مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

ورود به سایت مای مدیو my.medu.ir

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت مای مدیو my.medu.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یک سامانه جدید است که توسط آموزش‌ و پرو‌رش راه‌اندازی شده است. با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف وقت زیاد نیست و افراد می‌تواند خدمات مربوط به آموزش و پرورش و سازمان‌های مرتبط را از این طریق و به راحتی انجام دهند. بسیاری از فرهنگیان و دانش‌آموزان برای بار اول قصد استفاده از خدمات این سایت را دارند و به همین منظور برای سهولت کار شما عزیزان در این مطلب به توضیح کامل خدمات و نحوه ورود به سایت my medu ir پرداخته‌ایم.

 

سایت مای مدیو my.medu.ir

با استفاده از سایت مای مدیو my.medu.ir دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند از خد‌مات آمو‌زش و پرو‌رش و سازمان‌های مرتبط با آن استفاده نمایند. از خدمات و امکانات سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش می‌توان به دریافت کد سوابق تحصیلی، کارنامه، فیش حقوقی فرهنگیان، انتقاد و شکایت از مدارس و…اشاره کرد. در هنگام ورود به سایت شما می‌توانید گزینه فرهنگیان، دانش آموزان، والدین و سایر را به عنوان کاربر انتخاب کنید. هریک از این گزینه‌ها شامل خدماتی می‌شوند که آن‌ها را به تفضیل بررسی می‌کنیم.

بخوانید: ثبت نام مدارس

 

پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش | خدمات الکترونیک دانش آموزان

بیش‌ترین خدمات سایت مای مدیو مختص دانش‌آموزان است به طوری که تا حد بسیار زیادی لزوم مراجعه حضوری دانش‌آموزان به آموزش و پرورش از بین رفته است. دانش‌آموزان می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir خدمات متعددی را دریافت نمایند که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

کارنامه تحصیلی

پراستفاده‌ترین گزینه صفحه دانش‌آموزان در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مربوط به دریافت کارنامه است. دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به این سایت و وارد کردن اطلاعات خود کارنامه تحصیلی‌شان را دریافت نمایند. برای این منظور کافیست پس از ورود به سایت مای مدیو my.medu.ir بر روی گزینه دریافت کارنامه تحصیلی کلیک نمایید. 

 

سایت مای مدیو my.medu.ir | خرید کتاب درسی

ممکن است برخی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف موفق به خریداری کتاب‌های درسی نشده باشند. در این صورت می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش کتاب درسی مورد نظر خود را خریداری کرده و آن را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشند.

 

گواهی اشتغال به تحصیل

در برخی مواقع دانش‌آموزان باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به سازمان‌های مختلف ارائه دهند. در گذشته باید این گواهی را به صورت حضوری دریافت می‌کردند اما اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت کدملی خود را وارد کرده و این گواهی را به راحتی دریافت نمایند.

 

پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش | دریافت کارت امتحان

دانش‌آموزان پایه نهم و دوزادهم امتحانات‌شان به صورت نهایی برگزار می‌شود و برای شرکت در آزمون‌ها بایستی کارت امتحان داشته باشند. کارت امتحان در سایت مای مدیو my.medu.ir قرار می‌گیرد و دانش‌‌ آموزان می‌توانند آن را در زمان مشخص دریافت نمایند.

 

ثبت نام تیزهوشان و نمونه دولتی

دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هستند، می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش اقدام کرده و پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه در آزمون این مدارس ثبت نام نمایند.

 

سایت مای مدیو my.medu.ir | دریافت کد سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و تمام افرادی که دیپلم خود را در سال‌های گذشته گرفته‌اند از طریق سایت مای مدیو قابل دریافت است. دانش‌آموزان باید از طریق بخش دانش‌آموزان و افراد فارغ التحصیل شده از قسمت والدین و سایر کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

در هنگام دریافت کد باید تلفن‌همراهی که به نام خودتان ثبت شده است را وارد کنید تا پنل کاربری باز شود. اگر تلفن همراه به نام خود ندارید باید از قسمت کاربران بدون سیم کارت اقدام کرده و پس از ثبت نام کد را دریافت نمایید.

 

آزمون رغبت

آزمون توانایی و رغبت یکی دیگر از مهم ترین امکانات سایت مای مدیو my.medu.ir برای دانش آموزان است که باید در زمان تعیین شده به سراغ آن بیایند. آزمون رغبت در پایان پایه نهم و برای ورود به پایه دهم انجام می شود. دانش آموزان با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و انتخاب گزینه هدایت تحصیلی، وارد بخش ورود به آزمون رغبت شده و باید به سوالات پاسخ دهند. 

پاسخ دهی به سوالات این آزمون و نتیجه آن تعیین می کند که دانش آموز به چه رشته تحصیلی علاقه مند است و در کدام رشته مهارت بیشتری داشته و شانس موفقیت دارد. البته که تنها آزمون رغبت ملاک بررسی نیست و نظر معلمان و والدین و خود دانش آموز و همچنین نمرات او در دروس دیگر نیز تعیین کننده رشته تحصیلی دانش اموز در پایه دهم خواهند بود. 

 

پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش | ثبت نام المپیاد

در سامانه مای مدیو امکان نام نویسی برای المپیاد های دانش آموزی نیز در نظر گرفته شده است. در سال های گذاشته داوطلبان بایستی به سایت oly.medu.ir مراجعه می‌کردند اما از این پس ثبت نام المپیاد نیز در سایت مای مدیو my.medu.ir انجام خواهد گرفت. 

دانش آموزان باید توجه داشته باشند که ثبت نام المپیاد در زمان مشخصی انجام خواهد گرفت و باید حتما در همان زمان تعیین شده واردا سایت شده و اقدامات لازم را انجام دهند. تمامی مراحل نام نویسی المپیاد در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش انجام خواهد شد. 

 

خدمات الکترونیک والدین و سایر

والدین نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش خدمات متعددی را دریافت نمایند. ثبت شکایت از مدارس و یا کمک به ساخت مدرسه از گزینه‌های این بخش می‌باشد. برخی دیگر از پرتکرارترین در خواست‌های والدین در سایت مای مدیو my.medu.ir به شرح زیر می‌باشد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

اطلاع از شهریه

مبلغ شهریه مدارس مختلف برای والدین بسیار حائز اهمیت است؛ به همین دلیل این امکان در نظر گرفته شده است تا والدین بتوانند از طریق این سامانه و در بخش خدمات الکترونیک والدین و سایر از میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی آگاه شوند. همچنین امکان شکایت و گزارش تخلف نیز در این قسمت برای والدین وجود دارد. 

 

سایت مای مدیو my.medu.ir | سنجش بدو ورود

دانش‌آموزان قبل از شروع مدرسه باید از نظر سلامتی سنجش شوند. والدین می‌توانند از طریق این سامانه فرزندان خود را برای سنجش ثبت نام کرده و مکان مراجعه خود را نیز انتخاب نمایند. 

برای سنجش بدو ورود پس از ورود به سایت مای مدیو باید گزینه سنجش بدو ورود را در در قسمت خدمت الکترونیکی عمومی انتخاب نمایید. چنانچه نام فرزند شما در صفح باز شده مشاهده نمی شود، گزینه افزرودن فرزند را انتخاب کرده و اطلاعات فرزند خود را ثبت نمایید. در نهایت با انتخاب گزینه سنجش نوآموزان و سپس گزینه دریافت نوبت، زمان خالی برای شما به نمایش درآمده و باید در آن زمان برای سنجش مراجعه نمایید. 

 

جستجو مدرسه

در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش نام تمامی مدارس درج شده است. قبل از ثبت نام والدین می‌توانند از طریق سایت مای مدیو my.medu.ir در مورد مدارس اطراف خود مطلع شوند و بهترین ‌آن‌ها را برای تحصیل فرزند خود برگزینند. 

 

خدمات الکترونیک فرهنگیان

فرهنگیان گرامی می‌توانند از طریق کدملی و رمز عبور (رمز ورود به سامانه رتبه بندی معلمان) وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش شوند و خد‌مات مورد نظر خود را دریافت کنند. منوهای مختلف بخش فرهنگیان در سایت به شرح زیر می‌باشد.

 

فیش حقوق

 اولین گزینه‌ای که در منو صحفه فرهنگیان قابل مشاهده است مربوط به فیش حقوقی می‌باشد. تنها باید کد ملی و رمز سامانه رتبه‌بندی را وارد کرده و فیش حقوقی خود را دریافت نمایید.

در گذشته فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی باید به سایت اختصاصی فیش حقوقی فرهنگیان مراجعه می کردند اما در حال حاضر این امکان در سایت مای مدیو فراهم شده است. در این قسمت علاوه بر فیش حقوقی امکان مشاهده اقساط، بیمه و دیگر موارد مرتبط نیز وجود دارد. 

 

سایت مای مدیو my.medu.ir | حکم کارگزینی و سوابق کاری

گزینه دوم در منو فرهنگیان مربوط به کارگزینی می‌باشد. افرادی که قصد اطلاع از شرایط و وضعیت استخدامی خود را دارند می‌توانند به این قسمت سایت مای مدیو my.medu.ir مراجعه نمایند. در این قسمت امکان مشاهده چگونگی محاسبه حقوق، سنوات و تغییرات مربوط به استخدام وجود دارد. توجه داشته باشید که فرهنگیان بازنشسته برای مشاهده و دریافت حکم کارگزینی باید به سایت cspf.ir مراجعه کنند. 

 

رتبه بندی معلمان (سایت احکام)

 گزینه بعدی مربوط به رتبه بندی است. با انتخاب این گزینه مستقیما وارد سایت رتبه‌بندی معلمان خواهید شد و می‌توانید مدارک خود را بارگذاری نمایید. از مدارک مربوط به رتبه بندی می‌توان به تقدیرنامه، مدرک تحصیلی، کتاب تالیفی و… اشاره کرد.

نکته: گزینه‌های دیگری نیز همچون گواهی حقوق و کسر از حقوق، صدور کارت پرسنلی، نقل و انتقال و ارزشیابی سالانه در این منو سایت مای مدیو my.medu.ir قابل مشاهده است اما فعال نیستند و فرهنگیان عزیز باید به صورت حضوری این خدمات را از آموزش و پرورش دریافت نمایند.

 

ورود به سایت واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir

با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان، والدین و یا فرهنگیان برای اولین بار قصد استفاده از خدمات پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش (سایت مای مدیو my.medu.ir) را دارند، در این قسمت به توضیح مراحل ورود به سایت می‌پردازیم.

1️⃣ آدرس my.medu.ir را جستجو کرده و وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش شوید.

2️⃣ در صفحه اصلی نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. (دانش آموزان بایستی کد ملی و سریال شناسنامه ۶ رقمی خود را درج نمایند.)

سایت مای مدیو

3️⃣ پس از درج اطلاعات وارد پورتال شخصی خود خواهید شد و می‌توانید هر یک از گزینه های مورد نظر خود را انتخاب نمایید. 

🔺والدین برای ورود به سایت مای مدیو my.medu.ir باید از طریق انتخاب گزینه ورود به درگاه دولت و وارد کردن شماره همراه وارد سایت شوند.

 

ورود به سایت مای مدیو از طریق درگاه دولت من

علاوه بر سایت اصلی مای مدیو امکان ورود به این سامانه از طریق درگاه دولت من نیز وجود دارد. افرادی که موفق به ورود به سامانه با اطلاعات خود نشده اند و یا والدین و عموم مردم که نام کاربری و رمز عبور ندارند، می‌توانند از این طریق به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه نمایند. برای این منظور باید طبق مراحل زیر پیش بروید. 

1️⃣ وارد سایت مای مدیو my.medu.ir شده و در پایین صفحه اصلی بر روی گزینه ورود از طریق دولت من کلیک کنید. 

پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

 

2️⃣ شماره تلفن همراه خود را همراه با کد امنیتی در کادر های مربوطه وارد نمایید. 

سایت مای مدیو

 

3️⃣ کد یکبار مصرفی که به شماره تلفن همراه تان ارسال شده است را در کادر وارد کنید. 

my.medu.ir

 

4️⃣ بر روی گزینه سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش (مای مدیو ) کلیک نمایید. 

5️⃣ حال وارد سایت واهید شد و می‌توانید بر روی هر یک از گزینه های فعالی که در اختیار تان قرار گرفته است کلیک کنید. 

🔺 نکته: توجه داشته باشید که هر یک از خدمات سایت مای مدیو my.medu.ir در زمان تعیین شده خود فعال خواهد شد. پس اگر وارد سایت شده و گزینه ای را مشاهده نکردید، یعنی زمان ثبت نام آن تمام شده و یا هنوز شروع نشده است. برای کسب اطلاع از زمان ثبت نام هر یک از آزمون های مختلف می‌توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت نمایید. 

 

مشاوره در زمینه سایت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

سایت مای مدیو my.medu.ir جدیدترین سایتی است که خدمات مربوط به آموزش و پرورش را به دانش آموزان، فرهنگیان و عموم مردم ارائه می دهد. دانش آموزان و فرهنگیان می‌توانند با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شده و عموم مردم نیز می‌توانند از طریق درگاه دولت من وارد سامانه شده و از خدمات آن استفاده نمایند. 

چنانچه در مورد خدمات پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش سوالی دارید و یا با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. متخصصان مرکز مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت مای مدیو my.medu.ir می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. چه کسانی می‌توانند از پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش استفاده کنند؟

    دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین می‌توانند از خدمات این سامانه استفاده نمایند. خیرینی که قصد مشارکت در ساخت مدارس را دارند نیز می‌توانند از این طریق اقدام نمایند.

  2. آیا می‌توان کارنامه تحصیلی را طریق سایت مای مدیو my.medu.ir دریافت کرد؟

    بله دانش‌آموزان می‌توانند با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه خود وارد سامانه شوند و کارنامه تحصیلی خود را مشاهده کنند.

  3. فارغ‌التحصیلان برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود چه باید بکنند؟

    این افراد می‌توانند از طریق سامانه اقدام کرده و با انتخاب نقش والدین و سایر کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره