی بپردازیم.

داوطلبان گرامی برای دریافت کد دانش‌آموزی خود می توانید از سیستم مشاوره تلفنی دانتل کو استفاده نموده و با شماره 91005066-021 تماس حاصل نمایید. 

1️⃣ از طریق مدرک و کارنامه دیپلم و یا پیش دانشگاهی می باشد. کد دانش آموزی که در قسمت بالای آن نوشته شده است 

2️⃣ در صورتی که قبلا در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشید و اطلاعات شما در سازمان سنجش موجود باشد می‌توانید از طریق سامانه مشاهده سوابق تحصیلی سنجش، نسبت به بازیابی شماره دانش‌آموزی به کمک وارد کردن شماره ملی اقدام کنید.

 

نحوه دریافت شماره دانش آموزی از کارنامه

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی، شماره دانش‌آموزی فرد می باشد. اولین راه برای دریافت کد دانش آموزی کارنامه دانش آموزان می باشد؛ به طوری که این کد در قسمت ابتدایی کارنامه هر داوطلب درج می گردد.

البته شما می توانید برای دریافت کد دانش‌آموزی خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

داوطلبان از طریق کارنامه‌ای که از مدرسه تحویل گرفته اند می توانند این این کد را دریافت کنند. کد دانش‌آموزی در کادر بالای کارنامه در کنار مشخصات دیگر دانش آموز درج شده که می توانند آ» را دریافت کنند. در صورتی که به کارنامه تحصیلی خود دسترسی ندارید، می توانید به دو روش این کارنامه را دریافت کرده و سپس از کد خود مطلع گردید.

  • روش اول: به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید و از طریق مدیر مدرسه کد دانش‌آموزی خود را دریافت کنید.
  • روش دوم: داوطلبانی که جزو اسامی فارغ التحصیلان هستند، می توانند به آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند و سپس کد دانش‌آموزی خود را دریافت کنند.

 

نحوه اخذ کد دانش آموزی از سایت مای مدیو

داوطلبان نظام جدید در سال های اخیر فارغ التحصیل شده و دانش آموزان پایه دوازدهم سال جاری می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو my.medu.ir ومی توانند کد دانش آموزی خود را از سامانه مربوطه دریافت نمایند. این کد در بالای کارنامه مجازی دانش آموزان و فارغ التحصیلان درج شده است. در ادامه راهنما تصویری دریافت را شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت مای مدیو my.medu.ir مراجعه کنید. دانش آموزان بر روی لینک ” ورود دانش آموزان ” و فارغ التحصیلان بر روی گزینه ” ورود عموم” کلیک کنید.

دریافت کد دانش آموزی

 

2️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید کدملی و رمز عبور که شماره سریال 6 رقمی شناسنامه می باشد را وارد کنید.

مای مدیو

 

3️⃣ در صفحه ایجاد شده بر روی گزینه ” دریافت کارنامه ” کلیک کنید.

دریافت کد دانش آموزی

 

4️⃣ در این صفحه سال تحصیلی و دوره را انتخاب نمایید.

دریافت کد دانش آموزی

 

5️⃣ در بالای کارنامه شماره دانش آموزی درج شده است.

کارنامه

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

در کنکور 1404 تاثیر سوابق تحصیلی به صورت 60 درصد قطعی می باشد و تمامی داوطلبان با هر نوع دیپلم و نظام آموزشی باید کدسوابق خود را دریافت نمایند. در صورتی که در زمینه کد دانش آموزی سوالات بیشتری دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید

 

برای دریافت مشاوره در نحوه دریافت شماره دانش آموزی آموزش و پرورش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا کد دانش آموزی در طول مدرسه ثابت می باشد و یا تغییر می کند؟

    آموزش و پرورش برای هر برای دانش آموزان یک شماره دانش‌آموزی در نظر میگیرد.

  2. نحوه دریافت کد دانش‌آموزی چگونه است؟

    شماره دانش آموز در بالای کارنامه آخر سال دانش آموزان قرار دارد.

  3. آیا می توان از سایت سنجش به شماره دانش آموزی دسترسی پیدا کرد؟

    بله در صورتی در سال های گذشته در کنکور سراسری ثبت نام کرده اید می توانید از طریق سایت سنجش به این کد دسترسی پیدا کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام
    من کد دانش آموزیم کد ملیم هست
    آیا واسه دیپلم مجدد این کد تغییر میکنه؟
    بعضیا میگن یه 66 اولش اضافه میشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره