کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” منتشر می شود. شرکت کنندگان در جلسه آزمون که پس از اعلام نتایج اولیه به شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه ارشد خود دسترسی دارند، می توانند پس از دریافت دفترچه‌ی راهنما، اقدام به درج الویت‌های خود در فرم انتخاب‌رشته نمایند. برای اطلاع از شرایط شرکت در این مرحله و همینطور دریافت لیست کد رشته محل های ارائه شده، دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1402 حائز اهمیت است.

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 منتشر شد. برای دانلود بر روی متن زیر کلیک کنید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از دانشگاه سراسری انجام می شود. به همین دلیل دفترچه‌ای جداگانه با عنوان دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد از طریف سایت azmoon.org منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرید. متقاضیان ابتدا باید دفترچه‌ی راهنما را مطالعه و در نهایت الویت‌های خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از آن استخراج نمایند. لیست رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد نامبرده درج می گردد. 

داوطلبانی که کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج گردیده است، مجاز به شرکت در مرحله انتخاب‌رشته از طریق سایت azmoon.org می باشند. منظور راهنمایی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، دستور العمل شرکت در مرحله انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ منتشر می کند و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402

با وجود برگزاری یک آزمون یکپارچه برای دانشگاه‌های سراسری و ازاد، اما مرحله انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد به صورت مجزا از دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش ازاد azmoon.org انجام می شود.

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نامبرده معمولا مدتی پس از اعلام نتایج اولیه آزمون و چند روز قبل از بازه زمانی مربوط به انتخاب‌رشته ازاد از طریق سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org منتشر می گردد. در ادامه می توانید دفترچه‌ی راهنما را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته ارشد سال ۱۴۰۲ برای دانلود کلیک کنید

تاکنون لینک دانلود دفترچه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت منتشر نشده است. پبش بینی می شود دفترچه‌ی راهنما در تیر ماه همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته منتشر شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد در یک بازه زمانی چند روزه قبل از انتشار دفترچه‌ی راهنما، منتشر می گردد. 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تاکنون اعلام نشده است. پیش بینی می شود این دفترچه در تیر ماه منتشر شود.  

تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 تاکنون مشخص نشده است اما احتمالا مطابق رویه سال های گذشته، دفترچه‌ی راهنما در اواخر تیرماه در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. پس از انتشار دفترچه‌ی راهنما متقاضیان می توانند طی مهلت یک هفته تا ده روزه اقدام به درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته کنند و شانس خود را برای ورود به کد رشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور امتحان نمایند.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد 1402

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به منظور اطلاع رسانی قوانین و شرایط شرکت در این مرحله از پذیرش دانشگاه ازاد و لیست کد رشته محل های ارائه شده، طراحی شده است و در بردارنده سرفصل های زیر می باشد:

✅ شیوه انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه ازاد و پذیرش دانشجو

✅ پذیرش نهایی متقاضیان کنکور ارشد

✅ شرایط پذیرش فارغ التحصیلان در مقطع ارشد دانشگاه ازاد

✅ سهمیه رزمندگان و ایثارگران و تاثیر آن در پذیرش نهایی داوطلبان

✅ پذیرش اتباع خارجی در کنکور ارشد

✅ نکات و تذکرات مهم پیرامون کنکور ارشد

✅ کد رشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف دانشگاه ازاد در سراسر کشور

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

سهمیه های کارشناسی‌ارشد شامل سهمیه های رزمندگان و ایثارگران است که بر اساس دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد دارای شرایط و ضوابطی می باشد.

سهمیه ایثارگران

داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند نیز می توانند در انتخاب‌رشته ارشد، از این سهمیه استفاده کنند. به این ترتیب که دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان).

همینطور دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت (جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان وهمسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ) برای ورود به کد رشته محل های آزاد، مجاز به کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد هستند.

در صورتی که سهمیه مندرج در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 با داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصدی تکمیل نشود، ظرفیت های خالی آن به داوطلبان با سهمیه ایثارگران 5 درصدی اختصاص داده می شود و در صورت خالی ماندن مجدد، به داوطلبان با سهمیه آزاد، اختصاص خواهد داشت.

سهمیه ۵ درصد ایثارگران
داوطلبان واجد شرایط 
  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
شرایط استفاده از سهمیه کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
سهمیه 25 درصد ایثارگران
داوطلبان واجد شرایط 
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر
  • آزادگان و همسر و فرزندان آنان
  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
شرایط استفاده از سهمیه کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد

سهمیه رزمندگان

در دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲ ذکر شده افرادی که دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1368 باشند، برای ورود به کدرشته محل‌های دانشگاه ازاد مجاز به کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه ازاد می باشند.

سهمیه رزمندگان
داوطلبان واجد شرایط  جداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه بین سال های ۵۹ تا ۶۸
شرایط استفاده از سهمیه کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد

سهمیه رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد 

بر اساس مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ فارغ التحصیلان ممتاز در مقطع کارشناسی به داوطلبانی گفته می شود که دارای یکی از شرایط زیر باشند و به این ترتیب می توانند از سهمیه رتبه اول کارشناسی در انتخاب‌رشته استفاده کنند.

🔵 داوطلبی که بالاترین معدل کل در میان فارغ التحصیلان رشته و ورودی خود را کسب کرده باشد.

🔵 به منظور تعیین سهمیه شاگرد اولی در هر سال، دانشجویان یک رشته و یا گرایش که تا پایان تیر ماه هر سال فارغ التحصیل می شوند را با یکدیگر مقایسه می کنند و داوطلبی که معدل میانگین بالاتری داشته باشد، به عنوان رتبه اول آن رشته معرفی می گردد.

🔵 فارغ التحصیلان دارای سهمیه شاگرد اولی باید از طریق کنکور سراسری وارد دوره تحصیلی شده باشند. حداکثر مدت تحصیل برای دوره کارشناسی پیوسته چهار چهار سال و کارشناسی ناپیوسته دو سال می باشد.

🔵 طبق مندرجات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ داوطلبان نباید در هیچ کدام از نیمسال های تخصیلی مشروط شده باشند و دروس معادل سازی نداشته باشند.

🔵 در موارد استثنایی، در صورتی که چندین نفر دارای شرایط مشابهی باشند، فردی که مدت تحصیل او حداقل یک نیمسال کوتاه تر باشد، به عنوان رتبه اول رشته معرفی می شود؛ در غیر اینصورت همه به عنوان نفر اول معرفی خواهند شد.

🔵 اسامی کسانی که از امتیاز ممتازین بر اساس ظرفیت های محاسبه شده، برخوردار هستند، (ده درصد از ظرفیت هر رشته و با حد نصاب قبولی 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی عادی در رشته) بررسی و اعلام می شوند. داوطلبان این موضوع را باید از طریق مراجعه به محل دانشگاهی بررسی کنند.

🔵 فرم های متقاضیان واجد الشرایط در مهلت مقرر از سوی دانشگاه آزاد برای بررسی بیشتر ارسال خواهد شد.

توصیه های مهم انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

انتخاب‌رشته کاملا اینترنتی انجام می شود و داوطلبان مجاز هستند پس از دریافت شناسه و رمز اینترنتی دریافتی پس از خرید کارت اعتباری، از طریق سایت azmoon.org مراحل انتخاب‌رشته خود را تکمیل نمایند. در ادامه به چند توصیه مهم دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد پرداخته ایم:

❌ مطابق مقررات دانشگاه آزاد، هرگونه جابجایی، انتقال و مهمانی دانشجویان مطابق با آئین نامه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد انجام می شود.

❌ هر گونه جابجایی، انتقال و مهمانی از واحد ها، پردیس ها و مراکز بین المللی برون مرزی به دیگر واحد های دانشگاه آزاد ممنوع است.

❌ دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد، تصمیم به انصراف از تحصیل می گیرند؛ بایستی بر اساس مقررات دانشگاه، هزینه انصراف را بپردازند.

❌ داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه آزاد، باید بر اساس شهریه مصوب سالانه در محل های دانشگاهی، اقدام به پرداخت شهریه در واحد ها، پردیس ها و مراکز بین المللی نمایند.

 انتخاب رشته کارشناسی ارشد 

اولین قدم برای شرکت در مرحله انتخاب‌رشته ، مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد و استخراج کدرشته محل های مورد علاقه داوطلب است. 

در ابتدا داوطلبان باید پس از مطالعه قوانین و شرایط شرکت در این مرحله، اقدام به استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود متناسب با مجموعه امتحانی که در آن شرکت کرده اند، نمایند و سپس آن ها را بر اساس فاکتورهای مهمی که در ذهن دارند، در فرم انتخاب‌رشته و حداکثر در 100 کد رشته محل الویت بندی کنند.

مرحله انتخاب‌رشته بسیار حساس و مهم است و لازم است متقاضیان در این مرحله دقت کافی داشته باشند تا با درج صحیح الویت هایشان در فرم انتخاب رشته، میزان شانس قبولی خود را افزایش دهند. 

توصیه کارشناسان تحصیلی مجرب در زمینه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شما عزیزان این است که حتما در درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته به فاکتور های مهم و موثر در نتیجه نهایی انتخاب‌رشته شامل علاقه، هزینه تحصیل، مسیر رفت و آمد از محل سکونت تا محل دانشگاه، شهریه رشته انتخابی و …. توجه داشته باشید.

مشاوره دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲

متقاضیانی که مجاز به انتخاب‌رشته شده اند و به عبارتی کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج گردیده است، برای ورود به رشته های ارائه شده در مقطع ارشد دانشگاه ازاد ، باید در بازه های زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اعلام شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و سپس درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته خود نمایند. 

در صورتی که برای تحلیل کارنامه اولیه خود و همینطور استخراج الویت های کدرشته محل‌ها از دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد و الویت بندی آن ها، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصلیی دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید و مشاوره تحصیلی و تخصصی پیرامون انتخاب‌رشته  را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول 

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲ در چه تاریخی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 معمولا در تیر ماه منتشر می شود.

مندرجات دفترچه راهنما شامل چه مواردی است؟

مندرجات شامل شیوه انتخاب رشته و پذیرش دانشجو، پذیرش نهایی داوطلبان، شرایط پذیرش فارغ التحصیلان، سهمیه رزمندگان و ایثارگران، پذیرش اتباع خارجی، نکات و تذکرات مهم و کد رشته محل های ارائه شده می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره