کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در سه مرحله امکان پذیر می باشد. داوطلبان کنکور سراسری باید در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام آزمون تمام دقت خود را به کار بگیرند تا اطلاعات را به درستی درج کنند. با وجود آنکه فرم پیش نویس ثبت‌نام در انتها دفترچه راهنما قرار داده شده است تا داوطلبان از طریق تکمیل کردن آن از اطلاعات لازم و نحوه ثبت‌نام آگاهی یابند، اما همچنان هرساله تعدادی از داوطلبان هستند که به دلیل عدم اطلاع یا بی دقتی، مشخصات خود را به درستی در فرم ثبت‌نام وارد نمی‌کنند. در ادامه به بررسی زمان و چگونگی ویرایش ثبت نام کنکور 1403 خواهیم پرداخت.

❌❌ داوطلبان باید توجه داشته باشند تعداد دفعات برای محدود می باشد. پس در صورت اطمینان کامل از تصحیح اطلاعات ویرایش خود را ثبت کنند. ❌❌

 

ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری از این پس در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار خواهد شد و داوطلبان امکان شرکت در هر دو نوبت را خواهند داشت. با توجه به این تغییرات، ثبت‌نام نیز در دو نوبت به صورت جداگانه در آبان و فروردین ماه انجام خواهد گرفت. داوطلبانی که به در این آزمون شرکت کرده اند در صورت وارد کردن اشتباه اطلاعات می توانند در ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ این اطلاعات را ویرایش کند. 

 

زمان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور با فراهم کردن فرصت ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 1403 این امکان را ایجاد کرده است تا اشتباهاتی در فرم ثبت نام کنکور درج شده است، توسط داوطلبان اصلاح شوند. فرصت ویرایش در چند بازه زمانی فراهم است.

 

زمان ثبت نام کنکور 1403

داوطلبانی که ثبت‌نام آزمون سراسری را انجام می‌دهند، تا آخرین روزی که برای ثبت‌نام درنظر گرفته شده است فرصت دارند که فرم ثبت‌نام را دریافت و با چند بار بررسی کردن آن اشتباهات موجود را اصلاح کنند. توجه داشته باشید که تعداد دفعات ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ محدود است پس باید قبل از ثبت ویرایش به دقت فرم را بررسی نمایید. 

 

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش معمولا پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری، فرصت مجددی را برای داوطلبان جامانده از ثبت نام در نظر می‌گیرد تا بتوانند در این آزمون نام نویسی کنند. در این فرصت داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و ورود به سایت سنجش می توانند ویرایش ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند.

تاکنون اطلاعیه در خصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون سراسری منتشر نشده است. به محض در یافت اطلاعات جدید در این مقاله بروزرسانی خواهیم کرد.

در سال گذشته مهلت ثبت نام ۲ روز تمدید شد و داوطلبان امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون سراسری خود را داشتند. با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه برگزاری کنکور سراسری امکان دارد که در سال جدید این مدت بیشتر نیز شود. 

 

مهلت مجدد ثبت نام جاماندگان

سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که حتی در زمان تمدید مهلت ثبت نام نیز موفق به ثبت نام نمی شوند، فرصتی دوباره به آن ها می دهد تا ثبت نام خود را در کنکور سراسری انجام دهند. از این رو آن دسته از داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند، می توانند با مراجهه به سایت سنجش نسبت به تحصیح اطلاعات و ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام کنند.

 

موارد مجاز برای ویرایش اطلاعات

هرآنچه که در زمان نام نویسی کنکور سراسری وارد فرم ثبت نام کرده اید، قابل ویرایش و اصلاح است که به شرح زیر می‌باشند.

  • مشخصات شناسنامه ای
  • مشخصات تحصیلی
  • مشخصات سهمیه ها
  • عکس
  • آدرس و شماره تماس
  • علاقه مندی به گزینش در دانشگاه های مختلف

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

آخرین فرصت درنظر گرفته شده برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه است. به داوطلبان توصیه می‌شود که پس از مشاهده کارت ورود به جلسه، چنانچه مغایرتی را در آن مشاهده نمودند، از طریق بخش ویرایش اطلاعات سازمان سنجش اشتباهات آن را رفع کنند.

برخی از ایرادات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری مثل اشتباهات عکس، عدم اعمال سهمیه و … فقط از طریق مراجعه به باجه‌های رفع نقص کنکور قابل اصلاح است.

همچنین دانش آموزان پایه دوازدهم نیز باید با دریافت فرم ثبت‌نام، معدل کتبی خود را درج کنند. زیرا در زمان ثبت‌نام آزمون به دلیل آنکه کارنامه برای آن ها صادر نشده بود، معدل پایه دوازدهم را در دسترس نداشتند و باید در زمان انتشار کارت ورود به جلسه، معدل واقعی خود را وارد فرم کنند.

 

موارد مجاز ویرایش در زمان دریافت کارت ورود به جلسه

البته در زمان دریافت کارت ورود به جلسه برای ویرایش برخی از اطلاعات از طریق سایت سنجش محدودیت وجود دارد و حتما باید به صورت حضوری به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. موارد مجاز ویرایش ثبت نام کنکور به شرح زیر هستند.

  • مشکلات مربوط به عکس (عکس اشتباه، واضح نبودن عکس، مهر نداشتن عکس، فاقد عکس بودن)
  • اشتباه در اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری
  • اشتباه در اعمال سهمیه بهیاری
  • اشتباه در نظام تحصیلی
  • اشتباه در موارد دین، جنسیت، زبان خارجی امتحانی و معلولیت

 

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 1403

برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید و از طریق لینک مربوط به ویرایش اطلاعات، فرم ثبت‌نام را دریافت کنید. مراحل کلی ویرایش به صورت زیر است.

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و ورود به بخش سراسری

✅انتخاب ثبت نام آزمون سراسری 1403

✅انتخاب گزینه ثبت نام 

✅وارد شدن با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

✅ویرایش اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام

 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور

2️⃣ گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور

3️⃣ جهت ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور

4️⃣بر روی لینک ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

 

5️⃣ در این صفحه شماره پرونده 7 رقمی وکد پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی را وارد کنید و بر روی تایید کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور

6️⃣بر روی گزینه ویرایش اطلاعات کلیک کنید.

7️⃣فرم ثبت نام را باز کرده و اطلاعات اشتباه را اصلاح نمایید. در صورت اطمینان گزینه تایید را انتخاب کنید.

 

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون سراسری در زمان دریافت کارت ورود به جلسه

چند روز پیش از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه منتشر و در دسترس قرار می گیرد. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند کارت خود را دریافت کنند. در صورت مغایرت اطلاعات داوطلب باید به سایت سنجش مراجعه و اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری درج شده بر روی کارت ورود به جلسه خود را ویرایش کند. مراحل انجام ویرایش ثبت نام کنکور 1403 در زمان دریافت کارت ورود به جلسه به صورت زیر می باشد.

1️⃣به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور

2️⃣ از منوی سمت را بر روی گزینه “کارت” کلیک کنید.

3️⃣ گزینه ” دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۳ ” انتخاب کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور

5️⃣ در این مرحله دریافت کارت ورود به جلسه کنکور برای ورود به پنل کاربری خود کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید.

ویرایش ثبت نام آزمون سراسری

6️⃣در این مرحله ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 1403 ابتدا بر روی گزینه ” آزمون سراسری ” کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور

7️⃣ در گام اول باید اطلاعات خود را تایید نمایید. داوطلبان گرامی در این مرحله در صورت درج اطلاعات اشتباه سوابق تحصیلی می توانید آن را تصحیح نمایید. البته در این بخش می توانید سهمیه خود را نیز ویرایش نمایید. در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی کادر سبر رنگ پایین سمت چپ کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام آزمون سراسری

8️⃣ در صورت ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی ابتدا نظام آموزشی خود را انتخاب کرده و سپس در کادر جدید کدسوابق تحصیلی 19 رقمی را وارد نمایید.

ویرایش ثبت نام کنکور سراسری

9️⃣ در صورت ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ و تغییر سهیمه خود یکی از گزینه های موجود را انتخاب نمایید و سپس گزینه “ تایید اطلاعات ” را کلیک کنید.

آزمون سراسری

1️⃣0️⃣ در گام دوم: هشدار ها قوانین و تخلفات را مطالعه نمایید. سپس تیک عبارت ” تخلفات و جرایم قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری که مشتمل بر موارد بالا است را میپذیرم. ” را فعال کنید و بر روی گزینه ” مشاهده کارت ورود به جلسه کنکور ” کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور سراسری

1️⃣1️⃣ حال می توانید کارت ورود جلسه کنکور تیر ماه را مشاهده نمایید. بر روی ” گزینه چاپ ” کارت کلیک کنید.

 

ویرایش ثبت نام کنکور سراسری در هنگام انتخاب رشته

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، مهلت مجددی نیز برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. در این مدت داوطلبان می‌توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از ورود به پورتال شخصی خود، برخی از اطلاعات را ویرای نمایند. 

اطلاعات مجاز به ویرایش در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری معدل کنکور، زمان فارغ التحصیلی، و اعلام علاقه مندی به پیام نور و غیرانتفاعی و سهمیه می‌باشند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری نیازی به واریز هزینه و خرید کارت اعتباری ندارید و فقط باید شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام خود را در دسترس داشته باشید. توجه شود که پس از اعمال اصلاحات لازم در فرم ثبت‌نام، حتما ذخیره نهایی در انتهای فرم را تایید کنید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ویرایش ثبت نام کنکور سراسری برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

    داوطلبان در چند نوبت می توانند می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

  2. ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ چند نوبت برگزار می شود؟

    با توجه به تغییرات اعمال شده برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت می‌باشد و داوطلبان در این دو نوبت می توانند نام نویسی کنند.

  3. آیا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نیز می‌توان اطلاعات را ویرایش کرد؟

    بله برخی از اطلاعات در زمان دریافت کارت ورود به جلسه قابل ویرایش است. اما برای ویرایش برخی اطلاعات مثل عکس باید به باجه های رفع نقص مراجعه نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫41 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون برای سایت خوبت و مفیدتون در قسمت ویرایش امکان ویرایش تصویر نیست چکار باید بکنیم

    1. سلام، روز بخیر
      وارد قسمت سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بشید، درخواستتون رو بنویسید رسیدگی میکنن

  2. سلام و احترام
    در صورتی که در فرایند ثبت نام واسه کنکور 1401، در جایی اشتباهی کرده باشیم؛ میتوانیم که اصلاح کنیم؟
    من دیپلم تجربی ام منتاها قرار بود که به کنکور انسانی ثبت نام کنم ولی عجله کردم و اشتباها واسه کنکور تجربی ثبت نام کردم !…
    می‌شود که اصلاح کرد یا نه؟

  3. سلام من دیپلمم را سال ۱۴۰۰ گرفتم الان توی فرم ثبت نام برای من نوشته زمان اخذ مدرک دیپلم سال ۱۳۹۹ ! نمیشه ویرایشش کرد؟
    اگه بزنم ۱۳۹۹ مشکلی پیش نمیاد آیا بعدآ می تونم ویرایش کنم؟

    1. سلام برای ویرایش باید به آموزش و پرورش مراجعه کنید.
      برای ویرایش ثبت نام کنکور نیز تا اتمام مهلت نام نویسی و یا مهلت مجدد فرصت دارید.

  4. سلام و احترام
    در صورتی که در فرایند ثبت نام واسه کنکور 1401، در جایی اشتباهی کرده باشیم؛ میتوانیم که موقع دریافت کارت ورود به جلسه اصلاح کنیم؟
    من دیپلم تجربی ام منتاها قرار بود که به کنکور انسانی ثبت نام کنم ولی عجله کردم و اشتباها واسه کنکور تجربی ثبت نام کردم !…
    می‌شود که اصلاح کرد یا نه؟

    1. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه می توان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری را انجام داد.
      شما قادر به تغییر گروه آزمایشی خود نیستید و قط می توانید در گروه آزمایشی (تجربی) انتخاب کرده اید شرکت کنید.

  5. سلام من دیپلم تجربی دارم به خاطر معدل کم مجددا دیپلم انسانی دارم میگیرم میتونم تو زمان دریافت کارت ورود به جلسه عنوان دیپلمم را از تجربی به انسانی تغییر بدم امکانش هست؟

  6. سلام خسته نباشید من معدل یازدهمم توی سیستم سنجش اشتباه وارد شده و الان متوجهش شدم موقع گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور الان امکان ویرایشش هست؟؟

  7. سلام وقتتون بخیر ببخشید امکانش هست الان که کنکور به پایان رسیده معدل کل دیپلم خودم رو تغییر بدم؟ چونکه اشتباه وارد کرده بودم

  8. سلام ببخشید من کنکور ۴۰۲ ثبت نام کردم اما اون قسمت که زده علاقه مند به کنکور زبان.. رو کافی‌نت برام خیر زده..
    یعنی نمیتونم تیر شرکت کنم؟
    تیر دو کنکور و دی یه کنکور میخوام بدم..الان تاثیر داره اون خیره؟

    1. سلام این ثبت نام برای آزمون دی ماه ۱۴۰۱ می باشد. در حال حاضر امکان ویرایش ثبت نام کنکور وجود ندارد.

      برای کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ ثبت نام در فرورین ماه سال بعد می باشد و می توانید در نوبت تیر ماه در هر گروه آزمایشی شرکت کنید.

  9. سلام وقتتون بخیر موقع ثبت نام توی سایت سازمان سنجش برای کنکور تیر ۱۴۰۲ اشتباها گزینه ملیت روی افغان مونده الان چه طور اصلاحش کنم که به من اجازه ثبت نام
    نهایی بده چون کد گذرنامه و اینا میخواد

  10. من همین کارو کردم نوشت پروفایلاتن تغییر کرد ولی الان همینجوری ملیت منم رو افغانستان مونده

    1. موقع ثبت نام اولیه یک معدل غیرواقعی وارد کردیم چون معدل هنوز نیومده بود. بعد موقع انتخاب رشته تغییر دادیم و معدل واقعی را وارد کردیم وگزینه معدل کتبی دیپلم و کل دیپلم مورد تایید اینجانب رامیباشد رازدیم و بعد چندروزثبت متوجه شدیم که نباید آن گزینه را انتخاب میکردیم و سهوا معدل کتبی و کل دیپلم اولیه (غیرواقعی) ثبت شد . امکان اصلاح هست ؟راهنمایی بفرمایید. خواهش میکنم

  11. سلام من الان واسه تیر ثبت نام کردم اطلاعات را می‌خوام ویرایش بزنم میشه راهنمایی ام کنید

    1. سلام از طریق سایت می توانید ویرایش ثبت نام کنکور را انجام دهید.
      با توجه به تغییرات سایت سنجش به زودی راهنما تصویری جدید را اضافه خواهیم کرد.
      برای ویرایش اطلاعات خود می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

  12. سلام من الان واسه تیر ثبت نام کردم اطلاعات را می‌خوام ویرایش بزنم میشه راهنمایی ام کنید

    1. سلام از طریق سایت ثبت نام کنکور می توانید ویرایش را انجام دهید.
      با توجه به تغییرات سایت سنجش به زودی راهنما تصویری جدید را اضافه خواهیم کرد.
      برای ویرایش اطلاعات خود می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

  13. سلام ببخشیدمن امروز کنکور۱۴۰۲ثبت نام کردم بعد ثبت نام متوجه شدم معدل یازدهم اشتباه وارد کردم الان چطورمیتونم ویرایش کنم؟

  14. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم ثبت نام کنکور سراسری انجام دادم ولی پیامک کد رهگیری و شماره پرونده ارسال نشده و حتی تو برگه ای نوشته نشده آیا کد رهگیری و شماره پرونده حذف شده ؟

  15. سلام با تشکر از مشاوره خوب و مفیدتون
    من برای کنکور ۱۴۰۲ برای تهران ثبت نام کردم
    میخواستم بدونم میشه در زمان ویرایش ،حوزه ی آزمون کنکور رو به شهرستان عوض کنم
    یا باید به سازمان سنجش برم؟
    ممنون

  16. سلام وقتتون بخیر .من محل آزمون رو برای کنکور سراسری تیرماه میخوام تغییر بدم .الان میشه ویرایش کرد؟؟

  17. سلام وقتتون بخیر من میخاستم سهمیمو از منطقه ۳ ب ایثارگری تغییر بدم چجوری میتونم اینکارو کنم امکانش هس دیگه؟ و زمان دریافت کارت ورود ب جلسه میخام اینکارو کنم ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏

  18. سلام. ببخشید من حوزه‌ی امتحانیم را شهر دیگه‌ای انتخاب کردم موقع ثبتنام، ولی متاسفانه جا به جایی داشتیم و الان شهر دیگه‌ای هستم.
    الان میتونم اطلاعاتم را ویرایش کنم و روز کنکور در یک شهر دیگه امتحان بدم؟

  19. سلام خسته نباشید
    من برای کارت ورود به جلسه ام
    معدلم نیومده بود
    و با معدل قبلی کارتمو گرفتم
    ایا میتونم بعد کنکور اطلاعاتمو ویرایش کنم؟

  20. سلام بعد کنکور تیر ۱۴۰۲ امکان ویرایش سهمیه وجود داره؟ من بعد کنکور شماره ایثارگری برام ارسال شد . داخل سیستم پاسخگویی سنجش هم درخواست دادم ولی اصلا پاسخی دریافت نکردم

  21. سلام وقتتون بخیر من در انتخاب جنسیت اشتباه کردم و به اشتباه اقا انتخاب کردم الانم ویرایش نمیشه باید چیکار کنم خیلی نگران یکی لطفا کمکم کنه

  22. سلام من آخر دی ماه درسم تموم میشه لیسانس میگیرم میتونم کنکور فرهنگیان شرکت کنم؟
    و یه مسئله دیگه تو اطلاعات ثبت نام کنکور به جای گزینه دانشجو روزانه زدم هیچکدام باید میزدم دانشجو روزانه؟

    1. سلام طبق مندرجات دفترجه راهنما داوطلبان دارای مدرک کارشناسی اجازه ثبت نام در کنکور فرهنگیان را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره