کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چگونه است؟ پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه های اولیه از سوی سازمان سنجش، داوطلبانی که در انتهای کارنامه آن ها کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد، درج شده باشد؛ می توانند نسبت به انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد اقدام کنند. تمامی داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از لیست کد رشته محل های ارائه شده، ابتدا دفترچه مربوطه را بررسی کنند و سپس الویت های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب‌رشته درج نمایند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون نحوه انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد 1402 را ارائه کرده ایم.

نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و وارد کردن کد 7 رقمی دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد، مراحل درج الویت های خود را در فرم انتخاب‌رشته پشت سر بگذارند. فراموش نکنید بر خلاف انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری، این مرحله رایگان نیست و متقاضیان باید ابتدا هزینه ثبت نام خود را به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند. در ادامه نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را شرح داده ایم.

تمامی شرکت کنندگان در نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد مجاز هستند که حداکثر 100 کد رشته محل را متناسب با مجموعه امتحانی خود در فرم مربوطه درج نمایند. در نهایت نیز چنانچه متقاضیان از الویت های خود اطمینان داشته باشند، می توانند با تائید نهایی کد رهگیری ثبت نام را دریافت کنند و تا انتهای مراحل این آزمون نزد خود نگه دارند.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 

مراحل انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبانی که در انتهای کارنامه اولیه آن ها، کد 7 رقمی دسترسی انتخاب‌رشته درج گردیده است، یعنی مجاز هستند در صورت تمایل در انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه ازاد شرکت کنند. بنابراین درج کد رشته محل های مورد علاقه در فرم نیازمند اعلام علاقه مندی در زمان ثبت نام نیست و داوطلبان می توانند با استفاده از شناسه انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه آزاد اقدام به تکمیل الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته نمایند. در ادامه به مراحل نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 اشاره کرده ایم:

✅ مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org

✅ دریافت دفترچه و مطلبه نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

✅ بررسی لیست رشته‌های ارائه شده و در نهایت خارج کردن کدرشته محل‌های مورد علاقه و الویت بندی آن ها متناسب با فاکتورهای مهم

✅ ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

✅ پرداخت هزینه انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد

✅ درج الویت ها در فرم انتخاب رشته و تائید نهایی پس از اطمینان

در صورتی که متقاضیان با آگاهی کامل اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود کنند، می توانند بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنند. آنچه که شانس قبولی بالایی را برای شرکت کنندگان در نحوه انتخاب کارشناسی رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ رقم می زند، نحوه درج صحیح الویت ها متناسب با رتبه و تراز اکتسابی داوطلب است.

نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402

به منظور راهنمایی شما عزیزان در این قسمت راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را آورده ایم:

1️⃣ وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی ” azmoon.iau.ac.ir ” شوید.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

2️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک نمایید.

3️⃣ در مرحله سوم نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اطلاعات خواسته شده شامل ” کد دسترسی 7 رقمی مندرج در کارنامه ” و ” کد ملی ” خود را وارد نمایید و در پایان بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به منظور پرداخت هزینه ابر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک نمایید. (پیش از پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری، حتما از ارائه شدن رشته مورد نظرتان در دانشگاه ازاد مربوطه، اطمینان حاصل کنید. چراکه پس از پرداخت هزینه مبلغ واریز شده قابل عودت نخواهد بود.)

5️⃣ در مرحله پنجم نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اطلاعات کارت بانکی خود را به دقت وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید.

6️⃣ پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب‌رشته نمایش داده خواهد شد که مجاز می باشید حداکثر 100 کد رشته محل مورد علاقه خود را در این فرم درج کنید.

7️⃣ در صورتی که الویت های خود را از دفترچه خارج نکرده اید، بر روی گزینه “استان” و “رشته” کلیک کنید تا عنوان رشته و شهر محل تحصیل مورد نظرتان نمایش داده شود و بتوانید گزینه ها را مشاهده کنید. هر کدام که تمایل داشتید در فرم انتخاب‌رشته شما درج شود را با کلیک بر روی گزینه “انتخاب” وارد فرم کنید.

8️⃣ برای جابه‌جایی اولویت های خود کافیست بر روی فلش های بالا و پایین که در سمت را کدرشته نحل انتخابی خود کلی کنید تا اولویت خود را تغیید دهید.

9️⃣ در این مرحله نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲ برای جذف اولویت خود کافیست بر روی گزینه حذف اولویت کلیک کنید.

1️⃣0️⃣ پس از اینکه انتخاب های خود را در فرم درج کردید، به همان صورتی که انتخاب نموده اید، در فرم چیده می شوند. البته می توانید این فرم را بررسی کنید و در صورت تمایل برخی از آن ها را با یکدیگر جا به جا کنید. همینطور امکان حذف الویت ها نیز در این مرحله وجود دارد. سعی کنید پس از چندین بار بررسی فرم انتخاب‌رشته و کسب اطمینان بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید.

به محض فعال شدن لینک راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

ویرایش فرم انتخاب رشته

داوطلبانی که طبق مراحل نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد این فرآیند را انجام داده اند. چنانچه مایل به تغییر نحوه چینش و اولویت بندی انتخاب ها و یا حذف و اضافه کردن کدرشته محل جدید باشند. می توانند در بازه زمانی انتخاب رشته با مراجعه به سایت azmoon.org ویرایش مورد نظر خود را انجام دهند.

مشاوره نحوه انتخاب رشته  کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۲

گزینش نهایی داوطلبان در کدرشته محل‌های انتخابی با توجه به نمره و تراز اکتسابی آن ها انجام می شود؛ به این معنی که داوطلبان در کد رشته محلی پذیرفته خواهند شد که حد نصاب نمره قبولی را برای پذیرش در آن کسب کرده باشند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که شما ضمن در نظر گرفتن رتبه و تراز علمی که به دست آورده اید، الویت های خود را با در نظر گرفتن علاقه مندی های خود در فرم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد درج کنید. 

همینطور لازم است در نظر داشته باشید که پس از چندین بار بررسی فرم انتخاب‌رشته، اقدام به ثبت نهایی کنید، چراکه ممکن است شرایط تصحیح و ویرایش فرم انتخاب‌رشته کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد 1402 همانند سال های گذشته امکان پذیر نباشد. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله از سایت دانتل، نیازمند راهنمایی های بیشتری برای درج الویت های خود در فرم و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هستید، می توانید با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید. کارشناسان این مرکز دارای چندین سال سابقه در زمینه انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد هستند که می توانید با اطمینان از آن ها راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول 

چه کسانی مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هستند؟

داوطلبانی که کد دسترسی به انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه آنها درج شده باشد.

نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد چگونه است؟

برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به همراه راهنمای تصویری در متن مقاله ذکر شده است.

آیا متقاضیان می توانند فرم انتخاب رشته ارشد را ویرایش کنند؟

بله، تا پیش از اتمام مهلت انتخاب‌رشته ، امکان ویرایش فرم انتخاب رشته وجود خواهد داشت.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره