مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم متفاوت از دیگر مدارس می باشد. داوطلبان پایه نهم متقاضی با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند نام نویسی خود جهت شرکت در آزمون ورودی انجام دهند و دانش آموزان پایه ششم به صورت بدون با مراجعه حضوری به مدرسه موردنظر می باشد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1403 – 1404 ارائه کرده ایم.

ثبت‌نام آزمون نمونه‌دولتی پایه نهم به دهم ۱۴۰۳ از امروز ۱۸ فروردین ماه آغاز و تا ۲۸ فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبان برای نام نویسی باید به سایت مای مدیو مراجعه نمایند. 

 

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سال های اخیر آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و برای ورود به مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه اول هیچ آزمونی برگزار نمی گردد. چراکه این مدارس به صورت هیات امنایی مدیریت می‌شوند و دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی می توانند با همراه داشتن مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

 آزمون پایه نهم به دهم همچنان پابرجاست. در سال گذشته سایت آزمون نمونه دولتی در پایه نهم به دهم در سایت مای مدیو انجام گرفت. در سال های قبل تر دانش آموزان هر ساتان جهت نام نویسی و شرکت در آزمون باید به سامانه جداگانه استانی نمونه دولتی مراجعه می کردند، که رویه در سال گذشته تغییر یافت.

داوطلبان پایه نهمی واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو نماینویسی را تکیمل نمایند.

در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در هر دو پایه هفتم و دهم می پردازیم.

 

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 – 1404

در سال های اخیر آزمون نمونه دولتی در پایه ششم به هفتم حذف و دیگر آزمونی تحت عنوان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم برگزار نمی شود. این مدارس به مدارس هیئت امنایی تغییر یافته‌اند. شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر اساس معدل و سوابق تحصیلی آنها می باشد. در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 – 1404 می پردازیم.

✅داشتن تابعیت ایرانی

✅کسب نمرات خیلی خوب در همه درس ها یا داشتن حداکثر نمره خوب در یک درس در نمیسال اول پایه ششم

✅کسب نمرات خیلی خوب در همه درس ها یا داشتن حداکثر نمره خوب در یک درس در نمیسال اول پایه ششم

✅ شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای داوطلبان اتباع خارجی باید دارای مدارک اقامتی رسمی باشند

✅نزدیک بودن محل سکونت دانش آموز واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی با مدرسه مورد نظر

✅دانش آموزان حداکثر دو بار در هر پایه تحصیلی، مردودی داشته باشند

دانش آموزان دارای شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفت 1403 – 1404 با در دست داشتن مدارک لازم نام نویسی به صورت حضوری به این مدارس مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام می دهند. در زمان پذیرش والدین باید هزینه های مربوط به نام نویسی، کتاب، بیمه و لباس فرم و … را باید پرداخت کنند.

 

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1403 – 1404 مطابق دفترچه ثبت نام نمونه دولتی به شرح موارد زیر می باشد: 

❌ دانش آموز بایستی که در وهله اول دارای تابعیت ایرانی باشد. (دانش آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند، تحت شرایط خاصی می توانند در این آزمون نام نویسی کنند)

❌ دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، باید در زمان نام نویسی آزمون در حال تحصیل پایه نهم باشد.

❌از دیگر شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی داوطلبان بایستی که دارای حداقل معدل کتبی17 باشد.

❌داوطلبان در تمامی دروس امتحانی نیمسال دوم پایه نهم موفق به کسب حداقل نمره 12 شوند.

❌دانش آموزانی که جزو عشایر هستند، مجاز به انتخاب هر کدام از مدارس نمونه‌دولتی استان محل زندگی خود می باشند.

 

تاثیر معدل در قبولی مدارس نمونه دولتی 

علاوه بر شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و شرکت در آزمون، معدل دانش آموزان نیز در قبولی آنها تاثیر گذار است. یکی از نکاتی که در آزمون نهم به دهم حائز اهمیت است، این است که ملاک و معیار سنجش دانش آموزان علاوه بر نمره آزمون، معدل کل پایه نهم آن ها نیز می باشد.

50 درصد نمره دانش آموزان معدل آن ها می باشد و 50 درصد دیگر تراز داوطلب را نمره آزمون ورودی می باشد. لذا دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید نهایت سعی خود بکنند که بهترین معدل ممکن را در این پایه کسب نمایند.

 

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی | سهمیه دانش آموزان ایثارگر

لازم است توجه داشته باشید که در تمامی دبیرستان های نمونه دولتی، ده درصد از ظرفیت پذیرش این مدارس به دانش آموزانی اختصاص دارد که دارای سهمیه شاهد هستند. در صورتی که دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی با سهمیه شاهد موفق شوند حداقل 70 درصد امتیاز کل آخرین نفر پذیرفته شده را کسب کنند، می توانند در مدرسه انتخابی خود پذیرش شوند.

🔶 در این قسمت از مقاله الویت بندی دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ با سهمیه شاهد را ارائه کرده ایم.

1️⃣ دانش آموزان دارای سهمیه شاهد

2️⃣ دانش آموز فرزند جانباز با درصد جانبازی 50 درصد و بالاتر و همچنین دانش آموز فرزند آزاده با سابقه اسارت بالای 3 سال

3️⃣ دانش آموز فرزند جانباز با درصد جانبازی 25 تا 49 درصد و همچنین دانش آموز فرزند آزاده با سابقه اسارت بالای 6 ماه

4️⃣ دانش آموز فرزند جانباز با درصد جانبازی کمتر از 25 درصد و و همچنین دانش آموز فرزند آزاده با سابقه اسارت زیر 6 ماه

دانش آموزان دارای سهمیه ایثارگری پیش از ثبت نهایی پذیرفته شدگان باید مدارک سهمیه ایثارگری خود را به مدرسه پذیرفته شده تحویل دهند. در غیر این صورت قبولی فرد لغو خواهد شد.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط نقل و انتقال دانش آموزان

دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس پایه نهم به دهم در صورت واجد شرایط بودن می توانند از طریق آموزش و پرورش درخواست انتقالی خود را ثبت نمایند.

دانش آموزان پذیرفته شده باید نمره کل آزمون ورودی بالاتر و یا برابر مدرسه مقصد جدید خود کسب کرده باشند.

🟣 دانش آموزان پذیرفته شده در حال تحصیل پایه دهم سال جاری فقط می توانند انتقالی به یک شهر یا استان دیگر داشته باشند و مجاز به انتقال در محدوده شهری و ناحیه مدرسه قبولی نمی باشند.

 

مدارک ثبت نام

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1403 – 1404 برخی مدارک و اطلاعات لازم را نیز آماده نمایند. مدارک ثبت نام نمونه دولتی به شرح موارد زیر است:

✅یک قطعه عکس 4*3 که داوطلب در سامانه بارگذاری می کند، بایستی دارای زمنیه سفید بوده و در سال جاری گرفته شده باشد، همینطور با فرمت jpg و حداکثر حجم 300 کیلو بایت در سامانه بارگذاری گردد.

✅برای ثبت نام آزمون لازم است هزینه نام نویسی را در سایت مای مدیو به صورت اینترنتی پرداخت کنید. 

✅تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و دریافت کد پیگیری ثبت نام

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید فرم تقاضانامه را با اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی دانش آموز، شماره شناسنامه و کد ملی دانش آموز، نام پدر، اطلاعات شناسنامه ای پدر، معدل نهایی پایه هشتم، معدل نهایی نیمسال اول پایه نهم، نام و کد مدرسه تحصیل کنونی و نام و کد استان تحصیل کنونی تکمیل نمایند.

 

مشاوره شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

هر ساله ثبت نام از اواسط فروردین ماه آغاز می شود و متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1403 – 1404 باشند، مجاز هستند از طریق سایت سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

متقاضیان برای ورود به سایت مورد نظر علاوه بر کد ملی به رمز عبور همگام نیز نیاز دارند. دانش آموزان می توانند رمز عبور همگام خود را از مدیر مدرسه و یا آموزش و پرورش محل سکونت خود دریافت نمایند.

در صورتی که پیرامون شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ سوالی دارید، می توانید با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چیست؟

    در متن مقاله فوق به شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی اشاره کرده ایم.

  2. آیا متقاضیان جهت نام نویسی مدارس نمونه‌دولتی ششم به هفتم نیز باید واجد الشرایط باشند؟ 

    از آنجایی که آزمون ششم به هفتم حذف شده، متقاضیان واجد شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1403 – 1404 ششم به هفتم باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

  3. شرط معدل نیز از شرایط ثبت نام می باشد؟

    بله، متقاضی آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم بایستی که دارای حداقل معدل کتبی17 باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫44 دیدگاه ها

      1. سلام من پایه پنجم هستم و در امتحان میان ترم دوم فقط فارسی رو خوب شدم آیا با این شرایط میتونم به مدرسه نمونه دولتی پایه ششم بروم؟…….

    1. سلام من پایه پنجم هستم و در امتحان میان ترم دوم فقط فارسی رو خوب شدم آیا با این شرایط میتونم به مدرسه نمونه دولتی پایه ششم بروم؟

    2. سلام من پایه پنجم هستم و در امتحان میان ترم دوم فقط فارسی رو خوب شدم آیا با این شرایط میتونم به مدرسه نمونه دولتی پایه ششم بروم؟..

  1. سلام من دانش آموز پایه نهم هستم معدل هفتم ۱۸/۸۶
    معدل هشتم ۱۹/۱۲ و معدل دی ماهم چون چهار تا از امتحانات رو نتونستم بدم ار ۱۷ پایین تر هستش و در مدرسه هم موجه شد و گفتن نمرات خرداد رو برام میزارن با این شرایط میتونم برای آزمون مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنم ؟؟؟؟؟؟

    1. سلام من دانش اموز پایه نهم هستم
      معدلم 19.68هست
      توی تست هم از 100 تا سوال 50 تا درست میزنم
      امکان دارع قبول شم
      متقاضی خیلی زیاد هست و پذیرش فقط 30 نفر هست

  2. سلام
    من پایه هفتم هستم و معدلم ۱۷٫۶۹ شده قصد دارم هشتم هم در مدرسه ی عادی تحصیل کنم ولی برای هشتم ب نهم برم مدارس نمونه دولتی
    ایا امکانش هست ؟ شرایط ثبت نام نمونه دولتی چجوریه ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      ببخشید بنده در مدرسه ی نمونه دولتی در سال هفتم معدل ۲۰ گرفتم و در سال نهم که همین امسال میشه نوبت اول ۲۰ گرفتم اما در سال هشتم یه مشکلاتی پیش اومد معدلم شد ۱۶ و خورده ای
      من واقعا از لحاظ درسی هیچ مشکلی ندارم و واقعا اگه مشکل خانوادگی پیش نمی اومد می‌تونستم هشتم رو هم بیست بگیرم
      اگر آزمون بدم هم واقعا اطمینان دارم که میتونم موفق بشم
      ببخشید اما راهی نداره معدل سال هشتم رو جبران کنم؟

    2. سلام
      هدایت تحصیلی چه تاثیری بر قبولی نمونه دولتی دارد؟سال های قبل هم این طوری بود ؟

    1. سلام شرایط ثبت نام نمونه دولتی دهم فقط قبولی در آزمون می باشد و مصاحبه ای انجام نمی گیرد

  3. سلام خسته نباشد من معدل هشتمم رو ۱۷/۹۷شدم و مطمئنم که سال نهم رو بالای ۱۸و۱۹ میشم
    میتونم تو آزمون نمونه دولتی شرکت کنم
    برای رشته تجربی

    1. سلام یکی از شرایط ثبت نام نمونه دولتی کسب نمره کتبی ۱۷ در مقطع هشتم می باشد و در صورت داشتن دیگر شرایط لازم می توانید در این آزمون شرکت کنید.

  4. سلام وقت بخیر
    برای ورود به مدارس نمونه دولتی میشه از پایه ۱۱م به ۱۲رفت البته توی ازمون ورودی ش شرکت کرد چون شنیدم که نمیشه
    ممنون

  5. سلام، من در نوبت اول نهم نمرات قابل قبولی نگرفتم، اگر در نوبت دوم جبران کنم و نمرات بالای ۱۹ بگیزم میتوانم در آزمون نمونه دولتی شرکت کنم؟

  6. سلام میخواستم بدونم که معدل دی ماه هفتم و هشتم مهم است یا نه؟ یا فقط معدل کل مهمه یا فقط معدل نهم مهمه؟ معدل کل هفتم و هشتم شدم 18 ولی دی ماه شدم 17 نهمم 18یا 19 میشم میتونم برم نمونه؟

  7. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید بنده در مدرسه ی نمونه دولتی در سال هفتم معدل ۲۰ گرفتم و در سال نهم که همین امسال میشه نوبت اول ۲۰ گرفتم اما در سال هشتم یه مشکلاتی پیش اومد معدلم شد ۱۶ و خورده ای
    من واقعا از لحاظ درسی هیچ مشکلی ندارم و واقعا اگه مشکل خانوادگی پیش نمی اومد می‌تونستم هشتم رو هم بیست بگیرم
    اگر آزمون بدم هم واقعا اطمینان دارم که میتونم موفق بشم
    ببخشید اما راهی نداره معدل سال هشتم رو جبران کنم؟

  8. سلام خسته نباشید
    من اگه مدرسه نمونه قبول شم بعد توی هدایت تحصیلی تجربی ب بیارم میشه برم نمونه ؟
    یا حتما باید الف باشه
    اخه نمرات هفتم و هشتم رو خراب کردم اما امسال علوم و
    ریاضی ام بیسته
    ممنون میشم جواب بدید

  9. سلام من پایه ششم هستم و برای پایه هفتم میخوام نمونه دولتی ثبت نام کنم شرایطش چطوری هست توروخدا جواب بدید🙏🏻

    1. سلام ثبت نام در پایه ششم به هفتم به صورت حضوری و مراجعه به مدرسه می باشد و آزمونی برگزار نخواهد شد.
      در صورت داشتن شرایط ثبت نام نمونه دولتی همراه با مدارک به مدرسه مورد نظر مراجعه نمایید.

  10. سلام
    من دانش آموز پایه ی دهم هستم آیا می توانم در آزمون نمونه دولتی شرکت کنم

  11. سلام ، ببخشید من به آزمون نمونه دولتی متأسفانه نتونستم ثبت نام‌کنم و مهلتش تموم شده
    با این حال ميتونم برم نمونه دولتی یا فقط کسایی که آزمونش رو میدن میتونن برن؟
    اگه امکانش هست که بدون آزمونش برم ، شرایطش چطوره؟

  12. سلام
    اگه من آزمونو قبول بشم
    معدل کتبی خردادم بالای ۱۷ باشه
    بعد یک درسو حد نصاب نیارم بعدش برم امتحان تعیین رشته مجدد بدم قبول شدم حد نصابو آوردم میتونم نمونه ثبت نام کنم با اینکه هم معدل کتبی خردادم بالای ۱۷ بوده هم آزمونو قبول شدم؟؟؟

  13. سلام ببخشید برا نهم به دهم مدارس نمونه دولتی معدل میانگین مستمر وخرداد را در نظر میگیرند یا فقط معدل خرداد را؟

  14. سلام
    معدل سال هفتم ۱۸/۸۶ و سال هشم ۱۹/۳۳ و سال نهم من ۱۹/۴۸ شده
    با این حساب میشه گفت که من شانس اینو دارم که در این مدارس قبول شم

  15. سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون فقط ببخشید توی خود ازمون نمونه دولتی حداقل نمره مون چند باید باشه که قبول شیم؟

  16. سلام من دانش اموز پایه نهم هستم
    معدلم 19.68هست
    توی تست هم از 100 تا سوال 50 تا درست میزنم
    امکان دارع قبول شم
    متقاضی خیلی زیاد هست و پذیرش فقط 30 نفر هست

  17. سلام من‌برای‌آزمون نمونه‌دولتی‌ثبت نام کردم‌نمره‌کم‌آوردم‌
    الان‌بخوام‌لغوش‌کنم‌باید‌چی‌کار‌کنم

  18. سلام من‌برای‌آزمون نمونه‌دولتی‌ثبت نام کردم‌نمره‌کم‌آوردم‌
    الان‌بخوام‌لغوش‌کنم‌باید‌چی‌کار‌کنم.

  19. سلام ببخشید من یادم رفته پایین برگه ی پاسخنامه نامم رو بنویسم همون جائیکه امضا ی دانش آموز و نام و نام پدر رو تو پایین میخواد آیا برام مشکلی بوجود میاد؟؟؟ توروخدا بهم پاسخ بدید؟؟

  20. سلام

    معدل کل بنده ۱۹.۹۵ است ولی میشه راهنمایی کنید و بگین که حداقل نمره کل آرمون با توجه به فرمول ….( نمره کل دروس خام +نمره معدل کل ) …. برای نمونه دولتی مکتبی در استان اصفهان چه مقدار باید باشد منظور نمره هست

  21. من الان رشته‌ی موردنظرم برای رفتن به نمونه رو تو هدایت تحصیلی ب اوردم،هنوزم‌میتونم ثبت نام کنم؟معدلمم۱۸.۹۴بود و نمرات نیمسال دوم بالای۱۲

  22. سلام . من در آزمون قبول نشدم با آخرین نفر قبولی اختلاف خیلی کمی داشتم . توی سایت معدل من رو ۱۹.۴۳ زدن
    در حالی که من ۱۹.۸۱ شدم
    میخواستم ببینم که معدل توی تراز یا قبولی تاثیری داره که من درخواست تجدید نظر کنم؟

  23. سلام ببخشید
    من معدل هفتمم ۱۹/۹۳
    معدل هشتمم ۲۰
    و الان نهمم
    با گذشته یک ماه از مهر
    میتونم با بردنه مدارکه تحصیلی سال قبلم تو مدرسه ی نمونه دولتی بدون آزمون ثبت نام کنم؟چون گفتین متوسطه ی اول ازمون نمیخاد

  24. سلام معدل نیم سال اولم۱۵.۴۳است میتونم داخل ازمون نمونه دولتی شرکت کنم پایه نهم هستم

  25. با سلام خسته نباشید من امسال نوبت اول در درس علوم تجربی کمتر از ۱۲ آوردم می خواستم بفهمم اگر در نوبت دوم بالای ۱۲ بیارم می توانم در مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنم؟

  26. سلام معدل هشتم ترم اول 19.79 ترم دوم 19.14 معدل کل 19.50 نهم ترم اول 18.21 ترم دوم باید معدلم چند بشه تا بتونم در مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره