کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج اولیه معمولا در خرداد ماه انجام می گیرد. متقاضیانی که دارای کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه خود هستند، می توانند نسبت به شرکت در این مرحله اقدام نمایند. متقاضیان می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل و درج آن در فرم انتخاب‌رشته اقدام کنند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 ارائه کرده ایم.

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از انتشار نتایج اولیه، داوطلبان می توانند کارنامه خود را دریافت و عملکرد خود را در جلسه آزمون مورد بررسی قرار دهند. داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته و دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد در خرداد ماه انجام شود.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از ۱۱ تا 20 خرداد ماه ۱۴۰۲ می باشد..

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 از سوی سایت azmoon.iau.ac.ir اعلام می شود. سال گذشته در اوایل تیر ماه انتخاب رشته انجام گرفت. با توجه به زمان برگزاری آزمون ارشد که در اسفند ماه می باشد. پیش بینی می شود انتخاب رشته در خرداد ماه انجام گیرد.

تمدید زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

در اطلاعیه های مختلف زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را اطلاع رسانی می شود، اما با این حال بسیاری از داوطلبان در زمان تعیین شده انتخاب رشته خود را انجام نمی دهند و یا در صدد ویرایش فرم انتخاب رشته و جابه‌جایی اولویت های خود می باشند. به این دلیل بسیاری از داوطلبان از این مرحله جا می مانند و خواستار تمدید مهلت انتخاب رشته هستند.

به همین منظور هر ساله شاهد تمدید مهلت انتخاب‌رشته برای دو الی سه روز دیگر نیز می باشیم. تاکنون اخباری مبنی بر تمدید زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ دریافت نکرده ایم، به محض مشخض شدن تمدید مهلت انتخاب رشته سال جاری، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تاکنون تمدید مهلت انتخاب‌رشته اعلام نشده است به محض مشخص شدن تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چنانچه پس از مشاهده کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب‌رشته می باشید، می توانید به سایت azmoon.org مراجعه کنید و پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و استخراج کدرشته محل‌های مورد علاقه خود، اقدام به الویت بندی انتخاب هایتان نمایید و آنها را در زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 در فرم مربوطه وارد کنید.

متقاضیان در مرحله انتخاب‌رشته باید تلاش کنند کد‌رشته محل های مورد علاقه خود را به نحوی در فرم انتخاب رشته درج کنند که بالاترین شانس قبولی را داشته باشند. توصیه می شود به فاکتورهای مهم شامل علاقه، کیفیت دانشگاه آزاد انتخابی، شهریه رشته مورد نظر، مسافت و … نیز برای درج صحیح الویت ها توجه شود.

مشاوره انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

با فرا رسیدن زمان انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ متقاضیان با چالش انتخاب‌رشته و نحوه چینش صحیح الویت ها در فرم رو به رو می شوند. در واقع هر چه متقاضیان بتوانند انتخاب‌رشته درست و اصولی تری را متناسب با رتبه اکتسابی خود برای ورود به دانشگاه ازاد انجام دهند، در نهایت نیز شانس قبولی بیشتری خواهند داشت.

بنابراین توصیه مشاوران تحصیلی این است که متقاضیان پس از تحلیل کارنامه اولیه خود، حتما پس از اطلاع از شهریه کدرشته محل های مورد علاقه‌شان و با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و موثری شامل علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه و … اقدام به درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته نمایند.

به منظور اطلاع از کدرشته محل‌های ارائه شده و همینطور دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون جزئیات مرتبط با زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 نیز می توانید دفترچه راهنما را از سایت انتخاب رشته ارشد آزاد azmoon.iau.ac.ir دریافت و مطالعه نمایید.

لازم است در نظر داشته باشید که مشورت با افراد آگاه و با تجربه می تواند به شما کمک کند تا الویت های خود را به درستی در سامانه وارد کنید و از بروز کوچکترین خطا نیز جلوگیری نمایید و در نهایت نیز در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته شوید. مشاوران تحصیلی مجرب در زمینه انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند شما عزیزان را در این مسیر یاری کنند. برای ارتباط با مشاورین می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول 

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 چه تاریخی است؟

تاکنون زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد مشخص نشده است اما احتمالا مشابه سال های گذشته در خرداد ماه انجام شود.

آیا متقاضیان می توانند به طور همزمان در انتخاب رشته دانشگاه ازاد و دانشگاه سراسری شرکت کنند؟

بله، انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و ازاد به صورت مجزا از یکدیگر برگزار می گردد و علاقه مندان در صورت مجاز شدن می توانند نسبت به شرکت در هر دو انتخاب‌رشته اقدام کنند.

آیا زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تمدید نیز می شود؟

بله، معمولا دانشگاه آزاد، هر ساله دو یا سه روز را برای تمدید مهلت انتخاب‌رشته در نظر می گیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره