کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. این سازمان که مجری برگزاری آزمون ارشد می باشد، به منظور اطلاع رسانی شرایط و قوانین انتخاب رشته و همینطور لیست کد رشته محل های کارشناسی ارشد، پس از اعلام نتایج اولیه و یا به طور همزمان با آن، دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد از طریق سایت sanjesh.org منتشر می کند. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه، از طریق لینک موجود در مقاله نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نیز اقدام کنید.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد 1402 بر روی متن زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته

دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

اولین مرحله پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد اعلام نتایج اولیه است. متقاضیانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد حضور داشته اند، می توانند با دریافت کارنامه اولیه از وضعیت مجاز بودن و یا نبودن خود برای انتخاب رشته مطلع شوند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته شده اند، می توانند وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ دارای دو بخش می باشد. بخش اول به شرح شرایط و قوانین انتخاب رشته و نحوه و راهنما انجام انتخاب رشته در سایت سنجش پرداخته است. در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته ارشد لیست کدرشته محل های ارائه شده را در بر دارد.

در مقاله زیر به بررسی و نکات اصلی در زمان انتخاب رشته پرداخته‌ایم. توصیه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته مقاله زیر را به صورت مطالعه نمایید. چنانچه پس از مطالعه هنوز دارای ابهام و سردرگمی در زمینه انتخاب رشته می‌باشید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را در این راه یاری کنند.

حتما بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org فعال می شود. لیست کد رشته محل های ارائه شده در هر گروه آزمایشی به همراه دانشگاه های ارائه دهنده و ظرفیت هر کد رشته محل، در دفترچه‌ی راهنما درج گردیده است. در ادامه می توانید از طریقی لینک دانلود، دفترچه‌ی راهنما را دریافت کنید.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشانسی ارشد
دانلود دفترچه انتخاب رشته سال ۱۴۰۲ دانلود کنید

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته ارشد 1402 جداول موجود در آن را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت 100 کد رشته محل را استخراج کرده و بر اساس فاکتورهایی که مدنظر دارند؛ در فرم انتخاب‌رشته اینترنتی فعال در سایت سنجش الویت بندی نمایند. 

آنچه که در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، نحوه الویت بندی انتخاب‌ها می باشد چراکه در هر انتخاب که داوطلب در آن موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده باشد، موفق به کسب قبولی نیز می شود و انتخاب های بعدی او از بین می روند. 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

بر اساس رویه سال های گذشته دفترچه انتخاب رشته ارشد 1402 معمولا چند روز قبل از شروع مهلت انتخاب‌رشته و یا به طور همزمان با آن منتشر می گردد. 

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ در تاریخ 11 خرداد ماه منتشر شد.

با توجه به آخرین اطلاعیه و اخباری که از طریق سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد (سایت سنجش)‌ اعلام شده است، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 در خرداد ماه منتشر می شود. با توجه به این بازه زمانی انتظار می رود که دفترچه‌ی راهنما انتخاب‌رشته در اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خرداد ماه منتشر گردد.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

کنکور کارشناسی ارشد در شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی برگزار می گردد. پس از برگزاری این آزمون سازمان سنجش، دفترچه‌ی راهنما را در این شش گروه آزمایشی منتشر می کند. دفترچه‌ انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ شامل اطلاعات مهمی می باشد که هر داوطلبی بایستی پیش از هر گونه اقدامی برای انتخاب‌رشته، این دفترچه‌ی را مطالعه کنند. 

✅ شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته

✅ شرایط دانشگاه ها و موسسات

✅ فرم های مربوطه 

✅ کد رشته محل های ارائه شده برای شش گروه آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی ، هنر و دامپزشکی

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ دارای سه فصل مختلف است که در هر کدام توضیحاتی ارائه شده است. در جدول زیر به هر فصل دفترچه همراه با مندرجات آن پرداخته ایم:

فصل اطلاعات 
فصل اول:
توضیحات
  • نحوه دریافت کارنامه اولیه
  • نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • توضیحات کارنامه ارشد 
  • شیوه گزینش دانشگاه ها
  • بورسیه و معرفی رشته هایی که دارای شرایط خاص هستند.
  • سهمیه کنکور ارشد
  • شرایط پذیرش استعدادهای درخشان
فصل دوم:
جداول کد رشته محل ها
  • کد رشته محل های مربوط به شش گروه آزمایشی به همراه دانشگاه و موسسات آموزشی ارائه دهنده
فصل سوم:
شرایط دانشگاه‌ها و فرم ها
  • ضوابط و مقررات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  • فرم مخصوص معدل
  • فرم تاییدیه فارغ التحصیلان
  • پیش نویس فرم انتخاب رشته

لیست رشته محل های دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد

لیست کدرشته محل ها در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ قرار دارد. این لیست به چند گروه آموزشی اعم از علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی تقسیم بندی می شود. داوطلبان با توجه به مجموعه و کد امتحانی خود می توانند از بین رشته های ارائه شده در دانشگاه های مختلف با توجه به رتبه کسب شده در کارنامه اولیه اقدام به انتخاب رشته نمایند. 

در ستون آخر جدول کدرشته محل ها در بخش توضیحات در برخی کدرشته ها توضیحاتی درج شده است که داوطلبان باید پیش از انتخاب این کد نسبت بررسی شرایط لازم آن آگاهی داشته باشند. این شرایط در بخش پیوست دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت کامل شرح داده شده است.

مشاوره انتخاب رشته 1402

کنکور کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود؛ به همین دلیل تمامی علاقه مندان کنکور ارشد در یک آزمون شرکت می کنند. اما پس از اعلام نتایج اولیه مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و دسته ای از داوطلبان که علاقه مند هستند در انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند، باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org مراجعه کنند.

در واقع دانشگاه آزاد کد رشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف را به صورت جداگانه و در قالب دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 منتشر می کند. تمامی متقاضیان می توانند با رعایت شرایط و ضوابط لازم اقدام به چینش و الویت بندی انتخاب های خود در فرم انتخاب‌رشته کنند. در مقاله زیر می توانید این دفترچه‌ی راهنما را دانلود کنید.

انتخاب‌رشته کنکور ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی از انتخاب‌رشته اصولی می باشد. در صورتی که تصمیم گرفته اید فرم انتخاب‌رشته را با کد رشته محل های مورد علاقه تان تکمیل کنید، توصیه می شود برای اطلاع از نحوه چینش الویت ها و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته، حتما از مشاوره افراد آگاه در این زمینه بهره ببرید. برای ارتباط با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟

دفترچه‌ی انتخاب رشته کنکور ارشد قبل از شروع مهلت انتخاب رشته و یا همزمان با آن منتشر می شود.

آیا دفترچه‌ی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر می شود؟

بله دفترچه دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود.

آیا کد رشته محل های دانشگاه آزاد نیز در دفترچه‌ی انتخاب‌رشته درج گردیده است؟

خیر ، دفترچه‌ی انتخاب‌رشته فقط شامل کد رشته محل های دانشگاه سراسری است و کد رشته محل های مربوط به دانشگاه آزاد در دفترچه‌ای جداگانه ای منتشر می گردد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره