مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

سایت ثبت نام نمونه دولتی |‌ سامانه جدید my.medu.ir

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت ثبت نام نمونه دولتی در سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ تغییر یافته و نام نویسی در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir به صورت کشوری انجام می گیرد. تمامی داوطلبان پایه نهم برای شرکت در آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم با مراجعه به این سامانه می توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و نیازی به مراجعه به سایت استانی خود ندارند. از این در ادامه به شرح مراحل و معرفی سایت جدید ثبت نام آزمون نمونه دولتی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.  

 

معرفی سایت ثبت نام نمونه دولتی | سایت جدید my.medu.ir

ثبت نام آزمون نمونه دولتی داوطلبان مقطع نهم به دهم در سال گذشته به صورت استانی و کاملا اینترنتی انجام می‌شود. با توجه به اطلاعیه های آموزش و پرورش در سال جاری داوطلبان جهت نام نویسی و شرکت در آزمون نمونه دولتی باید به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نمایند. 

داوطلبان همه استان‌ها دیگر نیاز نیست به سایت آزمون نمونه دولتی استانی خود مراجعه کنند. تمامی مراحل نام نوسی، کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج در سایت ثبت نام نمونه دولتی جدید my.medu.ir انجام خواهد گرفت. داوطلبان می توانند فرم نام نوسی را تکمیل کرده و هزینه شرکت در آزمون را به صورت اینترنتی پرداخت کنند. زمان ثبت نام هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما انتظار می رود مانند سال گذشته در فروردین ماه باشد.

در سایت ثبت نام نمونه دولتی، دانش آموزان باید ابتدا دفترچه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴  را دانلود نموده و آن را کاملا مطالعه کنند. سپس مدارک لازم را آماده کرده تا در زمان ثبت نام دچار اشتباه و خطا نشوند. آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام اطلاعات ورودی خود به صورت اشتباه وارد کرده اند برای نحوه ویرایش اطلاعات مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

مقطع ششم به هفتم

همانطورکه پیش تر نیز اشاره کوتاهی کردیم، آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی مقطع ششم به هفتم حذف گردیده است و در سال‌های اخیر برای ورود به این مدارس در پایه هفتم، آزمونی برگزار نمی‌شود.

پذیرش در مقطع ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد، به طوری که دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم دارند، بایستی به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای ثبت نام در این مدارس انجام دهند. بنابراین می‌توان گفت برای ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم هیچ ثبت نام اینترنتی در سایت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم صورت نمی‌گیرد و سایت آزمون نمونه دولتی و اعلام نتایج برای این مقطع وجود ندارد.

 

مقطع نهم به دهم

ورود به مدارس نمونه دولتی پایه دهم متفاوت از پایه ششم می‌باشد. مدارس هیچگونه مسئولیتی در قبال ثبت نام دانش آموزان در آزمون نمونه دولتی ندارند و تمامی مراحل ثبت نام آزمون این مقطع به صورت اینترنتی در سایت ثبت نام نمونه دولتی my.medu.ir انجام می‌گردد.

دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی مقطع دهم را دارند، بایستی طبق روال هرسال در آزمون ورودی این مدارس ثبت‌نام و شرکت کنند. چنانچه حدنصاب نمره قبولی را بدست آوردند، جهت ادامه تحصیل وارد این مدارس می‌شوند.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام نمونه دولتی

 

نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام نمونه دولتی my.medu.ir

با توجه به تغییرات اعمل شده از سوی آموزش پروررش، دانش آموزان و والدین گرامی جهت نام نویسی در آزمون پایه نهم به دهم باید به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه کنند. در ادامه این مقاله به بررسی مراحل کلی نام نویسی در سایت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم و سپس راهنما تصویری را قرار داده ایم. 

 

🔴 مراحل ثبت نام در آزمون:

✅ورود به سایت ثبت نام نمونه دولتی به نشانی my.medu.ir

✅دانش آموزان ایرانی باید کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه و دانش آزمون غیر ایرانی اتباع باید کد اتباع و تاریخ تولد شمسی خود را وارد کنند.

✅وارد کردن اطلاعات درخواستی نظیر نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد مدرسه محل تحصیل

✅در صورت داشتن سهمیه، وارد کردن نوع سهمیه

✅انتخاب مدرسه مورد نظر در سایت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم

✅پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی و در یافت کدپیگیری

 

راهنما تصویری در سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی my.medu.ir

در این بخش راهنما تصویری گام به گام در سایت ثبت نام نمونه دولتی my.medu.ir (سامانه جدید) را بررسی خواهیم کرد. با توجه به غیر فعال بودن سامانه به محض آغاز فرآیند ثبت‌نام راهنما تصویری را قرار خواهیم داد.

1️⃣به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم (پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش) my.medu.ir مراجعه کنید.

جهت ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید. 

2️⃣ در کادرها کد ملی و شماره سریال ۶ رقی شناسنامه (برای دانش آزمون اتباع کد اتباع و تاریخ تولد شمسی) را وارد نمایید.

سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی

 

3️⃣ در تصویر زیر در پایین صحفه سایت ثبت نام نمونه دولتی در بخش ثبت نام و گواهی دریافت بر روی گزینه ” آزمون نمونه دولتی ” کلیک کنید.

سایت ثبت نام نمونه دولتی

 

4️⃣ فرم نام نویسی را سایت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم به صورت کامل تکمیل نمایید.

5️⃣ هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و کدپیگیری ثبت‌نام که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی است را ذخیره کنید.

 

ویرایش اطلاعات در سایت ثبت نام نمونه دولتی

در هنگام ثبت نام ممکن است برخی از داوطلبان دچار بی دقتی شده و برخی از اطلاعات خود را به اشتباه در فرم ثبت نام وارد کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد صحت اطلاعات ثبت نامی، این امکان مهیا شده تا داوطلبان بتوانند در زمان های مشخص شده نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند. داوطلبان برای ویرایش اطلاعات باید به همان سایت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم مراجعه کنند. در صورت بروز مشکل در روند اصلاح اطلاعات خود می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

آدرس سایت های قدیمی ثبت نام آزمون نمونه

در این قسمت از مقاله، سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به تفکیک هر استان را قرار داده ایم. توجه داشته باشید دیگر برای نام نوسی نیازی به مراجعه سایت استانی نمی باشد و نام نویسی از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی کشوری my.medu.ir انجام می شود.

  1. استان آذربایجان شرقی :    namatest.ir
  2. استان آذربایجان غربی :    snj.awaedu.ir
  3. استان اردبیل :    217.219.153.218
  4. استان اصفهان :    sanjesh.isfedu.ir
  5. استان البرز :    sanjesh.alborzedu.ir
  6. استان ایلام :    ilam.natije.ir
  7. استان بوشهر :    buedu.ir
  8. استان تهران :    azmoon.tehranedu.ir
  9. شهرستان های تهران :    sanjesh.teo.ir
  10. استان چهارمحال و بختیاری :    sanjesh.chbedu.ir
  11. استان خراسان جنوبی :    azmoon.skedu.ir
  12. استان خراسان رضوی :    nemone.razavi.medu.ir
  13. استان خراسان شمالی :    azmoon.nkhedu.ir
  14. استان خوزستان :    azmoon.khouzedu.ir
  15. استان زنجان :    sabtenam.zanjanedu.ir
  16. استان سمنان :    sanjesh.semedu.ir
  17. استان سیستان و بلوچستان :    78.38.114.105
  18. استان فارس :    sanjesh.farsedu.ir
  19. استان قزوین :    nemooneh.qazvinedu.ir
  20. استان قم :    asazmoon.qomedu.ir
  21. استان کردستان :    azmoon-kurd.medu.ir
  22. استان کرمان :    sanjesh.kermanedu.ir
  23. استان کرمانشاه :    azmoonkedu.ir
  24. استان کهگیلویه و بویراحمد :    azmoon.kbedu.ir
  25. استان گلستان :    nemooneh.goledu.ir
  26. استان گیلان :    sanjesh.giledu.ir
  27. استان لرستان :    lorestan.examtest.ir
  28. استان مازندران :   mazazmoon.medu.ir
  29. استان مرکزی :    markazi.natije.ir
  30. استان هرمزگان :  10.187.50.22
  31. استان همدان :  hamedan.natije.ir
  32. استان یزد : result.yazdedu.ir

 

سایت دریافت کارت ورود به جلسه

کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی معمولا در حدود ۳ الی ۵ روز قبل از برگزاری آزمون منتشر و در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد. داوطلبانی که نام نویسی خود را انجام داده اند، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی my.medu.ir نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند.

در کارت ورود به جلسه اطلاعاتی همچون زمان آزمون نمونه دولتی و محل برگزاری آزمون و شماره داوطلبی دانش آموز نوشته شده است. بدلیل حجم بالای ورود به سایت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم توصیه می شود در روزهای ابتدایی انتشار کارت نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

 

سامانه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در یک بازه یک تا دو ماهه پس از برگزاری آزمون منشتر می شود. آن دسته از داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده اند، با مراجعه به سایت نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم نسبت به مشاهده نتایج و دریافت کارنامه خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که فرایند ثبت نام را در سایت ثبت نام نمونه دولتی خود تکمیل کرده اند. طی زمان اعلام شده از سوی آموزش و پروش می‌توانند در زمان مقرر نسبت به دریافت نتایج اقدام کنند.

 

مشاوره سایت آزمون نمونه دولتی

آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی برای بسیاری از دانش آموزان با استعداد داوطلب این مدارس، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مدارس از امکانات آموزشی بالایی همچون معلمان، اساتید برجسته و امکانات آموزشی مثل آزمایشگاه برخوردارند. به همین منظور وزارت آموزش و پرورش هرسال بستری را برای این دانش آموزان فراهم می‌کند تا بتوانند با ورود به این مدارس در راه شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهایشان قدم بردارند. 

با توجه به تغییرات اعمال شده در سایت آزمون نمونه دولتی، تمامی داوطلبان می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir نام نویسی خود را انجام دهند. دانش آموزان و والدین گرامی جهت اطلاع از نحوه نام نویسی در سایت نمونه دولتی و انجام فرآیند ثبت نام می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام نمونه دولتی برای هر استان جداگانه می باشد؟

    خیر، سایت نمونه دولتی برای همه استان ها یک سایت یکپارچه به آدرس my.medu.ir می‌باشد.

  2. نتایج آزمون نمونه دولتی را چگونه می توان دریافت کرد؟

    سامانه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نیز همان سایت‌ نمونه دولتی my.medu.ir می باشد.

  3. زمان ثبت نام در آزمون نیز جداگانه می باشد؟

    خیر. زمان نام نویسی به صورت همزمان و کشوری آغاز می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام
    من برای ثبت نام در سایت هر چقدر تلاش میکنم سایت ارور میده که به زودی فعال خواهد شد در صورتی که فعال شده

  2. سلام راستش من در آزمون نمونه دولتی ثبت نام کردم اما الان که میخوام برم کارت ورود به آزمون رو از سایت مای مدیو بگیرم نمیشه و میگه کارتی وجود ندارد لطفا جواب بدید تا از سردرگمی دربیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره